Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:18

Mooie resultaten allemaal, goed bezig!

Volgend weekend heb ik weer een dressuurwedstrijdje op de planning. Alweer een tijd geleden dus ben benieuwd.

Even een paar leuke plaatjes erbij van onze dressuurwedstrijd in april en strandshoot in mei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:38

Orange schreef:
Mooie resultaten allemaal, goed bezig!

Volgend weekend heb ik weer een dressuurwedstrijdje op de planning. Alweer een tijd geleden dus ben benieuwd.

Even een paar leuke plaatjes erbij van onze dressuurwedstrijd in april en strandshoot in mei.

[ [url=m/BBz1bN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mG1f7d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i4SKfA.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw wat een mooie foto’s!

Wij zijn vandaag ook weer gestart. 214,5 en 210 punten, dus weer twee winstpunten en 1e en 3e geworden :) supertrots!

Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:43

Dank je wel!

Lekker bezig Ballard, gaat vlot. Ben je al bezig met voorbereidingen voor de Z2? *\o/*

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:20

Nou Z1 met 1 winstpunt was mijn doel :’) maar voorlopig hebben we even geen wedstrijden gepland staan, rustig doortrainen en leuke dingen doen. En wie weet wat het daarna brengt :) ik denk dat ik eerst het Z1 uit ga rijden voordat ik aan wissels ga denken, anders wordt het vast verwarrend voor hem. Maar misschien ga ik ook wel gewoon een springzadel kopen en springwedstrijden rijden :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:30

Mooie foto's Orange!

Nette punten Ballard, goed bezig :D

Wij zijn vandaag ook gestart, laatste wedstrijd voor de regiokampioenschappen.

Niet zonder succes want we zijn twee keer eerste geworden van de M1/M2 paarden met 186,5 en 187,5
Waren ook de enige van deze klasses met winstpunten dus Miley heeft goed haar best gedaan!

Nu de laatste puntjes op de I zetten en dan vrijdag ons van onze beste kant laten zien :D

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:32

Zo lekker bezig Roosjenat, gefeliciteerd!

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:29

Hallo beste bokkers,

Na dit topic een paar keer te hebben gevolgd en andere verhalen te hebben gelezen zit ik met dezelfde vraag. Onlangs hebben we een pony voor mijn dochter (9jr) en voor mijzelf gekocht. Nu rijd ik hem met name omdat ik zelf weer graag wilde rijden en mijn dochter niet elke dag wilt rijden. Dus bewust voor een pony gekozen en niet een paard. Hij is 149, ik ben 172 en qua gewicht zit ik met alles op 17 %. Maar toch ben ik bang dat ik er op wordt afgerekend als ik ga starten. Mijn dochter wil ook wedstrijden rijden dus we willen samen gaan starten. Nu vind ik het zelf wel heel leuk en ondanks dat onze instructie ook gewoon mij vindt passen op onze pony, voel ik me toch een soort bezwaard als ik ook wedstrijden wil rijden..
ik heb 20 jaar geleden m’n laatste wedstrijd gereden!
Dus mijn vraag of het nu wel of niet raar is als we samen wedstrijden met onze pony rijden. Uiteraard start ik bij de paarden.
Wat vinden jullie?

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:43

Heb je een foto? Ik vind het denk ik prima passen.
Voor je idee: ik ben 1,63m en mijn pony 1,46m
Afbeelding

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:35

Het plan zou zijn als het indoor seizoen begint in oktober. Pony en ik en dochter hebben nog wat tijd nodig!
Hier eentje!
Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:37

Ik vind het zeker niet misstaan. Lekker gaan starten :j

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:39

LaDonna75 schreef:
Heb je een foto? Ik vind het denk ik prima passen.
Voor je idee: ik ben 1,63m en mijn pony 1,46m
[ [url=m/KlPr9d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk! Je bent wel een stukje kleiner dus dat scheelt in vergelijking met mij. En onze pony is nog beetje schraal en moet spiertjes ontwikkelen nog. Wel hele leuke knappe pony ook heb je!

