Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:34

Ook ik rijd inmiddels met een pony tussen de paarden. Voor mij een mega overstap want...ik ben pas gaan leren rijden toen ik 22 was en heb dus gewoon ook echt nooit pony gereden. Mijn vorige paard was maar liefst 1.84 en in een soort van opwelling omdat ik er tegenaan liep en dacht kan mij het schelen, heb ik dus een haflinger erbij gekocht in nov 2020. Helaas is mijn oude grote paard er niet meer maar ik heb enorme pret met mijn dikke pony! Ik had echt nooit gedacht dat het zou kunnen want ik ben zelf ook echt lang maar het misstaat niet en ik heb er ontzettend veel lol in!

Foto van oktober toen we nog lekker volop in de wedstrijden zaten. Ik hoop volgende maand weer van start te kunnen gaan.

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:37

Het ziet er super uit daffodil, het tegenovergestelde van misstaat niet!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:41

Hahaha dank je wel, zal ik ook een foto van het begin plaatsen. Zo gingen we van start, dit was denk ik de derde keer op pad:

Afbeelding

Ze was echt mega goed afgevallen en goed in training maar ik heb wat luchtweg toestanden gehad van februari tot recent. En ja niet bewegen is gewoon weer aankomen. Ik ga er vanaf deze week weer serieus mee aan de slag, even haar vorm weer terugvinden.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 22:12

Fangio *\o/* Knap!! Van 0 naar 1 is dan inderdaad wel een hele grote stap. Heel eigenlijk daar niks tussenzit zodat het wat meer op elkaar aansluit.
Je hebt er trouwens een nieuwe volger bij :D

Kan prima Daffodil :j

Orange, gefeliciteerd met je punten *\o/*
Gave foto's. Ik wil met Rudi ook samengesteld gaan rijden als we groot zijn :D Inmiddels wel alle benodigdheden bij elkaar gesprokkeld zodat we vast en begin kunnen gaan maken aan het springen terwijl we dressuur starten.

LaDonna, fijn dat je in ieder geval weer ontspannen rond hebt kunnen rijden. Puntjes komen dan vanzelf wel weer

Ons wedstrijd debuut wordt steeds maar opgeschoven :\ Telkens komt er weer wat tussen. Eerst het weer, toen een nieuwe baan wat veel energie kostte, toen in quarantaine wegens Covid, zadel wat niet meer goed lag en toen een pony die ineens bedacht dat het veel leuker is om verkeerd aan te springen in galop :roll: Hij kan prima normaal aanspringen maar met het oefenen van het proefje doet meneer zijn foefje :+ Dus work in progress

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:29

Bij de PSV is elke overgang groot. Van 1 naar 2 is nog de kleinste al bij al. Proficiat Fangio. Start je in Limburg?

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:21

@Daffodil, leuke haf ook!
@Ayasha, klopt, moet daar nog wel wat aan wennen, maar mag geen LRV starten omdat hij hengst is en ik nog niet eerder wedstrijden heb gereden (plus de clubs hier in de buurt moet je erg veel bij vrijwilligen...Niet dat ik daar te beroert voor ben maar ik werk ook 1 op 2 weekenden) Ik start in Vlaanderen. Voornamelijk HROV, maar soms WVUR als het zo uitkomt met mn vrije weekend. Wil eens per maand blijven starten.

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 05:49

Ik ga binnnekort ook starten met mijn e-pony tussen de paarden. Hij is een PRE. Ik vind het wel spannend en ik hoop dat ondanks ik met een pony ga rijden wel eerlijke punten ga krijgen. Het is een blijft een jury sport.

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:36

Ik start ook met mijn pony tussen de paarden en vaak genoeg staat hij bovenaan in de uitslagen <3. Ik heb echt nooit gehad dat ik dacht dat de jury ons slechter had beoordeeld omdat het een pony was. Dus gewoon lekker gaan starten :)

Ik start met mijn Welsh Cob, we hebben 9 winstpunten in het M2 en gaan nog steeds regelmatig met prijzen naar huis :)

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 07:46

Ik ga binnenkort ook eindelijk starten *\o/* Ik heb een mooie kleine wedstrijd gekozen om te kijken hoe het gaat. Best spannend maar ik heb er ook wel heel veel zin in :):)

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:06

Ballard_L schreef:
Ik start ook met mijn pony tussen de paarden en vaak genoeg staat hij bovenaan in de uitslagen <3. Ik heb echt nooit gehad dat ik dacht dat de jury ons slechter had beoordeeld omdat het een pony was. Dus gewoon lekker gaan starten :)

Ik start met mijn Welsh Cob, we hebben 9 winstpunten in het M2 en gaan nog steeds regelmatig met prijzen naar huis :)

[ [url=m/FT0z0b.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knappe pony! Dat geeft mij weer hoop :)


Noisy schreef:
Ik ga binnenkort ook eindelijk starten *\o/* Ik heb een mooie kleine wedstrijd gekozen om te kijken hoe het gaat. Best spannend maar ik heb er ook wel heel veel zin in :):)


Succes!! Ik heb er ook zin in!

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:03

Jullie kunnen het!

Mijn kleine Haflinger van 1.42 en ik zijn nu L1+8 en afgelopen wedstrijd zelfs 203 punten gereden en daarmee eerste tussen de fancy sportpaarden *\o/* Tien punten los van nummer 2 :o Ik kan het nog steeds niet geloven.

@Ballard, wat een super gave pony heb je <3

Afbeelding

Afbeelding

Orange

Berichten: 1403
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:17

Ballard wat een knap dier, snap heel goed dat je bovenaan eindigt. _/-\o_

Laura, dat zijn mooie punten zeg! Knap :j

Nog een paar leuke foto’s van mn wedstrijd weekend een paar weken geleden. Zo trots op haar, hoe meer uitdaging hoe leuker ze hee vind. In galop kan ik haar ook steeds meer verzamelen en balans begint flink te verbeteren.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:38

Wauw wat vet, springen tussen de paarden! Dat zou ik graag ook nog eens willen doen :)

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:45

Watvleuk om al die verschillende ponyrassen te zien starten tussen de paarden <3 Zelf start ik al ruim 20 jaar Haflingers tussen de paarden. Vorig weekend met de 4e in het Z1 gereden.

Je moet de tekortkomingen van je pony kennen, dat is bij die van mij de uitgestrekte draf. Daarentegen scoor ik op de eenvoudige wissels, keertwendingen en appuyementen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:04

Wat een leuk topic! En wat komen er ontzettend gave combinaties voorbij zeg!! *\o/* Ik vind de foto's van die stoere Haflingers hoog/hoger in de dressuur en tijdens het springen ook echt geweldig! <3
Wauw, als ik toch weer zoiets durfde te springen.. :') Vroeger met m'n Welshje van 1.34 m sprong ik alles, een meter hoog, brede oxers, niks was me te hoog of te breed. Maar nu word ik al erg nerveus van een simpel sprongetje van 40-50 cm :') Haha, wie weet komt het ooit weer :o

Ik heb een PRE van 1.52 m en heb as zondag onze eerste dressuur wedstrijd *\o/* Ik heb er echt zin in, maar ben ook wel een beetje gespannen. Ben ook heel benieuwd hoe hij er tussen de paarden uitziet en of er meer pony's meedoen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:05

Laurahh schreef:
Jullie kunnen het!

Mijn kleine Haflinger van 1.42 en ik zijn nu L1+8 en afgelopen wedstrijd zelfs 203 punten gereden en daarmee eerste tussen de fancy sportpaarden *\o/* Tien punten los van nummer 2 :o Ik kan het nog steeds niet geloven.

@Ballard, wat een super gave pony heb je <3

[ [url=m/RWssvv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YCxdH1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, wat een geweldige punten en wat een mega verschil tov de nummer 2! Mag je echt super trots op zijn! *\o/*

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:06

Orange schreef:
Ballard wat een knap dier, snap heel goed dat je bovenaan eindigt. _/-\o_

Laura, dat zijn mooie punten zeg! Knap :j

Nog een paar leuke foto’s van mn wedstrijd weekend een paar weken geleden. Zo trots op haar, hoe meer uitdaging hoe leuker ze hee vind. In galop kan ik haar ook steeds meer verzamelen en balans begint flink te verbeteren.




[ [url=m/49sZYt.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/m40Qkc.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/dtgrI7.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/t5dvSv.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit soort foto's bedoel ik dus. Echt wauw <3

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 13:28

Wauw Laurahh, dat gaf vast een supergevoel *\o/*

Orange, gave foto's ook

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:47

@ Ballerd, wat een gave pony heb jij!
@ Laurahh, gefeliciteer met je punten! Plaatje ziet er van de foto's ook erg mooi uit.
@ Orange, knappe pony ook <3 Spring jij ook tussen de paarden? Dat lijkt me toch zo eng (maar ik ben ook echt geen held)
@ Figo88, ik ben vaak de enige met een koudbloed/pony, maar toch al leuke reacties gehad hoor

Gisteren weer gestart, wel op een haflingerwedstrijd deze keer, maar toch 191 en 197 punten in de L1 weten te behalen *\o/*

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:21

Wat een gave pony's komen er voorbij! Dat maakt mij een stuk zekerder om te starten met mijn pony! Ik heb woensdag mijn 1ste wedstrijd :D Zo stoer als je met een pony zo hoog eindigd!

@Figo88 Leuk ik heb ook een PRE van 152!

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:33

We hebben gisteren onze 1ste wedstrijd gehad en een winstpunt gehaald We gaan nu werken aan meer ontspanning in de proef. De volgende wedstrijd is over een maand.

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:45

Werken aan de ontspanning is ook een rode draad in onze trainingen :+
We hebben ondertussen ook wat foto's ontvangen van de wedstrijd, was eigenlijk wel redelijk tevreden over het plaatje. Ben nog aan het twijfelen of ik 22 mei weer officeel start. Dit weekend eerst een proefgerichte clinic, hier ga ik eens voor het eerst uit mijn hoofd proberen rijden. Als ik dat zou durven zou het een stuk makkelijker zijn, want dan hoef ik niet telkens iemand mee op wedstrijd en kan ik een stuk makkelijker gaan...


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:55

Heerlijke foto's komen er voorbij!

Ik rij ook graag uit mijn hoofd, dat deed ik met mijn vorige paard ook altijd. Beter voor mijn eigen concentratie. Enige vervelende met de pony is dat deze nogal wat hectisch kan zijn en ik dan soms de draad kwijt ben. Dus de eerste paar keer in een nieuwe klasse laat ik vaak toch maar voorlezen.

Ik heb dinsdag mijn punten gehaald om M1 te mogen starten, dat wordt nog wat want de galop is nog steeds behoorlijk onbehouwen. Heel flink trainen wordt dat....

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:16

Gefeliciteerd! Wat knap!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 19:40

Ziet er heel mooi uit Fangio. Ik heb je toegevoegd op Instagram, Tjezzie hier ;)

Dat uit mijn hoofd leren moet ik ook eens aan beginnen. Is toch wel fijn als je het niet goed hoor en dan wel gewoon door kunt rijden zonder gelijk de weg kwijt te zijn of dat je voorlezer de draad kwijt is.
Gaaf dat je de punten nu voor het M1 hebt Daffodil +:)+ Thuis lekker door trainen, dan komt het vast goed :)

Wij hebben vandaag voor het eerst alleen op ander terrein geoefend, eerder was Rudi altijd samen met zuslief op pad dus dit was nieuw voor ons.
In het begin best een beetje spannend maar al snel kwam de ontspanning weer terug.