Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:37

Zo dan Lena, daar kun je mee thuiskomen! Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag privéles gehad, heerlijk gereden. Zaterdag heb ik clubkampioenschappen, een proef maar wel voor punten.

Kabayo

Berichten: 13935
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:52

Twijfel even of ik mij moet melden hier. Ik heb aankomende zaterdag weer een B wedstrijd na 3 jaar. Ik heb mijn Friese merrie als 3 jarige ingereden en iets van 4 wedstrijden gestart om te kijken hoe ze was op ander terrein. We zijn nu B+7. Ik heb 2 B wedstrijden opgegeven en de 3e L1. Qua training zitten we inmiddels bijna op Z niveau , waar ik 3 jaar lang rustig de tijd voor heb genomen. Ik heb altijd veel gestart en getraind met mijn vorige pony en paarden van andere mensen , dat in uiteindelijk het hele plezier kwijt was.

Ik heb een hele grote stap terug genomen en 3 jaar lang weinig gereden. Wel nieuwe dingen gedaan, zoals travers , wijken , appuyeren, achterwaarts , keertwendingen , stap galop e.d aangeleerd. Maar ze stond eigenlijk vooral voor de kar. Ze heeft dus een lange pauze gekregen waarbij we vooral plezier hebben gemaakt. Naar clinics , shows en buitenritten. Genieten! Ze is ook 2 keer moeder geworden en de 3e is onderweg. Zodoende ook eindelijk mijn plezier terug gekregen en heel veel zin om weer los te gaan
Mijn 6 jarige Friese merrie Zilver
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:55

Dank je wel LaDonna! Superblij mee! Is me nog niet eerder overkomen. Jij heel veel plezier en succes van het weekend

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:56

En welkom Kabayo!

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:10

Leuk topic. :D
Ik heb zelf niet echt wedstrijdambities, maar mijn moeder wel (en zeg nooit nooit), dus ik lees graag mee. Het is iig wel de bedoeling om een alleskunner van ons paard te maken, dus wedstrijden staan wel op het lijstje.
Mijn moeder wil sowieso B starten dus ik ga in haar plaats meelezen, al zal het sowieso 2022 worden.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze Nobli, inmiddels 4,5 en inmiddels alweer bijna een jaar in ons bezit. Een Engels Volbloed. Is na twee derby’s in Engeland in de handel gekomen en zo bij ons terechtgekomen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:24

Lena82, gefeliciteerd met je punten! Netjes!

Kabayo, welkom :-) . Gelukkig maar dat je niet het hele plezier in paarden was kwijtgeraakt :-) Je hebt een hele mooie merrie. Ik ga er altijd maar van uit dat paarden vooral leuk moeten zijn en als wedstrijden dus even niet meer leuk zijn dan zijn er inderdaad nog meer dan genoeg andere zaken die wel leuk zijn :D

AlwaysH, leuk paard :-) . Wat gezellig dat je hem samen met je moeder doet :-)

LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:23

Afbeelding
Mijn instructrice maakte gisteren een filmpje tijdens de les, dit is een screenshot daarvan. Zo blij met hoe mijn dame het aanpakt! Het is niet altijd makkelijk met zo’n pony die alles hoort en ziet en zo, maar zó fijn gelest gisteren dus.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:50

Ik kom me ook weer eens melden! *D

Begin van het jaar wat online proeven gereden. Tussendoor heeft pony een ongelukje gehad dus even stilgestaan.
Inmiddels weer hersteld, van de zomer heel veel andere dingen gedaan, maar nu wil ik weer wat dressuurgerichter gaan trainen :j

Ze zit goed in d'r vel, en eigenlijk pakt ze alle oefeningen vrij vlot weer op.
Afbeelding

We werken vooral aan gelijkheid op de twee kanten, niet op een schouder naar binnen/buiten hangen en een mooi voorwaarts tempo zonder stress.


LaDonna wat een leukerd! Ook geen grote, of wel? :D

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:10

Welkom allemaal! Stuk voor stuk prachtige pony's en paarden :D

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:15

Oh Nobel wat een uniek kleurtje! (Gok dat d'r naam ergens op gebaseerd is :)) )

Ik heb nu nog geen concrete planning voor wedstrijden, ik moet nog even kijken haha

LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:37

xSannee schreef:
Ik kom me ook weer eens melden! *D

LaDonna wat een leukerd! Ook geen grote, of wel? :D


Welkom terug dan ;) jij hebt ook een leukerd! En goed gezien, Sanaa is 1,46m

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:25

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:51

Wauw wat een toverbal, mooi hoor!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:24

LaDonna75 schreef:
Welkom terug dan ;) jij hebt ook een leukerd! En goed gezien, Sanaa is 1,46m


Ahh ja zoiets dacht ik al, heel leuk! <3

Wauw Nobel; gaaf hoor zo'n toverbal!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:51

Wij zoeken trouwens nog een schrijver in Strijensas zondag van 10 tot 13! :)

Kabayo

Berichten: 13935
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:26

Bedankt voor het welkom heten allemaal, maar ik ga heel saai zijn. Ik ga mij in het L topic melden :).
Vandaag na dik 3 jaar eindelijk weer eens gestart met mijn merrie. Heel fijn gereden. Mocht misschien iets beter aan de hulpen. Vond zelf dat ze uit de draf viel na de gelop en viel soms wat naar binnen. Verder lekker gereden.

196.5 punten en een ex aequo 3e plaats en 201,5 punten en een tweede prijs!! Zo leuk ! Ineens 4 winstpunten rijker en we gaan volgende week L1
Afbeelding
Afbeelding

SimonDesteny

Berichten: 217
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 23:39

Wij hebben vandaag onze 3e dressuur wedstrijd gereden.
Zeer tevreden met 191 & 189 punten en nog een 2e prijs.
De teller staat nu op B+7.

Afbeelding <3

LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 05:04

Gefeliciteerd met de mooie punten!

Ik heb clubkampioenschap gereden. Sanaa voelde heel fijn met losrijden, super. Ze liep ook lekker in de proef, alleen het nieuwe juryhokje was wel spannend, waardoor ze even moest kijken. In de linkergalop vond iemand het nodig een deur loeihard dicht te doen, waardoor ze schrok, 360 graden rond draaide en ik in het zand lag…ik had geen klachten, ben direct weer opgestegen en mocht de proef uitrijden. Eerst was er nog veel spanning maar ik kon het redelijk af laten vloeien. En omdat het op de vereniging was, hebben ze alleen -2 gerekend (en natuurlijk een 4 op dat onderdeel). Ik had uiteindelijk nog 185 punten! Zo balen van die val, anders had ik 2 winstpunten gereden. Ach ja, het is niet anders. Ik kreeg wel de troostprijs (doosje celebrations chocolade)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:23

Wauw gefeliciteerd wat een mooie punten simondesteny

Ladonna Jeetje hopelijk heb je niet te erg bezeerd en ondanks dat zelfs nog zulke punten rijden!!

Mijn tweede wedstrijd is echt een fiasco geweest _O- paard is bekend op deze locatie en nu stonden er plots jury hokjes :roll: daarnaast is meneer gelijk afgeleid als de eigenaresse begint voor te lezen, daardoor plots niet meer vooruit te krijgen en lukt het mij ook niet meer om de oefeningen netjes te rijden… hopen dat ze binnenkort hier in buurt een proefgerichte clinic doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:48

Oooh da's zuur gianti. Hoop dat een clinic je wat gaat helpen.

Opvallend wel al de mooie sets die hier voorbij komen trouwens.

Ik mag over 2 weken weer, Aurelia is onwijs vooruit gegaan dus vanavond itt vorige keer maar eens geoefend:
https://www.instagram.com/tv/CTxmoaNjaf ... =copy_link

Ik ben niet ontevreden!

Thuis nog een paar keer oefenen en dan als we de oefenwedstrijd doorkomen toch maar eens die startkaart aan vragen!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:55

Wat balen Gianti! Zo'n proefgerichte clinic is heel interessant en leerzaam denkbik.
En wellicht de proef uit je hoofd rijden om te voorkomen dat ze afgeleid is door de eigenaresse?
Ik heb dat met de online proeven gedaan en dat is me goed bevallen eigenlijk!

Wat een leuk dier Robijntjah! Nog een beetje aan het zoeken maar ziet er toch al fijn uit!

En over die sets; ik was in februari de gelukkige winnaar bij ES voor het setje in bordeaux _O-

Wij gaan woensdag weer lessen. De zomer is altijd een seizoen waar ik alles tegelijk wil doen; springen, buitenrijden, crossen en dan ook nog ergens dressuur _O-
Maar we moeten er toch weer even aan geloven.

Anoniem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:29

Hahaha herkenbaar. Al staat bij mij de rest even op een laag pitje. Gisteren clubles gehad en vanmiddag weer privé les dus we blijven lekker bezig.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:35

Wij zouden aanstaand weekend wedstrijd hebben, maar helaas afgemeld.

Ik weet niet wat mijn merrie heeft maar er is al 2 dagen geen land mee te bezeilen onder het zadel. :(

@Gianti: wat balen zeg!

@Simon: gefeliciteerd met je punten, het ziet er netjes uit. :)

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:10

Hoihoi,

ik kom me hier ook maar eens melden :D Wij zijn dit jaar begonnen met wedstrijden rijden, en tot nu toe heb ik 1 online proefje gereden, en 4 normale proeven. De teller staat nu op B+7 en ik hoop dat we dit jaar de B kunnen uitrijden en misschien zelfs een L1 proefje kunnen starten. Hollie is een tuigpaard merrie, maar misstaat zeker niet in de dressuurring <3

Eigenlijk zou ik 5 september weer starten maar toen ben ik met spoed geopereerd aan een acute blindedarmontsteking, dus nu ben ik aan het herstellen en hoop ik in oktober weer te kunnen starten!

Afbeelding


@Simon: Dat zijn punten waar je mee thuis kunt komen! :D
@Gianti: Wat rot zeg.. misschien idd toch maar de proeven uit je hoofd leren?
@Wiwabalia: Jammer zeg.. hopelijk trekt ze snel weer wat bij.