Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Ik zag dat dit topic er wel voor het jaar 2019 was maar kon nergens de 2021 versie vinden. We zijn inmiddels wel halverwege 2021 maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Zelf hoop ik in september voor het eerst te starten met mijn 4 jarige tinker merrie. We zijn nu veel bezig met tempo controle en voltes voltes voltes. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:40 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook dan, andere topic is heel stil op het moment. Ik ben nu twee x gestart met mijn 4 jarige en we hebben 8 winstpunten. Hij doet het echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 21:30 



 
Profiel   

Ik meld me ook hier, als alles goed verloopt wil ik ergens later dit jaar ook maar het B debuut maken met mijn paard! Misschien komt zelfs mijn pony nog aan bod, maar ik zie het niet snel gebeuren.

Lena82 wat goed! Mooie punten ook zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 21:55 



 

Ik meld me! Afgelopen weekend oefen wedstrijd gehad met mijn 5 jarige en 25 september weer. Mocht er dan een mooie stijgende lijn in zitten gaan we voor het echie :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 22:22 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik meld me! Afgelopen weekend oefen wedstrijd gehad met mijn 5 jarige en 25 september weer. Mocht er dan een mooie stijgende lijn in zitten gaan we voor het echie :+

[ [url=m/DXBFMU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf paard, jullie matchen goed bij elkaar! Heb je een fijn protocol gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 22:25 



 

Thanks :o

Ja heel passend bij ons niveau en gezien haar jeugdigheid deed ze het echt heel braaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 22:27 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Thanks :o

Ja heel passend bij ons niveau en gezien haar jeugdigheid deed ze het echt heel braaf <3

Wat fijn! Dat is het belangrijkste *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 22:37 



 
Profiel   

@Lena82: wat knap zeg! Goed bezig!!

@fenijro_tani: Gewoon lekker starten! Komt vast goed. Ik heb erg getwijfeld maar denk maar zo dat ik er voor mezelf rij en niet voor iemand anders. Ben vast wel heeeel zenuwachtig haha.

@Robijntjah: Wat een gave combinatie zijn jullie! Ziet er goed uit hoor! Mooi ook dat bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 07:05 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn pony, ze gaat steeds meer ontspannen lopen! In draf is het nog echt een sterrenkijker, in galop pakt ze de aanleiding makkelijker dan in draf, iemand enig idee waarom?
Verder heeft ze veel moeite met linksom buigen, ze is helemaal nagekeken dus dat is het niet. Ik probeer zoveel mogelijk buigingen te rijden en het gaat steeds beter. Ik twijfel nog wel echt of B debuut in september niet te vroeg is, hebben meer van jullie zulke twijfels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 07:08 



 
Profiel   

Jeanines99 schreef
@Lena82: wat knap zeg! Goed bezig!!

@fenijro_tani: Gewoon lekker starten! Komt vast goed. Ik heb erg getwijfeld maar denk maar zo dat ik er voor mezelf rij en niet voor iemand anders. Ben vast wel heeeel zenuwachtig haha.

@Robijntjah: Wat een gave combinatie zijn jullie! Ziet er goed uit hoor! Mooi ook dat bruin.

Wij staan gestald pal naast een wedstrijd stal, dus in dat opzicht gelukkig een hoop minder stress, kunnen ruimschoots oefenen in de bak van te voren. Ik zit er wel aan te denken om binnenkort misschien hon concours te starten, puur om te kijken waar we staan en of het het "waard" is om te starten of dat we nog even moeten oefenen. Mocht het goed gaan kan ik altijd de volgende voor het echie meedoen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 07:18 



 
Profiel   

Ik klets ook graag mee! Wegens de Corona-maatregelen is mijn debuut met Madelief al 3x uitgesteld (waarvan 2x op het laatste moment) maar dit najaar hoop ik er echt voor te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:08 



 
Profiel   

Thnx allemaal! Ben er ook superblij mee, was al blij geweest met alleen braaf, maar hij gaat gewoon heel fijn en zet z'n beste beentje voor.

Dit zijn wij :-) Foto is gemaakt ook een clinic een paar weken geleden.
[ img ]

@Jeanine99, in draf is het wat lastiger om zelf ook stil en rustig te blijven, omdat er gewoon veel beweegt. In stap galop zitten we relatief stil en in draf ben je aan het lichtrijden. Wellicht dat onbedoeld het contact wat onrustiger is dan waardoor het voor je paard moeilijker is in aanleuning te nemen. Ik zou wanneer de aanleuning in stap fijn is, overgangen naar draf gaan rijden en zodra de aanleuning minder wordt weer gaan stappen. Het contact in stap herstellen en weer aandraven enz, enz.. De stukjes fijne draf worden dan steeds fijner en stabieler. Voor het buigen zou ik gewoon veel voltes en slangevoltes rijden en niet te veel stelling vanuit je hand vragen maar focussen op buigen op je been. En verder gewoon lekker starten als je daar zin in hebt, ook al rijd je niet meteen winst, je bent een ervaring rijken en je krijgt feedback over je rijden waarmee je thuis weer verder kunt.

@fenijro_tani, zou gewoon lekker starten. Startgeld betaal je toch en je kunt geen verliespunten rijden meer, dus niets te verliezen toch :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:25 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik ben wel al gestart, hebben 5 winstpunten uit 8 proeven. Onze aanleuning moet nog constanter en we werken heel erg aan stelling en buiging. Ik ben er al heel blij mee hoe het gaat, aangezien ze vorige jaar een fikse peesblessure had en we pas in februari klaar waren met revalideren. :)

Deze zomer wil ik lekker de B uitrijden en dan volgend jaar ergens L1 starten. We hebben geen haast!

