Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:09

Ja, ik woon dus zo'n beetje helemaal linksonder in het kaartje, dus zo te zien is Renesse inderdaad het dichtst met dik anderhalf uur, de rest zal al snel op dik 2u, zo niet meer, rijden met de trailer uitkomen. Vind ik persoonlijk wat te ver om hem daarna nog een flinke rit te laten lopen en dan weer dat eind terug.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:20

Fangio schreef:
Ja, ik woon dus zo'n beetje helemaal linksonder in het kaartje, dus zo te zien is Renesse inderdaad het dichtst met dik anderhalf uur, de rest zal al snel op dik 2u, zo niet meer, rijden met de trailer uitkomen. Vind ik persoonlijk wat te ver om hem daarna nog een flinke rit te laten lopen en dan weer dat eind terug.


Snap ik jammer. Hier in het noorden zijn er normaal wel wat meer maar dit jaar stel afgelast/ verplaatst. Hopelijk volgend jaar meer, dan ga ik klasse 1 starten.

Dit jaar nog 1x impuls klasse starten in Kuinderbos half september met mijn kleine haf van 1.37m tussen de toch wel echt grotere pony’s en paarden.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 10:09

Hallooo vanuit Luxemburg :wave:

Ik zie dat ik endurance moet gaan starten want de meeste wedstrijden zitten om mij heen :D Ik woon vlakbij Nijmegen. Lijkt me eigenlijk best leuk om eens te doen. Is dat heel veel voorbereiding voor nodig, voor de impuls klasse? Of is dat met een normale (dressuur) conditie te doen? Heb dan ook aan de "gewone" spullen genoeg?

Ik heb helaas nog niet weet kunnen rijden met mijn rug maar deze vakantie rust doet wel erg goed. Maandag gaan we weer naar huis dus dan ga ik er weer op. Rudi heeft op deze manier ook even lekker vakantie gehad :)

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:19

Noisy schreef:
Hallooo vanuit Luxemburg :wave:

Ik zie dat ik endurance moet gaan starten want de meeste wedstrijden zitten om mij heen :D Ik woon vlakbij Nijmegen. Lijkt me eigenlijk best leuk om eens te doen. Is dat heel veel voorbereiding voor nodig, voor de impuls klasse? Of is dat met een normale (dressuur) conditie te doen? Heb dan ook aan de "gewone" spullen genoeg?

Ik heb helaas nog niet weet kunnen rijden met mijn rug maar deze vakantie rust doet wel erg goed. Maandag gaan we weer naar huis dus dan ga ik er weer op. Rudi heeft op deze manier ook even lekker vakantie gehad :)



Hangt beetje van je pony/ paard af. Men zegt dat iedereen die regelmatig traint impuls kan starten.

Ik vond dat niet het geval met mijn kleine haflinger 1.38m, zij is een natuurlijk een koudbloed waardoor je meer moeite hebt om de hartslag onder de 60 te krijgen bij de finish en voor haar is de minimum snelheid toch lastiger met haar korte pootjes. Ik train er dus wel echt voor, maar zij kwam wat betreft conditie ook echt vanaf 0 toen ik begon te trainen.

Maar als er een goede basis conditie is ben je zo start klaar.Is voor jezelf alleen wel handig ook de wedstrijdafstand al eens paar x gereden te hebben zodat je eigen lichaam er ook aan gewent is. En dan bijhouden wat je tempo is. Minimum 8km/uur max 12km/uur valt je hieronder of boven is een diskwalificatie.

Wat betreft tuig kun je gewoon met alles starten, echter sporen mogen niet en er zit een max lengte aan de zweep. Rij je met schoenen zonder hak zijn korfen verplicht.

Wil je nog meer weten geef je maar en seintje :j

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:51

En net nu we het hier over endurance hebben verschijnt er een bericht van endurance Zeeland dat zij overname voor de organisatie zoeken, omdat ze er mee stoppen. Denk dus dat endurance bij ons op de lange baan geschoven gaat worden en we het voorlopig bij mennen en dressuur moeten houden -O-

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:00

Fangio schreef:
En net nu we het hier over endurance hebben verschijnt er een bericht van endurance Zeeland dat zij overname voor de organisatie zoeken, omdat ze er mee stoppen. Denk dus dat endurance bij ons op de lange baan geschoven gaat worden en we het voorlopig bij mennen en dressuur moeten houden -O-


Oh dat is balen :(:)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 09:26

Fangio schreef:
En net nu we het hier over endurance hebben verschijnt er een bericht van endurance Zeeland dat zij overname voor de organisatie zoeken, omdat ze er mee stoppen. Denk dus dat endurance bij ons op de lange baan geschoven gaat worden en we het voorlopig bij mennen en dressuur moeten houden -O-

Dat is toch altijd triest, dat zoiets ten gronde gaat. Hopelijk zijn er mensen die zich ervoor beschikbaar willen stellen. Ik vind trouwens dat het sowieso lastig is voor verenigingen om bestuursleden en vrijwilligers te vinden. Iedereen wil wel hun wedstrijdjes kunnen rijden maar niemand wil zich ervoor inzetten, vaak nog een hoop commentaar op de organisatie ook, oh en kom niet aanzetten met een wedstrijd op gras want o nee, dat blieven alle nieuwe Anky's niet. Schroeven draaien en een ring die er niet als een biljartlaken bij ligt kan echt niet hoor :roll:
Wij hadden in april de alv en omdat de accommodatie waar we zitten zaten is verkocht en gaat naar een particulier die geen wedstrijden wil op het terrein, moesten we op zoek naar een andere plek. Voor het binnen seizoen is het geregeld maar voor buiten werd gevraagd aan allen (er waren 10 leden op komen dagen van de 115) om mee te denken voor een buiten locatie. Daarop kwam het woord "gras" naar boven... Ik hoef jullie vast niet te vertellen hoe de gezichten stonden en welke geluiden eruit kwamen :') En natuurlijk, een mooie rijbaan met een strakke bodem is heel erg fijn maar kom op zeg, net alsof je op gras niet kunt rijden.

We zijn weer terug uit Luxemburg, de eerste wasjes zijn alweer onderweg. Dalijk lekker naar stal :):) Het was heerlijk maar ik heb mijn makkertje wel gemist

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:08

Noisy schreef:
En natuurlijk, een mooie rijbaan met een strakke bodem is heel erg fijn maar kom op zeg, net alsof je op gras niet kunt rijden.


Haha en ik heb net ijzers onder laten zetten met schroefdraad, zodat als ik op gras start er proppen in kan zetten. Ging ervan uit dat buiten altijd op gras was. Ik zal wel (erg) oud worden, want “vroeger” reden we altijd gewoon op gras :j

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:17

Noisy schreef:
Dat is toch altijd triest, dat zoiets ten gronde gaat. Hopelijk zijn er mensen die zich ervoor beschikbaar willen stellen. Ik vind trouwens dat het sowieso lastig is voor verenigingen om bestuursleden en vrijwilligers te vinden. Iedereen wil wel hun wedstrijdjes kunnen rijden maar niemand wil zich ervoor inzetten, vaak nog een hoop commentaar op de organisatie ook

Ik pik dit er even tussenuit. Bij mijn vereniging kun je door te vrijwilligen tijdens wedstrijden punten verdienen, deze zijn dan in te wisselen voor een taart bij onze sponsor (bakker) of een gratis clubles. 1u vrijwilligen is 1 punt. Ik geloof 5 punten een taart en 15 een les oid. Sinds dat is ingevoerd zijn er toch meer vrijwilligers, toch een beetje extra motivatie. Misschien ook iets om eens in de groep te gooien.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:23

Fangio schreef:
Ik pik dit er even tussenuit. Bij mijn vereniging kun je door te vrijwilligen tijdens wedstrijden punten verdienen, deze zijn dan in te wisselen voor een taart bij onze sponsor (bakker) of een gratis clubles. 1u vrijwilligen is 1 punt. Ik geloof 5 punten een taart en 15 een les oid. Sinds dat is ingevoerd zijn er toch meer vrijwilligers, toch een beetje extra motivatie. Misschien ook iets om eens in de groep te gooien.


Wat een leuk systeem *\o/*

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:57

Yes outfit compleet *\o/*

Mooi wit dekje gescoord
Afbeelding

Tweedehands broek en jasje en vandaag blouse bij EJ gehaald
Afbeelding

Helaas lukte het niet met laarzen omdat ze te hoog zijn voor mijn kuit, zelfs met hakverhoger. Dus zijn het jodhpurs en chaps geworden.
Afbeelding


Nu gaan kijken wanneer ik wil gaan starten en startkaart aanvragen :j

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 10:52

Fangio schreef:
Ik pik dit er even tussenuit. Bij mijn vereniging kun je door te vrijwilligen tijdens wedstrijden punten verdienen, deze zijn dan in te wisselen voor een taart bij onze sponsor (bakker) of een gratis clubles. 1u vrijwilligen is 1 punt. Ik geloof 5 punten een taart en 15 een les oid. Sinds dat is ingevoerd zijn er toch meer vrijwilligers, toch een beetje extra motivatie. Misschien ook iets om eens in de groep te gooien.

Leuk systeem. Bij ons verdien je een gratis start op een door de vereniging georganiseerde wedstrijd :)


SandraWierda schreef:
Noisy schreef:
En natuurlijk, een mooie rijbaan met een strakke bodem is heel erg fijn maar kom op zeg, net alsof je op gras niet kunt rijden.


Haha en ik heb net ijzers onder laten zetten met schroefdraad, zodat als ik op gras start er proppen in kan zetten. Ging ervan uit dat buiten altijd op gras was. Ik zal wel (erg) oud worden, want “vroeger” reden we altijd gewoon op gras :j

Dat had ik dus ook :o

SandraWierda, nice 8-)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:13

Mooie set SandraWierda!

Mijne staat op blote voeten, maar alle wedstrijden zijn hier op zand, hoogstens losrijden op gras. We zijn nog niet zo ver gevorderd dat dat problemen geeft gelukkig. Maar klagen doen mensen toch wel, ook als het op zand is, want dat kan ook niet goed liggen :+

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:22

Ik doe alles hier op blote voeten of het nu springen, dressuren of crossen is. Ze heeft een goede balans en glijdt eigenlijk nooit uit.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:53

Orange schreef:
Ik doe alles hier op blote voeten of het nu springen, dressuren of crossen is. Ze heeft een goede balans en glijdt eigenlijk nooit uit.


Ik heb voor ijzers omdat we heel veel buiten rijden en ze ze schreef afslijt. Volgend jaar wedstrijd seizoen komt ze achter waarschijnlijk ook weer op ijzers ivm gevoeligheid op minder mooie ondergronden tijdens endurance wedstrijden. Thuis heb ik daar geen last van, mooie zandpaden. Maar dat heb je niet overval.

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:15

Voordat dit een verkapt endurance topic wordt...
Wij rijden met blote voeten, en trainen op keiige ondergrond (niet te doen zonder hoefbescherming) doen we met hoefschoenen, dat gaat prima. Dressuurproeven mag je daar niet mee rijden, maar spring- en crosswedstrijden wel (en geloof me, ze blijven zitten). Ik heb ze van een merk waar sneeuwkrammen ingedraaid kunnen worden, mogelijk vergelijkbaar met kalkoenen?
SandraWierda, ik zag dat je in Winterswijk toch niet mee doet? Jammer! Ik ga daar voor het eerst weer wel starten met mijn misschien-inmiddels-net-geen-pony-meer :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:51

nessinator schreef:
Voordat dit een verkapt endurance topic wordt...
Wij rijden met blote voeten, en trainen op keiige ondergrond (niet te doen zonder hoefbescherming) doen we met hoefschoenen, dat gaat prima. Dressuurproeven mag je daar niet mee rijden, maar spring- en crosswedstrijden wel (en geloof me, ze blijven zitten). Ik heb ze van een merk waar sneeuwkrammen ingedraaid kunnen worden, mogelijk vergelijkbaar met kalkoenen?
SandraWierda, ik zag dat je in Winterswijk toch niet mee doet? Jammer! Ik ga daar voor het eerst weer wel starten met mijn misschien-inmiddels-net-geen-pony-meer :D



Kalkoenen in hoefschoenen kunnen zeker!
Afbeelding

Ik heb scootboots met kalkoenen, tot nu toe nog niet nodig gehad, dus nog niet kunnen testen helaas.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:09

Ik rijd in belgie bij LRV, en bij ons zijn in de zomer alle wedstrijden(dressuur en springen) op gras.
Beide paarden staan blootvoets, en op een enkele keer na nooit problemen gehad. Laatst wel een wedstrijd afgelast omdat het zo nat was, maar toen viel er met ijzers en kalkoenen ook niet te rijden.

Paar weken geleden een endurance gereden met heel veel kiezelpaden, en nu merk ik wel dat er weinig hoef over blijft. toch maar een paar weken elke vorm van verharding vermijden nu, en eens serieus nadenken over hoefschoenen.

Zondag staat er een oefencross op het programma...zin in, maar ook wel wat stress :o :D .

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:34

Feelsoproud schreef:
Paar weken geleden een endurance gereden met heel veel kiezelpaden, en nu merk ik wel dat er weinig hoef over blijft. toch maar een paar weken elke vorm van verharding vermijden nu, en eens serieus nadenken over hoefschoenen.

Voor dat soort ondergronden heb ik dus ijzers, zomers dus ook achter. Ik vind de afstanden van endurance zelf te ver voor hoefschoenen, maar ik weet dat er mensen met schoenen rijden in de endurance.

Feelsoproud schreef:
Zondag staat er een oefencross op het programma...zin in, maar ook wel wat stress :o :D .

Gaaf, ik ben net begonnen met crossen. Oefen cross is voor ons nog even te hoog gegrepen, hopelijk volgend jaar


Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 12:57

Zo cool dat crossen. Steeds wil ik dat maar het komt er maar niet van. Iets met teveel willen en niet genoeg uren in een dag zeg maar 8)7

Ik heb Rudi vierkant op ijzers want hij heeft snel last van hoefzweren. Onze rijbak helpt dat ook niet bepaald bij -O- Is al een oude bak waar ze destijds nog puin over legden voor drainage. Daar komt nog weleens wat van omhoog, heel vervelend. Er moet eigenlijk ook weer een laag zand op want dat is in de loop van de jaren weg gewaaid/gespoeld en dus zien we steeds dichter op de laag met puin.

Vandaag wel heel fijn gereden tijdens de les. We zijn wel wat conditie kwijt en hij protesteerde heel even toen hij weer echt aan het werk moest maar daarna echt fijn. Hij pakt zo fijn aan <3 Over 2 weken gaan we eindelijk weer eens op wedstrijd

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 19:17

Zondag weer ZZzwaar gestart met m'n haflingermerrie. Ik had al een tijd niet gestart, omdat ze zich tijdens de proeven kompleet vast zette en zich afsloot. Ik ben de afgelopen tijd op allerlei verschillende plekken gaan rijden ter voorbereiding op afgelopen weekend. Ik wist dat ik geen winst zou rijden bij deze jury's, maar het doel was om goed m'n proeven door te komen. En dat is gelukt!!!
Ik gebruik zo fijn gereden en ze bleef zo fijn meewerken. Ik kon m'n geluk niet op.
Ik ben zo opgelucht dat ze het weer deed.



Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:10

Wendeltje schreef:
Zondag weer ZZzwaar gestart met m'n haflingermerrie. Ik had al een tijd niet gestart, omdat ze zich tijdens de proeven kompleet vast zette en zich afsloot. Ik ben de afgelopen tijd op allerlei verschillende plekken gaan rijden ter voorbereiding op afgelopen weekend. Ik wist dat ik geen winst zou rijden bij deze jury's, maar het doel was om goed m'n proeven door te komen. En dat is gelukt!!!
Ik gebruik zo fijn gereden en ze bleef zo fijn meewerken. Ik kon m'n geluk niet op.
Ik ben zo opgelucht dat ze het weer deed.



[ [url=m/SPHlpC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat je je doel bereikt hebt, dan kun je van daaruit verder werken *\o/*

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:36

Leuk dat het zo goed ging Wendeltje!

Succes alvast Noisy!

Ik ben nog een beetje in de 7de hemel. Zondag oefencross gereden.
Voor Roxana was het de 2de keer dat ze een cross liep, maar ook weeral meer dan een jaar geleden, maar ze liep rond als een écht crosspaard. Zo moeilijk ze in het dressuurwerk is, zo simpel leek het nu te gaan. Eén keer liep ze erlangs, maar dat was eerder een stuurfout van mij.
Kim zag het 3 keer niet zitten, maar toch rond geraakt.
We rijden zelden cross, en trainen doe ik er ook niet voor, dus super tevreden van mijn paardjes! En stiekem toch ook wel wat zin in gekregen. Maar net zoals Noisy zegt, teveel willen en niet genoeg uren in een dag...ik wil alles proberen maar mij écht toeleggen op één ding komt er dus niet van.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:39

Feelsoproud schreef:
Leuk dat het zo goed ging Wendeltje!

Succes alvast Noisy!

Ik ben nog een beetje in de 7de hemel. Zondag oefencross gereden.
Voor Roxana was het de 2de keer dat ze een cross liep, maar ook weeral meer dan een jaar geleden, maar ze liep rond als een écht crosspaard. Zo moeilijk ze in het dressuurwerk is, zo simpel leek het nu te gaan. Eén keer liep ze erlangs, maar dat was eerder een stuurfout van mij.
Kim zag het 3 keer niet zitten, maar toch rond geraakt.
We rijden zelden cross, en trainen doe ik er ook niet voor, dus super tevreden van mijn paardjes! En stiekem toch ook wel wat zin in gekregen. Maar net zoals Noisy zegt, teveel willen en niet genoeg uren in een dag...ik wil alles proberen maar mij écht toeleggen op één ding komt er dus niet van.


[ [url=m/HCVN2o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t9BGnG.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CzWm8G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey vrije cross Heusden! Is een heerlijke cross als "beginnende" cross! Vond hem vorig jaar ook erg vriendelijk gebouwd, toen voor mijn haflinger zijn aller eerste cross, toen ook foutloos rondgekomen

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:57

Feelsoproud schreef:
Leuk dat het zo goed ging Wendeltje!

Succes alvast Noisy!

Ik ben nog een beetje in de 7de hemel. Zondag oefencross gereden.
Voor Roxana was het de 2de keer dat ze een cross liep, maar ook weeral meer dan een jaar geleden, maar ze liep rond als een écht crosspaard. Zo moeilijk ze in het dressuurwerk is, zo simpel leek het nu te gaan. Eén keer liep ze erlangs, maar dat was eerder een stuurfout van mij.
Kim zag het 3 keer niet zitten, maar toch rond geraakt.
We rijden zelden cross, en trainen doe ik er ook niet voor, dus super tevreden van mijn paardjes! En stiekem toch ook wel wat zin in gekregen. Maar net zoals Noisy zegt, teveel willen en niet genoeg uren in een dag...ik wil alles proberen maar mij écht toeleggen op één ding komt er dus niet van.


[ [url=m/HCVN2o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t9BGnG.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CzWm8G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er gaaf uit _/-\o_