Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:37

Sato schreef:
Ingevlochten! Waar ga je starten Sandra?


Bakkeveen *\o/*

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:05

Bij mij hangt het er vanaf hoe vroeg ik moet starten :+ Hoe vroeger op de dag hoe kleiner de kans dat de voorpluk geknot is, want ik hou van uitslapen :Y)
Hier overigens ook een haflinger :7

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:08

Fangio schreef:
want ik hou van uitslapen :Y)



:Z
+:)+

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:38

Fangio schreef:
Bij mij hangt het er vanaf hoe vroeg ik moet starten :+ Hoe vroeger op de dag hoe kleiner de kans dat de voorpluk geknot is, want ik hou van uitslapen :Y)
Hier overigens ook een haflinger :7


Dit is het beste argument :D

Hier altijd een knot met haflinger, maar die heeft een wat langere voorpluk. En gebruiken een manier van knotten/vlechten waardoor je bijna een soort staartvlecht hebt maar dan op haar hoofd. Ziet er net iets mooier uit dan een gewoon knotje

Orange

Berichten: 1405
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:12

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook altijd in de knotten voor cross en dressuur. Voor een hengstenvlecht te weinig manen. Alleen die voorpluk krijg ik nooit echt netjes maar zonder knot krijgt ze een scheiding en dat vind ik voor dressuur niet zo mooi staan.

Lumi heb jij een foto van je ingevlochten voorpluk? Kan ik gaan oefenen

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:29

Lumi schreef:
Hier altijd een knot met haflinger, maar die heeft een wat langere voorpluk. En gebruiken een manier van knotten/vlechten waardoor je bijna een soort staartvlecht hebt maar dan op haar hoofd. Ziet er net iets mooier uit dan een gewoon knotje


Ik had idd ook vanaf het begin eerst zo’n soort van staart vlecht gedaan ipv gewoon een vlecht. Maar vind dat Mellow er niet echt het hoofd voor heeft om een knotje te maken :D

Bij Orange vind ik het dus wel weer heel mooi staan :j

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:39

Orange schreef:
[ [url=m/JOLf2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/neZFNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook altijd in de knotten voor cross en dressuur. Voor een hengstenvlecht te weinig manen. Alleen die voorpluk krijg ik nooit echt netjes maar zonder knot krijgt ze een scheiding en dat vind ik voor dressuur niet zo mooi staan.

Lumi heb jij een foto van je ingevlochten voorpluk? Kan ik gaan oefenen


Geen foto te vinden, en kan ook de tiktok waar ik het van heb afgekeken niet terugvinden. :7 Wil haar wel ergens deze week even vlechten en dan een foto maken.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:48

afkepieteke schreef:
Hier mag ik ook niet klagen met mijn New Forest pony tussen de paarden. We zijn inmiddels 4x Z1 gestart, de eerste drie keren was het wat aftasten, maar de vierde keer viel alles op zijn plek. Met 215,5 en 224,5 en een derde prijs, doen wij het best leuk tussen het grote dressuurgeweld, al zeg ik het zelf :D
Aankomende zondag mogen wij weer ons beste beentje voor zetten!
[ [url=m/e9rIxC.gif]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk mijn New forest pony liep op zijn 6e z dressuur ponys en z dressuur paarden. Is tot de ZZL geraakt. Helaas vorige eigenaresse die hem zzl reed was met een ander paard achterover geklapt en op de IC beland en zou nooit meer kunnen lopen. Nou gelukkig kan ze wel weer lopen maar ze waren wel gestopt met de wedstrijden. New forestjes zijn geweldig

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:28

Mijne heeft best een lange voorpluk, ik heb 2 manieren van knotten eigenlijk

Dit is de eerste, gewoon een paar keer dubbelvouwen als het ware (dit blijft minder goed zitten)


De tweede is de punt helemaal onder de invlecht steken, de rest met draad vastzetten. Daar heb ik niet echt een duidelijke foto van. Maar dit vind ik zelf wel mooier en zit steviger, maar is iets lastiger.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:52

Lumi schreef:
Orange schreef:
[ [url=m/JOLf2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/neZFNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook altijd in de knotten voor cross en dressuur. Voor een hengstenvlecht te weinig manen. Alleen die voorpluk krijg ik nooit echt netjes maar zonder knot krijgt ze een scheiding en dat vind ik voor dressuur niet zo mooi staan.

Lumi heb jij een foto van je ingevlochten voorpluk? Kan ik gaan oefenen


Geen foto te vinden, en kan ook de tiktok waar ik het van heb afgekeken niet terugvinden. :7 Wil haar wel ergens deze week even vlechten en dan een foto maken.

Ik heb ook even gezocht, maar kan hem ook niet vinden helaas

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 23:46

Wat leuk dat dit nog zo een actief topic is. Omgeving het gooi Utrecht zijn ze heel vriendelijk ook als je met een pony aankomt. Alleen maar goede dingen gehoord dat ze tegen mijn lezer zeiden leuke pony en leuke combinatie. Krijg ook altijd positieve dingen terug op mijn protocol zoals: Hele leuke pony, pony met veel potentie, en tig keer krijg ik terug leuke combinatie! Of brave pony.

Ben ook lekker actief in de dressuur. Rij nu L1 voor mijn laatste 3 punten maar dat duurt niet lang meer waarschijnlijk (laatst online proef ingeleverd en die waren achter elkaar lijken sprekend op elkaar en daar had ik voor de ene 201 punten in afwachting beoordeling op de ander) zaterdag buitenaf wedstrijd.
Pony is al hoog gereden en heeft de kennis over letterlijk alle knopjes tot en met grand prix. Heeft zijn mooie kanten maar ook zijn lastige kanten. Het is zeker geen automaatje. Een pony die ook niet bang is zijn mening te uiten en dat ook gewoon doet. Pittig haastig krijg ik regelmatig als minder goed commentaar en kan zich sterk maken maar verder heel stabiel en lief. 10 jaar prestatie dekhengst geweest komt uit mooie lijnen en heeft tmt zzl gelopen. Pony met karakter maar ook slim en meedenkend en wilt graag.
Afbeelding

Ook wij lopen nog tegen genoeg dingen aan.

Ik met mijn lengte van 1.62 ben gek op ponys en rij al 23 en bijna nog nooit op een paard. Ze trekken me gewoon niet aan. Ben daarom ook super blij met mijn lengte.

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:32

XRuby_SymmyX schreef:
Wat leuk dat dit nog zo een actief topic is. Omgeving het gooi Utrecht zijn ze heel vriendelijk ook als je met een pony aankomt. Alleen maar goede dingen gehoord dat ze tegen mijn lezer zeiden leuke pony en leuke combinatie. Krijg ook altijd positieve dingen terug op mijn protocol zoals: Hele leuke pony, pony met veel potentie, en tig keer krijg ik terug leuke combinatie! Of brave pony.

Ben ook lekker actief in de dressuur. Rij nu L1 voor mijn laatste 3 punten maar dat duurt niet lang meer waarschijnlijk (laatst online proef ingeleverd en die waren achter elkaar lijken sprekend op elkaar en daar had ik voor de ene 201 punten in afwachting beoordeling op de ander) zaterdag buitenaf wedstrijd.
Pony is al hoog gereden en heeft de kennis over letterlijk alle knopjes tot en met grand prix. Heeft zijn mooie kanten maar ook zijn lastige kanten. Het is zeker geen automaatje. Een pony die ook niet bang is zijn mening te uiten en dat ook gewoon doet. Pittig haastig krijg ik regelmatig als minder goed commentaar en kan zich sterk maken maar verder heel stabiel en lief. 10 jaar prestatie dekhengst geweest komt uit mooie lijnen en heeft tmt zzl gelopen. Pony met karakter maar ook slim en meedenkend en wilt graag.
[ [url=m/BOSfOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook wij lopen nog tegen genoeg dingen aan.

Ik met mijn lengte van 1.62 ben gek op ponys en rij al 23 en bijna nog nooit op een paard. Ze trekken me gewoon niet aan. Ben daarom ook super blij met mijn lengte.


Wat fijn te horen al die positieve reacties. Ik ben zelf ook maar 1.61m dus pony’s passen best :j

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:37

Oeeee ik lees elke keer nog mee en een van m'n vriendinnen gaat voor 't eerst starten met een (half?) Spaanse pony. Dus dat triggerde me wel weer... Ik heb een New-Forest, 10 jaar, kan een hoop, maar echt proefgericht rijden doen we al lang niet meer. Thuis beetje spelen met keertwendingen, wijken, schoudervoor wel. Maar goed, niet van letter tot letter.

Dus ik doe door haar mee aan zo'n 10-weeks trainingstraject waarin heel veel wordt meegenomen qua theorie ook, ruiterfitheid, voeding paard, voeding ruiter, passen harnachement, etc. Dus dat vond ik wel interessant. Afgelopen dinsdag hadden we dressuurles en da's echt jaren geleden dat ik groepsles heb gehad. MAAR IK VOND HET ZO LEUK!

Hij was zo braaf op ander terrein, kon zo heerlijk met hem trainen op ONZE manier. Ik ben vooral van het spelen, uitdagen, op z'n LBI kant anticiperen. Werkt heel goed en hij vond het ook echt leuk. Dat merkte ik aan hoe braaf hij was, hoe hij om zich heen keek, genoot van aandacht. Keileuk.

Dusse, misschien wil ik ook wel weer een keer starten.

Dat online lijkt me ook handig. Kan ik ff kijken hoe we er nu voor staan. Da's zo te lezen dus nog steeds een optie?

LaDonna75

Berichten: 2178
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:02

Je mag per klasse tm L2 5 winstpunten halen met online proeven. Of nou ja, er worden er 5 geregistreerd. Je mag in elk geval niet alleen met online proeven promoveren. Ik had het idee ook een paar proeven op te nemen maar uiteindelijk kwamen de punten met gewone wedstrijden ook binnen dus was er geen noodzaak meer.

Wonkeydonkey

Berichten: 143
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:15

Ik lees hier zo graag mee, ik moet zelf mog 1,5 jaar wachten om met mijn Fjord te kunnen beginnen.
Tot die tijd lees ik gezellig mee.

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 11:53

LaDonna75 schreef:
Je mag per klasse tm L2 5 winstpunten halen met online proeven. Of nou ja, er worden er 5 geregistreerd. Je mag in elk geval niet alleen met online proeven promoveren. Ik had het idee ook een paar proeven op te nemen maar uiteindelijk kwamen de punten met gewone wedstrijden ook binnen dus was er geen noodzaak meer.


Ik had er ook naar gekeken, maar komt nog best veel bij kijken om een goed filmpje in te sturen als ik dat zo lees. Volgens mij wordt mijn proef dan al niets meer als ik alles wat vooraf moet gebeuren klaar heb :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:59

SandraWierda schreef:
LaDonna75 schreef:
Je mag per klasse tm L2 5 winstpunten halen met online proeven. Of nou ja, er worden er 5 geregistreerd. Je mag in elk geval niet alleen met online proeven promoveren. Ik had het idee ook een paar proeven op te nemen maar uiteindelijk kwamen de punten met gewone wedstrijden ook binnen dus was er geen noodzaak meer.


Ik had er ook naar gekeken, maar komt nog best veel bij kijken om een goed filmpje in te sturen als ik dat zo lees. Volgens mij wordt mijn proef dan al niets meer als ik alles wat vooraf moet gebeuren klaar heb :D


Dat valt nog echt wel mee hoor. Ik kan een voorbeeld filmpje sturen naar je mail adres via we transfer. Heb je een voorbeeld.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 13:01

SandraWierda schreef:
LaDonna75 schreef:
Je mag per klasse tm L2 5 winstpunten halen met online proeven. Of nou ja, er worden er 5 geregistreerd. Je mag in elk geval niet alleen met online proeven promoveren. Ik had het idee ook een paar proeven op te nemen maar uiteindelijk kwamen de punten met gewone wedstrijden ook binnen dus was er geen noodzaak meer.


Ik had er ook naar gekeken, maar komt nog best veel bij kijken om een goed filmpje in te sturen als ik dat zo lees. Volgens mij wordt mijn proef dan al niets meer als ik alles wat vooraf moet gebeuren klaar heb :D


Mijn lezer heeft ook gefilmd, dat scheelde alweer een persoon :D

En wij hadden een lijstje gemaakt wat ze moest noemen en laten zien, zodat zeker was dat ze niks zou vergeten.

Maar het filmen klinkt heel moeilijk in de uitleg, valt heel erg mee. Alleen even aan de kant over de AC-lijn.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 13:02

Mandarijn12 schreef:
Oeeee ik lees elke keer nog mee en een van m'n vriendinnen gaat voor 't eerst starten met een (half?) Spaanse pony. Dus dat triggerde me wel weer... Ik heb een New-Forest, 10 jaar, kan een hoop, maar echt proefgericht rijden doen we al lang niet meer. Thuis beetje spelen met keertwendingen, wijken, schoudervoor wel. Maar goed, niet van letter tot letter.

Dus ik doe door haar mee aan zo'n 10-weeks trainingstraject waarin heel veel wordt meegenomen qua theorie ook, ruiterfitheid, voeding paard, voeding ruiter, passen harnachement, etc. Dus dat vond ik wel interessant. Afgelopen dinsdag hadden we dressuurles en da's echt jaren geleden dat ik groepsles heb gehad. MAAR IK VOND HET ZO LEUK!

Hij was zo braaf op ander terrein, kon zo heerlijk met hem trainen op ONZE manier. Ik ben vooral van het spelen, uitdagen, op z'n LBI kant anticiperen. Werkt heel goed en hij vond het ook echt leuk. Dat merkte ik aan hoe braaf hij was, hoe hij om zich heen keek, genoot van aandacht. Keileuk.

Dusse, misschien wil ik ook wel weer een keer starten.

Dat online lijkt me ook handig. Kan ik ff kijken hoe we er nu voor staan. Da's zo te lezen dus nog steeds een optie?


Online is zeker handig en heb het idee dat ze daar toch iets makkelijker jureren. Al had ik laatst dus ook gewoon op wedstrijd 193.5. Na wedstrijden op een laag pitje maar toch een streefpunt van minimaal 1 winstpunt m1 te willen rijden doe ik nu en online en op eigen stal en buitenaf wedstrijden rijden. Zo was ik door online en op eigen stal binnen een week 4 punten rijker (181, 193,5 en 201 punten) en zaterdag buitenaf starten en er ligt nog een online proef dus klaar voor de beoordeling.

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:24

XRuby_SymmyX schreef:
Dat valt nog echt wel mee hoor. Ik kan een voorbeeld filmpje sturen naar je mail adres via we transfer. Heb je een voorbeeld.


Ik stuur je een pb met mail adres

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:11

Ik ben altijd alleen, dus filmen was voor mij helaas geen optie. En nu ondertussen M1, dus daar mag het niet meer. Ik kan gewoon heel september en oktober niet op wedstrijd zie ik nu. Door werk, een weekend clinic en in mn andere vrije weekend zijn gewoon geen wedstrijden in de buurt... Schiet lekker op zo :+

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:28

Lumi schreef:
SandraWierda schreef:
Ik had er ook naar gekeken, maar komt nog best veel bij kijken om een goed filmpje in te sturen als ik dat zo lees. Volgens mij wordt mijn proef dan al niets meer als ik alles wat vooraf moet gebeuren klaar heb :D


Mijn lezer heeft ook gefilmd, dat scheelde alweer een persoon :D

En wij hadden een lijstje gemaakt wat ze moest noemen en laten zien, zodat zeker was dat ze niks zou vergeten.

Maar het filmen klinkt heel moeilijk in de uitleg, valt heel erg mee. Alleen even aan de kant over de AC-lijn.

Als lezer kan ik dit bevestigen inderdaad. Het is vooral met de A-C lijn even goed uitkijken dat je opzij gaat en de ruiter goed in beeld houdt. Maar ook dat was op zich goed te doen, eventueel oefen je die lijn en het opzij stappen vast voor je begint. Ik stond op G, mogelijk is het als je achter C staat nog anders, maar het was goed te doen. En inderdaad, gewoon een lijstje met wat je vooraf en achteraf moet noemen/in beeld moet brengen, helpt enorm!
Ik heb dat lijstje eerst gewoon afgewerkt en ben toen met de camera aan even opzij gelopen om het papier en het paspoort weg te leggen. Dus toen kon de jury even naar de grond kijken tot ik weer op G stond en de proef zou beginnen :')

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:21

Myrsky schreef:
Als lezer kan ik dit bevestigen inderdaad. Het is vooral met de A-C lijn even goed uitkijken dat je opzij gaat en de ruiter goed in beeld houdt. Maar ook dat was op zich goed te doen, eventueel oefen je die lijn en het opzij stappen vast voor je begint. Ik stond op G, mogelijk is het als je achter C staat nog anders, maar het was goed te doen. En inderdaad, gewoon een lijstje met wat je vooraf en achteraf moet noemen/in beeld moet brengen, helpt enorm!
Ik heb dat lijstje eerst gewoon afgewerkt en ben toen met de camera aan even opzij gelopen om het papier en het paspoort weg te leggen. Dus toen kon de jury even naar de grond kijken tot ik weer op G stond en de proef zou beginnen :')


Waar kan ik vinden welke proeven wanneer gereden dienen te worden voor online beoordeling?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:23

SandraWierda schreef:
Myrsky schreef:
Als lezer kan ik dit bevestigen inderdaad. Het is vooral met de A-C lijn even goed uitkijken dat je opzij gaat en de ruiter goed in beeld houdt. Maar ook dat was op zich goed te doen, eventueel oefen je die lijn en het opzij stappen vast voor je begint. Ik stond op G, mogelijk is het als je achter C staat nog anders, maar het was goed te doen. En inderdaad, gewoon een lijstje met wat je vooraf en achteraf moet noemen/in beeld moet brengen, helpt enorm!
Ik heb dat lijstje eerst gewoon afgewerkt en ben toen met de camera aan even opzij gelopen om het papier en het paspoort weg te leggen. Dus toen kon de jury even naar de grond kijken tot ik weer op G stond en de proef zou beginnen :')


Waar kan ik vinden welke proeven wanneer gereden dienen te worden voor online beoordeling?


Kan je naar googlen online dressuur proeven welke proef?

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:24

XRuby_SymmyX schreef:
Kan je naar googlen online dressuur proeven welke proef?


Had ze net gevonden :j


Afbeelding