Wij mogen zondag weer, deze keer een echte wedstrijd geloof ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:33 



 
Profiel   

@Lena82 bedankt voor de tips!
@SpikkelFire; hoe ging je wedstrijd?

Ik heb vrijdagavond een oefen proefje gereden maar dat was geen succes. Op de volte in galop trok ze de andere kant op en rende naar de uitgang. Daarna is het niet meer gelukt om haar door die hoek te krijgen zonder weg te rennen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 15:04 



 

Oh dat zijn vervelende acties....
Kun je vaker op andere locaties rijden?

Ik heb vanavond weer clubles, mijn eigen instructie komt er lesgeven dus dat is ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 15:26 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Oh dat zijn vervelende acties....
Kun je vaker op andere locaties rijden?

Ik heb vanavond weer clubles, mijn eigen instructie komt er lesgeven dus dat is ideaal!


Ja ik rij sowieso elke week 1x in de les mee op de club, dat is ook de bak waar het vrijdag dus 'misging'. Ze doet het tijdens de les ook wel eens, echt heel vervelend.

Tot voor kort deed ze het ook in de andere bak waar ik rij, deze is alleen een stuk kleiner dus dan is het makkelijker te corrigeren.

Hoop dat het met nog meer oefenen stopt want heb dan gewoon 0 stuur en rem.

Succes met je les haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 15:40 



 
Profiel   

Oeps,dat is heel vervelend idd!

Bij ons ging het niet best :') het was ook eigenlijk veel te warm. En streng gejureerd, was bij iedereen zo. We hadden 175,5 en 179.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 17:00 



 
Profiel   

Jeanines99 schreef
@Lena82 bedankt voor de tips!
@SpikkelFire; hoe ging je wedstrijd?

Ik heb vrijdagavond een oefen proefje gereden maar dat was geen succes. Op de volte in galop trok ze de andere kant op en rende naar de uitgang. Daarna is het niet meer gelukt om haar door die hoek te krijgen zonder weg te rennen..


Tip van iemand die dit ook met haar jonge paard heeft meegemaakt. Galopeer korte stukjes, dus ga in draf voordat ze weg rent. Dan komt het vanzelf goed en kun je op een gegeven moment weer normale voltes galoperen. Bij die van mij was het een stukje balans. Wat we zo vooral in de proef beter onder controle kregen. En ze op een gegeven moment het niet meer deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 18:05 



 
Profiel   

Ik meld mij ook!

Vorig jaar ons B debuut al gemaakt in de eventing, ondertussen rijden we daarin L+3. Dit jaar 1x online dressuur gestart en 1x voor het echie en de teller staat daarmee op B+5 :D
Ook met springen ons debuut gemaakt in de B, daar helaas nog geen winst gereden. Iets met teveel balkjes eraf schoppen :+ aanstaande zondag gaan we voor onze 2e B wedstrijd.

Dit zijn wij:
[ img ]

Brownie is nu 6jaar en dressuur gefokt, Brandon (belissimo) x OOSeven. Ons plan is om outdoor voornamelijk de crossen mee te pakken en indoor straks weer meer dressuren en springen.

Iemand nog tips voor Ac lijnen? Die gaan nu echt bagger. Met vorig paard nooit problemen gehad. Maar met brownie zit ik er of gewoon dik naast, of ze gaat licht schouder voor naar rechts lopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 18:19 



 
Profiel   

Tig keer oefenen met iemand erbij die zegt of je goed of fout zit. En ook heel veel op de binnenhoefslag rijden. Zo leren ze op eigen benen lopen. En hebben ze geen steun van de bakrand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 18:50 



 
Profiel   

Dat is wel een goede! Thanks :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 21:04 



 
Profiel   

En heel goed naar voren blijven rijden, zodat ie geen tijd heeft om schoudervoor te gaan :j

Die van mij kon ook zo slingeren met rechte lijnen en met heel veel oefenen en voorwaarts blijven rijden gaat het veel beter. Hebben nu vaak een 7 voor binnenkomen en afgroeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 21:15 



 
Profiel   

Jeanines99 schreef
@Lena82 bedankt voor de tips!
@SpikkelFire; hoe ging je wedstrijd?

Ik heb vrijdagavond een oefen proefje gereden maar dat was geen succes. Op de volte in galop trok ze de andere kant op en rende naar de uitgang. Daarna is het niet meer gelukt om haar door die hoek te krijgen zonder weg te rennen..


Schoot me nog iets te binnen. Vind het zelf ook soms lastig om mn hand stil te houden met draven als m'n paard spanning heeft en z'n rug wat strak houdt. Ik heb een bokriempje aan m'n zadel wat ik dan vasthoud zodat ik mijn handen stil kan houden en niet per ongeluk te veel terug werk. Iets van een stro touwtje kan ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:26 



 

Maar dan verlies je ook vering in je hand lijkt me die je juist wil behouden.... toch?

Ik heb een filmpje van mijn les :)


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:28 



 
Profiel   

Is niet mijn ervaring, bokriempje veert ook wat mee en je kunt nog soepel en zacht blijven in je vingers. Het helpt mij iig om mijn hand stabiel op de plek te houden wanneer de aanleuning even wat onrustig is om wat voor reden dan.

Leuk filmpje trouwens! Ga je binnenkort weer starten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen