Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard is geen paard, maar een e pony

 
Profiel   

_O-
Al maanden noem ik haar pony!
_O-
Al maanden hoor Ik, "het is een paard"

:') maar het is mijn paard/ pony, en dus kan het mij geen moer schelen, wat de rest er van vind.

Toch kreeg ik deze week mijn gelijk.

In haar paspoort staat ze als 1.60 gemeten. Nu denk ik, natte vinger werk.

Deze week hebben we de paarden weegschaal laten komen, en natuurlijk na gewogen. :j

En wat denk je.

1.55 _O-

Ik heb dus alle recht om mijn pony, pony te noemen!

Maar, heeft dit nog gevolgen voor het paspoort of wedstrijden?

Ik ben al een behoorlijk tijdje 18 geweest... Dus tussen de pony's kom ik niet meer.

Het gaat om een knappe Ierse merrie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:16 



 
Profiel   

Als in haar paspoort 1.60 staat lijkt mij niet dat je haar tussen de pony's zou moeten starten. Ook ben je zelf ouder dan 18 dus lijkt mij dat er geen probleem is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:18 



 
Profiel   

Waarom zou dat uitmaken?
Met die stokmaat mag je gewoon GP starten hoor, no problemo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:21 



 
Profiel   

Zou alleen een probleem zijn geweest andersom, als je bij de ponies had willen starten, en ze dus 1,60 was ipv 1,55.

Maar nu maakt het werkelijk geen bal uit. Als jij als volwassene met een shet tussen de paarden wil starten mag dat ook gewoon. (Mits je erop past uiteraard...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:22 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Waarom zou dat uitmaken?
Met die stokmaat mag je gewoon GP starten hoor, no problemo.


In m'n dromen rijden we Grand prix...
Maar alleen in m'n dromen. <3 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:24 



 
Profiel   

Femke_ Tweety: Dat doet me gelijk weer denken aan de bokker die haar shet heel verdienstelijk in de L dressuur tussen de paarden reed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:25 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Femke_ Tweety: Dat doet me gelijk weer denken aan de bokker die haar shet heel verdienstelijk in de L dressuur tussen de paarden reed :)


Jup, mij ook. Was een verrekte leuke combinatie ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:27 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Femke_ Tweety: Dat doet me gelijk weer denken aan de bokker die haar shet heel verdienstelijk in de L dressuur tussen de paarden reed :)


M toch zelfs? Kwam volgens mij hier uit de omgeving. Echt heel tof!

En nee, het maakt niet uit. Die E pony hebben wij als Nl ook maar verzonnen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 12:35 



 
Profiel   

Zeer Binnenkort bestaat de e-pony niet meer. Dus dan is het sowieso een paard geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:16 



 
Profiel   

Knollboll schreef
Zeer Binnenkort bestaat de e-pony niet meer. Dus dan is het sowieso een paard geworden.

Is dat zo, willen ze dat weer terug gaan draaien zoals heel veel jaren geleden was?

Met de lange kinderen hier in NL weet ik niet of dat een goede zet gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:18 



 
Profiel   

Knollboll schreef
Zeer Binnenkort bestaat de e-pony niet meer. Dus dan is het sowieso een paard geworden.

Wanneer gaat dat gebeuren en waar kan ik daar meer over lezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:18 



 
Profiel   

Knollboll schreef
Zeer Binnenkort bestaat de e-pony niet meer. Dus dan is het sowieso een paard geworden.


Okey!!!
Grappig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:29 



 
Profiel   

Nederland is volgens mij het enige land dat aan de E pony doet. Dus in elk ander land is het sowieso een paard. :+
Als je 18 gepasseerd bent moet je ook in nederland tussen de paarden starten begreep ik. Ongeacht de grootte van het paard. Dus er veranderd voor jou in wezen helemaal niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:32 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Knollboll schreef
Zeer Binnenkort bestaat de e-pony niet meer. Dus dan is het sowieso een paard geworden.

Is dat zo, willen ze dat weer terug gaan draaien zoals heel veel jaren geleden was?

Met de lange kinderen hier in NL weet ik niet of dat een goede zet gaat zijn.


Ja dit jaar gaan ze het weer veranderen! De d ponys gaat een paar cm bij en de e ponys worden paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:43 



 
Profiel   

Knollboll schreef
Ja dit jaar gaan ze het weer veranderen! De d ponys gaat een paar cm bij en de e ponys worden paarden.

Waar kan ik dat lezen?
Gaan ze dit dan bij alle stamboeken aanpassen of gaat het alleen gelden voor wedstrijden bij de KNHS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:50 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Nederland is volgens mij het enige land dat aan de E pony doet. Dus in elk ander land is het sowieso een paard. :+
Als je 18 gepasseerd bent moet je ook in nederland tussen de paarden starten begreep ik. Ongeacht de grootte van het paard. Dus er veranderd voor jou in wezen helemaal niets.


Dit! Alles boven de 1.48m is per definitie een paard. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:59 



 
Profiel   

Bij het Mennen moeten e pony's bij de paarden starten. Dus alles boven 1.48cm is een paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:02 



 
Profiel   

Volgens de KNHS mag je met een pony tot 156,9 toch gewoon bij de pony’s starten, mits je onder de 18 jaar bent?

Gaat dit veranderen, of begrijp ik je verkeerd?

Kan er niets over vinden nml.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:03 



 
Profiel   

Brainless schreef
Knollboll schreef
Ja dit jaar gaan ze het weer veranderen! De d ponys gaat een paar cm bij en de e ponys worden paarden.

Waar kan ik dat lezen?
Gaan ze dit dan bij alle stamboeken aanpassen of gaat het alleen gelden voor wedstrijden bij de KNHS?



Ben ik ook wel heel benieuwd naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:04 



 
Profiel   

Maakt voor wedstrijden niet uit. Ik ben na mn 18e meg een arabier van 1.47 gestart, ook gewoon tussen de paarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:08 



 
Profiel   

Onze Quarters zijn ook allemaal kleiner dan 1.55. Ik noem ze dus ook consequent ‘pony’. Net als mijn IJs, die zelfs nog een C-tje is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:40 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Femke_ Tweety: Dat doet me gelijk weer denken aan de bokker die haar shet heel verdienstelijk in de L dressuur tussen de paarden reed :)


Off topic, maar heeft iemand een linkje naar dit topic? Ben super benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:42 



 
Profiel   

Brainless schreef
Knollboll schreef
Ja dit jaar gaan ze het weer veranderen! De d ponys gaat een paar cm bij en de e ponys worden paarden.

Waar kan ik dat lezen?
Gaan ze dit dan bij alle stamboeken aanpassen of gaat het alleen gelden voor wedstrijden bij de KNHS?


In de reglementswijzigingen van april van de KNHS is dit niet aan de orde, op zijn vroegst volgend jaar dus.
Ik vraag me overigens af of het waar is er waar die info vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:44 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Maakt voor wedstrijden niet uit. Ik ben na mn 18e meg een arabier van 1.47 gestart, ook gewoon tussen de paarden :)

Wel of mijn dochter (<18) met de E-pony nog tussen de pony's mag starten.
Ik heb er nl nog niets over meegekregen en ben rustig aan het kijken naar een andere pony, dan kan ik beter geen E kopen maar gelijk een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:55 



 
Profiel   

Ik heb gewoon nog een startpas voor een jaar voor de epony van dochter kunnen aanvragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen