Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:13

Wat leuk een apart topic, kom ik best laat achter :+

Ik wil me ook graag melden. Ik start met een D pony (1.47) ZZlicht :D Hij is een Knabstrupper, dus wel een paardenras. Roosjenat ken ik al via het M1 topic maar ik zie ook veel nieuwe namen, leuk!

Pathos aus der Schuetzenden Hand (aka Karel)
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:16

Hier dit weekend ook weer 2 winstpuntjes mee naar huis mogen nemen in de L2. Deze jury al eerder gehad (en toen geen winst), dus erg leuk. Ze zei achteraf ook nog dat ze al verbetering zag tov de vorige keer, dus leuk om te horen

@Utosa, leuk dier!
@Ladonna, dat had ik een paar weken terug ook, max een 6 met uitschieters naar 3 en 4, enige wat enkele keren was aamgestreept was "kwaliteit van de gang" wat moet ik daarmee...
@Afkepieteke, herkenbaar, ik zit daar momenteel ook nog, als alles goed gaat rijd ik winst, maar als er eens iets tegen zit net niet

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:14

Fangio, gefeliciteerd met je winstpunten en dat is inderdaad leuk om te horen!

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:41

Hoi allemaal,
Wat een leuk topic, nou ik meld me ook.

Ik ben Chantal 38 jr uit Zuid Holland en ga starten met mijn net 5 jarige Quarter x Arabier.

Hij pakt het erg goed op allemaal dus ben erg benieuwd.
Hij kan trouwens ook leuk springen..

Leuke pony’s komen er allemaal voorbij..

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:43

Afbeelding


Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:30

Welkom racinggirl, leuk dat je zo lekker veelzijdig bezig bent! De foto's zijn wel erg klein :+

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:46

urosa schreef:
Welkom racinggirl, leuk dat je zo lekker veelzijdig bezig bent! De foto's zijn wel erg klein :+


Dank je .
Hihi ja ik zie idd dat de foto’s een beetje klein zijn

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 14:22

Gaaf dier Urosa! Ik hou wel van een beetje body :)

Welkom Racinggirl. Wat ga je doen, dressuur, springen, cross?

Wij gaan volgende week weer op stap. Ik heb er zin in. Hopelijk blijft het weer een beetje goed want onze bak vindt veel water niet zo leuk -O-

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:33

Wij zijn gister weer op stap geweest! Met het losrijden niet fijn er aan kunnen rijden en kon ik haar alles behalve verzamelen. In de baan ging de knop om en was ze aan. Helaas werd ze iets te heet en te hectisch waardoor ik wel een paar fouten had, zoals verkeerd aanspringen in galop, doet ze anders nooit. Deze jury ken ik en had ik een paar weken terug ook met 170 en 174 en toevallig heb ik laatst geschreven bij haar, waar we het ook even over mijn rijden hebben gehad. Ze was heel positief omdat ze zag dat ik echt met de dingen bezig ben geweest wat zij aankaartte, dus met alle fouten alsnog 182 en 188 kunnen rijden! Nog 2 punten en dan mogen wij Z *\o/*

6 december is de laatste keer dat wij starten dit jaar, dus ik hoop dan mijn laatste twee punten binnen kunnen slepen en dan gaan we in het nieuwe jaar ons Z debuut maken! <3

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:06

Afkepieteke, ideaal dat ze er in de ring ineens was! Gefeliciteerd met je 2 winstpunten en heel leuk dat de jury die verbetering zag en je daardoor nu wel winst hebt gereden. Ik duim voor je dat je die laatste 2 punten nog haalt dit jaar, zou toch tof zijn!

Noisy, hoe is de bak nu?

Karel heeft even vrij gehad en de bak is nog bevroren hier, dus die rijd ik morgen pas weer. Vanmiddag even kijken of ik wat met Kristall kan doen (maar dat is een paard dus die hoort hier niet :') )

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 22:19

Wat fijn Afkepieteke :)

Urosa,
Het is momenteel soppen & overleven :') maar ik heb vanavond even een halfuurtje kunnen rijden. Ging eigenlijk boven verwachting goed. Morgenmiddag komt er wel heel veel regen zag ik ;( Als ik donderdag/vrijdag nog kan rijden dan ga ik gewoon. Als de verruiming dan niet lukt dan is dat maar zo. Dat is het enige wat ik niet kan trainen nu.
Mijn voorlopige starttijd is 10:15u

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:15

Noisy balen dat het zo overleven is maar fijn dat je nog wel goed hebt kunnen trainen, hopelijk valt het mee met de regen daar! Mooie tijd om te starten ook.

Ik moest zaterdag eerst om 21.56 dat is echt te laat voor mij, gelukkig lieve organisatie en mag nu om 19.23

Gisteren moest Karel eerst aan de longe, die was echt crazy :') Wel fijn gereden en kon mooi verder met de werkpunten uit de les. Daarna weer een middagje geschreven op wedstrijd.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:22

21:56 :') dat zijn ook geen fatsoenlijke tijden meer

Noisy en Urosa beide succes dit weekend!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:37

Ik denk er over om Brix (Duitse Rijpony van m’n dochter) een startkaart aan te vragen. Eventueel eerst een dagkaart. Het is zo’n beetje 30 (ja, dertig) jaar geleden dat ik KNHS (landelijk) gestart ben. Wel onderling voor de leuk. Kür op muziek en zo.
Mijn punten zijn echt al lang verdwenen dus dat wordt B.
Mmmmmm zal ik? Oud mens op n pony tussen de jonge meiden en jongens op bloederige paarden …….

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 20:45

Ben ik ook..45 jaar, op een pony :Y)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:47

OMG wat lekker jong ben jij! ;) ik ben 59!!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:47

Waarom niet? Als je gewoon een mooie combinatie samen bent en je vindt het leuk? Lekker doen dan :D

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 20:55

rien10 schreef:
OMG wat lekker jong ben jij! ;) ik ben 59!!

_O- Dat hoor ik dus zo vaak hè, te grappig dat jij het nu ook zegt :')
In onze vriendengroep ben ik veruit de jongste en zeggen ze ook altijd dat ik zo jong ben :') Eén van mijn beste vriendinnen is 62.

Wat ik wel een voordeel vind van het ouder zijn dan de gemiddelde wedstrijd ruiter is dat ik me niet meer druk maak om wat anderen ervan vinden. Ideaal :Y)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:10

Druk? Neeeee. Ik rij voor de lol. Nou, ik houd jullie op de hoogte.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:11

Als je er zin in hebt: doen. Ik ben 47 en start ook met een Dpony. En ook voor de lol en het boeit me niet wat iemand ervan vind ;)

Equi_Smits
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:33

Wat een leuk topic!

Ik ben deze zomer nog gestart met een welsh A tussen de paarden ! :=
Eigenaresse wilde er graag sport predicaat op hebben , dan moeten ze L2+10 of M1 zijn. We reden regelmatig in de 190/210 punten en we hebben zelfs lintjes verdient =:)
Met D/E ponies is het sowieso in mijn ogen goed te doen, B pony vond ik toch wel wat, gelukkig waren de reacties grotendeels erg positief

Afbeelding

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:35

rien10 schreef:
OMG wat lekker jong ben jij! ;) ik ben 59!!


Ik word zondag 51 en ga in januari starten met mijn kleine e-pony...

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:39

Equi_Smits schreef:
Wat een leuk topic!

Ik ben deze zomer nog gestart met een welsh A tussen de paarden ! :=
Eigenaresse wilde er graag sport predicaat op hebben , dan moeten ze L2+10 of M1 zijn. We reden regelmatig in de 190/210 punten en we hebben zelfs lintjes verdient =:)
Met D/E ponies is het sowieso in mijn ogen goed te doen, B pony vond ik toch wel wat, gelukkig waren de reacties grotendeels erg positief

[ [url=m/tgxJIz.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk zeg! Maarre, wat is jouw eigen lengte dan? :o
Ik ben 1,63m en mijn pony 1,46m.

Equi_Smits
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:04

LaDonna75 schreef:
Equi_Smits schreef:
Wat een leuk topic!

Ik ben deze zomer nog gestart met een welsh A tussen de paarden ! :=
Eigenaresse wilde er graag sport predicaat op hebben , dan moeten ze L2+10 of M1 zijn. We reden regelmatig in de 190/210 punten en we hebben zelfs lintjes verdient =:)
Met D/E ponies is het sowieso in mijn ogen goed te doen, B pony vond ik toch wel wat, gelukkig waren de reacties grotendeels erg positief

[ [url=m/tgxJIz.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk zeg! Maarre, wat is jouw eigen lengte dan? :o
Ik ben 1,63m en mijn pony 1,46m.


Ik ben 170cm , mooi is het dus absoluut niet meer. Maar met 48 kilo gewicht “kan het wel”… al raad ik het niet snel mensen aan

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 01:24

Ligt ook een beetje aan het (gezonde) gewicht van de pony natuurlijk. Ik heb twee Btjes, moeder van 1.23 hoog en 253 kg en dochter van 1.20 hoog en 227 kg.

Met de moeder heb ik nog wedstrijden tussen de paarden gereden, met mijn 1.61 en 45 kg kan dat volgens de 20% gewichtregel precies als ik licht tuig gebruik. Qua lengte ziet het er niet uit vind ik, maar ze doet het toch al mooi 13 jaar zonder blessures zo. We rijden nu al jaren alleen recreatief.
De dochter valt precies verkeerd wat gewicht betreft en kan dan dus net niet. Daar stap ik alleen op als ik iets moet aanleren of corrigeren wat mijn bijrijdertje niet kan.

Maar ik ben wel blij dat mijn opvolgers in de C en D/E maat gaan vallen.. staat wat netter en is ook meer comfortabel dan de echte kleintjes. Daar hoop ik ook weer mee te gaan starten als ze later groot zijn.

Dit was het plaatje met mijn B op wedstrijd
Afbeelding

En de opvolgers, de jaarling komt uit een D vader en E moeder en het veulentje is een dochter van bovenstaande pony x D pony vader. Op de foto 7 maanden en al richting de maat van moeder *\o/*
Afbeelding
Afbeelding