Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

[ img ]

Hier ook met een pony 1.50 tussen de paarden. Geen problemen mee gehad, eigenlijk vooral leuke opmerkingen vanwege de stippen.

Mensen denken alleen wel soms dat ik nog geen 18 ben en dus tussen de ponys zou starten, en zijn dan verbaasd als ik ze vertel dat ik zelf de auto+trailerconbi bestuurd heb om op de locatie te komen:D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 13:53 



 
Profiel   

Mousmous schreef
Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Er loopt er ook een van 1,50 grand prix. Stond pas een stuk in de dressuur of hoefslag. Net gekeken, was hoefslag nr 13 van 2020. Ging over rijden met teugeldrukmeter. Was Leonie Buur met Palusha

https://www.knhs.nl/nieuws/2018/bijzond ... e-gezicht/

Wat een leuk verhaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 15:06 



 
Profiel   

Ik reed met mijn haflinger tussen de paarden. En dat deed hij hartstikke goed.

Vergeet nooit meer dat er een opgeschoten meid met een veel te duur paard, buiten de kantine stond te janken want hoe kon ze eindigen onder “die haflinger” , waar ik dus een eerste prijs mee haalde :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 15:10 



 
Profiel   

_O-
Tja, een goed paard wil nog niet zeggen dat je kunt rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 22:05 



 
Profiel   

Voorheen met mijn pony van 1.50 M2 gestart (Z klaar) en mijn andere van 1.57 is Z1 startgerechtigd.
Maar ik moet zeggen, nu met corona, ik mis de wedstrijden niet echt :o dus twijfel of ik wel weer ga starten straks :=

Juultje van 1.50
[ img ]

[ img ]

[ img ]



En Noedel van 1.57

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 22:18 



 
Profiel   

Mijn Connemara ruintje van 1.48 is ZZ licht startgerechtigd..

( edit: niet met mij, ik heb wel de passie, maar niet het talent. Een ander volwassen amazone heeft hem voor me uit geschoold, ben zelf nu M1 met hem)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 22:44 



 
Profiel   

@ cp112 Mooi zijn ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 07:24 



 
Profiel   

Leonie Buur start met haar zelfgefokte pony inmiddels (dacht ik) GP.

https://www.knhs.nl/nieuws/2018/bijzond ... e-gezicht/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 07:35 



 
Profiel   

Het gaat ook niet om de maat.
Zoals al gezegd, iedere paard of pony kan Z lopen. Daarentegen kan niet iedere ruiter Z rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 07:42 



 
Profiel   

Echt leuk om jullie verhalen te lezen :) Jullie inspireren mij enorm.
Inmiddels heb ik een dressuurzadel aangeschaft, mijn engelse gear onder het stof vandaan gehaald en hulde, het past zowaar nog, na al die jaren haha.

Ik moet er nog wel wat bij kopen want 1 dekje en 1 fatsoenlijke rijbroek is niet veel. Gelukkig vakantiegeldmaand dus dat komt goed uit :D

Deze week dus al "Engels" gereden en phoe wat was dat weer wennen zeg, voor allebei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:51 



 
Profiel   

Kom ik hier ook even inbreken. Ik ben Ruby 33 jaar 1.60 uit Almere en mijn pony staat op Almeersch Hippisch Centrum. Mijn hele leven ben ik al een echte ponyruiter. Ik heb een 15 jarige new forest ruin van 1.47. Hij heeft een aardige voor geschiedenis:

Op 3-jarige leeftijd werd Orion kringkampioen in de B. Vervolgens schopte hij het op het Brabants Kampioenschap tot een negende plaats. Als 5-jarige liep hij mee in de KNHS Divozacup, waar hij de voorselectie won en vervolgens derde werd van Nederland. Als 6-jarige won hij wederom de voorselectie en werd hij vierde van Nederland. Hij liep als 6-jarige zowel bij de pony’s als de paarden Z1. Kulberg’s Orion is een pony met een geweldige wedstrijdmentaliteit. Op de keuring kreeg hij niet voor niets een 9 voor zijn dressuurproef.

Kulberg’s Orion is in oktober 2016 op de Nationale hengstenkeuring in België gehuldigd als Prestatie Dekhengst. Hij is tot en met ZZ-Licht uitgebracht tussen de paarden. Inmiddels na wat nakomelingen is hij gecastreerd.
[ img ]

Hij is in 2019 nog 3e op het nk met de we all ride competition tussen de paarden op outdoor gelderland geworden in de klasse middelzwaar.

Hij beheerst daarnaast appuyeren in draf en galop met zeer veel gemak, galops pirouette en vliegende wissels.

Wat een geluk dat ik zo een pony als deze afgelopen december op 14 jarige leeftijd kon kopen als leerpony.

Al 3 jaar hik ik tegen de wedstrijden aan en wil ik zo graag. Helaas werkt faalangst niet mee.

We hadden bij ons 4 dagen lang meetmomenten achter elkaar. Afgelopen vrijdag, zaterdag zondag en maandag. Met zo een leuke pony is het gewoon zonde om niet te starten. Hij is zo fijn om mee te werken.

De 1e dag had ik last van paniekaanvallen, Geen punten helaas. 173,5 en 175 Leuke sympathieke pony stond er bij

De 2e dag had ik 188,5 en 193 het is dat ik de verkeerde kant op reed anders was het 195. Leuke combinatie stond erbij. Ik heb gejankt toen ik mijn protocollen kreeg. Ik moest nog in mijzelf geloven. Ik kon het dus wel!

3e dag mijn bijrijdster haar B debuut 190,5 en een monster score van 199,5 ze had pas 9 keer op mijn pony gereden en 1 keer les daarvan. Sprankelende proef stond erbij.

4e dag reed ik zelf 180,5 en 182 oftewel met hakken over de sloot. Maar joh elke punt telt. Hij was moe, ik ook, en van de poetsplaats naar de bak liep hij de eerste paar passen zelfs stijf. Als commentaar leuke pony en pony met veel potentie.

We staan nu dus B+4 in 3 dagen. 20 juni voor het eerst uit wedstrijd en daarna ga ik wat online wedstrijden pakken. Online wedstrijden blijven staan ook als gewone wedstrijden weer zijn begonnen. Je hebt dan 5 punten in de meetmomenten nodig en ik heb er dus 4 dus stiekem hoop ik uit iig 1 punt te pakken zodat ik de rest kan afsluiten online. Bij ons op stal hebben ze 2 keer per maand meetmomenten. 25/26e De vrijdag gaat mijn bijrijdster 26e is mijn zoontje jarig. Hij heeft niks met paarden dus hou ik die dag vrij voor hem.

Hier nog wat foto's:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 06:58 



 
Profiel   

Ik rijd ook met mijn new Forest pony van 1,48 tussen de paarden. We zijn inmiddels M2 startgerechtigd en gaan regelmatig op wedstrijd, waar we ook zeer regelmatig prijzen mee naar huis nemen tussen de grote dressuurpaarden! Ik zou het zeker doen!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 08:09 



 
Profiel   

Wat goed Xruby! Goed dat je de bibbers de baas was +:)+

Knappe pony Afke, ik hou wel van Foresters. Ze zijn een beetje als quarters, denk ik :D Cool en robuust.

Dressuur outfitje :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:17 



 
Profiel   

Haha ja ik hou er ook van, en zo heerlijk veelzijdig!
[ img ]

Gaaf die van jou ook! Dressuurzadel staat hem goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:20 



 
Profiel   

Dat wil ik ook nog gaan doen met Rudi! Spring je ook wedstrijden?
Maar eerst maar eens fatsoenlijk rondsturen in onze Engelse outfit.
Gaat al best goed maar ik merk dat ik zelf nog best moet werken en nadenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:29 



 
Profiel   

Ik start met een pony tussen de paarden in België. :) We krijgen gewoon onze punten. :) Netjes en correct rijden en je krijgt je punten. :) En laat je asjeblieft niet verleiden tot leedvermaak tov iemand met een goed paard die "onder" je staat. Die persoon is ook gewoon een mens dat haar beste beentje wil voor kunnen zetten op wedstrijd. Je kent iemand zijn of haar verhaal niet. Weet jij veel hoeveel hindernissen ze heeft moeten overwinnen om te komen waar ze is. :\ Je kan perfect trots zijn op je eigen prestaties zonder een ander neer te halen.

XRuby_SymmyX wat ik me dan af vraag is waarom je zo'n dier dan nog een proef door stuurt eerlijk gezegd. :o Als ze zo moe zijn dat ze stijf lopen vind ik dat niet helemaal eerlijk tov het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:42 



 
Profiel   

Hier nog 1 die met haar pony tussen de paarden start.
Mijn Arabische merrie en ik zijn L2 + 1. Ze heeft haar gangen niet echt mee, dus ik moet het van netheid hebben en, wat waar we aan moeten werken, het mag nu in de L2 wat flitsender. Nu 1x op locatie L2 gestart en we moeten weer even een beetje het ritme vinden :)
Ik zie ons trouwens nog niet direct Z starten hoor :')
Waarschijnlijk kunnen we het met een lange adem wel halen, maar betwijfel of ik die lange adem heb. Ben eigenlijk 2 jaar geleden voor de grap gestart en vind de L2 al heel wat :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:58 



 
Profiel   

Gaat prima hoor en laat je zeker niet weerhouden :j

Onze Haflinger Aragon (148) gaat nog deze zomer zijn debuut maken in de GP ;)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 20:07 



 
Profiel   

Wat een leuke ponys komen hiervoor bij!

Ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden. Inmiddels rijden we alweer L2 dressuur. Door de corona lag alles natuurlijk een beetje stil dus we moeten even onze ritme weer oppakken. Net voordat de wedstrijden niet meer mochten, hebben we in één week nog even 6 punten in de L1 gereden dus daar waren we snel doorheen.

Miley hebben we acht jaar geleden gekocht op de Zuidlaardermarkt als onbeleerde jonkie. De eerste paar jaar hebben we niet veel met haar gereden, in 2014 heb ik met haar bixie gestart en in 2016 begonnen met de BB dressuur. Helaas konden we niet veel op pad en daardoor niet verder kunnen gaan in de B. Inmiddels al meer dan een jaar mijn rijbewijs en nu ga ik overal alleen met haar heen, heerlijk die vrijheid! Daardoor heb ik nu ook de kans om met haar verder te komen.

Voor nu is de planning elke week 1x te starten om zo voor de zomer nog M1 te kunnen starten en om extra ervaring op te doen. Ons doel is om in het Z terecht te komen, dit hoeft nog niet gelijk dit jaar we zien wel waar we komen. :D

Dit is mijn pony:


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 20:30 



 
Profiel   

Leuk topic!
Ik start nu sinds dit jaar ook met mijn d pony tussen de paarden, en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen de paarden of tussen de ponys. Ondanks dat het een tinker pony is en we nog heel erg veel te verbeteren hebben rijden we altijd hele nette (en ook hele terechte)punten en krijgen we erg leuk commentaar op onze protecollen. We rijden nu L1 en moeten nog 2 punten voor het L2, en we willen zelfs kijken of we ons BB80 debuut kunnen gaan maken dit jaar :)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 20:44 



 
Profiel   

Leuk om al die andere knappe pony's te zien!
Ik start sinds twee jaar ongeveer met mijn pony tussen de paarden. Ze is 1,53m onofficieel gemeten, volgens haar paspoort zelfs maar 1,48m Laatst zijn we voor het eerst M1 gestart, waarvan ik nog niet vond dat we klaar waren, maar toch al een winstpunt binnen! :)
Springen en eventing starten we in de BB, maar dat is voornamelijk omdat ik een grote schijtluis ben met springen :+ Vooral nu ze dankzij de dressuurtraining steeds meer kracht krijgt vliegt ze over 80 / 90 centimeter heen, dus ik ben van plan haar dit jaar eens in de B te starten.
Dit zijn wij in onze eerste BB wedstrijd (met hindernissen die in mijn gedachten wel 2 meter waren, maar in werkelijkheid 80cm schat ik :') ):
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 21:13 



 
Profiel   

Echt leuk om te lezen hoeveel ponyruiters er wel niet tussen de paarden starten :)

Het is voor mij al zeker 10 jaar geleden dat ik dressuur en springwedstrijd reed en ik kan me niet herinneren dat er toen ook veel pony's mee deden. Ik zag ze in ieder geval niet in mijn klasses (B,L). Af en toe een Haf of een Fjord en heel soms een Arabiertje. Zelf had ik een kasteel van 1.81m en daarvoor eentje van 1.72m.

Wat gaaf Mirranda! Hou ons zeker op de hoogte!

Leuke pony Roosjenat. Ik heb tegenwoordig weer een auto met trekhaak dus wij kunnen, zodra de trailer gefikst is, ook lekker op pad.

Folani wat een gaaf jasje heb jij +:)+ Er zijn er meer die met een Tinker starten en echt leuke resultaten rijden :)

Leuk Marieke_483, over een tijdje wil ik ook eens een sprongetje wagen en als hij het leuk vindt ook eens wat eventing proberen. Rob Janssen van de Heumstede zit hier 10min verderop

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 21:21 



 
Profiel   

Ik wil inderdaad het springen verder oppakken en dan misschien eens beginnen met een BB80 parcours. We hebben een paar jaar geleden al eens een parcours van een meter gesprongen, dus de potentie is er wel!
Volgende week zondag gaan wij ons M2 debuut maken :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 21:46 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik start met een pony tussen de paarden in België. :) We krijgen gewoon onze punten. :) Netjes en correct rijden en je krijgt je punten. :) En laat je asjeblieft niet verleiden tot leedvermaak tov iemand met een goed paard die "onder" je staat. Die persoon is ook gewoon een mens dat haar beste beentje wil voor kunnen zetten op wedstrijd. Je kent iemand zijn of haar verhaal niet. Weet jij veel hoeveel hindernissen ze heeft moeten overwinnen om te komen waar ze is. : Je kan perfect trots zijn op je eigen prestaties zonder een ander neer te halen.

XRuby_SymmyX wat ik me dan af vraag is waarom je zo'n dier dan nog een proef door stuurt eerlijk gezegd. :o Als ze zo moe zijn dat ze stijf lopen vind ik dat niet helemaal eerlijk tov het dier.


Moe zijn merkte ik eerder aan de galop en het stijve waren de eerste paar passen na een uur op de poetsplaats daarna liep hij gewoon rap. Ook tijdens het los rijden zag niemand iets geks en mocht hij echt niet goed lopen bellen ze je wel uit.

Met je eerste gedeelte zeker mee eens. Helaas word dat regelmatig andersom weleens minder gedaan. Iemand met een peperduur paard in de chiqstue vrachtwagens en die arrogante blik. Achja daarom zijn meetmomenten heerlijk. Niemand kent je score want het mag niet gepubliceerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 22:52 



 
Profiel   

Ik maak het andersom ook wel eens mee. Zelfs een jury die me letterlijk vroeg waarom ik geen echt dressuurpaard nam. :roll: Op een teamwedstrijd de moeder van een teamgenoot die vroeg "wat die pony hier deed." (je moest selecteren voor die wedstrijd.) waarop onze teamchef meteen zei "Die heeft zich geselecteerd, net zoals jouw dochter."
De dochter is overigens helemaal fan van Sam en komt hem altijd een snoepje geven. :')

Een kind dat van zijn ouders alles krijgt (en allemaal GP op geleidde paarden) die dan vervolgens B of L start met die dieren stond Sam eens te aaien, en dat vond ik best lief. Tot hij ineens terwijl ie totaal in gedachten Sam bleef aaien zei "Kan jij niet op paarden rijden dat je een pony hebt?"
:\ En ergens vanuit zijn referentie kader was die vraag logisch. Ik ben ouder en rijd "nog steeds" op mijn pony terwijl hij van zijn moeder met de zijne is moeten stoppen. (ergens is het zelfs een beetje sneu) maar op dat moment zelf dacht ik "moet dit nou echt? :\"

Maar ik probeer me zelf niet te verlagen tot dat soort opmerkingen. De wereld is hard. Ik probeer daar zo min mogelijk aan bij te dragen. En ik ga heus ook wel eens in de fout hoor, soms wint emotie het gewoon. Maar ik probeer.

Ik krijg op Sam eigenlijk veel vaker positieve en leuke reacties dan negatieve. Dus ik probeer me op de positieve te focussen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 08:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen