Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:32

Afbeelding

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:26

Wendeltje schreef:
[ [url=m/wAu4sA.jpg]Afbeelding[/url] ]



Super leuk!!!!

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:38

Afbeelding

Afbeelding

Nou we hebben ons debuut gemaakt afgelopen weekend! Eerste wilde ik echt wachten, pony is nog zo groen maar toch werden we aangemoedigd omdat het voor hem juist goed zou zijn. Dus hoppa wedstrijd outfit aangeschaft, knotten erin en gaan! M’n dochter rijdt nog wel met haar les met Thiedeman maar wat was hij gisteren braaf dus gewoon zonder zoals het hoort. Geen stap verkeerd, zelfs jury hokje wat daar normaal niet staat was oké. Bij mijn proef was ie iets enthousiaster maar daarna van zadel gewisseld en m’n dochter erop en hij was op en top braaf alsof ie het altijd zo deed. Helaas bij mij commentaar dat hij hele proef te diep liep, terecht want dit is juist een van de puntjes waar we zo hard ah werken zijn en hij loopt al zoveel beter, maar bij m’n dochter liep hij zo braaf.. trots op deze Spaanse pony. En geen commentaar over m’n lengte of iets!!!!! Kreeg juist complimenten dat ze het een leuke pony vinden alleen nog een beetje nerveus, en ja dat klopt. Maar ook dat is al de helft minder dus we gaan gewoon zo door!

LaDonna75

Berichten: 2134
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:42

Superleuk dat je gestart bent! Het kan ook inderdaad prima qua lengte. Als hij de hele proef liep als op de foto is dat inderdaad te diep en dat wordt streng beoordeeld…lekker doorgaan zo! Maar hoezo indoor?

Wij gaan zondag weer op stap. Werken naar de L2 :j

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:49

LaDonna75 schreef:
Superleuk dat je gestart bent! Het kan ook inderdaad prima qua lengte. Als hij de hele proef liep als op de foto is dat inderdaad te diep en dat wordt streng beoordeeld…lekker doorgaan zo! Maar hoezo indoor?

Wij gaan zondag weer op stap. Werken naar de L2 :j



Ja hij loopt van zichzelf echt met z’n neus tegen borst en dat neusje eruit rijden kost tijd en vertrouwen dus weet dat dat streng wordt beoordeeld, is dus ook wat ik wist wat ik kon verwachten maar aangezien het al zoveel beter is ben ik al super trots! Die Spaanse kroppen gewoon snel op helaas…
We hebben meegedaan met de f proefjes, lekker laag drempelig en die zijn bij ons altijd binnen :) maar de jury van de f proefjes zijn niet minder streng, helemaal bij privé ponies! Dus mooi commentaar gekregen waar we lekker mee verder kunnen!

Als hij zich zo lekker blijft ontwikkelen dan kunnen we wellicht b starten maar aangezien we geen haast hebben en deze pony nog nooit een wedstrijd heeft gelopen vonden we dit een mooi begin!

Suler leuk zondag! Veel succes alvast!!

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:20

Wat een leuke pony! En ik vind de lengte eig ook nog wel ok.

Dat diep lopen klopt wel, ziet er niet zo mooi/fijn uit idd. Maar ik herken het wel… mijn nieuwste KWPN kan ook soms bijna in zijn borst bijten terwijl ik gewoon uitrij met waslijntjes. Het is niet gemakkelijk, maar komt vast wel goed!

Super leuk om zo’n familiepony te hebben!

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:36

Wat een superleuke pony!!!
Ik vind je er echt prima op passen, dus daar zou ik me echt geen zorgen meer om maken.
Op naar de volgende

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:49

Wendeltje schreef:
Wat een superleuke pony!!!
Ik vind je er echt prima op passen, dus daar zou ik me echt geen zorgen meer om maken.
Op naar de volgende


Dankjewel :)

Vanaf nu ook gewoon lekker genieten en groeien samen!

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:53

Knappe foto Wendeltje! Superknap wat jij met je haffie presteert!

Cavalo leuk jullie eerste wedstrijd! Knappe combi bij beiden!

Hier dressuurmatig even niet zo serieus bezig, hopelijk in het indoorseizoen straks klaar voor mn M2 debuut. Nu nog even lekker genieten van het eventingseizoen. Vanochtend crosstraining gehad met de topper.

En wat kan ze toch lekker springen, nog niet eerder zoveel vertrouwen gehad tijdens crossen.
Afbeelding

Afbeelding

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:57

Orange schreef:
Knappe foto Wendeltje! Superknap wat jij met je haffie presteert!

Cavalo leuk jullie eerste wedstrijd! Knappe combi bij beiden!

Hier dressuurmatig even niet zo serieus bezig, hopelijk in het indoorseizoen straks klaar voor mn M2 debuut. Nu nog even lekker genieten van het eventingseizoen. Vanochtend crosstraining gehad met de topper.

En wat kan ze toch lekker springen, nog niet eerder zoveel vertrouwen gehad tijdens crossen.
[ [url=m/Xp2afb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mlaMmj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat super leuk dat crossen!! Ziet er gaaf uit! Dressuur ook leuk maar dat crossen is toch wel gaaf hoor!

LaDonna75

Berichten: 2134
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:02

Vandaag ben ik met Sanaa op wedstrijd geweest. We rijden L1 en het ging lekker. Ik had een vrouw van stal mee om voor te lezen, ze had het nog nooit gedaan en was best zenuwachtig haha. Maar het ging heel goed. We hadden in eerste proef 190punten (wijken ging niet top, en dan x2 telt dat wel door) en in de tweede proef 193,5 punten, waarbij een keer aangalopperen mis ging anders hadden we 2 wp in de tweede proef gehad ;) Maar we hadden mooi een derde prijs, ponypower ten top! L1 +7 is de stand, de L2 komt dichterbij!

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:04

LaDonna75 schreef:
Vandaag ben ik met Sanaa op wedstrijd geweest. We rijden L1 en het ging lekker. Ik had een vrouw van stal mee om voor te lezen, ze had het nog nooit gedaan en was best zenuwachtig haha. Maar het ging heel goed. We hadden in eerste proef 190punten (wijken ging niet top, en dan x2 telt dat wel door) en in de tweede proef 193,5 punten, waarbij een keer aangalopperen mis ging anders hadden we 2 wp in de tweede proef gehad ;) Maar we hadden mooi een derde prijs, ponypower ten top! L1 +7 is de stand, de L2 komt dichterbij!


Wat super goed zeg!!! Gefeliciteerd *\o/*

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:15

Super gereden LaDonna! Nette punten :D


Wij zijn vandaag ook weer op stap geweest in het M1. Waren niet onze beste proeven,zaten teveel slordigheidjes in..
Alsnog 2x eerste met 183,5 en 187,5 punten! Nu M1+19 :D

Alleen de travers moeten er nog op en dan zijn we M2 klaar.

Cavalo2016
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:51

roosjenat schreef:
Super gereden LaDonna! Nette punten :D


Wij zijn vandaag ook weer op stap geweest in het M1. Waren niet onze beste proeven,zaten teveel slordigheidjes in..
Alsnog 2x eerste met 183,5 en 187,5 punten! Nu M1+19 :D

Alleen de travers moeten er nog op en dan zijn we M2 klaar.



Mooier scores toch! Gefeliciteerd *\o/*

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 21:56

Wat gaat het lekker bij iedereen!

Wij mogen morgen weer. Hopelijk halen we dan 2 wp zodat we de volgende wedstrijd L1 mogen starten. Dat is onze volgende mijlpaal, L1 starten. Mijn doel is om aan het einde van het jaar klaar te zijn voor de L2 en tot nog toe lijkt het erop dat we de goede kant op gaan.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:45

Noisy schreef:
Wat gaat het lekker bij iedereen!

Wij mogen morgen weer. Hopelijk halen we dan 2 wp zodat we de volgende wedstrijd L1 mogen starten. Dat is onze volgende mijlpaal, L1 starten. Mijn doel is om aan het einde van het jaar klaar te zijn voor de L2 en tot nog toe lijkt het erop dat we de goede kant op gaan.


Succes morgen! Gaat vast goedkomen.


Wij zijn gisteren weer op pad geweest. Eerste proef M2 gestart (ons debuut) en met 176 punten helemaal tevreden. (2de geworden van de 8, dus best een strenge jury!)

Tweede proef was onze laatste M1 proef. Met 190 punten het M1 prima afgesloten en een mooie eerste plek. 11 punten los van nummer 2.

Laatste 7 proeven, 6x gewonnen en 1x tweede geworden. Volgens mij mogen we dus best tevreden zijn zo. <3

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:46

Doet iemand toevallig mee met de New-Forest sportdag 24 september in Ermelo?

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:53

Ik heb vorige week zaterdag ook weer eens gestart in het L1. Heel tevreden met de 173 punten. 2 oktober gaan we waarschijnlijk weer :)
Afbeelding

Roosjenat wat een goede punten in het M!

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 09:51

Wij zijn 4 winstpunten rijker :D
Met 200 en 203,5 de B netjes afgesloten. Volgende week zondag onze eerste officiële L1 wedstrijd. Nu al zenuwen haha

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:01

Proficiat!!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:04

Wauw wat een fantastische punten! Op naar de L1! Gaat vast goed komen! :j

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:23

Hoe ging je L1 debuut Noisy?

Wij zijn officieel M2 geklasseerd! Gisteren onze eerste winstpunt binnen gehaald (184 en 3de prijs).

Tweede proef bijna 20 punten lager... Vind ik persoonlijk niet helemaal verdiend, gauw weer vergeten!


In iedergeval super trots op Miley. 8 jaar geleden in de bixie begonnen en nu komt onze Z droom steeds dichterbij <3

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:33

Ik was het topic kwijt maar afgelopen weekend heb ik mijn wedstrijd debut met Sydney gehad.
Met steun van noisy want anders was ik niet opgestapt toch nog 179,5 gereden. (HC gestart) 8 van de 15 geëindigd
Het was onze eerste concours en dan met vlaggen, spring kastelen, spring paarden op de achtergrond en dan zullen we het niet hebben over de mega enge jury hok!
We hebben nog een lange weg te gaan maar stap 1 is er nu nog mijn zenuwen onder controle krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10416
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:51

Dat je gestart bent is al een mooie stap :j en dan met allemaal spannende dingen er om heen 179,5 rijden is al heel netjes. Kon je je een beetje vinden in het commentaar?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:02

Dankjewel nu kan ik er wat helderder naar kijken de zenuwen waren echt hoog en was een beetje streng op mijzelf. Ja op zich wel ik moet mij meer concentreren op het rijden waardoor ik nu nog wat slordige fouten maak kwa voltes enz kwestie van oefenen en meters maken.