Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bixie kletstopic en ervaringen

 
Profiel   

Haaaiiii,

Ik ben me sinds dit jaar aan het verdiepen in Bixie wedstrijden voor onze dochters. Ik dacht op Bokt is vast wel informatie en ervaringen te vinden. Omdat ik weinig kon vinden (of ik heb er overheen gelezen) maak ik zelf een topic aan. Het lijkt mij leuk om ervaringen te delen.

Wat zijn jullie ervaringen met Bixie? Hebben jullie leuke foto’s te delen? Misschien tips voor de onervaren mama’s :+

Ik dacht het is allemaal vrij simpel. Pony, kind, begeleider, outfit en klaar :D Maar nu ik ons heb ingeschreven dacht ik oliebol, wat moet de kleine meid aan en de pony?

Nu hoorde ik dat een nama van stal voorheen regelmatig naar Bixiewedstrijden ging omdat het voor iedereen leuk was. Ze maakte er een heel uitje van.

Kletsen jullie gezellig mee...?

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 19:25 



 
Profiel   

Hier vind je veel informatie over de bixieproeven: https://www.knhs.nl/top-sport/jeugd/bix ... ver-bixie/

.
Citaat
Wat moet ik aan?
Als je een rijbroek hebt, dan doe je die aan. Heb je geen rijbroek, dan mag je ook een andere broek aan. Let er wel op dat er geen dikke naden aan de binnenkant van je benen zit, want dat kan pijn gaan doen. Heb je een trui of shirt van je ponyclub? Trek die dan aan! Heb je geen verenigingsshirt dan mag je een gewone trui, shirt, jas of bodywarmer aan. Een rijjasje mag ook, maar hoeft niet. Bij het rijden (dressuur en springen) is het verplicht om rijlaarzen te dragen. Wat wel echt moet, is een veiligheidscap die voldoet aan de geldende norm. Bij het mennen moet de begeleider trouwens ook een veiligheidscap op.


Het is dus allemaal niet zo streng wat je aan moet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 19:31 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Hier een 4 jarige dochter, die popelt om mee te mogen doen. Met 2 ook eens meegedaan, toen vond ze het al geweldig. [ img ]
[ img ]
Het ging om een onderlinge bixie hier, voor de officiële was ze nog te jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 19:44 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke pony. Ze zien er super schattig uit. Ik kijk ook vaak op SosoEvents. Ik vind het echt geweldig om alle aangekleden en gepimpte pony’s te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 19:47 



 
Profiel   

Net zoals bij reguliere wedstrijden zie je ook bij bixie van alles, gewoon leuke gekleurde kleding maar ook professionele outfits compleet met Kep
Toppunt was een kleuter met oortjes in die alleen in een inrijbakje was van 10 bij 15 terwijl mama aanwijzingen gaf

Ervaringen die ik heb zijn altijd leuk, vooral met springen wordt er vooral naar het goede gekeken. Dressuur is soms iets serieuzer en de proeven met galop B1 zijn al net zo moeilijk als een reguliere B proef dus toen hebben we maar een startkaart aangevraagd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:58 



 
Profiel   

Oh leuk, ik kom volgen!

Ik heb een bijrijdster die eind augustus een bixie cross gaat rijden.
Bixie dressuur, zonder startkaart ben ik nog niet tegen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:02 



 
Profiel   

Als het goed is heb je nooit een startkaart nodig voor bixie.
Je moet wel lid zijn van de KNHS en daar kan je een gratis bixie stempel kaart opvragen.
Wij gaan morgen een bixie cross rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:13 



 
Profiel   

Oh echt niet?
Weet niet of ze KNHS lid is. Mss via de manege waar ze bij rijdt.
Zal het eens navragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:15 



 
Profiel   

essie79 schreef
Als het goed is heb je nooit een startkaart nodig voor bixie.
Je moet wel lid zijn van de KNHS en daar kan je een gratis bixie stempel kaart opvragen.
Wij gaan morgen een bixie cross rijden

Je hebt wel een startkaart nodig, maar dat is een speciale bixie startkaart en die is gratis. Gaat dus om een formaliteit, maar wel nodig voor bixie wedstrijden die onder de vlag van de KNHS georganiseerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:54 



 
Profiel   

Wat leuk dat er mensen reageren. Wij hebben nu de eerste Bixie gehad. Super leuk georganiseerd. Mijn dochter vond het ook helemaal leuk. Nu kijken naar andere plekken voor volgende maand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:54 



 
Profiel   

Ooh lees graag mee. Onze zoon van 6 popelt al langer maar nog niet serieus genoeg. Dus gaan nu vooral de spelletjes dagen af. ( helaas door corona niet geweest)

Hebben nu zijn doorgroei pony ingereden die is nu 3,5 jaar. Dus over een tijdje is serieuzer aan de gang.

Mijn zoon wil nu al zo hard mogelijk dus weet niet of het bij dressuur blijft. ( overigens wil hij hard maar in draf kan hij nog niet eens goed licht rijden :D)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:02 



 
Profiel   

Weet iemand of je de naam van de pony op de bixie kaart kunt aanpassen? Ik kom er niet uit. Pas aangevraagd en nu staat er bixiepony op

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 19:35 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Weet iemand of je de naam van de pony op de bixie kaart kunt aanpassen? Ik kom er niet uit. Pas aangevraagd en nu staat er bixiepony op


Via mijn knhs kun je startkaart aanvragen doen, dan bixie startkaart en naam pony invullen. Knhs stuurt dan nieuwe stempelkaart op

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 20:24 



 
Profiel   

Leuk,een Bixie topic!

Onze dochter heeft vorig jaar met haar verzorgpony 2x een bixie gereden en nu met haar eigen pony ook 2x.

Ze vind het erg leuk. Ik vind het vooral leuk dat alles goed is wat ze doen en het zo erg leuk is voor de kinderen.

Bedankt voor tip om pony naam aan te passen. Ik zie bij de Startlijsten vooral 'bixie pony' staan als naam inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 21:00 



 
Profiel   

christel0908 schreef
Cemlys schreef
Weet iemand of je de naam van de pony op de bixie kaart kunt aanpassen? Ik kom er niet uit. Pas aangevraagd en nu staat er bixiepony op


Via mijn knhs kun je startkaart aanvragen doen, dan bixie startkaart en naam pony invullen. Knhs stuurt dan nieuwe stempelkaart op

Die naam krijg ik dus nergens ingevuld :') ik bel of mail ze morgen wel even

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 21:14 



 
Profiel   

Ik zou onze dochter ook graag nog eens bixie willen laten starten. Nadeel is alleen dat er hier in de buurt niks leuks is op korte termijn.

Wbt de naam van de pony, wij hebben dat met inschrijven altijd door kunnen geven. Onze dochter heeft gewoon een algemene stempelkaart. Ze heeft tot nu toe bixie gestart met een bijrijdpony en een paard van een vriendin van ons. Sinds vorig jaar heeft ze haar eigen pony. Van de winter via soso bixie online een keer een proef gereden. Die zijn wel anders als de knhs bixie dressuur proeven. Maar was leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 21:34 



 
Profiel   

Garderen is een aanrader voor mensen in de buurt. Heel kindvriendelijk, enthousiaste mensen en super leuk georganiseerd. We zijn ook bij een andere Bixie geweest, die minder kindvriendelijk was. Ik vind vooral een ontspannen sfeer en enthousiasme heel belangrijk. Op de laatste Bixie hing een minder gezellige sfeer. Ook werden eigen leden 1ste, 2de en 3de. Ik dacht dat ik me er niet aan zou storen. Maar deed het toch een beetje 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:12 



 
Profiel   

Wanneer hebben die weer wedstrijd? Staat niks op startlijsten.nl en ook via hun site word ik niet veel wijzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:18 



 
Profiel   

Hi!
Wij gaan ook af en toe naar de bixie . Tot nu toe altijd zonder klassement, en dat is voor mij juist een reden , daar heen te gaan. Niet dat ze slecht rijdt, in tegendeel, maar gewoon om fijn te kunnen oefenen.

Overigens ook n stempelkaart waar " bixiepony " op staat. Maak me er niet druk om, dat is , zodat iedereen op n willekeurige pony mee kan doen.

Eerste bixie
[ img ]


Laatst:

[ img ]

En met de jongste:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 13:25 



 
Profiel   

SusanH schreef
Wanneer hebben die weer wedstrijd? Staat niks op startlijsten.nl en ook via hun site word ik niet veel wijzer.

11 september is de eerste daar weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:47 



 
Profiel   

Oh dus het hoort gewoon zo. Binnenkort ook even kijken waar we heen gaan. Ik heb er stiekem wel zin in

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:35 



 
Profiel   

Ik kom ook even volgen, een leuke jonge pupil nu in mijn lessen, dus hoop dat er at komt in de regio Breda

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:40 



 
Profiel   

Leuk Billy, Breda is voor ons ook goed te doen.

Eind augustus hebben we wel cross maar die zie ik niet op mijnknhs. Zal wel een oefendagje zijn dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 20:43 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Leuk Billy, Breda is voor ons ook goed te doen.

Eind augustus hebben we wel cross maar die zie ik niet op mijnknhs. Zal wel een oefendagje zijn dan.

een oefencrosje voor de kleintjes? Heb je toevallig wat meer info?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 21:29 



 
Profiel   

Broekelo heeft in oktober een bixie cross
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen