Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:51

Ik denk dat gewicht meer zegt dan lengte, maar ook handigheid als ruiter. Een beginner zal veel zwaarder voor een pony zijn dan vergevorderde ruiter, die lekker mee kan zitten enz.
Overigens ben ikzelf iets zwaarder dan jullie vedergewichten ;)
Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:25

Noisy schreef:
Wat ik wel een voordeel vind van het ouder zijn dan de gemiddelde wedstrijd ruiter is dat ik me niet meer druk maak om wat anderen ervan vinden. Ideaal :Y)

Ik moet dus nog wat jaartjes geduld hebben lees ik. _O-

Stoer die Welsh A tussen de paarden!

Urosa alvast succes! Fijn dat je wat eerder kan beginnen.

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:03

urosa schreef:
Waarom niet? Als je gewoon een mooie combinatie samen bent en je vindt het leuk? Lekker doen dan :D


Exact dit!

LaDonna75 schreef:
Als je er zin in hebt: doen. Ik ben 47 en start ook met een Dpony. En ook voor de lol en het boeit me niet wat iemand ervan vind ;)


Ha, mooi bijkomend voordeel inderdaad {:}

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 14:34

Ik ben vanochtend weer geweest maar helaas geen winst gereden. Zelf wat te behoudend gereden en meneer begon te kantelen met zijn hoofd.
Thuis maar weer verder knutselen

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:59

Jammer Noisy maar wel duidelijke punten waar je mee bezig kunt dus!

Mooney, het kan prima inderdaad maar snap wel dat je liever je iets grotere pony's hebt straks!

Ik voel me bijna zwaar met m'n 60 kg :') maar op 'mijne' kan dat :+ Vind het zelf ook net mooier/fijner op het paard. Ben je ook niet zo klein op losrijterrein, been ligt ook net wat stabieler enzo.

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:55

Zo, we zijn weer een winstpunt rijker :) zeker geen perfecte proef maar wel lekker gereden en 184. En de tweede proef 169 punten, net even teveel fouten en iets onrust. Maar van de week wilde niks, dus ik ben hee tevreden.

Afbeelding

Equi_Smits
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-11-22

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:04

Gefeliciteerd met je puntje! Mooie pony

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:47

Dankje!
Vandaag trouwens nog een heel grappig momentje: het secretariaat op de wedstrijd was in de kantine van de organiserende vereniging. Ze zei dat ze mijn pony zo knap vond en zo, en vroeg me: “ heb je die pony eerst bij de pony’s uitgebracht en nu dan bij de paarden?” Ja joh. Ik ben pas 46 dus inderdaad eerst met mijn merrietje (van 13) bij de pony’s gestart tot mijn 18e :+ hahahaha.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:25

urosa schreef:
Jammer Noisy maar wel duidelijke punten waar je mee bezig kunt dus!

Mooney, het kan prima inderdaad maar snap wel dat je liever je iets grotere pony's hebt straks!

Ik voel me bijna zwaar met m'n 60 kg :') maar op 'mijne' kan dat :+ Vind het zelf ook net mooier/fijner op het paard. Ben je ook niet zo klein op losrijterrein, been ligt ook net wat stabieler enzo.


Ik voel me met 65kg nog zwaarder :')
Gelukkig kan het op mijn brede Haflinger allemaal nog goed.

@equismits, wat gaaf met zo'n kleine pony! Stoer dat je dat durft. Ik voel me met een Haflinger altijd al zo buiten de boot vallen haha.

@noisy, jammer dat het vandaag niet zo goed ging. Volgende keer beter!

@ladonna, goed dat je toch een winstpunt hebt! Welke klasse rij je? Hele mooi pony inderdaad.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:44

Wij zijn na 4,5 maand eindelijk weer eens gestart. In de zomer vooral op viertal gefocust, toen een paar weken hard getraind en toen begon ze zo goed te worden! En toen was ze een paar dagen voor de wedstrijd opeens kreupel -O- 2,5 maand stil gestaan door kreupelheid vanwege hoefproblemen, maar sinds 2 weken hebben we weer een 'fit to compete' gekregen.

Ze is wel veel kracht en souplesse kwijt, maar ik had zo zin om weer wedstrijd te starten. In juli hadden we ons L2 debuut en toen 1 winstpuntje binnen gesprokkeld. Dus nu gewoon lekker gaan zonder verwachtingen en er een gezellige ochtend van maken. Vrijdagavond stond ze opeens nog met een ontstoken oog, maar gelukkig trok dat gisteren weg. Dus eindelijk waren we er weer vandaag!

De eerste proef was fijn! Alle onderdelen goed kunnen laten zien, maar qua verruimingen en gedragenheid nog veel verbetering nodig. Tweede proef was ze moe en minder aan mn been, waardoor alle onderdelen wat moeizaam gingen.

Maar wat bleek, 197 en 191 punten in de L2! En daarmee zelfs eerste en tweede geworden tussen een deelnemersveld vol knappe paarden Zooooo blij! Die kleine blonde tank doet het toch maar eventjes _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:24

Gefeliciteerd LaDonna en Laura.

Volgens mij is 60-75 kg meer dan normaal qua gewicht. En voor de gemiddelde D/E pony is dat toch ook hartstikke prima?
Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om daar een ding van te maken. Ik ben gewoon half smurf ofzo :')

Dankje urosa!

Noisy wat een fijne analyse, hou ik van zo'n kort maar krachtige zelfreflectie

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:55

Ik rij L2 met haar.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 21:38

Ladonna en Laura gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:02

Gefeliciteerd Laura, gaaf toch dat je allemaal grote paarden eruit rijdt! Vaak wordt correct rijden goed beloond, ook al heb je geen standaard paard :j
Oke nog 1 foto dan, kun je mijn knapperd beter zien
Afbeelding

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:24

LaDonna75, gave pony hoor <3 mooi beeld en gefeliciteerd met je winstpunt! En wat een grap bij het secretariaat, maar als compliment opvatten dat je er nog zo jong uitziet :')

Laurahh, vervelend van de lange blessure maar beter terug dan ooit dus! Gefeliciteerd met je mooie punten en prijs *\o/* Leuke combinatie zijn jullie ook!

Hier afgelopen zaterdag ook net geen winst gereden. Was nog nooit op deze locatie geweest, bleek de inrij bak erg klein te zijn. Dus we konden gewoon niet lekker losrijden. Daardoor wat rommelige proef, maar ook hele fijne stukken waarin ik wel de progressie voelde dus toch tevreden. Volgende keer weer beter, deze locatie sla ik voortaan wel even over :+

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 22:22

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb afgelopen vrijdag weer les gehad en het gaat, gelukkig, alweer een heel stuk beter. Fijne tips gekregen om mee aan de slag te gaan. Alleen staan weer nu even een paar dagen stil. Rudi heeft gisteren zijn jaarlijkse enting gehad. Vorig jaar had hij er aardig last van, zelfs wat verhoging dus dit jaar laat ik hem een paar dagen lekker op rust. Zaterdag weer erop en dan verder knutselen en rustig voorbereiden voor de 28e, dan gaan we weer eropuit :)

afkepieteke

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:59

Ik kom net weer terug van wedstrijd! Van te voren wisten we al dat het een Zury :Y) was, dus we gingen rijden voor het goede gevoel! Pony vind het gaspedaal steeds in de proef, dus dat is even wennen en ben ik niet echt op voorbereid. Maaar met 184,5 een 1e prijs mee naar huis genomen! Helaas de 1e proef niet genoeg, dus nog 1 winstpunt en dan mogen we Z!!!! *\%/*

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 23:24

Een Zury _O-
Gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:54

Gefeliciteerd afkepietje.

Noisy wat balen dat hij zo’n last van de enting heeft. Sanaa had dat dit jaar in de zin van spierpijn in haar hals.

Wij gaan zaterdag weer op stap, selectie. We gaan het zien.

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:00

Hier voorlopig even geen wedstrijden. Ik werk de helft van de weekenden en in december zijn er hier bar weinig subtopwedstrijden.
Eind januari is de eerstvolgende weer.

Enneh, hifi, een Zury

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:17

Wendeltje, dat is wel lastig aan de subtop ja. Nu dus lekker doortrainen en in januari weer knallen!

LaDonna75, leuk dat jij ook selectie hebt zaterdag, alvast heel veel succes!

afkepieteke, gefeliciteerd met je winstpunt en prijs!

Noisy, lekker gelest en fijn dat het weer beter gaat! Slim om hem dan even extra rust te geven.

Hier afgelopen vrijdag gelest bij Jill Huijbregts, was wel een hele leuke ervaring! Ik denk dat ik hem voortaan met het paard ga rijden, die staat net wat gunstiger en is natuurlijk ook mijn toekomst, maar fijne tips gehad en merkte al echt verschil met rijden. Zaterdag dus weer wedstrijd met Karel wat gelijk de eerste selectie is, ben heel benieuwd.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 17:24

Hoe is het hier met iedereen? Nog aan het starten of ook een winterstop net zoals wij?

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:27

Oh ik wil hier ook wel kletsen als dat mag :D

Ik start met Nina tussen de paarden, zij is 1,52 ongeveer, we zijn net het B door en gaan in april naar het L1 :)


Afbeelding
Afbeelding

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:46

Wat leuk weer leven hier.
Ziet er goed uit discodipp!

Mijn z pony staat helaas alweer een half jaar stil met een peesblessure.
26 maart ga ik met mijn andere pony naar een onderlinge wedstrijd, nu al zin in!

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:05

Leuk DiscoDipp!

Ik ga lekker door met de pony, we zijn inmiddels L2+5. Qua selectie was ik 8e, er mochten er 4 door en 1 reserve geloof ik, of 3. Nou ja, geen doen voor mijn kleine druktemaker :) maar we komen steeds fijner rond, met een meer ontspannen pony. En al een paar keer “leuke, passende combinatie “ op de coupon gehad
Afbeelding