Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 50 [ 1231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

Ik krijg inderdaad ook veel positieve reacties! Het enigste wat ik dan meemaak is dat er mij gevraagd wordt of er ook een keer een paard komt.
Wat ik dan standaard reageer is dat een leuk paard niet te betalen is en ik mooi door blijf hobbelen op mijn pony omdat ik die graag Z wil hebben :Y) :o
Wanneer wij vast komen te lopen op een bepaald niveau of iets, wil ik graag nog een veulentje fokken uit mijn pony, ze wordt dit jaar 16.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:06 



 
Profiel   

Ik rij met mijn D pony tussen de paarden in het Z. Nee het was niet makkelijk maar het is wel heel leuk! Ik werk vooral aan het super correct rijden van alle oefeningen en daarmee kan ik de benen zwaaiers regelmatig aardig aan. Ik heb niet de illusie dat ik op de hippiade kan rijden maar dat is ook het doel niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:28 



 
Profiel   

De gemiddelde quarter is enorm lenig en heeft een flinke motor in de achterhand wat maakt dat de hogere gymnastische oefeningen vaak geen probleem zijn, net stukjes klei die je in elk gewenst model kan vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:42 



 
Profiel   

Ik rijd met 2 pony's tussen de paarden. Merk soms wel echt duidelijk verschil, maar we halen wel punten en toen het nog kon ook prijzen binnen. Ook al 2x geselecteerd voor kampioenschappen tussen de paarden :D

Dit zijn de pony's. De vos is een D en de zwarte een E :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:15 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik maak het andersom ook wel eens mee. Zelfs een jury die me letterlijk vroeg waarom ik geen echt dressuurpaard nam. :roll: Op een teamwedstrijd de moeder van een teamgenoot die vroeg "wat die pony hier deed." (je moest selecteren voor die wedstrijd.) waarop onze teamchef meteen zei "Die heeft zich geselecteerd, net zoals jouw dochter."
De dochter is overigens helemaal fan van Sam en komt hem altijd een snoepje geven. :')

Een kind dat van zijn ouders alles krijgt (en allemaal GP op geleidde paarden) die dan vervolgens B of L start met die dieren stond Sam eens te aaien, en dat vond ik best lief. Tot hij ineens terwijl ie totaal in gedachten Sam bleef aaien zei "Kan jij niet op paarden rijden dat je een pony hebt?"
: En ergens vanuit zijn referentie kader was die vraag logisch. Ik ben ouder en rijd "nog steeds" op mijn pony terwijl hij van zijn moeder met de zijne is moeten stoppen. (ergens is het zelfs een beetje sneu) maar op dat moment zelf dacht ik "moet dit nou echt? :"

Maar ik probeer me zelf niet te verlagen tot dat soort opmerkingen. De wereld is hard. Ik probeer daar zo min mogelijk aan bij te dragen. En ik ga heus ook wel eens in de fout hoor, soms wint emotie het gewoon. Maar ik probeer.

Ik krijg op Sam eigenlijk veel vaker positieve en leuke reacties dan negatieve. Dus ik probeer me op de positieve te focussen.


Ik ben erg benieuwd naar een foto van Sam. In je profiel is er geen 1 foto die het doet. Jeetje wat heb jij over je heen gekregen. Dacht dat ze in Nederland hard waren maar de Belgen kunnen er wat van. Bij ons rijd er ook een meisje met een fjord en kwam er een fjord van buitenaf. Ik heb dus een pony en hij haalde tussen de paarden altijd gemiddeld 70% dus vind het allemaal zo een onzin. Daarom vond ik het ook mooi dat er stond pony met veel potentie en ik rij tussen de paarden. Met mijn vorige pony werd ik wel bedreigd. Ze zouden je moeten doodtrappen anoniem op fb en ga van die kinderpony af en ponypletter
Mijn pony daar is 1.36,5

[ img ]


[ img ]


Wat is Donner een leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:23 



 
Profiel   

Weet niet of hier zoveel foto's geplaatst mogen worden dus een linkje naar recente foto's:
[RIJ-ITP] Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!
Als ik alles moet neer schrijven wat er al tegen me gezegd is over Sam dan denk ik dat ik zelf depressief wordt. :') Bij de VLP is het veel minder voorkomend dat iemand met iets anders dan eens standaard sportpaard start. :) Ik verbaas me er altijd over op bokt hoeveel friezen, fjorden, haflingers enz er mee lopen. Bij ons lopen nu 2 Friezen mee en Sam. _O- De rest zijn sportpaarden.

Ik vind je prima passen op die pony eigenlijk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:57 



 
Profiel   

Ik ken de knhs weet echt niet wat vlp is hihi en ik vind je pony nirt typische pony. Dank je wel ja genoeg die ook zeiden dat het prima paste die zelf hoog reden of een bekende zadelmaker country mill. Ze zeiden je kan beter zo 1 hebben dan een rank arabiertje ben ook niet de lichtste maar zwaar ook niet maar mogen wel eigelijk 7 kg van af hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 23:40 



 
Profiel   

Vlp is Vlaamse Liga van de Paardensport.
Tegenhanger is de LRV (Landelijke rijvereniging).
Over het algemeen heeft de VLP wat meer ‘prestige’ en wordt de LRV als gemoedelijker/lager niveau gezien, al weet ik niet of dat in de praktijk effectief zo is.

Wat zie ik hier mooie pony’s voorbij komen! <3
En Ayasha, mag ik even zeggen dat ik echt fan ben ben je rijstijl _/-\o_ Lijkt me niet makkelijk om een dier met die bouw zo vlotjes in de hogere niveaus te krijgen (helemaal niet slecht bedoeld, ziet er een leuke pony uit hoor!)

Ik meld me hier ook als dat mag.
Mijn haflinger van 1m48 is ondertussen 17 jaar en sinds vorig jaar doen we mee met wedstrijden oefendressuur en oefen springen (dat laatste is echter geen succes :+ ). Ik hoop als de wedstrijden hier terug mogen ook officieel te kunnen starten dit jaar, al zal ik nooit echt fanatieke wedstrijdruiter worden.

We hebben zeker geen hoog niveau, de basiswedstrijdjes. Maar ben er zelf al wel trots op haha O:) Eigelijk merk ik op de oefenwedstrijden helemaal geen negatieve dingen, zelf 1 iemand die mij achteraf via insta contacteerde omdat hij het zo leuk vond om nog een koudbloed op wedstrijd te zien. Fijn :) Er zijn ook semi-professionele ruiters met chique, jonge paarden die een beetje ervaring komen opdoen om dan de hogere wedstrijden in te gaan. Die worden wel meer gepunt natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk... die rijden ook gewoon beter. Als ik naar de wedstrijden van mijn instructrice ga kijken, zijn het wel echt allemaal sportbakken en doen de koudbloeden niet meer mee helaas. Misschien brengen we er ooit nog verandering in *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 00:29 



 
Profiel   

Poekkie met wat kwa knhs kan je het vergelijken? Wij hebben 3 soorten voor dressuur fnrs en m&rb zijn manege wedstrijden waarbij je ook met eigen paarden mag starten als je op die manege staat oftewel onderlinge wedstrijden. Knhs is de enige dan weer officieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 00:43 



 
Profiel   

Ik ken eigelijk niets van het nederlandse systeem, sorry.

Puur manegewedstrijden kennen we niet echt in belgie denk ik, dat zal wat vergelijkbaar zijn met de oefenwedstrijden. Geen brevetten nodig, en te doen met eigen paard of manegepaard.

Vlp zijn echt officiele wedstrijden.

En ik dacht dat bij vlp en lrv er ook een verschil zat in de opleidingen die de jury moest gehad hebben, toch zeker voor de lagere niveau’s. Bij LRV was het wat losser, mochten ook mensen zonder jury-opleiding jureren. Mijn vorige staleigenaar was vaak jurylid of schrijver daar :)

Maar ik denk dat Ayasha beter kan vertellen hoe het systeem hier in elkaar zit, ik ben zelf nog vaak in de war :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 00:50 



 
Profiel   

Sorry, Ayasha werd even afgeleid op 28 mei. _O-

First: Poekkie: Thanks! <3 Sam is door zijn bouw en, fair is fair, door zijn karakter veruit het moeilijkste paard dat ik ooit gereden heb. En dan hoofdzakelijk rijtechnisch. Hij is niet stout. Maar om hem goed door zijn lijf krijgen en houden is hij van alle paarden die ik al gereden heb, veruit het moeilijkste. En heel veel mensen lijken te denken dat Sam het allemaal vanzelf doet. :') Dus ik waardeer dat je dat zegt! :+: Ik merk ook dat nieuwe jury's echt even moeten "leren" om door zijn bovenlijn heen te kijken. :) Hij heeft grof gezegd best een lelijke bovenlijn die enorm vertekend en vaak moeten juryleden daar echt even aan wennen. :)

Ik ben niet geheel bekend met het LRV systeem dus schiet me niet af als het niet geheel correct is wat ik zeg. "vroegah"
moest je bij LRV geen opleiding doen om jury te worden. Ik geloof dat dat aan het veranderen is maar ben daar niet zeker van. Maar toen ik begon met wedstrijd rijden mocht je het niveau jureren onder het niveau dat je zelf reed meen ik (of zelfs het niveau dat je zelf reed) zonder enige opleiding. :) Het gevolg daar van was dat er veel vriendjespolitiek was en dat je met een traktatie al een heel eind kon komen van de verhalen die ik hoorde van LRV ruiters. := Niet dat de VLP daar vrij van was hoor. "vroegah" waren er ook juryleden waarvan bekend was dat je met een pint bier een heel aantal plekken kon winnen. Het gevolg was dat dergelijke juryleden tegen het eind van de proef volgens mij 2 knollen zag lopen. :') Heb de juryleden die ik nu in gedachten heb meermaals half uit het kotje zien vallen als ze klaar waren om dan zigzaggend naar de cafetaria te strompelen. := ééntje heeft het een keer zo bont gemaakt dat ie ineens met zijn hoofd op de jurytafel lag en de schrijver aan het schudden was met 'm. := Maar er is een punt gekomen dat ruiters niet meer wilde starten bij dergelijke juryleden en ze zijn door gesluisd naar de jumping. :') De nieuwe garde laat zich niet zo simpel omkopen voor zover ik zie.

Bij de VLP moet je een opleiding volgen en examen afleggen. :) Over het algemeen wordt (vooral door LRV ruiters in mijn ervaring) de VLP gezien als "de dikke nekken club". :') Hoewel ik vrij zeker ben dat de nekken van de VLP ruiters niet dikker zijn dan die van de LRV ruiters. :))
Doorheen de jaren komen er wel eens "LRV ruiters" bij ons mee rijden. Wat mij op valt is dat ze zelden lang blijven. :) Met één van die ruiters heb ik puur toevallig contact opgebouwd (het is bij de VLP ook wel iets moeilijker om "er tussen" te komen en contact te leggen denk ik maar ik weet niet of dat op de LRV ook zo is dus daar kan ik moeilijk over oordelen.) en die heeft me letterlijk gezegd dat hij LRV ging rijden omdat hij daar won en bij de VLP reed hij onderaan mee. := Maar goed, dat is één ruiter.

Het grootste verschil, of het meest doorslaggevende verschil voor mij keuze om VLP te rijden is de accommodaties. Het schijnt dat die bij de LRV ook wel beter aan het worden zijn maar vroeger (opnieuw: toen ik dus de keuze maakte voor VLP) reed je bij de LRV op afgemaaide maisvelden/stoppelvelden terwijl er bij de VLP zandpistes voorzien moeten zijn of minimaal een egale graspiste. Maar in praktijk rijden we eigenlijk áltijd op goed aangelegde pistes bij de dressuur. :) Springruiters weet ik niet of die ook nooit op gras rijden. En dat is voor mij de reden geweest om VLP te starten.

Ook wordt er bij veel LRV clubs vrij veel "verwacht" van hun leden kwa clublessen enz van wat ik hoor en daar heb ik simpelweg geen zin in. Ik wil mijn eigen trainer kiezen en trainen wanneer ík daar zin in heb. Ik heb fut nog zin om alle vijf lappen te helpen op wedstrijden enz. :) Al die zaken maken dat de LRV goedkoper is (want veel vrijwilligerswerk.) maar voor mij dus ook minder aantrekkelijk. De energie die ik heb wil ik in mijn paarden steken en niet in opbouwen van wedstrijden enz. :) Als ze gas, rem en stuur hebben kunnen ze in theorie de initiatie proeven lopen.

Er is in limburg van wat ik weet 1 vlp club die ook vrij veel vraagt van zijn leden. Ze organiseren fantastische wedstrijden maar ik zou er dus ook geen lid worden als het de laatste club op aarde was. :o

Manegewedstrijden "hebben" we wel maar dat zijn dan gewoon de officiele proeven maar in clubverband en eventueel met manege wedstrijden. Die kunnen dus ook enkel georganiseerd worden door stallen die manege paarden hebben. :)
vroeger had je een "KRM en "KRMG" proef. Dat waren proeven voor manege paarden maar die zijn er nu niet meer. Nu met het initiatie niveau zijn die ook niet meer nodig. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 15:29 



 
Profiel   

Ok, al een heeeeele lange tijd geen reactie geplaatst sorryyy :o

Inmiddels zijn we al een tijd verder. Ik heb lang getwijfeld, toch nog even terug gegaan naar de western, nog heel erg nagedacht wat ik nou eigenlijk wil en daarmee de spreekwoordelijke knoop doorgehakt. Sinds 2 weken zijn we nu officieel om naar de dressuur. We hebben onze eerste setjes :D en onze eerste les gehad. De instructrice was positief verrast.
Ik had haar ons verhaal verteld en dat ik dus wilde omscholen dus ze had iets heel anders verwacht denk ik.


Weten jullie of er een kletstopic is van mensen die met hun pony tussen de paarden starten?
Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden. Het leek me wel leuk om over onze ervaringen te praten maar ik weet niet of het hier kan/mag?
Of misschien dit topic verplaatsen naar een plek waar het wel mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 22:07 



 
Profiel   

Er is wel een topic, maar de laatste berichten daar zijn ook uit 2020 haha!

Maar wat leuk dat je nu volledig om bent! Ik heb ook mijn eerste wedstrijd weer gepland, 20 november voor de 2e keer M2!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:01 



 
Profiel   

O haha, dat is al lang geleden dan inderdaad :')
Dan kunnen we hier mooi verder kletsen, meet momenten zijn er weer toch? Ok de gewone dagelijkse klets met en over is wat mij betreft goed.
Ik wilde nog 2 foto's uploaden naar de Bokt upload wil niet meewerken ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:21 



 
Profiel   

Ik was dot topic ook een soort van vergeten…ik rij nog steeds met mijn Dpony tussen de paarden rond. Na een blessure zijn we weer aan het opbouwen, hopelijk kunnen we in maart weer starten. L1 zijn we inmiddels.
Indoor show
[ img ]
Op de show outdoor, kampioen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:45 



 
Profiel   

Oh die van jou is zo gaaf Ladonna!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:53 



 
Profiel   

Ik kom me ook melden!

Ik word dit jaar 19 en moet dus met mijn pony tussen de paarden starten. Pony heb ik nu 1,5 jaar, toendertijd wel getwijfeld of ik niet beter een paard kon kopen want ik moest toch bijna tussen de paarden gaan starten. Maar ik ben zelf ook niet zo groot (1.59cm) en grote paarden zijn toch minder aan mij besteed.

In maart ga ik mijn eerste officiele dressuurwedstrijd rijden. Mijn pony is 1.53cm, een kleine E-pony dus. We gaan lekker in de B beginnen en we zien wel waar we komen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:55 



 
Profiel   

Ook ik start voor de fun soms een wedstrijdje met m'n pony tussen de paarden.
Nu alweer heel lang geleden eigenlijk en geen idee of we nog zullen starten samen (ik ben zwanger momenteel en pony wordt dit jaar 18, geen idee of wedstrijden straks voor mij nog te doen is en of pony er dan ook nog steeds zo veel plezier in heeft).
Mijn pony is 1,41m en ik ben 1,63m, samen starten we in de L2 en hebben tot nu toe 7 winst.
Ik zou het leuk vinden om het M nog te halen, als in om m'n laatste punten L2 te halen en nog minimaal 1 puntje in het M te rijden samen. Maar geen idee dus of dat er nog in zit. We zien het wel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 00:01 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Ik was dot topic ook een soort van vergeten…ik rij nog steeds met mijn Dpony tussen de paarden rond. Na een blessure zijn we weer aan het opbouwen, hopelijk kunnen we in maart weer starten. L1 zijn we inmiddels.
Indoor show
[ [url=m/tYp1qy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de show outdoor, kampioen!
[ [url=m/0osnmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig dier heb je daar zeg! Mag ik vragen waarom je zo kort zit met je benen, of is dat precies een moment die op de foto is gekomen?

Binkie_Eline schreef
Ik kom me ook melden!

Ik word dit jaar 19 en moet dus met mijn pony tussen de paarden starten. Pony heb ik nu 1,5 jaar, toendertijd wel getwijfeld of ik niet beter een paard kon kopen want ik moest toch bijna tussen de paarden gaan starten. Maar ik ben zelf ook niet zo groot (1.59cm) en grote paarden zijn toch minder aan mij besteed.

In maart ga ik mijn eerste officiele dressuurwedstrijd rijden. Mijn pony is 1.53cm, een kleine E-pony dus. We gaan lekker in de B beginnen en we zien wel waar we komen!
[ [url=m/UbNz30.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Dat doel heb ik ook al gooit het weer nu wel roet in het eten :\
Anders stellen we het nog maar een mandje uit, geen haast. Eerst goed, dan eropuit :) maar ik heb er wel zin in :j
Rudi is nu een kleine 1,52m maar nog wel groeiende, hij is nu 4,5 jaar oud. Hij staat momenteel ook weer heel erg overbouwd dus ik gok dat er nog wel een paar cm's bijkomen. Ik ben zelf 1,69m maar Ruud is breed (blijft toch een quarter hè :D ) dus ik pas er prima op.
Ik wilde een paar foto's toevoegen maar de upload werkt niet mee :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 16:15 



 
Profiel   

Ook ik kom me aanmelden. :D
Ik rijd ZZL met mijn pony. Echter drachtig dus ze gaat nu op verlof. :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 16:37 



 
Profiel   

Jouw pony's zijn ook zo knap, ik volg stilletjes ook jouw drachtige dames topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 17:35 



 
Profiel   

Leuk zo'n ponygek groepje hier :D

Mijn naamgenoot zie ik ook voorbij komen, t zit in de familie zullen we maar zeggen :D Je hebt mooi op tijd gepland voor November!

Ik rij met mijn haflingers tussen de paarden, maar nu even niet ivm drachtigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 17:41 



 
Profiel   

Hier ook iemand die met een pony tussen de paarden start. :) Voorlopig iig nog want als Sam op "pensioen" gaat dan neemt Rêve het stokje over en met haar 1.55m is ze in belgië officieel paard. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 17:44 



 
Profiel   

maessie schreef
Leuk zo'n ponygek groepje hier :D

Mijn naamgenoot zie ik ook voorbij komen, t zit in de familie zullen we maar zeggen :D Je hebt mooi op tijd gepland voor November!

Ik rij met mijn haflingers tussen de paarden, maar nu even niet ivm drachtigheid.

Ja toch?
Het leek me juist leuk om een ponygek groepje te maken, het is toch compleet anders dan paarden rijden.

Ayasha, in NL telt 1,55m als pony dus gewoon lekker mee blijven kletsen en bovendien starten wij ook tussen de paarden dus wat dat betreft blijft het hetzelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 17:49 



 
Profiel   

Ja ze zal hier sowieso tussen de paarden moeten starten. Maar Rêve is wel meer "paard gebouwd" als je snapt wat ik bedoel, tov Sam die echt een "grote pony" is. Ik ben eigenlijk benieuwd of dat een verschil gaat maken kwa punten eerlijk gezegd. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 50 [ 1231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen