Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

Ik heb me net weer opgegeven voor 2 Z proeven. De laatste wedstrijd was in juni en toen heb ik gezegd dat ik niet meer ging starten, maar deze wedstrijd is letterlijk om de hoek, dus het begon weer te kriebelen. Hopelijk kan ik er dit keer echt van genieten, die stomme spanning…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 15:47 



 
Profiel   

Mijn L1 debuut is zo ongeveer letterlijk in het water gevallen :')
Wij waren op hetzelfde concours als Candalisa, alleen dan op zondag. En laat nou precies die dag alle regen van zo ongeveer het hele weekend tijdens mijn losrijden en proeven vallen. De eerste proef ging nog enigszins maar hij was wel al enorm afgeleid door alles (meerdere ringen, grote springring, tenten, marsmuziek ed) een hadden we 179,5 en de tweede proef gooide hij zijn tong over het bit en konden we eigenlijk niks meer. De indrukken in combinatie met de plensbui waar we in reden waren teveel voor mijn binnenvettertje.
Toch ben ik tevreden naar huis gegaan want hij heeft wel veel ervaring opgedaan. Voor de komende weken heb ik even niks op de planning staan, eerst maar even rustig verder trainen en dan kijken we wel hoe het gaat en waar we inschrijven. Het binnen seizoen begint dus er is genoeg in de buurt waar we naartoe kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 19:29 



 
Profiel   

Wij zijn zaterdag en vandaag ook weer op wedstrijd geweest.

Zaterdag 1x M2 en 1x M1 gereden. Waren ringen zonder hekjes dus we slingerde erop los haha. Alsnog in het M2 een mooi winstpuntje gehaald.

Vandaag 2x M2 gestart. Inrijden ging super fijn! Eerste proef viel ze uit de contra en kreeg ik haar niet meer terug. Gelukkig gingen de andere oefeningen wel netjes dus alsnog 188 gereden.

Tweede proef ging fijn tot de stap naar galop bij A. Hadden tijdens het losrijden dit nog een paar keer mee genomen maar weer ging ze tijdens de proef bokken. Daar baalde ik erg van. Hadden er juist goed op getraind en dan gaat het weer mis in de proef. Toch nog wel netjes 184 gereden.

Nu heeft ze lekker een dikke week vakantie. Heeft Miley verdiend <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 19:32 



 
Profiel   

Wij gaan zondag weer voor het eerst sinds eind maart! Eens kijken of we een nog een M2 proef rond kunnen sturen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 07:20 



 
Profiel   

Leuk hoor, allemaal fanatieke pony's-bij-de-paarden :) En ook gewoon mooie punten rijden, zó leuk!
Ik ging zaterdag met de dame op stap, ze was iets onstuimig en we hadden dus wat spanning. De eerste proef kon ik nog wel lekker er aan rijden maar de tweede proef was met name de galop wel heel enthousiast. Maar gezien het de derde keer was dat ik er weer op zat na mijn oog-operatie (na 2 weken niet rijden, wel longeren) was ik uiterst tevreden, want de dame bleef wel nog steeds op mij letten. En we hadden 184,5 en 179 punten, stand L1+8 dus nog steeds niet de L1 uit :+ Maaaaar wel sommige punten echt goed, en tja, een wissel tijdens de middengalop scoort niet he.
Zondag gaan we weer, dan is het indoor in onze thuismanege, wat niet per se een voordeel is bij ons haha.

Wat ik me nog afvroeg, zijn jullie doorgestroomd van de pony's of zijn jullie op "latere" leeftijd bewust met een pony gestart? Ik dat laatste, ik ben inmiddels 46 jaar 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 08:08 



 
Profiel   

Wauw Roosjenat, wat gaan jullie goed!

Ik heb nooit bij de pony's gereden. Ik had vroegah een paard. Nadat ik deze heb moeten laten inslapen een tijd lang geen paard meer gehad en op een gegeven moment kon ik bij iemand een quarter gaan rijden. Zo ben ik weer in de Western terecht gekomen. Van daaruit ben ik weer rond gaan kijken voor een eigen paard. Eerst een Jetset merrie gekocht maar dat had ik geen klik mee. Omdat ik ook alweer een tijdje Western reed ging ik rond kijken naar een leuke quarter. Zo kwam ik de mama van Rudi tegen. 1x proefgereden en ik was gelijk verkocht. Ze was absoluut niet makkelijk tijdens het proefrijden maar ik zag iets in haar. Geen seconde spijt gehad. Heel veel plezier met haar gehad en ze heeft me een paar prachtige kinderen gegeven. Nu staat ze welverdiend van haar pensioen te genieten, 5 minuten van de stal waar Rudi staat. Ze staat nu samen met een shetje van een vriendin van mij maar we kunnen nog wel een weidemaatje gebruiken want we hebben voor die 2 eigenlijk teveel gras. Dus als iemand een pensioen plekje zoekt waar de pony oud mag worden.. O:)

Met Rudi ben ik begonnen in de Western maar al vrij snel begon het te kriebelen om toch terug te keren naar de Engelse sport. Omdat er geen haar op mijn hoofd aan denkt om hem te verkopen is hij het lijdend voorwerp van mijn ambitie geworden en start ik nu dus met een pony tussen de paarden. Ik ben overigens 44 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 08:46 



 
Profiel   

Ik heb 7 winstpunten in de B gereden tussen de pony's. Toen kwam 1/1,5 blessure leed om de hoek kijken en daarna ben ik weer gestart tussen de paarden, ik ben nu 22 *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 09:04 



 
Profiel   

Ik wacht nu tot de jonkies volwassen zijn, maar ik heb destijds expres gewacht tot ik 18 was met starten. Mijn D pony was stuk, dus werd onze voor-de-fun B pony mijn rijpony. Mijn moeder vond het niet tof als ik met de B tussen de pony's zou starten omdat ik dan zoveel ouder zou zijn als de rest.
Dus ik ben tussen de paarden gaan rijden toen ik 18 was, ik heb nooit tussen de pony's gestart. Ik hoop over een jaar of 4-5 weer te gaan starten met de dochter van die B pony (die hopelijk een C wordt) en mijn Duitse rijpony, die wordt een grote D of kleine E dus dat vind ik eigenlijk al gewoon groot _O- .
Ik ben nu 29.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 09:18 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Leuk hoor, allemaal fanatieke pony's-bij-de-paarden :) En ook gewoon mooie punten rijden, zó leuk!
Ik ging zaterdag met de dame op stap, ze was iets onstuimig en we hadden dus wat spanning. De eerste proef kon ik nog wel lekker er aan rijden maar de tweede proef was met name de galop wel heel enthousiast. Maar gezien het de derde keer was dat ik er weer op zat na mijn oog-operatie (na 2 weken niet rijden, wel longeren) was ik uiterst tevreden, want de dame bleef wel nog steeds op mij letten. En we hadden 184,5 en 179 punten, stand L1+8 dus nog steeds niet de L1 uit :+ Maaaaar wel sommige punten echt goed, en tja, een wissel tijdens de middengalop scoort niet he.
Zondag gaan we weer, dan is het indoor in onze thuismanege, wat niet per se een voordeel is bij ons haha.

Wat ik me nog afvroeg, zijn jullie doorgestroomd van de pony's of zijn jullie op "latere" leeftijd bewust met een pony gestart? Ik dat laatste, ik ben inmiddels 46 jaar 8-)


Toch nog een mooi puntje binnen gehaald! Gefeliciteerd.

Miley en ik zijn wel tussen de pony's gestart. We hebben zelfs nog bixie samen gereden. Helaas konden we niet zo vaak op pad omdat niemand mee wilde haha. Daarnaast vonden mijn ouders een startkaart niet nodig dus hebben we lang BB gereden. We waren B+8 toen we overgingen naar de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 09:31 



 
Profiel   

Hier altijd op de Haflingers gereden, tussen de pony's gestart. Tussendoor ook met een paard ernaast gestart hier en daar, maar hoofdmoot de Haflingers :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 14:32 



 
Profiel   

Ik heb nooit bij de pony’s gereden, sterker nog: ik kocht mijn eerste pony pas op mijn 21e. Dus altijd bij de paarden gestart :) maar wel gewoon in de B begonnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:43 



 
Profiel   

Het rijden met een pony kwam toevallig op mijn pad. Mn eigen merrie (paard) had ik naar een hengstenhouder gebracht om te kijken of het een mogelijkheid was haar drachtig te krijgen.

En omdat ik dan wel een paar maanden zonder paard zou zitten voor de grap een vriendin een berichtje gestuurd, zal ik je pony ophalen om haar door te rijden? Ze zegt grappend; prima wil je dat monstertje echt op stal hebben? Sinds mijn ponytijd (nu 34) nooit meer echt pony gereden en nog nooit op een haflinger.

En eerlijk is eerlijk ze heeft me positief verbaasd in elk opzicht. Echt een soort alles in één topper!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:07 



 
Profiel   

Ik heb altijd tussen de pony's gestart. Mijn D pony hebben we aangehouden en hiermee ben ik dan ook verder gegaan bij de paarden. Meteen in het Z1 gestart. Ik ben altijd al meer van de pony's geweest en mijn tweede paard is dan ook weer een D pony :D met haar start ik L1, omdat ik helaas geen B meer mag starten. Aankomende zondag gaan we weer op pad met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 10:19 



 
Profiel   

Ik ben een meelezer die stiekem wel heel graag ooit zou willen starten, uiteraard tussen de pony's omdat ik een echt pony-mens ben.

Ik ben nooit gestart, wel ooit een bijrij paard gehad een tijdje. Maar zelf altijd pony's gehad en eigenlijk ben ik vooral menner.
Met mijn Roos ooit wel een pas aangevraagd (want na een paar jaar ZZ voor de wagen zoek je een nieuwe uitdaging), maar nooit gedurfd. En daarna nooit meer zo'n fijne pony gehad om de stap mee te wagen (of ik leg de lat te hoog, mijn beide instructrices vinden dat ik prima kan starten met Roos haar dochter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 18:42 



 
Profiel   

Gewoon doen Dennis!
Je kunt ook een keer een dag startpas nemen om te kijken of je het echt wel leuk vindt :)

Ik ben net weer aan het snuffelen naar een leuke wedstrijd om in te schrijven. Portemonnee laat het eigenlijk niet toe maar het is zo leuk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 19:08 



 
Profiel   

Het concept wedstrijd rijden vind ik heel leuk, en ben altijd zo jaloers op ruiters die kunnen starten waar en wanneer ze willen. Als je wil kan je in een straal van 25km vrijdag, zaterdag en zondag starten.
Bij het mennen is het gemiddeld 1x in de 3 weken als je een straal van 75km neem :j .

Ik zal nu Deedee eerst weer op moeten pakken. Ze heeft een veulen aan de voet, en we zijn weer lekker aan het rommelen, ze begint nu weer sterk genoeg te worden dat ik er weer zin in heb om er weer op te kruipen.
Ze is al ZZ dressuur en Z vaardigheid voor de wagen, M2 aan de lange teugel, klasse 1 mendurance en we gaan binnenkort M 2span starten. Ze is wel braaf onder het zadel, ze is met jeugdige ruitertjes al 2x rijpony talent bij het stamboek geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 19:37 



 
Profiel   

Ga je dan weer mennen?
*Edit*
Domme vraag, ik zit net even in je profiel te spieken, daar staat alles in :D
Maar ik blijf erbij, Gewoon doen!


Laatst bijgewerkt door Noisy op 30-09-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:14 



 
Profiel   

Gewoon doen Dennis! Maar dat probleem met mennen ken ik wel ja, ik werk ook in de weekenden, en tot nu toe zijn alle menwedstrijden die in een vrij weekend waren afgelast wegens te weinig inschrijvingen :+ En hier zijn ook echt niet ieder weekend wedstrijden onder het zadel... Volgende menwedstrijd is 4 december, hopelijk maken we dan ons mendebuut

Ik ben overigens ook nooit bij de ponies gestart, mijn ouders hadden echt geen zin om hun vrije weekend op te offeren aan mijn paard. Dus pas een paar jaar terug eerst onderling bij de paarden begonnen en nu ook officieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:25 



 
Profiel   

Noisy schreef
Ga je dan weer mennen?


Dat doen we al weer! Hebben de eerste 2 wedstrijden na haar bevalling er al weer op zitten. Het district kampioenschap en de hippiade in de L 2span.
Maar wil haar wel weer een beetje op kracht en conditie hebben voor ik er weer op klim. Aangezien ze iets kleiner is dan de gemiddelde pony hier ;) . En ik echt geen ruiter ben eigenlijk. Het is inmiddels een jaar geleden dat ik er op gezeten heb denk ik, toen ze wat zwaarder werd door haar veulen.

Deedee heeft zelfs een ruitertje al eens aan een winstpunt geholpen zodat ze met haar eigen pony kon gaan springen, dus die heeft er al eentje onder het zadel.

Wie weet begin ik wel een keertje heel veilig online met een dagpas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:47 



 
Profiel   

Hoe groot ben je zelf dan? Deedee is 1,04m las ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:50 



 
Profiel   

Ongeveer 1,57 en een sprietje.
Ik heb klanten met kinderen die groter zijn dan mij en hun shet nog starten tussen de pony's.
Geen ideale combi kwa maat, maar het scheelt dat ik al een tijdje niet meer groei ;).
Eerst maar weer oppakken, dan verder zien en kijken of ik het eens aan durf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 18:12 



 
Profiel   

Gister weer voor het eerst sinds een half jaar M2 gestart. Eerste proef er niet echt lekker aan, ook niet winstpuntwaardig. 166,5. Zo slecht had ik het nou ook weer niet verwacht :? Maar klopte in elk geval met geen wp.
Tweede proef herpakt en een fijn gevoel, 183,5! En dat bij de zelfde jury, dus fijn dat deze niet in het beeld/gevoel van de eerste proef bleef hangen.
Over twee weken gaan wij weer op pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 15:34 



 
Profiel   

Regina had gisteren helaas weer te veel spanning. Ook een jury die daar best wel op afstrafte. Dus helaas weer geen winstpunt. Zelf wel tevreden, want een paar maanden terug kon ik met deze spanning echt geen proef door komen. Iemand hier nog tips hoe je je paard vertrouwen aanleert in de galop? Regina vindt het echt gewoon eng en krijgt dus spanning omdat ze denkt dat ze moet gaan galopperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 16:14 



 
Profiel   

Ik was twee weken geleden in Ermelo. Keileuk, lang niet gestart. Goeie punten ook. Beetje nat wel.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:51 



 
Profiel   

Mag ik even melden dat ik met mijn pony L2 startgerechtigd ben sinds gisteren?! Ik ben best trots op ons, want zonder slag of stoot is het nou ook weer niet gegaan :+ Maar over de linie gaat het gewoon steeds iets beter, pakt de dame het steeds lekkerder aan en let ze steeds beter op mij in plaats van op alles en iedereen om haar heen. Hoewel het wel een diva blijft haha. Ons voorlopige doel is M1 +1, voor het kroonpredicaat. Maar mijn instructrice zet in op Z. We gaan het zien! Eerst de L2 in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 10:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen