Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:54

Cavalo2016, leuk dat je nu zelf zo fanatiek bezig bent met de pony en zelfs wilt gaan starten!

Feelsoproud, welkom! Leuk dat je zo lekker veelzijdig bezig bent met je Fjorden!

roosjenat, klinkt als een leerzaam rondje oefendressuur! Tof dat je officiële debuut ook in zicht is.

joyce B, echt helemaal mee eens dat voor amateur ruiters heen ruimte meer is op grote concoursen of selecties.

Dennis, heel knappe prestatie inderdaad!

Afkepieteke, gefeliciteerd!!

Noisy, leuk dat het springen zo goed gaat en gelukkig dan dat ie onder je springzadel wel loopt. Kun je iig nog lekker rijden!

Mandarijn12, ik heb die vraag nog nooit gekregen, maar dat is denk ik het voordeel van het ras qua uitstraling en hij lijkt ohz groter dan hij is. Maar ik vind dan dat mensen zich wel wat meer met hun eigen zaken mogen bemoeien :o maar leuk van de nieuwe trailer en vereniging, heb je al wedstrijd voor L1 debuut op het oog?

Fangio,leuk dat je weer gaat starten. Weer is idd vreselijk geweest.

Ballard_L leuke plannen, maar nu dus eerst genieten van de zwangerschap en dit nieuwe hoofstuk :D

Rien10, leuk dat je weer gaat beginnen!

Bij ons is vandaag de zadelmaker geweest, voor mijn idee moest ie weer even aangepast worden en dat was ook zo. Blij mee en zat direct meer in balans. Wij hebben zondag ons ZZzwaar debuut, vind het wel een hele stap maar we gaan gewoon ons best doen en genieten.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:43



De kop is er weer af bij ons! 195 punten in de 2e proef! (de eerste daar praten we maar niet over :+ )
Vond het een hele fijne jury, durfde gerust 3'en te geven maar ook 7's en veel commentaar bijgeschreven. Ook na de wedstrijd nog fijne tips gehad dus we kunnen weer even vooruit.

Hoe is het verder hier met iedereen?

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:46

Proficiat Fangio!

Hier is het erg rustig...wat betreft zelf wedstrijd rijden toch.
Vrij druk op het werk, en ook bij de vereniging de komende weken veel te doen waar we dus regelmatig moeten gaan helpen.

In maart staan er nog enkele dressuurwedstrijden op het programma, waar ik met Roxana hopelijk nog wat puntjes bijeen kan sprokkelen zodat ik het zomerseizoen L1 kan starten.
Met Kim gaat het nog wel even duren voor we hogerop kunnen. Op zich kent ze alles wel voor M1, maar in de ring is ze enorm gespannen en komen we niet echt aan rijden toe.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 00:15

Lekker bezig Fangio, nette punten!

Hier zijn we lekker aan het doortrainen, pakken af en toe een thuiswedstrijdje mee. Probeer nu spelenderwijs wat moeilijkere oefeningen mee te nemen wat eigenlijk best aardig gaat.

Aankomend weekend een eventingderby op de planning staan, zin in!

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:37

Mooi Fangio!

Hier ook een korte pauze van een maandje, ivm osteopaat en druk op het werk. Inmiddels ben ik met een ander bit aan het rijden en dat lijkt heel fijn te gaan. Eind februari gaan we weer op stap.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:17

Hier ook nog even op pauze want mijn zadel ligt bij de zadelmaker. Ik rij nu met mijn springzadel maar voor dressuur is dat niet heel ideaal :+
Vanmiddag les, eens kijken hoe we dat op een springzadel volhouden want die zijn meestal wel pittig :=

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:40

Het was wel weer voor een pauze.
Begin maart staat onze vokgende wedstrijd op de agenda. Dan hoop ik een jury te treffen die er wel.open in staat.
Bij m'n laatste wedstrijd heeft de jury gewoon tegen de schrijver gezegd dat ze niet wist wat ze met zo'n kleine haflinger in de ring moest. Beetje jammer

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:56

Ik zit op de bank met n glas wijn. Want dat heb ik verdiend.
Na 30 jaar weer de ring in. 2 keer 2e. 4 winst. Ok ‘t is maar een B proef. Maar toch! Ik ben tevreden.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:36

Gefeliciteerd Rien!

Super resultaat, maakt niet uit welke klasse. Mooie comeback, nu op naar meer wedstrijden? :j

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:42

Ja, dat denk ik wel.
Was wel een beetje emotioneel ook. December 2021 ging het zo slecht met een van zijn voeten dat we het niet meer zagen zitten.
En nu… doet hij het weer. M’n dochter denkt er ook over om weer te beginnen. (Z1). We gaan het zien.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:51

Rien wat super dat hij zo is opgeknapt! Dat geeft weer vertrouwen.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 08:43

rien10 schreef:
Ik zit op de bank met n glas wijn. Want dat heb ik verdiend.
Na 30 jaar weer de ring in. 2 keer 2e. 4 winst. Ok ‘t is maar een B proef. Maar toch! Ik ben tevreden.

Heerlijk! :9k Gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:31

Gefeliciteerd! Heel verdiend dat glas wijn :j

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:10

Proficiat Rien, fijn dat zowel ruiter en paard er plezier in hebben.

Ik ga zondag een training working equitation meerijden. Beide fjorden een half uur.
Ik heb 2 jaar geleden met Kim al eens een paar trainingen en 1 wedstrijdje gereden, maar nadien eigenlijk niets meer mee gedaan, ik wil ook zoveel doen!
Toch weer eens proberen, ik vond het toen best leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:55

@Rien, gefeliciteerd! Super goed gedaan!
@Feelsoproud, hoe ging je WE training?

Wij zijn na 3 maanden ziekte en daardoor winterstop, eindelijk weer eens gestart. We waren pas 2 weken weer aan het trainen dus het was een beetje optimistisch. Maar het was dichtbij dus met het motto 'niks te verliezen' erheen gegaan.

Pony mistte duidelijk conditie want had echt veel te weinig impuls in de proeven. Maar toch wat winstpuntjes binnen gesmokkeld en nu L2+6!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:32

Feelsoproud wat gaaf om te doen lijkt me! Ik zou ook graag eens zo’n clinic proberen maar bij mij in de buurt is het bijna niet. Leuk dat je met beide fjorden meegedaan hebt.

Laurahh mooi resultaat! Twee dikke winstpunten!

Zaterdag meegedaan met de eventingderby Middenbeemster BB hoog (80cm) en daarbij eerste geworden, Whoop Whoop. *\o/*

Vandaag een ‘thuis’ springwedstrijd gereden één rondje 90cm foutloos en een foutloze barrage.

Daarna de stoute schoenen aangetrokken en tweede rondje 1m gedaan en daarbij één balkje maar genoeg stijlpunten voor ons eerste winstpuntje in de 1m. Zo blij met de kleine topper.

Foto’s voor de leuk van een ander moment.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:53

Jeetje wat een springkanon heb jij toch Orange! Echt mega gaaf hoe je zo rond springt tussen de paarden _/-\o_

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:27

Hier ook weer eens op wedstrijd vertrokken

Dat was goed voor een tweede plaats tussen de dressuurpaarden <3
Ook 2 winst erbij, waardoor de teller nu op L2 + 8 staat voor ons *\o/*

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:24

Dank je wel Laurahh

Gefeliciteerd Fangio, lekker bezig!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 10:57

Super gaaf Orange! Ik moet ook nodig eens op zoek naar een springlesgeefmens want de simpele kruisjes en steiltjes gaan goed en dan ook eindelijk eens een crossles afspreken.

Fangio gefeliciteerd met de punten *\o/*

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:08

Gisteren een onderlinge wedstrijd gestart om even iets uit te proberen voor de KNHS wedstrijden. Brix denkt namelijk na een halve proef "zo, klaar er mee" en kakt ongelofelijk in. Ik heb gisteren gereden voor mijn leven en hij bleef lekker lopen. Ik was kapot, maar missie geslaagd. Op naar volgend weekend.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:16

Noisy dank je wel! Ja lekker gaan doen, het (oefen)cross seizoen gaat ook weer beginnen dus dan kun je mooi doorpakken!

Rien wat jammer dat Brix na een halve proef er klaar mee is. Wat heb je nu geprobeerd om dat te voorkomen?

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:51

Blijven rijden. Als hij inkakt, moet ik daar niet in meegaan. Ook al wordt het dan misschien iets slordiger. Nou, dat bleek dus niet zo te zijn, mijn - zeer kritische- dochter gaf aan dat hij lekker bleef lopen en dat ze niet een onrustig beeld van mij kreeg.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:29

Proficiat Fangio en Laurahh!

Wauw, wat een springtopper Orange, dat is toch al een mooi niveau voor een haflinger! Dat durf ik met mijn fjorden niet aan :o .

Working equitation clinic was leuk, buiten de poort eigenlijk nergens problemen gehad.
Enkel de begeleiding viel een beetje tegen...er was wel iemand aanwezig, maar buiten een beetje info over de reglementen heeft de man weinig nuttigs verteld :n .

Afbeelding


Zondag staat er weer dressuur op het programma.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:54

@Fangio, gefeliciteerd met je winstpunten! Wij gaan aardig gelijk op, beide Haflingers in de L2 haha :D

@Rien10, dat is wel herkenbaar! Ik wil dan vaak in de proef ook niet te 'streng' worden en het sympathieke plaatje verpesten. Maar bij jou hielp het dus wel om een keer door te pakken en voor je gevoel slordig te rijden?

@Feelsoproud, jammer dat de begeleiding tegen viel! Maar fijn dat je het toch naar je zin had <3

Dit weekend nog mensen op wedstrijd geweest?