kür op muziek, onduidelijkheid onderdelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

kür op muziek, onduidelijkheid onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 22:21

Hoi allemaal!

Binnenkort moet ik een kür op muziek rijden, de FEI freestyle test Juniors. Ik snap een aantal punten vanuit de FEI niet helemaal met betrekking tot niet toegestane oefeningen in deze proef. Zo staan er de volgende twee punten in:

Exceeding the requirements deliberately:
- Flying changes in a sequence of 4 strides or less ( insufficient final mark for all flying changes)
- More than one counter change of hand in canter ( insufficient final mark for canter half passes
left and right) / Only one counter change of hand in canter is allowed for Juniors.

Bij het eerste puntje is het dus wel toegestaan om vliegende wissels om de 5 passen te rijden, als ik dat goed begrijp, maar ik kom helemaal niet uit het tweede punt.

Kunnen jullie mij helpen?? :(:)

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: kür op muziek, onduidelijkheid onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:44

Hoi! Hoewel ik niet direct vind waar je deze regels hebt gevonden, heb ik wel al wat küren voor junioren gezien als schrijver voor de jury.
Het is eigenlijk hierbij vooral belangrijk dat je geen oefeningen uit hogere proeven doet. Je mag dus geen series om de 4 rijden of minder (zit in YR) en wel om de 5 omdat het technisch gezien dan niet als serie gezien wordt. Ik kon je tweede punt ook niet terugvinden maar ik denk dat het hier gaat over het feit dat je wel een appuyement mag rijden maar geen zig-zag (zit ook in de hogere proeven).
Voor inspiratie kijk je best gewoon naar de oefeningen in de proeven en rijd je deze voornamelijk op andere plaatsen/in een andere volgorde omdat je nu eenmaal best wat verplichte oefeningen hebt en slechts beperkte tijd. :)

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 22:51

IlBuono schreef:
Hoi! Hoewel ik niet direct vind waar je deze regels hebt gevonden, heb ik wel al wat küren voor junioren gezien als schrijver voor de jury.
Het is eigenlijk hierbij vooral belangrijk dat je geen oefeningen uit hogere proeven doet. Je mag dus geen series om de 4 rijden of minder (zit in YR) en wel om de 5 omdat het technisch gezien dan niet als serie gezien wordt. Ik kon je tweede punt ook niet terugvinden maar ik denk dat het hier gaat over het feit dat je wel een appuyement mag rijden maar geen zig-zag (zit ook in de hogere proeven).
Voor inspiratie kijk je best gewoon naar de oefeningen in de proeven en rijd je deze voornamelijk op andere plaatsen/in een andere volgorde omdat je nu eenmaal best wat verplichte oefeningen hebt en slechts beperkte tijd. :)



Bedankt voor je reactie! Deze tekst heb ik gevonden in een document van de FEI zelf. Gezien ik in het buitenland deze kür moet rijden, wilde ik de regels van de FEI ook even doornemen in plaats van alleen de KNHS. Ik vind die tweede zin gewoon zo onduidelijk en vreemd. In Nederland zie ik inderdaad over de zigzag appuyment ik galop staan, maar of mijn Engels is gewoon heel slecht of het staat gewoon erg vreemd.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:26

miriammiddel schreef:
Bedankt voor je reactie! Deze tekst heb ik gevonden in een document van de FEI zelf. Gezien ik in het buitenland deze kür moet rijden, wilde ik de regels van de FEI ook even doornemen in plaats van alleen de KNHS. Ik vind die tweede zin gewoon zo onduidelijk en vreemd. In Nederland zie ik inderdaad over de zigzag appuyment ik galop staan, maar of mijn Engels is gewoon heel slecht of het staat gewoon erg vreemd.


Ik denk dat dit zo vreemd verwoord staat omdat het lastig is te zien of iemand de intentie heeft om te appuyeren of een vreemde lijn met buiging rijdt.. Door dit ook te verbieden kan er alvast geen zig-zag gereden worden.