Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Mijn dochter is gisteren ook eindelijk gestart. Ze was gespannen en dat was ook te zien ook bij dé pony. Toch was ze 2x eerste met 186 en 186.5. [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 13:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd @Sjong met je dochter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 16:27 



 
Profiel   

Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 16:50 



 
Profiel   

Super blij met mijn vriendinnetje vandaag, 187 en 191.5 punten en wat was ze meedenkend en ontspannen, echt geweldig <3 plezier om mee te werken zo'n paard <3 Ik kreeg ook heel wat complimentjes over hoe vriendelijk ik aan het rijden was en wat voor harmonieuze combinatie we zijn :o dat waardeer ik eigenlijk het meeste!


[ img ]

Ik was alleen niet bepaald goed aan het draaien, waardeloze dressuurruiter die ik ben :+ vandaar hadden we wat stukken scheef, schuin of helemaal naast de juiste lijn := ook blijven voor de loodlijn halsstrekken en stap verruimen onze vaste aandachtspunten, mijn paard zoekt namelijk uit zichzelf niet gauw meer lengte op.
Maar goed, volgende keer beter ;)

Fly leek het wel lekker te vinden, het hele wedstrijd gebeuren, heerlijk chillen in het zonnetje :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 11:50 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag ons L1 debuut gemaakt!
Met 188.5 & 192 punten zeker tevreden! :D :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 16:57 



 
Profiel   

Leuk topic dit!

Ik wil met het indoor seizoen ook B gaan starten. Eerst paar keer nog 80 a 90 cm. Als dat goed gaat gaan we B starten.

Dit zijn wij;
[ img ]

Mr. Elois, uit een Nonstop x Highway combinatie.

En ook willen we proberen te gaan dressuuren maar dat zien we tegen die tijd wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:25 



 
Profiel   

Vandaag heb ik een dressuurwedstrijd bij mijn eigen vereniging gereden waar een heerlijk ontspannen Sanaa mooi naar 195,5 en 197 punten danste. Nu zijn we B+13 dus L1 here we come!!! We hadden ook de 5e prijs maar we reden als enige B combinatie tussen de L1 dus helemaal vergelijkbaar is het niet. Maar vooral heerlijk gereden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten!

Ik heb gister voor het eerst in de grote buitenbaan ‘gereden’. Ons B debuut is nog wel een eindje weg, haha.

En welkom Cynthia, wat leuk, ik heb ook een Nonstop :D die is alleen dressuurpaard geworden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:31 



 
Profiel   

Dochterlief had gisteren haar tweede wedstrijd gereden. Gelukkig nu iets meer ontspanning vooral in de eerste proef. Ze reed tegen 5 combinaties waarvan er bij dé eerste proef maar 2 een wp haalden en bij de tweede 3.

Ze had de eerste proef met 195 p de eerste plek ( en dus 2wp) en bij de tweede proef de tweede plek met 189.5. Dit was echt een opsteker voor haar, want ze ze zat echt ff in een rijdip en sinds har training van donderdag liep het ineens weer wat lekkerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:26 



 
Profiel   

Goed bezig allemaal!
Ik had 9 oktober een onderlinge wedstrijd waar we met 191,5 punten eerste zijn geworden.
Komende zondag starten we onze eerste officiële wedstrijd! Ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 18:49 



 
Profiel   

Wat leuk Noukie!!

Ik heb aankomend weekend mijn B speing debuut met mijn jonkie <3

Succes Bamorka!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:38 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! :D

Ik heb begin oktober mijn eerste officiële springwedstrijd gereden in de B met mijn merrie.
Daarvoor hebben we wel al meegedaan aan een drietal oefenwedstrijdjes in de BB.

De teller staat nu op B+5, ik wil nog niet direct over naar de L op het moment dat we 10 winstpunten hebben, wil eerst wat meer ervaring op doen en zorgen dat we echt helemaal klaar zijn voor de overstap! Een half jaar geleden konden we namelijk niet eens normaal een enkele hindernis springen omdat ze behoorlijk lastig was, dus wil niets overhaasten en haar de tijd geven om sterker te worden en ervaring op te doen!

Foto is van de wedstrijd afgelopen weekend bij De Peelbergen.
Foutloos en 81 stijlpunten (8 voor stijl, 8,5 voor houding en een 7 voor algemene indruk), daarmee een 8e plaats van de 67 officiële deelnemers.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lobke1998 op 10-11-21 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:48 



 

Heuj das bij mij om de hoek, grappig!

Ik kan geen rijbroek in de juiste kleur vinden... dus nog even wachten tot ik die gevonden heb en dan gaan we een startkaart aanvragen (en ik vermoed maar online starten :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:51 



 
Profiel   

@Lobke dat is een mooie uitslag zeg! :)

Ik wil springen op wedstrijd ook z.s.m. oppakken maar ik durf het nog niet helemaal gezien ons verleden (long story short, mijn paard is langdurig geblesseerd geweest). Afgelopen weekend naast onze standaard minisprongetjes een B-maat steiltje gepakt en dan kreeg ik bijna een paniekaanval dat ik mijn paard zeker zo weer helemaal kapot heb gereden :') paard is uiteraard alles behalve kapot en het mag allemaal gewoon van onze DA, maar mijn hoofd werkt nog niet mee :+

We gaan in de tussentijd wel fanatiek dressuren, teller staat op B+7 en ik wil dit jaar nog aan L1 beginnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 13:54 



 
Profiel   

Mag ik mij nog melden?

Ik heb mijn paard al 8 jaar maar door veel pech zitten we nog in de B. Inmiddels gaat het behoorlijk goed en halen we de winstpuntjes binnen.

Zowel in de B dressuur als in het B springen hebben we nu 7 winstpunten

Zondag starten we weer dressuur. Helaas hebben we even een mindere periode qua dressuur maar we gaan het gewoon proberen. Elaya is heel hard bezig in haar lichaam met de trainingen maar dit uit zich in veel onrust aan de voorkant… dus heb niet te hoge verwachtingen voor aankomend weekend..
Bitfitter is een aantal jaar geleden geweest en ben nog een aantal keer v bitje veranderd maar niks lijkt helemaal rust te geven.. denk dat waar de een het achter uit of verder helemaal blokkeert, elaya aan de voorkant zich uit. Kreeg er afgelopen weekend wat over te horen van de jury, maar toch nog 182 punten.

Qua springen gaan we nu erg hard. Tijdens de springlessen pakken we af en toe een hindernis op een wat hogere hoogte mee dan de klasse B. Terwijl ik van de zomer nog niks durfde qua hoogte.

Elaya is een 12 jarige vosmerrie (v Tangelo vd Zuuthoeve) en heeft een jaar of 2/3 op en af stilgestaan door een blessure. Na veel onderzoeken bij de dierenarts in eerste instantie, bleek de osteopaat de oplossing ;)

[ img ]


Training 2 weken terug:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:33 



 
Profiel   

@Fly_high dankjewel!
Ik snap inderdaad je angst, toen ik mijn merrie net had kon ze ook niets anders dan het bit vastpakken en heel hard rennen. Zat totaal geen rem en geen stuur op. We hebben eerst een jaar alleen maar dressuurmatig getraind voordat we uberhaupt een balkje of hindernisje mee konden nemen in onze training. Ondanks dat het de laatste tijd heel goed gaat heb ik zelf soms nog steeds de angst dat ze weer het bit vastpakt of niet meer te remmen / sturen is. Die angst blijft dus een beetje, maar het wordt wel steeds minder naarmate je het vaker doet en het dus goed gaat.

Uiteraard is dit wel wat anders dan bij een blessure, maar ik ken het angst gevoel wel.
Geen rem of stuur hebben als je op een hindernis af rijdt is toch niet bepaald prettig te noemen :+

@Felien_Kyra wat leuk! Goed bezig ook en al lekker op weg naar het L1, maar jammer dat het dresssuurmatig momenteel wat minder gaat. Hopelijk kun je komend weekend toch fijn rijden op wedstrijd!

Als je het fijn vindt om nog eens te sparren met iemand over welk type bit misschien geschikt zou kunnen zijn voor je merrie mag je me altijd een pb sturen, ik denk graag met je mee en geef mensen hier dagelijks advies in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:55 



 
Profiel   

@Felien wat je schrijft over problemen aan de voorkant herken ik ook goed, die van mij is zo'n hittepetit dat je heel voorzichtig moet zijn met wat je wel en niet met je handen doet :') Wat bij ons helpt is een zacht ongebroken kunststof bitje en zo min mogelijk aan d'r hoofd, ik heb voorlopig het sperriempje weggelaten maar probeer nog anatomisch hoofdstel, wie weet bevalt het beter.

Ik merk dat het wel de verwachting is dat je paard in de B al heel stabiel in de aanleuning loopt, ook in overgangen, dan blijven we maar oefenen :j Heb twee wedstrijden gepland staan deze maand en hoop stiekem in december al naar L1 te mogen.

@Lobke dat type angst waar jij het over hebt ken ik ook, ik heb tot kort geleden zo'n eentje gehad dat maar keihard wilde gaan en soms na de sprong flink kon stuiteren en ja, dat was zo nu en dan ff schrikken :') Maar die is onlangs verkocht en met Fly nu is het vooral een tikje onwennig + mijn twijfels omtrent kans op herblessure, vandaar voorlopig keuze voor focus op dressuur.

Wild doen met springen en als bezetene naar de hindernissen toe trekken is ook Fly haar ding trouwens, maar dat vind ik bij haar meer leuk dan angstaanjagend :D Laatst nog een kleine hindernis neergezet, 80cm ofzo, met een balk daarvoor om haar met de afstand te helpen, zet die kreng zich maar voor de balk af :+ explosief klein ding dat het is }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:53 



 
Profiel   

We gaan volgende week eindelijk weer starten! Lekker bij ons op stal in de binnenbak, ben benieuwd hoe dat bevalt.
Wel stiekem nog op zoek naar een nieuwe witte rijbroek, m'n oude witte met lederen zitvlak vindt ik toch wat lastig als ik normaal met (lichte) siliconen rij. Hopelijk een tweedehandsje ofzo - wil ook weer niet €100 uitgeven ofzo. En ga deze keer ook met m'n normale handschoentjes rijden gezien mijn slappe hap handen gewoon écht goede nodig hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:05 



 

Ik merk erg weinig verschil persoonlijk tussen siliconen of (kunst)lederen zitvlak. Dus misschien eens gewoon thuis testen? Zonder vind ik verschrikkelijk overigens :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:00 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Wij zijn weer wat puntjes rijker, teller staat op B+9! stap blijft een enorm aandachtspunt maar gezien Fly wel hele goeie drafoefeningen laat zien zorgt het wel voor nette punten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:33 



 
Profiel   

Grappig, daar stond ik lang geleden op stal :) gefeliciteerd met je punten!

Hier wordt het debuut volgend jaar. Pup doet t heel goed, maar nog niet dat ik er echt een goede proef mee kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:41 



 
Profiel   

@lobke1998 bedankt voor je aanbod! We kijken het nog even aan op dit bitje. Ze heeft hier een hele lange tijd ook heel fijn op gelopen, maar heeft met verschillende bitjes wel periodes gehad waarin ze het moeilijk had en dan vooral voor heel onrustig werd. Mocht dit zo blijven als nu dan maak ik graag gebruik van je aanbod om er eens over te sparren. Wie weet heb je dan de tip voor mij ;)
Helaas mijn afgelopen wedstrijd er ook flink lage punten voor gekregen. 160,5...... niet iets om trots op te zijn, maar wel de waarheid. Terwijl ik alle wedstrijden hiervoor juist hele fijne punten haalde (ook met dit bitje).

@fly_high op dat bitje liep die van mij ook heel fijn. Echter kon ik met dit bitje in het springparcours helemaal niks. Ze was niet te houden, wilde zich alleen maar heel erg lang maken en had totaal geen verbinding. Gefeliciteerd met je prijs!

Ik heb eigenlijk nooit nagedacht om met twee verschillende bitjes te rijden. Zijn er mensen die dit doen? Waarom wel/ niet aan te raden?

Hier houden we even een wedstrijdstop. De trailer is nu behoorlijk een ding aan het worden. Ze vind het echt heel erg spannend en dat is eigenlijk gekomen nadat we het weer opgepakt hebben na haar blessureperiode. Ik weet dat ze dit toen ik haar net had ook had en dat hebben we toen rustig opgebouwd. Ik wil eerst dat ze hier weer de volle 100% vertrouwen in terug heeft.
In het voorjaar organiseren ze bij de club wel weer wedstrijden (is op 5 minuten stapafstand) en tot die tijd anders maar proefjes opnemen. Heb ik nog niet eerder gedaan maar volgens mij kan dat nog steeds toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:34 



 
Profiel   

@Felien_Kyra, Geen dank! Bij sommige paarden is het zeker aan te raden om regelmatig af te wisselen met bitten, maar eigenlijk is dit voor alle paarden wel eens goed.

Als je altijd met hetzelfde bit rijdt, krijgt het paard dus altijd op dezelfde plekken in de mond druk. Deze plekken krijgen dus nooit eens 'rust'. Daarom kan het zijn dat sommige paarden na lange tijd fijn op een bit te hebben gelopen ineens een stuk minder fijn worden. Door regelmatig af te wisselen krijg je telkens op net iets andere plekken druk, blijft je paard 'scherper' / beter opletten en heb je minder kans op beurze plekken.

Zo rijdt ik zelf 80% van de tijd met een dubbelgebroken bit en dan soms tussendoor met een enkelgebroken bit. Ik merk aan mijn merrie dat ze daarna altijd weer fijner loopt op haar 'normale' dubbelgebroken bitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 14:14 



 
Profiel   

Onze eerste officiële waren we het helaas niet helemaal met elkaar eens, dus die vergeten we maar :D
Wel fijn commentaar gehad, daar aan gewerkt en een week later een online proef ingestuurd.
Die heb ik net binnen en 192,5 punten, dus erg blij! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen