Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard aanmelden voor wedstrijden, Duits paspoort.

 
Profiel   

Hallo,

Ik heb sinds Mei 2019 een prachtig paard, het is mijn eerste rijpaard en het liefst zou ik hier ook wedstrijden mee gaan rijden.
Nu merk ik langzaamaan dat het rijden echt lekker gaat en dat het steeds meer in men hoofd zit.
Zover ik weet kan het nu nog niet met Corona maar kan ik al wel onderzoek gaan doen (online wil ik niet, als ik wedstrijden zou rijden zou het voor de lol en ervaring zijn.).

Ik ben aangemeld bij Knhs maar niet bij een rijvereniging, ik zag dat dit nodig was om een startpas aan te vragen.
Dit is geloof niet een supergroot probleem omdat er aardig wat zijn in de omgeving.

Daarnaast zou ik het paard moeten aanmelden op een startpas aan te vragen.
Mijn paard is in Duitsland geboren en heeft daar een aantal jaar gestaan en daarna in Belgie en Nederland.
Via mijn knhs (paardenzoeker) Kan ik hem niet vinden (chip, naam en levensnummer geprobeert), al was hij hier wel gestart bij vorige eigenaar dacht ik.

Ik heb ook op registreer paard geklikt biij het startpassen overzicht (die is nog helemaal leeg maargoed).
Hier had ik blijkbaar ook een UELN nummer nodig, Ik heb geen idee wat dit is en kan het ook niet vinden in zijn paspoort.

Daarnaast ben ik minderjarig en heb ik wel een echt paard(1,67), ik vermoed dat je dan gewoon tussen de paarden start ?

Concrete vraag is dus of iemand weet waar / hoe ik dit UELN nummer kan vinden ? EN hoe het zit met duits paspoort ?

Bij voorbaat dank : )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:04 



 
Profiel   

Ik heb mijn Duitse paard destijds gewoon geregistreerd met het levensnummer. Alleen de ouders moest ik handmatig invullen aangezien die niet in de database stonden. Eigenlijk was ik net zo snel klaar als met het registreren van mijn kwpn’er :D
Mocht je er niet uit komen kun je altijd de KNHS bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:11 



 
Profiel   

Inderdaad met het levensnummer, staat in Duitse paspoorten op de eerste bladzijde. Staat jouw naam wel geregistreerd bij de chip?

Je start inderdaad tussen de paarden dan, minderjarig of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:27 



 
Profiel   

Ik denk dat het nu gelukt is hem aan te melden.
Heb voor UELN zen levensnummer ingevoerd wat blijkbaar werkte.

Hij staat niet officieel op mijn naam geloof ik (staat niet in het paspoort.) We hebben wel een koopcontract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:44 



 
Profiel   

Ik ben nu een beetje in de war over wedstrijden.
Ik zie op faccebook en Instagram veel berichten van mensen die op wedstrijd gaan maar op de knhs site staat dat wedstrijden nog niet toegestaan zijn.

Ik snap er echt niks meer van nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 00:15 



 
Profiel   

freedomshet schreef
Ik ben nu een beetje in de war over wedstrijden.
Ik zie op faccebook en Instagram veel berichten van mensen die op wedstrijd gaan maar op de knhs site staat dat wedstrijden nog niet toegestaan zijn.

Ik snap er echt niks meer van nu.


Wedstrijden op eigen manege tot 27 jaar zijn toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 00:21 



 
Profiel   

En je kunt altijd online starten: zelf je proefje filmen thuis en insturen voor beoordeling. Hiermee kun je ook winstpunten behalen. Voorwaarden kun je via de knhs site vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 14:37 



 
Profiel   

Indi_Vito schreef
freedomshet schreef
Ik ben nu een beetje in de war over wedstrijden.
Ik zie op faccebook en Instagram veel berichten van mensen die op wedstrijd gaan maar op de knhs site staat dat wedstrijden nog niet toegestaan zijn.

Ik snap er echt niks meer van nu.


Wedstrijden op eigen manege tot 27 jaar zijn toegestaan.



Ahhh oke, dat verklaart veel. Bedankt :)


Als ik zou starten zou het niet om de punten gaan dus heeft online voor mij neit zoveel nut.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 18:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen