Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

Hallo medebokkers,

Zijn er hier veel mensen die met hun pony tussen de paarden starten en hoe ervaar je dat?

Ik heb zelf een 4 jarige (vandaag jarig :)F ) quarter ruin en tot nog toe heb ik hem de basis en de basis western aangeleerd. Hij valt in de E maat. Ik moet hem nog nameten maar ik schat dat hij nu rond de 1.53/1.55m is.

Ik heb altijd gezegd dat ik ooit het Z in wil rijden en ik vroeg me dus af of dat mogelijk zou zijn met hem. Mits en indien hij het natuurlijk ook leuk vindt en de capaciteiten ervoor heeft.
Op dit moment zitten we nog op het punt dat ik kan kiezen voor western of Engels en zodoende kwam die Z weer door mijn hoofd spoken.

Ik ben dus een beetje aan het zoeken naar ervaringen van anderen :)

Hier nog een foto van mijn zelf gefokte hunk <3

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:11 



 
Profiel   

Het lijkt me wel een uitdaging met een paard dat zo niet op dressuur gebouwd is, tussen alle hedendaagse Totilassen. Met een pony is het al iets lastiger, laat staan met een niet dressuur type. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je nooit iets zou kunnen winnen. Maar het gaat erom dat je er zelf plezier in hebt toch? Je kan ook het beste van twee werelden kiezen. Dus en dressuur en western.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:14 



 
Profiel   

Daar ben ik me ook wel van bewust, dat we niet op kunnen tegen die "met de knieën in de neus lopers" maar dat geeft ook niet. Ik hoef niet te winnen, al is dat wel leuk natuurlijk, als we maar eerlijk beoordeeld worden.
Ik moet zeggen dat hij niet bepaald de slechte quarterkrabbelpasjes heeft maar er mooi ruim overheen loopt O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 18:08 



 
Profiel   

Allereerst gefeliciteerd met je paard! Hier positieve ervaring. Ik had een pony gekocht voor de weekendpleegkinderen, groot genoeg om zelf in beweging te kunnen houden. Als je er dan toch op zit ga je al snel wat oefeningen rijden. En na een half jaartje ook maar eens voor een B-proef ingeschreven. Op het losrij-terrein heb ik me echt wel eens afgevraagd waar ik mee bezig was maar in de ring ben je alleen en valt het minder op hoe groot (of juist klein) je paard is. Ik heb nooit het idee gehad dat ik negatief beoordeeld ben omdat ik op een pony start. Mijn pony heeft geen spectaculaire bewegingen maar loopt netjes haar oefeningen, we krijgen (naast terechte kritiek) leuke beoordelingen en nette punten/plaatsingen. Inmiddels zijn we succesvol de klassen t/m M2 doorlopen en bereiden we voor op de Z!
Een voordeel met een pony is dat je wat meer passen de tijd hebt om je oefening te rijden, zeker in de M heel fijn, als je op een kasteel rijdt volgen de oefeningen elkaar dan snel op. Dus gewoon doen, ik had nooit verwacht ooit Z te zullen gaan starten en zeker niet met de ‘kinderpony’. En nee, ik ben zelf helaas geen ‘klein poppetje’. Dus mocht je je dressuurdromen willen waarmaken kan ik alleen maar zeggen dat je er lekker voor moet gaan. Voor welke discipline je ook kiest, geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:28 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een Dpony gekocht voor mezelf en start haar dus tussen de paarden. Als je netjes rijdt en correct de proeven rijdt, word je naar mijn idee gewoon netjes beoordeeld. Ik hoor enkel positief commentaar van de jury tot nu toe en heb in 3x starten 5 winstpunten gereden. Er is ook een topic hier ergens, even zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:32 



 
Profiel   

Ok, heb je een linkje? Ik denk dat ik er dan overheen gelezen heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:33 



 
Profiel   

Gevonden:
[WD-V] [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:34 



 
Profiel   

Oja dit ben ik met de pony, inmiddels heb ik ook nog donkerblauwe laarzen ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:34 



 
Profiel   

Met ieder gezond en normaal gebouwd paard (of pony) zou je de z kunnen halen. Het is basissport dus of het nu een quarter is, een kwpner, fjord of zelfs een Shetlander (was iemand op bokt toch ooit) moet het kunnen als je zelf handig genoeg bent :D Hier op de vereniging heb ik vaak zat ponies tussen de paarden gezien en die reden, mits correct, ook gewoon punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:46 



 
Profiel   

Ja hoor hier met een niet hele slanke haflinger altijd tussen de paarden gereden en toen was ik ook nog 45+.

Netjes mijn puntjes gehaald in het M2.
Toen ivm schiefel gestopt.

Als jij hem correct rij is er toch niets aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:49 



 
Profiel   

Mando schreef
Ja hoor hier met een niet hele slanke haflinger altijd tussen de paarden gereden en toen was ik ook nog 45+.

Netjes mijn puntjes gehaald in het M2.
Toen ivm schiefel gestopt.

Als jij hem correct rij is er toch niets aan de hand.

Hahaha 45+ ben ik ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 20:01 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Oja dit ben ik met de pony, inmiddels heb ik ook nog donkerblauwe laarzen ;)
[ [url=m/3Fsywl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh ik blijf verliefd op jouw pony. <3

Daarnaast zie ik geen enkele reden waarom je niet met een pony tussen de paarden kan starten? Zolang de proef correct wordt gereden krijg je je punten wel hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 20:06 



 
Profiel   

Thanks Dandelion2, hij is lekker verwend met slobber en appelsap :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ben nog net geen 45+ trouwens O:)

Knappe pony LaDonna75

Ik zag deze ook nog op Facebook :)

[ img ]
2nd level is toch M1/M2 niveau

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:04 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! Ik zou geen reden zien waarom je niet met hem naar het Z zou kunnen.

Ik ben zelf ook een niet zo grote volwasse met pony,s. Mijn new forest pony is 1,44 en mijn barock pinto 1,55.

Altijd krijg ik positieve reacties op mijn pony's en heb vaak de echte dressuurpaarden voorbij gereden.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:56 



 
Profiel   

Wat een knapperds Melvern!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:12 



 
Profiel   

Mijn oude bijrijder startte ook met mijn E pony (1,50 dus kleine E) tussen de paarden.
Nu is mijn pony een tinker x haflinger.
Maar het hangt echt van de jury af. Sommige geven alleen de luxe sportpaarden punten, terwijl ze bij een jury die niet naar koudbloed keek gewoon echt nette punten kon rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:43 



 
Profiel   

Ik heb mijn C-pony tussen de paarden gestart. Helaas door terugkerende problemen nog geen Z gestart, maar we zijn wel Z1 startgerechtigd.

Voorheen heb ik zelfs mijn shetlandpony (M1) tussen de paarden gestart en eigenlijk met beide pony's nooit negatief commentaar gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:22 



 
Profiel   

Ik ben om hoor :D Jullie verhalen hebben me net het laatste zetje gegeven O:)
Gisteren een keer gereden met het dressuurzadel van m'n bestie en dat ging super, ondanks al het water :D Ik zat nog wel een beetje wiebelig maar dat komt wel goed
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:36 



 
Profiel   

Ik start mijn 1.47 maatje ook tussen de paarden. Nooit problemen mee gehad. Wel soms de vraag hoe groot hij is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:39 



 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
Ik start mijn 1.47 maatje ook tussen de paarden. Nooit problemen mee gehad. Wel soms de vraag hoe groot hij is.

[ [url=m/L3lW4q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat wordt mij ook geregeld gevraagd, maar vaak in de trant van: “dat is geen groot paard, is het een Epony?” Neu, een Dpony van 1,46m :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 11:32 



 
Profiel   

Ik start ook met mijn Dpony Z1 bij de paarden. Je krijgt eigenlijk alleen maar leuke reacties van andere mensen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 11:56 



 
Profiel   

Ik ook! Met mijn welsh e-pony van 1.53m. Laatst vroeg een andere ruiter hoe groot mijn paard was, toen ik zei dat het een pony was en dat hij 'maar' 1.53m is was ze verbaasd. Ik ben zelf niet zo groot dat scheelt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 12:02 



 
Profiel   

Jolanda Adelaar reed ook met haar Fjordenpony op subtopniveau toch? Moet zeker mogelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 12:26 



 
Profiel   

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Er loopt er ook een van 1,50 grand prix. Stond pas een stuk in de dressuur of hoefslag. Net gekeken, was hoefslag nr 13 van 2020. Ging over rijden met teugeldrukmeter. Was Leonie Buur met Palusha

https://www.knhs.nl/nieuws/2018/bijzond ... e-gezicht/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 13:15 



 
Profiel   

In Duitsland lopen er zat op hogere niveaus, kijk maar naar de FS hengsten. Tm GP. En dan zijn het dus D pony hengsten en zelfs een C.

Als ze correct gereden worden, kan het prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen