Maximale startgeld voor dressuurwedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel euro maximaal per proef?

0-5
3 (1%)
6-10
68 (32%)
11-15
121 (58%)
16-20
7 (3%)
21-25
5 (2%)
26-30
2 (0%)
31-40
Geen stemmen
41-50
Geen stemmen
51-75
Geen stemmen
76-100
Geen stemmen
100-150
1 (0%)
meer dan 150 euro per proef
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 208


Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:43

Suzanne F. schreef:
De accommodatie en de faciliteiten zijn wel echt bepalend. Voor een wedstrijd op een hippisch centrum met meerdere grote indoorhallen, goede bodems, groot parkeerterrein, mooie kantine en goede juryleden wil men veel meer betalen dan voor een wedstrijd tussen bordjes op gras in de klei waar je van het veld afgesleept moet worden en je moet schuilen in je auto of in een tent. Dat is logisch denk ik en ik vind dat de startgelden vrijgegeven moeten worden. Een soort marktwerking. Laat de kringwedstrijden op gras gewoon voor 5 euro per proef maar laat de grote accomodaties dan de kwalitatief betere wedstrijden uitschrijven voor misschien wel 35 euro per proef. Ook daar zal zeker een markt voor zijn.


Hier sluit ik mij bij aan

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Maximale startgeld voor dressuurwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:21

Ik heb geen startkaart omdat ik het te duur vind. Ik vind een dagje op concour behoorlijk duur en als ik dan ga wil ik graag ook in staat zijn om (of lees er zeker van kunnen zijn) winstpunten te halen. In de prijzen zal ik niet kunnen rijden dus daar hoef ik niet voor te gaan. Ik vind het wel leuk om met mijn paard op pad te gaan en om te kijken of we get ergens anders ook kunnen. Vorige zomer heb ik kort achter elkaar twee BB meetmomenten gereden. Deze opzet was perfect voor mijn doel en het ontbreken van de “ranglijst” vond ik eigenlijk wel prettig. Die het vooral voor mezelf en niet voor de vergelijking met anderen. De eerste keer heb ik 6,- per proef betaald en toen dacht ik oh dit wil ik elke maand wel! Of vaker. Tweede kostte 10,- per proef voor hetzelfde. Beide 1 ring + lostijden op de vereniging. Eerste vond ik een prettig bedrag. Tweede voelde al meer als een drempel omdat ik erbij dacht: leuk dit! Maar moet niet te vaak want dan wordt het wel duur. Als je dat idee hebt ben je alweer minder onbevangen ofzo. Misschien ben ik niet echt een goede graatmeter aangezien ik veel minder te besteden heb dan gemiddeld.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Maximale startgeld voor dressuurwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:33

Ik vind 10 euro per proef ook meer dan zat. Want je rijdt al 2 proeven per dag, moet er nog naartoe, startkaart, enz. En dan ga je naar huis zonder winstpunt of zonder prijs. Tja, het moet wel leuk blijven. Meetmomenten moeten nog goedkoper zijn, want je maakt Überhaupt geen kans op een prijs.