Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Meetbewijs kwijt, op te vragen?

 
Profiel   

Weet iemand of een meetbewijs van een pony weer op te vragen is op een of andere manier?
Het moet er ooit geweest zijn, dat is zeker aangezien het dier ooit tussen de pony’s is gestart en ook als pony mee geweest is naar de KNHS instructieweken. Ook is zeker dat dit gemeten is ná het 8ste levensjaar. Daarvoor is het dier door een volwassene gestart bij de paarden en dus nooit officieel gemeten.
Helaas zit er inmiddels geen meetbewijs/meetcertificaat meer bij het paspoort...
Dier is qua stokmaat een behoorlijk ‘grensgevalletje’ E of paard, en we willen wel zeker weten dat het een pony is. Het zou dus makkelijk zijn als dit op te vragen is, anders moet er opnieuw gemeten worden natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 10:56 



 
Profiel   

Staat het niet in het paspoort genoteerd?
Al mijn pony's is het gewoon in het paspoort te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 11:00 



 
Profiel   

Normaal staat dat idd in het paspoort genoteerd. Onze D laten meten met 8 jaar nog en kreeg daar verder geen bewijs van een paar jaar terug, alleen een intekening in het paspoort. Staat het niet in je paspoort, dan denk ik dat je opnieuw moet laten meten indien je tussen de pony's wilt starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 11:19 



 
Profiel   

Helaas staat het niet in het paspoort vermeldt, wat ik ook erg vreemd vind aangezien het dier ooit als pony gemeten moet zijn.
Maar ik ben bang dat het inderdaad opnieuw meten zal worden dan, en ik twijfel of ze in de E maat valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:21 



 
Profiel   

Normaal gesproken wordt de gemeten maat in het paspoort vermeld. Zo niet dat is de enige optie om hem opnieuw te meten om te kijken of je pony nog een pony is of dat het net een paard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:32 



 
Profiel   

Bij mijn pony's staat de maat ook op de site van de KNHS. Dat is misschien nog het opzoeken waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:40 



 
Profiel   

Supertje schreef
en ik twijfel of ze in de E maat valt.

Op een dun ijzertje laten zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:13 



 
Profiel   

Supertje schreef
Helaas staat het niet in het paspoort vermeldt, wat ik ook erg vreemd vind aangezien het dier ooit als pony gemeten moet zijn.
Maar ik ben bang dat het inderdaad opnieuw meten zal worden dan, en ik twijfel of ze in de E maat valt.

Moet er in staan of ze is heel oud of er is een nieuw paspoort bij gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:15 



 
Profiel   

En als je de pony opzoekt in de app van het knhs? Daar moet daan een stokmaat bijstaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:21 



 
Profiel   

mamabird schreef
En als je de pony opzoekt in de app van het knhs? Daar moet daan een stokmaat bijstaan

Die van mij staat bij de KNHS kleiner dan dat ze officieel gemeten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:58 



 
Profiel   

Ook niet op KNHS helaas. Ik heb het vermoeden dat ze toch nooit als pony gestart is maar bij de KNHS instructieweken (waarvan ik zeker ben dat ze daar is geweest) gewoon als pony is opgegeven.
Ik heb wel gevonden dat ze bij het stamboek is geregistreerd met een stokmaat van 1.59.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:23 



 
Profiel   

Dan toch maar opnieuw laten meten vrees ik. Ik betaalde daar iets van € 15 voor. Degene van de KNHS kwam hier op stal langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 09:59 



 
Profiel   

Je wil er mee bij de pony’s starten? Dan bekappen en thuis laten meten. Dan krijg je hem wel in de E pony’s. Aan de meter vertellen dat je hem graag bij de pony’s wil starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 10:03 



 
Profiel   

Supertje schreef
Ook niet op KNHS helaas. Ik heb het vermoeden dat ze toch nooit als pony gestart is maar bij de KNHS instructieweken (waarvan ik zeker ben dat ze daar is geweest) gewoon als pony is opgegeven.
Ik heb wel gevonden dat ze bij het stamboek is geregistreerd met een stokmaat van 1.59.


Bij de KNHS instructieweken vroeger kon je je gewoon zelf opgeven bij de categorie paard of pony, daar hoefde je geen meetbewijs oid voor te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 10:10 



 
Profiel   

bigone schreef
Je wil er mee bij de pony’s starten? Dan bekappen en thuis laten meten. Dan krijg je hem wel in de E pony’s. Aan de meter vertellen dat je hem graag bij de pony’s wil starten.


Ikzelf niet, de laatste keer dat ik dat deed was ergens in de jaren ‘90 :') Vandaar dat ik qua pony’s en meetbewijzen er wat uit ben, wij hadden nog een los meetbewijs :+
Maar het is wel de bedoeling dat er ook af en toe een kind mee kan starten. Dier lijkt in alles heel geschikt afgezien van de maat, dus als er niets op te vragen is of überhaupt niet bestaat zal er wel eerst gemeten moeten worden. Zal zeker de wereld niet kosten, maar wel tijd overheen gaan en de verkoper wil uiteraard ook graag snel wat weten, vandaar mijn vraag hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 11:40 



 
Profiel   

zijn er wel resultaten bij de knhs bekend als paard? Dan weet je zeker dat die niet als pony is gestart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 12:00 



 
Profiel   

Dat zegt nog niets, je mag natuurlijk met een pony bij de paarden starten.

Ik heb zelf een meter gebeld en bij mij was deze er dezelfde dag nog, dus als het om koop gaat van deze pony, zou het wellicht snel te regelen kunnen zijn. Via knhs vind je verschillende meters in je regio waar jezelf een afspraak mee kunt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 12:06 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Dat zegt nog niets, je mag natuurlijk met een pony bij de paarden starten.

Ik heb zelf een meter gebeld en bij mij was deze er dezelfde dag nog, dus als het om koop gaat van deze pony, zou het wellicht snel te regelen kunnen zijn. Via knhs vind je verschillende meters in je regio waar jezelf een afspraak mee kunt maken.

dat snap ik. Maar als er resultaten bij de knhs bekend zijn, kun je zien in welke discipline dat was (zie screenshot). Als daar nergens een discipline bij de pony's bijstaat, is het dier dus niet bij de pony's uitgebracht.



[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-03-21 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 12:11 



 
Profiel   

Supertje schreef
bigone schreef
Je wil er mee bij de pony’s starten? Dan bekappen en thuis laten meten. Dan krijg je hem wel in de E pony’s. Aan de meter vertellen dat je hem graag bij de pony’s wil starten.


Ikzelf niet, de laatste keer dat ik dat deed was ergens in de jaren ‘90 :') Vandaar dat ik qua pony’s en meetbewijzen er wat uit ben, wij hadden nog een los meetbewijs :+
Maar het is wel de bedoeling dat er ook af en toe een kind mee kan starten. Dier lijkt in alles heel geschikt afgezien van de maat, dus als er niets op te vragen is of überhaupt niet bestaat zal er wel eerst gemeten moeten worden. Zal zeker de wereld niet kosten, maar wel tijd overheen gaan en de verkoper wil uiteraard ook graag snel wat weten, vandaar mijn vraag hier :)

Dan is het toch simpel, bel de verkoper, zeg dat wanneer ze hem in de E maat gemeten krijgen de koop door gaat. (mits goedgekeurd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 12:12 



 
Profiel   

Lielle schreef
MightyMike schreef
Dat zegt nog niets, je mag natuurlijk met een pony bij de paarden starten.

Ik heb zelf een meter gebeld en bij mij was deze er dezelfde dag nog, dus als het om koop gaat van deze pony, zou het wellicht snel te regelen kunnen zijn. Via knhs vind je verschillende meters in je regio waar jezelf een afspraak mee kunt maken.

dat snap ik. Maar als er resultaten bij de knhs bekend zijn, kun je zien in welke discipline dat was (zie screenshot). Als daar nergens een discipline bij de pony's bijstaat, is het dier dus niet bij de pony's uitgebracht.



[ [url=m/BHNKmb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zover had ik dus nog niet nagedacht, en dat klinkt heel logisch :+ dank je Lielle!
Er staat inderdaad geen pony discipline bij vermeldt. Verkoper is overigens niet degene die het dier heeft uitgebracht en had er bij aankoop geen belang bij dat het een Epony zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 12:40 



 
Profiel   

Intussen gemeten, en E pony is er niet van te maken helaas, die 1.59 moet op jonge leeftijd gemeten zijn, paard gaat redelijk ruim over de 1.60 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 20:13 



 
Profiel   

Kan hoor. De mijne was met 3,5 jaar 142 en met 10 jaar officieel weer gemeten op 150
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen