Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:03

Doedatje schreef:
Vandaag weer op wedstrijd geweest met de haflinger in de M1. Met de eerste proef ben ik super tevreden. Wel wat fouten en rommeltjes, maar wel een goed gevoel. De punten vielen wat tegen met 180, maar gelukkig hebben we wel een winstpunt gehaald. Tijdens de tweede proef was alle energie op, waardoor we 175 punten hadden.
We zijn nu M1+10. We oefenen lekker verder.
De vorige wedstrijd en deze wedstrijd waren selecties voor een finale met kür op muziek. Ennn we mogen door naar de kür op muziek! Super gaaf.

Heeft iemand tips voor het maken van een kür en het uitzoeken van muziek? Het is best lastig om geschikte muziek te vinden voor de draf, vanwege die korte snelle passen van een pony.


Gefeliciteerd *\o/*

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:24

Ook wij zijn weer op wedstrijd geweest

181 en 183,5 even een foto van de instagram die ik voor mijn pony heb gemaakt.

Ik was 2e en 3e en dat tussen de paarden met als bovenstaand commentaar: 'Gave pony!'
Super leuk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 10-03-24 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:27

@doedatje super leuk gefeliciteerd en ik ben ook benieuwd naar de tips voor de kür. Het blijft een kleine droomwens van mij. Heb iig de hobby om op instagram foto's en filmpjes van mijn pony en mij te plaatsen met leuke bijpassende muziek maar verder dan dat is het bij mij nooit gekomen

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:45

Wat gaan jullie allemaal lekker!
En een kür rijden is heel tof <3
Helaas geen tips, toen ik ooit een kür mocht rijden heb ik er vanwege tijdnood eentje geleend...

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:53

Gefeliciteerd beiden!

Wij hebben het hele weekend een WE wedstrijd gehad. Gisteren de dresuur en vandaag de trail.

Gisteren 67% gereden en stonden we vierde in het tussenklassement. Vandaag in de trail 72,5% gereden en daarmee de trail gewonnen.

Uiteindelijk leverde dat onze de eerste plek op! Super trots op Miley <3


Afbeelding
Afbeelding

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:48

Dankjewel allemaal

@XRuby_SymmyX: Goed bezig! Mooi begin van de L2.

Roosjenat: Wauw, een eerste prijs. Mooie rozet ook. In welke klasse deed je mee?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:00

Doedatje schreef:
Dankjewel allemaal

@XRuby_SymmyX: Goed bezig! Mooi begin van de L2.

Roosjenat: Wauw, een eerste prijs. Mooie rozet ook. In welke klasse deed je mee?


We deden mee in de WE0 klasse. Gaan volgende keer een level hoger. Eerst even weer wat dressuur wedstrijden rijden :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:34

Dank jullie wel!!

Roosjenat ook gefeliciteerd!
Is het niet soms makkelijker WE met een pony te doen omdat ze vaak snel en wendbaar kunnen zijn? Zie je daar ook vaker combi's volwassenen op een pony? Zit daar verder nog veel verschil in om met een pony of paard mee te doen? (Bij springen bijv makkelijker met een paard vanwege hoogte en de dressuur soms dat ze toch wat beter worden beoordeeld vooral de benenzwaaiers etc.)
Miley is ook een leukerd. Wat voor ras is Miley?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:23

XRuby_SymmyX schreef:
Dank jullie wel!!

Roosjenat ook gefeliciteerd!
Is het niet soms makkelijker WE met een pony te doen omdat ze vaak snel en wendbaar kunnen zijn? Zie je daar ook vaker combi's volwassenen op een pony? Zit daar verder nog veel verschil in om met een pony of paard mee te doen? (Bij springen bijv makkelijker met een paard vanwege hoogte en de dressuur soms dat ze toch wat beter worden beoordeeld vooral de benenzwaaiers etc.)
Miley is ook een leukerd. Wat voor ras is Miley?



Persoonlijk vind ik dat je met een pony wel wat voordeel hebt ja. Maar in de stijltrail letten ze op netheid, dan kun je wel heel makkelijk wendbaar zijn maar het moet natuurlijk ook netjes gebeuren. De krappere lijntjes zijn wat "makkelijker" met een pony.

Zoals in de speedtrail (op snelheid) kun je met een pony makkelijker wendingen maken maar een paard heeft natuurlijk grotere passen dus beiden categorieen hebben zijn eigen voordelen haha :D

Rijden ook genoeg volwassen op een pony bij de WE. Erg leuk!

We hebben geen idee wat voor ras Miley is, is helaas niet bekend :(

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:39

Gefeliciteerd allemaal!!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:54

Gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Ik heb vandaag voor de tweede keer thuis gereden maar man, totaal geen conditie meer haha en Vino is weer heel braaf (lees traag) dus ik kan er weer flink tegen aan rijden. Hij is wel een beetje vergeten wat hij had geleerd, moet weer even wat scherper aan de hulpen en wat soepeler maar dat komt wel. Ben allang blij dat hij weer braaf is.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:51

roosjenat schreef:
XRuby_SymmyX schreef:
Dank jullie wel!!

Roosjenat ook gefeliciteerd!
Is het niet soms makkelijker WE met een pony te doen omdat ze vaak snel en wendbaar kunnen zijn? Zie je daar ook vaker combi's volwassenen op een pony? Zit daar verder nog veel verschil in om met een pony of paard mee te doen? (Bij springen bijv makkelijker met een paard vanwege hoogte en de dressuur soms dat ze toch wat beter worden beoordeeld vooral de benenzwaaiers etc.)
Miley is ook een leukerd. Wat voor ras is Miley?



Persoonlijk vind ik dat je met een pony wel wat voordeel hebt ja. Maar in de stijltrail letten ze op netheid, dan kun je wel heel makkelijk wendbaar zijn maar het moet natuurlijk ook netjes gebeuren. De krappere lijntjes zijn wat "makkelijker" met een pony.

Zoals in de speedtrail (op snelheid) kun je met een pony makkelijker wendingen maken maar een paard heeft natuurlijk grotere passen dus beiden categorieen hebben zijn eigen voordelen haha :D

Rijden ook genoeg volwassen op een pony bij de WE. Erg leuk!

We hebben geen idee wat voor ras Miley is, is helaas niet bekend :(


Ah ik dacht is mogelijk wel een stamboek pony Bmh's mijn pony heet Kulberg's Orion is van de Kulberg/tongerenhof new fores pony lijn

Maakt verder niet veel uit hoor vroeg het me gewoon af en zag het niet in je profiel staan maar nu snap ik dat

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:49

littleroosie schreef:
Gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Ik heb vandaag voor de tweede keer thuis gereden maar man, totaal geen conditie meer haha en Vino is weer heel braaf (lees traag) dus ik kan er weer flink tegen aan rijden. Hij is wel een beetje vergeten wat hij had geleerd, moet weer even wat scherper aan de hulpen en wat soepeler maar dat komt wel. Ben allang blij dat hij weer braaf is.

En na vandaag is het alweer over :+
Wat een schijtweer vandaag zeg. Al het water wat eindelijk verdampt was hebben we weer terug :roll:

Ruby,
Gefeliciteerd met je punten *\o/* Ik mag komend weekend. Spannend :=

Doedatje,
Ik heb die M proeven eens bekeken nu het in de buurt begint te komen maar dat is wel een flinke overgang vanuit de L2 en naar de M2 ook, pittig. Gefeliciteerd met je puntje in ieder geval :)

Wat betreft küren, ik zou eerst mijn proef uitschrijven, rijden en filmen. Dan kun je bij het filmpje de muziek uitzoeken. Je hebt dan het ritme (bpm’s) van de stap, draf en galop.

Roosjenat,
Gefeliciteerd!! *\o/*

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:32

Littleroosie komt vast goed je weet iig waar je aan kan werken. Ik moet zeggen door mijn wedstrijdspanning ga ik mega hoog in mijn ademhaling zitten. Ik raak snel buiten adem en ik krijg vaak terug dat mijn pony soms te overhaast loopt terwijl ik het idee heb dat mijn pony niet goed doorloopt wahaha

Noisy komt vast goed!! Gebruik je ook de knhs proeven app om te oefenen? Helpt mij ook super. Sommigen die maar 1 of 2 punten nodig hebben gaan dan al die laatste wedstrijd nog doorzitten. L2 word vaak net wat luchtiger beoordeeld dan de M1. Mijn instructrice zegt dat wij zo die L2 door zijn. Wij oefenen dus alvast M oefeningen. Goed om bijtijds daarmee te beginnen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:15

En meestal pakken ze ook even een wedstrijd erbij zonder zweep te rijden wat natuurlijk ook veranderd in de M1. Ik rij altijd met zweep maar gebruik het bijna nooit. Gelukkig is die overgang voor mij niet heel groot. Maar het verschil tussen L2 en M1 is nog best groot idd.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:22

@Noisy het heeft hier niet zoveel geregend dus gelukkig nog een droge bak!

Grappig, ik vind de L2 juist lastiger dan het M1, sla die dan ook altijd over. Ga van het L1 naar het M1 :D

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:28

littleroosie schreef:
@Noisy het heeft hier niet zoveel geregend dus gelukkig nog een droge bak!

Grappig, ik vind de L2 juist lastiger dan het M1, sla die dan ook altijd over. Ga van het L1 naar het M1 :D


Mag dat? Hoe werkt dat dan?

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:09

Een aantal van jullie is weer actief bezig zo te lezen. Goed bezig allemaal! Alleen jammer van de regen van gisteren. afgelopen weekend was de paddock weer zo goed als droog, blijkbaar niet voor lang dus. Hopelijk gaan we nu weer wat drogere dagen tegemoet.

Mijn dochter had afgelopen Zondag weer een wedstrijd. Eerst met whisper in de 80 cm 72,5 stijlpunten dat was goed voor een 2de plek! In de 90 cm dezelfde stijlpunten alleen helaas op de laatste hindernis met een balkje.
Met Cassidy in de 90 cm ook een 2de plek met 75 stijlpunten. We stonden er echt van te kijken. Zelf vond mijn dochter haar rondjes met Whisper netter. Dat idee had ik zelf ook. Met Cassidy ging ze wel eens uit haar ritme en balance zei ze. Maar vooral ook het grote verschil tussen de stijlpunten van vorige week van 67,5 naar die van afgelopen Zondag 75 stijlpunten. Heel apart.
Het is waarschijnlijk maar net wat de jury graag wil zien of zo denk ik dan.

O,ja en de afstand tussen de dubbel kwam deze keer ook weer met beide pony's goed uit.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:07

SandraWierda schreef:
littleroosie schreef:
@Noisy het heeft hier niet zoveel geregend dus gelukkig nog een droge bak!

Grappig, ik vind de L2 juist lastiger dan het M1, sla die dan ook altijd over. Ga van het L1 naar het M1 :D


Mag dat? Hoe werkt dat dan?


Als je eerder Z bent geklasseerd mag je met een nieuw paard direct M1. Of bv met 2 paarden M1 bent geweest ook.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:25

maessie schreef:
Als je eerder Z bent geklasseerd mag je met een nieuw paard direct M1. Of bv met 2 paarden M1 bent geweest ook.


Ahha goed ik ga dus braaf de L1 dan L2 rijden en dan door naar de M1 _/-\o_

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:32

Sandra Wierda ik denk dat het je ook wel handigheid gaat opleveren als je goed door de L2 heen komt hoor.

Ik heb idd een keertje Z met winst en M2 met winst gereden dus zou gelijk alles in het M2 mogen starten.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:42

littleroosie schreef:
Sandra Wierda ik denk dat het je ook wel handigheid gaat opleveren als je goed door de L2 heen komt hoor.

Ik heb idd een keertje Z met winst en M2 met winst gereden dus zou gelijk alles in het M2 mogen starten.


Was idd sws wel van plan om L2 te gaan starten :j ik had ze al eens doorgelezen en ze lijken me erg leuk om te rijden.

Vandaag even L1, proef 25 geoefend voor komende zondag. Nou dat was wel nodig, pff 1ste x oefenen 3x fout gereden :D Maar wel hele leuke proef, nu ik beetje weet wat we moeten doen in welke volgorde _/-\o_

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:20

Ik heb afgelopen zondag zo vreselijk gelachen met Brix in proef 25.
Dochter leest voor A afwenden en Brix slaat meteen rechtsaf, hilarisch. Ik dus midden in de proef in een lachstuip. Nou ja, proef 24 en 25 waren goed voor ieder 1 winst. Teller staat nu op 9.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:57

rien10 schreef:
Ik heb afgelopen zondag zo vreselijk gelachen met Brix in proef 25.
Dochter leest voor A afwenden en Brix slaat meteen rechtsaf, hilarisch. Ik dus midden in de proef in een lachstuip. Nou ja, proef 24 en 25 waren goed voor ieder 1 winst. Teller staat nu op 9.


:D goed bezig

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 09:24

De M oefeningen zijn we ook al zeker mee bezig Ruby. Als we er nu nog een begin aan hadden moeten maken was het wel een beetje laat :+ Eerst wat spelenderwijs maar nu steeds serieuzer. Het lastige lijkt mij en doorzitten (Ruud veert voor mijn gevoel heel erg) en alles aan elkaar breien. Zweep gebruik ik eigenlijk ook alleen in de training, in de proef nooit terwijl ik hem wel vast heb :+ Ik ben eigenlijk ook van plan om hem nu niet meer mee te nemen in de ring, alleen met losrijden.
De proeven app heb ik ook. Ik ga vanmiddag eens de voorlees functie gebruiken. Eens kijken of dat wat is.

Hahaha Rien10, hoezo pony luistert mee :') Gefeliciteerd met de punten *\o/*