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:22

Wat een ontzettend leuke pony! Ik zou het doen hoor, het misstaat zeker niet en in de winter heeft hij dadelijk ook wat meer spieren :)

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:24

@cavalo: ik (1.73) rijd op een hackney, schoft 1.53 maar echt hoge schoft dus rug ongeveer 1.46/1.48(ze is bang van de meetstok dus beetje gokken)
We zijn zaterdag voor de 3e keer op concours geweest, en starten M1.
Afbeelding
Afbeelding

We wonnen met 196 punten, met onwijs leuk commentaar!
Toevallig na de proef wel van de jury gehoord dat ze me net wat te groot vind, maar dat vinden wij ook.
Echter werd ik er dus zeker niet op afgerekend!
Ook online reden we dikke winst zonder commentaar.
Ik wil nog wat gewicht kwijt, dan wordt het plaatje ook weer anders.

Oftewel: lekker doen! Vind jullie een prima combinatie, erg leuke pony :j

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:24

Cavallo wat een knappe pony! Ik denk dat het prima kan qua maat! Toch super leuk dat je dochter en jij samen kunnen met de pony. Op een wedstrijd misstaat dit echt niet.

Wel goed opletten dat je zadel niet te lang is voor de vaak wat kortere ponyrug, misschien heb je dit allang met een zadelmaker overlegd. Alleen voor de zekerheid.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:42

Cavalo2016 schreef:
Hallo beste bokkers,

Na dit topic een paar keer te hebben gevolgd en andere verhalen te hebben gelezen zit ik met dezelfde vraag. Onlangs hebben we een pony voor mijn dochter (9jr) en voor mijzelf gekocht. Nu rijd ik hem met name omdat ik zelf weer graag wilde rijden en mijn dochter niet elke dag wilt rijden. Dus bewust voor een pony gekozen en niet een paard. Hij is 149, ik ben 172 en qua gewicht zit ik met alles op 17 %. Maar toch ben ik bang dat ik er op wordt afgerekend als ik ga starten. Mijn dochter wil ook wedstrijden rijden dus we willen samen gaan starten. Nu vind ik het zelf wel heel leuk en ondanks dat onze instructie ook gewoon mij vindt passen op onze pony, voel ik me toch een soort bezwaard als ik ook wedstrijden wil rijden..
ik heb 20 jaar geleden m’n laatste wedstrijd gereden!
Dus mijn vraag of het nu wel of niet raar is als we samen wedstrijden met onze pony rijden. Uiteraard start ik bij de paarden.
Wat vinden jullie?


Je vraagt in een topic dat heet 'met je pony tussen de paarden starten' of we het niet raar vinden dat je met een pony tussen de paarden gaat starten. Dan kun je het antwoord vast raden :D :D :D

Nee joh, keileuk! Ik heb nog nooooooit commentaar gehad. Alleen maar positieve feedback. "Is dat nou een pony? Leuk beest!" "Verkoop je hem ook?"

Ik ben 1.70 en m'n pony is een goede 1.46 denk ik.

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:41

different1 schreef:
@cavalo: ik (1.73) rijd op een hackney, schoft 1.53 maar echt hoge schoft dus rug ongeveer 1.46/1.48(ze is bang van de meetstok dus beetje gokken)
We zijn zaterdag voor de 3e keer op concours geweest, en starten M1.
[ [url=m/dKh27s.webp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dxuriN.webp]Afbeelding[/url] ]

We wonnen met 196 punten, met onwijs leuk commentaar!
Toevallig na de proef wel van de jury gehoord dat ze me net wat te groot vind, maar dat vinden wij ook.
Echter werd ik er dus zeker niet op afgerekend!
Ook online reden we dikke winst zonder commentaar.
Ik wil nog wat gewicht kwijt, dan wordt het plaatje ook weer anders.

Oftewel: lekker doen! Vind jullie een prima combinatie, erg leuke pony :j


Dankjewel! Wat een leuke combinatie jullie 2!! Maar precies dat.. Voor dat commentaar ben ik dan ook bang… en dan meer van waarom moet die moeder nou ook zo nodig rijden, is toch voor kinderen…

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:44

Mandarijn12 schreef:
Cavalo2016 schreef:
Hallo beste bokkers,

Na dit topic een paar keer te hebben gevolgd en andere verhalen te hebben gelezen zit ik met dezelfde vraag. Onlangs hebben we een pony voor mijn dochter (9jr) en voor mijzelf gekocht. Nu rijd ik hem met name omdat ik zelf weer graag wilde rijden en mijn dochter niet elke dag wilt rijden. Dus bewust voor een pony gekozen en niet een paard. Hij is 149, ik ben 172 en qua gewicht zit ik met alles op 17 %. Maar toch ben ik bang dat ik er op wordt afgerekend als ik ga starten. Mijn dochter wil ook wedstrijden rijden dus we willen samen gaan starten. Nu vind ik het zelf wel heel leuk en ondanks dat onze instructie ook gewoon mij vindt passen op onze pony, voel ik me toch een soort bezwaard als ik ook wedstrijden wil rijden..
ik heb 20 jaar geleden m’n laatste wedstrijd gereden!
Dus mijn vraag of het nu wel of niet raar is als we samen wedstrijden met onze pony rijden. Uiteraard start ik bij de paarden.
Wat vinden jullie?


Je vraagt in een topic dat heet 'met je pony tussen de paarden starten' of we het niet raar vinden dat je met een pony tussen de paarden gaat starten. Dan kun je het antwoord vast raden :D :D :D

Nee joh, keileuk! Ik heb nog nooooooit commentaar gehad. Alleen maar positieve feedback. "Is dat nou een pony? Leuk beest!" "Verkoop je hem ook?"

Ik ben 1.70 en m'n pony is een goede 1.46 denk ik.



Hahaha ja maar het is meer omdat m’n dochter en ik samen starten dan ik dan bang ben dat ze zeggen laat dat kind maar gewoon rijden want daar heb je weer zo’n moeder die zo nodig moet… heb het commentaar niet gehoord nog overigens bij ons op stal!
Qua verhouding zitten we gelijk dan met lengte en hoogte alleen onze pony is nog beetje erg smal.. hopelijk wordt hij snel breder !

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:44

Persoonlijk vind ik de combinatie met tani nog wel prima, zeker omdat tani ook wel wat breder is van lichaam.

Die pony van cavalo vind ik dan weer uit verhouding, een iel ding met een lange ruiter op. Voor mij past dit plaatje niet meer en ben je te groot. Nu zou ik je nooit aanspreken op wedstrijd, maar dat soort opmerkingen achter je rug zul je wel krijgen. Of je er iets mee doet of niet bepaal je zelf natuurlijk :)

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:13

Orange schreef:
Cavallo wat een knappe pony! Ik denk dat het prima kan qua maat! Toch super leuk dat je dochter en jij samen kunnen met de pony. Op een wedstrijd misstaat dit echt niet.

Wel goed opletten dat je zadel niet te lang is voor de vaak wat kortere ponyrug, misschien heb je dit allang met een zadelmaker overlegd. Alleen voor de zekerheid.


Dankjewel! Het is een heerlijke boef en ik vind het magisch dat we samen kunnen rijden op hem. Op een paard had zij voorlopig helemaal geen wedstrijden kunnen rijden en nu kunnen zij samen ontwikkelen en kan zij meegroeien met pony (hij is 6). Voor haar alleen is ie wel nog erg pittig, heel braaf maar te voorwaarts.

Ik heb direct een zadelmaker laten komen en nieuw zadel laten aanmeten en ligt keurig, hij heeft geen hele korte rug en een 17.5 past heel netjes voor mij ook. Hij is alleen nog wat smal en hoop echt spieren te kunnen kweken bij hem!
Voor m’n dochter heb ik haar eigen zadel aan laten meten.

Nou misschien toch maar gaan starten dan *D

Hier foto van m’n dochter met hem!

Afbeelding

Afbeelding

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:20

Nou we gaan het maar proberen dan :D
Voor het mooie ben ik af lange kant maar ach ik geniet wel van het beestje! Hij is bijzonder werklustig en leergierig dus misschjen maar meer gaan genieten en minder op andere letten :o

Ik vind het echt super leuk dat er dus gewoon meer zijn die op pony rijden. En wat een resultaten ook! Zo gaaf allemaal!! Het begint dan echt te kriebelen!!!!!

Ik heb altijd op Friezen gereden maar dan kleine, ik moet er niet aan denken om op een grote te moeten zitten. En bij ons ik stal alleen maar grote paarden!!!!
Ik ben gewoon een pony meisje (althans als je 40 bent is dat dan nog steeds ponymeisje O:) )

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:31

Poekkie schreef:
Persoonlijk vind ik de combinatie met tani nog wel prima, zeker omdat tani ook wel wat breder is van lichaam.

Die pony van cavalo vind ik dan weer uit verhouding, een iel ding met een lange ruiter op. Voor mij past dit plaatje niet meer en ben je te groot. Nu zou ik je nooit aanspreken op wedstrijd, maar dat soort opmerkingen achter je rug zul je wel krijgen. Of je er iets mee doet of niet bepaal je zelf natuurlijk :)


Ja is helemaal waar! Die is idd breder en die van ons een stuk smaller. Ik ben idd net aan de lange kant voor het mooie vandaar mijn twijfel…. Wat andere zeggen is een ding maar gezien het ene jury sport is vind ik het belangrijker wat zij ervan vinden. En uiteraard onze instructie!
Besloten om het gewoon te gaan proberen en dan is een onderlinge wedstrijd bij ons op stal. Ik heb zelf geen mega ambitie maar het gaat me ook met name om de ervaring en groei voor de pony.
Maar dit soort opmerkingen zijn ook gewoon eerlijk dus dankjewel dat je het gewoon zegt. Waarom we een pony hebben is een persoonlijk keuze en die ga je niet elke keer uitleggen met een briefje om z’n nek… dus als het niet gaat wil ik het ook gewoon weten!

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:52

Sowieso moet je een beetje eelt kweken op je ziel, mensen vinden vaak wel iets maar trek je er niet teveel van aan, al bij voorbaat. Ik heb op mijn 44e heel bewust een pony gekocht voor mezelf, om mee te rijden. Niet voor mijn kinderen maar echt uitgekozen voor mezelf. Ik ben klein en voel me niet fijn op een paard, dus daarom heb ik een pony. En ik pas er dus prima op. Deze dame is ook niet per se geschikt voor onervaren kinderen. De pony die we voor mijn dochter hebben gekocht, is trouwens 2 cm groter dan de mijne :+

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:05

LaDonna75 schreef:
Sowieso moet je een beetje eelt kweken op je ziel, mensen vinden vaak wel iets maar trek je er niet teveel van aan, al bij voorbaat. Ik heb op mijn 44e heel bewust een pony gekocht voor mezelf, om mee te rijden. Niet voor mijn kinderen maar echt uitgekozen voor mezelf. Ik ben klein en voel me niet fijn op een paard, dus daarom heb ik een pony. En ik pas er dus prima op. Deze dame is ook niet per se geschikt voor onervaren kinderen. De pony die we voor mijn dochter hebben gekocht, is trouwens 2 cm groter dan de mijne :+



Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt alleen heb ik niet zoveel eelt nog.. nou vind ik het wel een verschil dat ik gewoon op die pony rijd en les neem om hem te ontwikkelen of dat ik wedstrijd ambitie heb. Qua rijden heeft niemand er wat van gezegd, ze vinden het allemaal een hele leuke pony en vinden het prima kunnen zeggen ze! Maar wedstrijden is toch anders… vandaar m’n vraag. M’n dochter past natuurlijk wel maar als de jury daarna mij ziet aankomen is dat dan niet raar?? Want anders ga ik gewoon lekker blijven rijden buiten en lessen daar dat prima kan maar dan geen wedstrijden!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:40

Die opmerking deed me dan weer helemaal niks, maar dat is omdat ik weet dat de opmerking terecht is en was ook absoluut niet rot bedoeld van de jury.
En de gezichten langs de kant vind ik ook niet interessant, ik vind het dan weer juist een uitdaging om te laten zien wat we kunnen.
Maar bovenal ben ik gewoon dolgelukkig met zo'n vreselijk fijn dier onder m'n kont, en dat mag (moet!) Jij ook zijn :knuffel:
Tenslotte heb je hem met een goede reden gekozen en zijn jullie terecht heel blij met hem.
En dat geldt voor iedereen in dit topic, wees trots op je dier <3

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:31

Hier spuit 11.
Tuurlijk kan dat!
Ik ben zelf 1.70 en mn merrie is 1.45.
Gewoon doen en laat anderen lekker kletsen.