Jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinthe
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-07-19

Jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 12:26

Hoi,

Ik heb nu een 4,5 jarige PRE, en ik wil graag Working Equitation rijden.
Is dit een goede leeftijd om te beginnen met working equitation? en hoe hebben jullie dit gedaan?

MelbaToast

Berichten: 10
Geregistreerd: 16-02-21

Re: Jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:10

Ik heb er niet veel ervaring mee maar ik denk dat het wel kan. Je begint nooit op hoog niveau want jullie moeten het allebei nog leren. Ik zou het gewoon spelenderwijs op gaan pakken.
Ik denk dat het geen kwaad kan, but correct me if I’m wrong :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:16

Zodra je een gas, stuur en rem hebt, kun je daar mee beginnen hoor :)
Uiteraard niet gelijk met vliegende wissels, maar je kunt wél beginnen met over een bruggetje gaan stappen, of rijden met in één hand je teugels en in de andere een bezemsteel (om te oefenen voor als je met één hand de ringen vd 'stier' moet oppikken). Lekker mee aan de slag gaan hoor! Mijn merrie vindt dat soort dingen het leukste om te doen en ik ben er ook mee begonnen toen ze 4 was zo'n beetje. Maak het fysiek niet belastender dan je een dressuurtraining op die leeftijd zou maken, en houd het kort om het leuk te houden mentaal, maar je kunt prima aan de slag!

Quinthe
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 14:25

Bedankt allebei!

Ik zou graag een introductie klasse Working Equitation wedstrijdje willen doen aan het einde van het jaar.
Puur voor de ervaring, niet voor de winst.

Denken jullie dat dat kan?

Ze is dan 5 (5-05-2016)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:29

Tuurlijk kan dat als je jouw verwachtingen aanpast aan wat het dier aankan :)

Op deze leeftijd moet het vooral positief blijven en ongeacht hoe ze het doet de hemel in geprezen worden. Kan jij dat? De ene ruiter is wat fanatieker (en vind het moeilijker om positief te blijven als de proef erg slecht gaat) dan de andere.

Jor1988
Berichten: 135
Geregistreerd: 10-05-17

Re: Jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:19

Ze is zeker op een leeftijd dat je hier aan kan beginnen. Als je bij een goede instructeur gaat lessen zal hij zeker rustig aan opbouwen. En als je zelf begint, gewoon je gezond verstand gebruiken :) Veel plezier!