Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:07

littleroosie schreef:
Sandra Wierda ik denk dat het je ook wel handigheid gaat opleveren als je goed door de L2 heen komt hoor.

Ik heb idd een keertje Z met winst en M2 met winst gereden dus zou gelijk alles in het M2 mogen starten.

Is dat een nieuwe regel? Eerder moest je 2x Z geklasseerd zijn om gelijk L2 te mogen starten.
Ik heb het even gecheckt, maar als je paard geen wedstrijd ervaring heeft mag je maximaal in de L2 starten als je zelf minimaal 2x Z bent geweest.

Of was je paard al M2?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:14

Wat Littleroosie zegt klopt hoor, als je met 2 verschillende paarden een bepaalde klasse met winst hebt gereden, mag je elk volgend paard hoger dan B starten (afhankelijk van leeftijd).
Zo mag ik bijvoorbeeld juist géén B meer starten, ook niet met een groen paard.
En je mag bijvoorbeeld, als je met 2 paarden in ieder geval Z1 geklasseerd ben geweest, ook klasses overslaan tot het Z1.
Ik denk dat je naar het 2e vakje hebt gekeken ipv naar het 3e vak.
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:55

Bij mij is het mn eerste wedstrijd ervaring, dus ik moet ook alle klasses uitrijden, maakt helemaal niet uit want het gaat nu soms al snel voor mn gevoel.
Ik deel wel het gevoel van Fleur dat je in Belgie veel makkelijker je punten rijd. Daar heb ik nooit lager dan 63% gereden, terwijl ik in Nederland wel eens met 54% ben thuis gekomen.

Wij moeten zaterdag weer. Om 20u52 starten... Heb ik toch zo'n gruwelijke hekel aan, in de winter zo laat starten. En die parking is slecht verlicht, dus zaklamp mee om op te zadelen... Ben nog steeds aan het twijfelen of ik niet ga afmelden

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:54

Ik ben benieuwd of er hier ook mensen mee doen bij SGW Alphen-Chaam?
Mijn dochter doet 24 Maart mee. voor het eerst tussen de B-paarden.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 14:25

Pff wat laat vanavond Fangio.. Ga je starten? Kan goed begrijpen als je afgezegd hebt.

Succes alvast voor je dochter Ctje5! Heerlijk dat het seizoen weer begonnen is voor de SGW. Vind het altijd super leuk om te kijken maar ga het zelf niet doen haha. Alphen-Chaam is alleen een beetje heel ver om te gaan kijken. Ze zochten ook vrijwilligers, dat leek mij wel wat maar om nu bijna 300km daarvoor te gaan rijden is wel heel erg ver haha.


Wij zijn vanochtend weer Z1 gestart. We moesten buiten inrijden en wat was ze wild. Gelukkig was mijn instructrice er ook nog en die heeft mij geholpen om haar rustiger te krijgen. Is uiteindelijk gelukt dus dat was heel fijn!

Eerste proef ging niet zo fijn, voor mijn gevoel erg slordig gereden en daar hebben we veel punten op laten liggen.

Tweede proef ging wat beter. Alleen toen was de puf bij ons beide op en kwamen er stomme foutjes. Alsnog 207 punten gereden dus bijna een winstpunt. Voor vandaag daar helemaal tevreden mee. :D

Op naar het outdoorseizoen :D

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:42

Vnadaag zijn wij ook weer op pad geweest, Bakkeveen L1. Eerste proef 189,5 en een 3de prijs, 2de proef 190,5 zonder prijs. Teller staat n u op 6 winstpunten. Knap pony kind <3

Fijne jury en commentaar op protocol, we blijven werken aan onze mindere punten. Voorlopig nog even geen L2 voor ons, ik wil een paar dingen eerst echt beter voor elkaar hebben. _/-\o_


Afbeelding

roosjenat, fijn dat je alles toch nog lekker voor elkaar kreeg en goed gereden hebt.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:53

Vandaag een rondje oefenspringen op de vereniging gedaan. Opgegeven voor 60cm en 70cm. Moet zeggen dat sommige hindernissen best flink stonden! Rondje 1 ook een weigering bij 3 brede oxers.

2e rondje foutloos rondgekomen! Wel fijn om te weten dat Sterlyn langzaam weer hoger kan/durft (ik moet alleen mentaal nog even aanpassen hahha, vraag me nogsteeds af hoe ik vorig jaar 80cm winst heb gereden hahaha)

Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 23:17

Ben je nog geweest Fangio?

Roosjenat, fijn dat je instructrice nog even heeft geholpen. Hoeveel punten moet je rijden om in het Z en winstpunt te krijgen? Ik weet het niet meer :o
Voor mij mag het buiten seizoen ook weer beginnen, heerlijk weer lekker in de buitenlucht rijden. Alleen wel te hopen :') dat het weer nu eindelijk eens wat beter wordt, ben zo klaar met al die regen.

SandraWierda, gefeliciteerd met de punten *\o/*

FleurSandro, fijn dat jullie weer op de weg terug zijn +:)+

Wij hadden afgelopen zaterdag ons L2 debuut. Ruud had er wel zin in. Met het losrijden was hij de rust zelve maar eenmaal in de ring :roll: Met aanspringen in galop telkens een vrolijke bok willen doen en met het verruimen als een malle uit de startblokken vertrekken waardoor ik er half achteraan vloog :') De eerste proef was daardoor een erg onrustig geheel en daar dus ook terecht geen winstpunt gereden met 176,5. De tweede proef kon ik er iets beter aan rijden en daar gelukkig wel een winstpunt gereden met 183,5 dus we zijn nu officieel L2 geklasseerd :)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 00:29

@ Noisy, fijn dat het in de 2e proef toch gelukt was! Ik ben toch nog gegaan, maar had dat beter niet kunnen doen. Het was mijn favoriete *not "koudbloeden horen niet in de dressuur" jurylid, dus geen winst uiteraard en daarbij een protocol waar nauwelijks iets op stond. Nadien nog bij haar geweest voor tips "maar ze kon er niks van zeggen, hij was ongehoorzaam". Goed, hij had indd even de speedy gonzales modus aan in de middengalop, waardoor ik een extra volte moest rijden om te rennen en doordat hij van het achterbeen afliep omsprong in de contra, maar de proef bestond nog uit meer onderdelen dacht ik zo :+
Snel vergeten en weer door.
@ Sterlyn, zo fijn dat jullie weer lekker on track zijn <3
@ Sandrawierda, nette punten!
@ Roosjenat, beetje hulp is altijd fijn als ze fris zijn vind ik zelf ook

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:03

Proficiat iedereen!

Als ik hier de beschrijvingen zo lees heb ik het gevoel dat de punten tussen NL en BE uiteindelijk niet zo heel veel zouden verschillen eig. Toch niet bij de VLP en dochter organisaties. Voor de LRV geef ik jullie gelijk dat die punten op niets slaan.

@Fangio: geen idee hoe de rest van de proef was, maar op basis van wat je zegt lijkt het wel logisch dat de proef geen winstpunt oplevert. In ieder geval wel positief als ze zo enthousiast zijn. Volgende keer beter :)

Wij hebben hier vorige week het winterseizoen afgesloten met eindelijk 70%. Alles klopte ook gewoon voor mijn gevoel dus ben hartstikke blij :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:22

Ik heb altijd bij VLP (HROV) gestart en daar zeker altijd wel hogere punten gehaald dan bij de KNHS hoor.
Ik had dit weekend zeker geen winstpunt verdient, maar 147 is wel weer een ander uiterste vind ik. En dan geen commentaar op het protocol zetten en geen commentaar mondeling willen geven vind ik dan wel een beetje jammer. Lijkt me dat ze vond dat er genoeg te verbeteren was als ze me zulke punten geeft...

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:25

Oei ja onder de 50% heb ik nog maar zelden weten geven… dat krijg je niet met 1x weg te rennen en een slechte contra.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 15:59

Jeetje Fangio, dat is wel heel erg flauw. Kun je er geen melding van maken ergens of is dat lastig?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:55

Noisy schreef:
Jeetje Fangio, dat is wel heel erg flauw. Kun je er geen melding van maken ergens of is dat lastig?


Zou misschien wel kunnen, maar meer dan haar vragen in het vervolg meer commentaar op het protocol te zetten kunnen ze ook niet doen denk ik. Ik ga er iig geen tijd en energie meer insteken. In plaats daarvan vandaag weer gaan lessen en heerlijk genoten van wat mijn powerpony allemaal aanbood <3
En aangezien we normaal (zonder dolle buien :+ ) wel gewoon onze punten rijden bij andere jury's gaan we ons daar maar op focussen.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:54

Fangio schreef:
Zou misschien wel kunnen, maar meer dan haar vragen in het vervolg meer commentaar op het protocol te zetten kunnen ze ook niet doen denk ik. Ik ga er iig geen tijd en energie meer insteken. In plaats daarvan vandaag weer gaan lessen en heerlijk genoten van wat mijn powerpony allemaal aanbood <3
En aangezien we normaal (zonder dolle buien :+ ) wel gewoon onze punten rijden bij andere jury's gaan we ons daar maar op focussen.


Precies, lekker je energie steken in dingen die leuk zijn _/-\o_

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:45

#stommejury

Vin is inmiddels weer helemaal braaf en save dus heb veel zin om weer op concours te gaan, heb 12 april pas weer dus moet nog even wachten haha. Wel gelijk meerdere wedstrijden opgegeven en in juni L1 opgegeven, denk dat dat wel moet lukken.


Essmeralda
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:39

Dankzij @noisy bij dit topic terecht gekomen,

Ik rijd met mijn (bijna 5 jarige) Tinker merrie sinds vorig jaar mei wedstrijden.

Al meer commentaar gehad dat ik een tinker in de dressuur startte, met zelfs een reactie van een jury “ Misschien komt het door het type paard”…. Mn mond viel er van open…

Afgelopen zondag ook helaas commentaar maar we hebben ze een poeppie laten ruiken, want die gekke tinker werd gewoon 1e tussen die “sportpaarden”

Komende zondag hebben we weer wedstrijd op onze eigen vereniging.
Wij zijn nu B+8 (sinds augustus 2023 officieel KNHS gestart) dus nu hopen op de laatste 2 puntjes en dan heeft ze even een “wedstrijdpauze” en gaan we lekker trainen!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 09:12

Ik bedoelde meer bij de vereniging waar je startte Fangio maar ik snap je zeker hoor. Hier in de regio loopt ook zo’n jury rond die tekens van die vreemde en vaak lompe commentaren geeft. Gelukkig zie ik haar steeds minder op de lijsten staan. Blijkbaar komt het bij de verenigingen toch terug. Zo ook bij mijn laatste wedstrijd. Die was bij mijn eigen vereniging en mijn jury was schijnbaar ook erg lomp geweest en zelfs combinaties uitgelachen :oo Ik moet zeggen dat ze tegen mij heel aardig was en ik me helemaal kon vinden in haar commentaar maar bij anderen dus schijnbaar niet en die hebben daarover geklaagd bij de vereniging. Ik denk niet dat deze mevrouw nog een keer gevraagd zal worden…

Littleroossie, ook weer lekker aan de gang. Ik heb je gelijk even toegevoegd op Instagram :D

Welkom Essmeralda, leuk dat je er ook bij bent :)

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:14

Essmeralda Wat leuk een tinker, gewoon stom commentaar lekker negeren en fijn voor jezelf rijden *\o/*

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:29

@ Noisy, het was m'n eigen rijvereniging. Ze weten van de problemen met haar. Echter hier zijn niet veel jury's. En mensen van de overkant laten komen geeft hoge reiskosten + tunnelkosten die vergoed moeten worden waardoor dan eigenlijk het startgeld hoger moet. Dus ik snap dat ze er soms wel voor kiezen.

@Essmeralda, welkom! Wat een leuk snoetje heeft ze <3

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:13

Leuk Noisy ik heb je terug gevolgd!

@Essmeralda welkom wat een leuk koppie heeft je Tinker!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 16:25

Fangio schreef:
@ Noisy, het was m'n eigen rijvereniging. Ze weten van de problemen met haar. Echter hier zijn niet veel jury's. En mensen van de overkant laten komen geeft hoge reiskosten + tunnelkosten die vergoed moeten worden waardoor dan eigenlijk het startgeld hoger moet. Dus ik snap dat ze er soms wel voor kiezen.

@Essmeralda, welkom! Wat een leuk snoetje heeft ze <3

Oh :\ dan is het helemaal poep -O-

Wat een heerlijk weertje vandaag zeg! Vond Ruud ook, die ging vrolijk bokkend door de bak. Alleen een beetje jammer dat ik er nog opzat :') Daarna wel fijn kunnen rijden. We zijn druk bezig met het terug schakelen in de galop. Verruimen gaat prima, alleen terug is wat lastiger :+ Uitgevonden dat zachtjes hummen best goed werkt. Komen die western trucjes toch nog van pas O:)

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:15

[quote="Fangio"]Ik heb altijd bij VLP (HROV) gestart en daar zeker altijd wel hogere punten gehaald dan bij de KNHS hoor.
Ik had dit weekend zeker geen winstpunt verdient, maar 147 is wel weer een ander uiterste vind ik. En dan geen commentaar op het protocol zetten en geen commentaar mondeling willen geven vind ik dan wel een beetje jammer. Lijkt me dat ze vond dat er genoeg te verbeteren was als ze me zulke punten geeft...

Jeetje 147 punten dat is wel erg laag. Ik heb het echt nog nooit zo laag gezien. Bij de eventing dressuur is het laagste wat ik gezien heb iets van 155 of zo, en dat vond ik al behoorlijk laag.

Ja, je hebt er van die jury leden bij zitten die niet van koudbloeden houden.

top gedaan Essmeralda je hebt er de sportpaarden maar mooi allemaal uitgereden met je Tinker!
Alvast succes voor zondag!

Dank je roosjenat. 300Km is idd wel heel erg ver. Daar zou ik ook goed over nadenken hoor. Zaterdag gaan we parcour lopen en ze staat nu met whisper al om 8.00u beginnen met dressuur. Ze is de 1ste start Zondag. Met de andere pony is ze de laatste van de rubriek. Er werd gezegd zet je wensen bij de opmerkingen bij het inschrijven. Mijn dochter zo, zet erbij niet te vroeg starten :D Ik zeg daar hebben ze dan vast niet naar gekeken haha. Nu afwachten op de definitive lijst morgen of Vrijdag.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:53

Wij gaan zaterdag ook eindelijk weer op wedstrijd! Dit keer starten we in de impulsklasse van endurance, eens kijken of we dat leuk vinden :) al moet ik zeggen: voor dressuur trainen is makkelijker, kost heel wat minder tijd haha

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:25

Ballard_L schreef:
Wij gaan zaterdag ook eindelijk weer op wedstrijd! Dit keer starten we in de impulsklasse van endurance, eens kijken of we dat leuk vinden :) al moet ik zeggen: voor dressuur trainen is makkelijker, kost heel wat minder tijd haha


Leuk ik ben er zaterdag ook, ik start om 11.02 uur