Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:37

De kop is eraf! Wat een heerlijk dier om mee te nemen op concours, ze was nu voor de 4e keer mee en voor het eerst Z1.
We hadden door de groenigheid en missende routine wat foutjes maar met een goede 55% en een fantastisch gevoel ben ik echt zo mega tevreden, blij en trots <3

Fijn dat je pony weer opgeknapt is, Noisy! Blijft toch altijd eng, koliek.
Heel veel plezier en succes vrijdag!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:49

@ Noisy, hoe is het nu met de pony, koliek toch goed doorgekomen?
@ Different, Gaaf, het Z, dat is ook mijn doel momenteel! Gewoon lekker door oefenen, een goed gevoel is veel belangrijker1 (goed, al zijn goede punten ook wel leuk :+ )

Wij zijn ondertussen officieel M1-geklasseerd *\o/*
Zo ontzettend trots op die bolle van me, samen op nul begonnen, ik had ook nog nooit hoger dan B gereden en nu gewoon hier geraakt. <3

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 12:46

Heej wat goed!! M1 komt hier ook in de verte al aan de horizon, zijn nu halverwege de L1.
De koliek was na de prik gelukkig snel over.
Morgen hebben we weer les. Na de laatste wedstrijd niks meer opgegeven omdat we een weekend weg gingen en de fysio voor hem kwam. Hij is nu weer zo soepel als een elastiekje <3 Nu ik nog. Het leed wat laarzen inlopen/inrijden heet :+
Afbeelding

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:53

Gefeliciteerd Fangio! M is hier voorlopig nog een verre droom. Knap paard heb je <3

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:41

Fangio ook hier gefeliciteerd!

@noisy; altijd leuk, nieuwe laarzen haha. Ik had echt angst voor mijn Petrie's nadat ik altijd Derby gehad heb, maar het is me reuze mee gevallen. Dus fingers crossed voor jou!

Hier momenteel L2+3, maar nog flink werk aan de winkel dus het M is echt iets voor volgend jaar. Ondertussen lekker doortrainen en net ingeschreven voor 2 proeven eind juli.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:14

Wij zijn alweer een paar weken aan het doortrainen voor de M1. Ik merk echt dat we weer met sprongen voorruit gaan. Ik laat veel punten liggen op de afwerking van de proeven. Heeft iemand tips? Of is het vooral een kwestie van veel proeven en lijntjes rijden?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:53

Doedatje schreef:
Wij zijn alweer een paar weken aan het doortrainen voor de M1. Ik merk echt dat we weer met sprongen voorruit gaan. Ik laat veel punten liggen op de afwerking van de proeven. Heeft iemand tips? Of is het vooral een kwestie van veel proeven en lijntjes rijden?


Rijd thuis idd de lijnen van de proeven of de hele proef. Merk dat het bij mij altijd goed helpt! Dan ken je de lijnen en weet je wat je moet rijden en waar dan de zwakke punten zitten

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 17:21

Wij hebben gisteren weer les gehad. Het was best wel warm maar toch heel fijn kunnen lessen. We zijn nu begonnen aan met op verzameling te rijden, dus meer dragen ipv vooruit. Hij vindt het nog erg zwaar maar doet zo ontzettend zijn best steeds. Heerlijk dier <3 Hij wil altijd zo zijn best doen voor mij. Ik was hier en daar nog een beetje onhandig met mijn benen waardoor mijn houding soms wat kreukelig was. Zodra ik wat meer gewend ben aan mijn laarzen zal dat wel beter gaan (hoop ik := )
Mijn vriendje had zo hard zijn best gedaan dat hij zelfs zweette boven op zijn bolle billen.
Afbeelding
Afbeelding

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:45

Fangio: je bent al lekker op weg naar het Z, leuk!
En een goed gevoel in de proef is idd heel belangrijk.

Noisy: hoe gaat het met je laarzen? En lekker gelest zag ik.

Lumi: dromen moet je blijven hebben.

Jurdywonan: nog even doortrainen tot eind juli dus, komt vast goed.

Doedatje: je hebt al fijne tips gekregen, en wat ik zelf altijd probeer is echt van onderdeel naar onderdeel te rijden, de tijd te nemen per oefening.


Wij gaan volgende week woensdag nog een rondje Z1, 1 proefje weer, gewoon voor de ervaring.
Heb er echt zin in!

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:02

WT zijn jullie allemaal lekker bezig!
Hier loopt het niet zo lekker. M'n merrie loopt geweldig, tot wede proef in gaan. Dan zet ze haar bovenlijn vast en kom ik geen appuyement of wissel meer door.
Eind van de maand ga ik HC starten met stokje en de juf aan de zijlijn om mee te kijken waar het nou misgaat.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:32

Ik ga langzamerhand ook weer richting starten denken met de pony. Ik merk dat ik niet zo'n zin heb om nog langer L2 te starten, nu ik de punten binnen heb voor de M1. Gisteren had ik les en ze liep weer stukken zo lekker dat het ook wel moet kunnen. Ik vind zelf dat ik alles goed moet beheersen maar volgens mijn juf moet ik dat loslaten, en accepteren dat niet alles perfect kan gaan. Maar gewoon gaan rijden :+ Áls ponylief ontspant en gaat lopen, is het ook gelijk een heel mooi plaatje. Schouderbinnenwaarts, achterwaarts, dat gaat allemaal goed, galop wordt ook steeds beter en bewerkbaarder. Dus ik denk dat ik na mijn vakantie maar gewoon een keer M1 ga rijden en kijken waar het schip strand. Of niet, dat kan ook haha.

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:52

Vandaag voor de 2e keer Z1 gestart, andere proef dan vorige keer en we hadden 59,57% *\o/*
1,5 puntje te weinig voor winst, wat schoonheidsfoutjes om weg te poetsen maar wat ben ik weer trots op onze hackney!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:06

Meer mensen die met hun pony tussen de paarden springen?
Woensdag ga ik voor mijn (70cm+80cm) debuut :') Voor mij echt al zeker 7 jaar geleden dat ik op springwedstrijd ben geweest en dat was toen met mijn oude pony tussen de pony's. Heel veel zin maar ook erg spannend! Heel benieuwd ook hoe het zal gaan qua afstanden. :j

Vandaag iniedergeval even geoefend op brede oxers omdat ik dat niet zo vaak oefen en ik die echt wel rete spannend vond vandaag _O- maar gelukkig laat de pony zien hoe het moet! En dat met zijn 5 jaar en een haflinger ben ik echt wel verliefd op zijn techniek.

Afbeelding

marieke_483

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:36

Jazeker, wij springen ook al een jaar of twee tussen de paarden!
Laatst voor het eerst 1 meter gestart, maar dat was nog iets te hoog gegrepen (voor mij, niet voor pony :') )
De mijne is een kruising haflinger x new forest van ongeveer 1,53 meter. Ik heb het geluk dat ze precies drie galopsprongen kan maken op een afstand van twee galopsprongen voor een 'normaal' paard. Zo komen we doorgaans prima uit op dubbelsprongen.

Afbeelding

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:58

Ik ben jaloers op alle goede resultaten en winstpunten hier ;) :D !!

Ik rijd in belgie bij LRV, en zij hebben een iets andere manier van winstpunten verdienen. Je krijgt punten op basis van je plaatsing, niet op basis van je gereden punten. Je moet dus echt in de eerste helft van het klassement eindigen om winstpunten te krijgen.
Roxana liep vorige week haar laatste punten in de B2 bijeen, dus die mag nu L1.
Kim heeft nog 3 punten in L2 nodig om over te gaan. We rijden nette proefjes, meestal rond de 65%, maar net niet goed genoeg om winstpunten te halen...blijven proberen zeker.

Ik rijd af en toe ook jumping tss de paarden, maar enkel de écht lage trainingsparcourtjes. Ik ben zelf een enorme schijterd als het op springen aan komt, maar ik vind het wel leuk :D .


Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:21

Wat een leuk topic, ik rij een haflinger van 1.38m, ben nu 2x impuls klasse endurance gestart en succesvol uitgereden en zelfs een 4de prijs behaald op onze 2de wedstrijd in Ermelo.

Inmiddels zijn we ook lid geworden van een RV en rijden om de week dressuur en springen en ik heb een clinic eventing gevolgd wat we super gaaf vonden. Komende winter ga ik meer de nadruk op het dressuur matig deel in onze trainingen leggen en ik overweeg om dan ook eens een BB dressuur proefje te gaan rijden. Eerste maar eens kijken of we überhaupt serieus genomen worden op de wedstrijden. In het veel wedstrijden met KWPN’ers gereden, maar toen liepen er nog maar heel weinig pony’s bij de paarden in de wedstrijden en die werden vaak niet serieus genomen.


Afbeelding


Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 10:55

Leuk SandraWierda, gaat ook vast goedkomen met de dressuur. Als je gewoon netjes rijdt krijg je gewoon je punten :j

Feelsoproud, dat heb ik inderdaad al eens vaker gelezen ja, dat je op basis van plaatsing promoveert in België.

Different1, fijn dat je er toch een goed gevoel over hebt. Zo'n 1,5 puntje moet toch op te lossen zijn. Op naar de volgende en dan wel winst :)

Mijn laarzen gaan al een heel stuk beter, alleen zit ik nu in de lappenmand. Overbelast/ontstoken si-gewricht. Het ging inmiddels al een heel stuk beter maar nu hadden we gisteren de jaarlijkse grote stal schoonmaak en heb ik, uiteraard :roll: weer teveel gedaan. Dus nu zit ik weer met een kersenpit kussen op de bank :\ Goed begin van mijn vakantie zullen we maar zeggen :') en we gingen net zo lekker. Gelukkig is de ontsteking wel weg en is het nu een soort van hele erge spierpijn die ik voel. Dus ik heb goede hoop dat ik er over een dag of 2 toch wel weer op kan

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:03

Afgelopen vrijdag weer wedstrijd gereden, deze keer 2 proeven om te kijken hoe Tani dat zou doen.
Helaas liep het losrijden al meer dan 10 minuten uit en we hadden geen adempauze tussen de proeven, in de 2e proef was de pijp echt leeg waardoor de galop een chaotisch zooitje werd :') :(:)
We hadden een 2 voor een eenvoudige wissel := , maar ook een 8 voor het halsstrekken.
De 1e proef ging echt lekker, helaas vond de jury dat niet en hadden we overal 6jes voor en een paar onvoldoendes voor dubbel tellende onderdelen... Echt jammer, maar niks aan te doen.
Het lag gelukkig niet perse aan ons, de 1e plaats had maar net 60% (2e proef ruim 70%) dus de jury was blijkbaar niet heel gul...

Of ik de volgende keer nog 2 proeven rijd weet ik nog niet, ze is met haar 19jr natuurlijk wel op een leeftijd dat je normaal gesproken ietsje gas terug gaat nemen, en ze is nog zo onervaren qua wedstrijden dat ik het waarschijnlijk bij 1 proef per keer houd. Het moet voor Tani ook leuk blijven.

Hier nog mensen op wedstrijd geweest afgelopen weken?

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:47

Balen different. Altijd vervelend als het uitloopt en dan ook nog laag gepunt…
Wij gaan over een paar weken weer op pad, vanwege de dracht en de overstap naar de M hebben we pauze gehad. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat. Achterwaarts en schouderbinnenwaarts kunnen we wel maar contragalop hebben we nog niet echt geoefend. Middengalop en dan terug is ook lastig, vooral het schakelen. Dus daar oefenen we nu op. Mijn instructrice is bijna terug van vakantie, dat is wel fijn ;)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:34

Wij zijn afgelopen weekend ook weg geweest (in de stromende regen)
Ze liep echt zo lekker en kon er ook goed aan rijden. Werd beloond met 194,5 en 192,5 en een 5e en 4e plaats. :D
Moeten wel nog hard aan het werk met de verruimingen, want L komt nu heel hard in de buurt en die beheersen we nog niet.
(En ik moet aan de slag met blijven zitten in galop zonder te klemmen, dan loopt ze waarschijnlijk daar ook nog net iets beter)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:00

@ Noisy, wat een prachtige laarzen!
@ Ladonna, ik ben ook vrij snel over gegaan, mijn pony is snel afgeleid en in het M is alweer wat meer te doen, dus dat houdt hem dan wat beter met de aandacht erbij. Contra is nog wel een werkpuntje, maar al doende leert men ook.
@ Feelsoproud, kom jij ook wel eens in Axel? Ik heb het idee dat ik je wel van zicht ken... Maar misschien verwar ik je met iemand anders :+
@ SandraWierda, wat gaaf die endurance! Dat zou ik ook graag doen met mn dikke, maar die wedstrijden zijn allemaal zo ontzettend ver weg.

Wij gaan pas eind september weer op pad. Helaas vallen momenteel alle wedstrijden in mijn werkend weekend. Misschien dat er begin september wel nog een haflinger wedstrijd bij komt, die was begin deze maand afgelast vanwege het slechte weer.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:54

Proficiat Lumi!!

Zonde different1, oordeel van de jury is niet altijd te volgen ;) .

Oei Noisy, hopelijk ben je intussen terug mobiel!

Leuk hé, SandraWierda, dat endurance rijden!
Ik ben gisteren ook weer eens endurance gestart, beide merries in de 20 km.
De route viel eigenlijk wat tegen: bijna allemaal kiezelpaden en de omgeving niet zo mooi als verwacht. Had nochtans van tevoren geinformeerd naar de bodem, want ik rijd ijzerloos. Roxana deed het toch nog heel netjes en werd 2de, Kim had veel last van de kiezels en dus rustig gereden en achteraan geeindigd.
Morgen weer dressuurwedstrijd.

Ik heb enkele jaren geleden wel eens een clinic meegereden in Axel Fangio. Sindsdien daar niet meer geweest, maar ik houd nog wel steeds hun agenda in het oog :D .

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:09

Fangio schreef:
@ SandraWierda, wat gaaf die endurance! Dat zou ik ook graag doen met mn dikke, maar die wedstrijden zijn allemaal zo ontzettend ver weg.



Wat is ver weg? Ze zijn nog best wel verdeeld over het land volgens mij

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:45

Feelsoproud schreef:
Ik heb enkele jaren geleden wel eens een clinic meegereden in Axel Fangio. Sindsdien daar niet meer geweest, maar ik houd nog wel steeds hun agenda in het oog :D .


Balkjes clinic van Marcella de Kam toevallig? Ik denk dat wij toen samen reden :Y)


SandraWierda schreef:
Wat is ver weg? Ze zijn nog best wel verdeeld over het land volgens mij


Ik denk dat de dichtsbijzijnde Renesse gaat zijn, of misschien iets in Noordbrabant, beide iig minstens anderhalf uur met de trailer :(

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:12

Fangio schreef:
Ik denk dat de dichtsbijzijnde Renesse gaat zijn, of misschien iets in Noordbrabant, beide iig minstens anderhalf uur met de trailer :(


Dit is het kaartje van dit jaar wat betreft endurance wedstrijden

Afbeelding