Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

 

Mooi dier hootje!

Jammer wiwabalia.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:02 



 
Profiel   

Hoi! Ik wil me hier ook graag melden. :D
23 oktober starten wij een BB wedstrijdje, gewoon even kijken hoe het gaat.
Mijn paard is eerder M2 geweest, dus zij heeft de ervaring gelukkig wel.
Ik ben nu al zenuwachtig :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:29 



 
Profiel   

Welkom Hootje, wat een stoer paard!
Bamorka; leuk! Stoer! Gewoon lekker gaan genieten :D

Hier gister een hele fijne les gereden, na 5 weken andere dingen doen _O-
Ondanks dat we niet gelest hadden vond de juf d'r wel echt weer vooruit gegaan, dus dat was fijn.

Veel gewerkt aan het ondertreden van de achterhand, veel overgangen gereden in het schouderbinnenwaards bijvoorbeeld.
Ze valt nog iets op de rechterschouder, maar het gaat wel echt elke keer een beetje beter, ik kan d'r steeds kleiner corrigeren.

September ben ik zelf onwijs druk, maar misschien pakken we wel een online proefje mee binnenkort :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:52 



 
Profiel   

Ik zou zo graag ook eens een wedstrijdje willen rijden maar ik denk echt dat ik 'm zo hard stress :P
Alleen mijn paard is nog niet zo ver en daarna zou ik wel eens een BB willen starten gewoon om eens te kijken of iets voor mij is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:15 



 
Profiel   

BB is altijd een goed idee :-) Dan kun je zelf werken aan je wedstrijdstress en je paard leert hoe het werkt als die een keertje met jou op pad gaat :-)

Lekker samen wennen zonder dat er druk op staat :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:55 



 

Ja of een oefenwedstrijdje, die pak ik nu ook 2.

Gisteren even een buitenritje gemaakt met man en hond, ook wel eens lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:19 



 
Profiel   

Kanonnen, met hoe de training vandaag ging, denk ik; misschien ga ik toch ooit zelf durven starten. _O-
Hij kan nu al zulke mooie stukken laten zien. Heb nu onze tweede dressuurles gehad en wat ene verachil gelijk. Schouderbuitenwaarts en wijken in draf voor de eerste keer meegepakt. en zelfs de galop was heerlijk. En dat is heel wat voor een Nobli, want in galop wil hij vooral keihard afgaan. Maar nu liep ie heerlijk rond. +:)+
Maargoed, eerst kijken hoe mijn moeder het doet. _O-

BB weet ik echt niks van.. zal eens kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:33 



 
Profiel   

En zijn er nog mensen gestart of gaan vandaag nog op pad? Wij zijn gisteren gestart in Oud Beijerland. Onze eerste uitwedstrijd en gelijk wat voor 1 :') er is zooveel te zien daar. Paard vond het erg spannend, maar was superbraaf. Alleen met opstappen kwam even alle spanning eruit en vloog ze omhoog.

1e proef redelijk gereden, toch nog 180 punten! 2e proef ging veel fijner, helaas de grootste zuurpruim als jury :') 168 punten en welgeteld 3 commentaren op het hele protocol. Wat moet je daar nou mee? :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je winstpunt Spikkel, maar 168 is wel erg weinig zo zonder verder commentaar of onderstrepingen. Wat moet je er dan mee?

AlwaysH starten jij! wat heb je te verliezen ;)

Ik ben vorig jaar gewoon gelijk B gaan starten, de stress wordt er denk ik niet minder om of het nou telt of niet. En verliespunten halen kan toch niet, dus niks te verliezen op zich. Maar ik snap ook wel dat je BB gaat starten als het echt te spannend wordt anders.

Ik had gisteren andere dingen te doen:
[ img ]

Show van het WPCV. Ze pakte het heerlijk aan, echt super draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:00 



 
Profiel   

Mooie foto Ladonna!

Jaa het is niet erg om een keer lage punten te rijden, maar dan wil ik ook wel weten wat ik moet verbeteren. :') ik had bijna alleen maar 5en, kun je weinig mee. Gelukkig was ik niet de enige die klaagde over die jury, er waren er meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:13 



 
Profiel   

Hoi hoi, mag ik me hier ook melden? Misschien wat voortvarend, ik heb inmiddels zelf 1x op mijn driejarige gezeten, maar hoop haar straks rustig verder klaar te maken en tegen het eind van het jaar voor de ervaring een keer mee te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 08:31 



 
Profiel   

Ik heb vandaag dan eindelijk m’n debuut gehad!
Ze was echt superrrr braaf alsof ze het al 100 x vaker had gedaan.

2 x 1ste met 205 en 206 punten :') 8-)

Alleen dat veewagen laden moeten we thuis eerst weer flink oefenen want we hebben er 1,5 uur over gedaan om dr te laten terug -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:08 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag ook super fijn kunnen rijden!
Beide proeven gewonnen met 203 punten! ;)
De punten voor het L1 zijn nu binnen :o

Super Naomi!

Welkom Noukie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie punten! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:20 



 
Profiel   

Gaaf, gefeliciteerd allebei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:11 



 
Profiel   

Wow wat een punten! Gefeliciteerd allebei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:55 



 

Gefeliciteerd dames!

Nou, ik ga mijn startkaart maar eens aanvragen, 190 punten in de pocket en een zeer fijn te rijden paard. Nog wat spooky her en der maar dat wordt km's maken!


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-21 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal! Mooie scores!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:16 



 
Profiel   

Wauw mooie punten! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:45 



 
Profiel   

Ik heb ook mijn stoute schoenen aangetrokken en voor een wedstrijd volgende week aangemeld, geen idee of het wat wordt maar zonder te proberen kom ik er nooit achter :P

Levenslang in B blijven hangen vind ik namelijk best triest :') alleen mijn paarden zijn allebei niet exact dressuurtalenten en ik evenmin _O-

Een vraagje voor degenen die weleens in een springzadel starten, doen jullie beugelriemen echt op dressuurlengte of slechts flatworklengte?

Op het paard waarmee ik ga starten heb ik een erg plat springzadel liggen, beetje neigend naar de cross variant zeg maar. Met lange beugelriemen kan ik niet meer met mijn knieen bij de kniewrongen, je hoort er namelijk vrij kort op te zitten. Alleen dat waarderen de juryleden volgens mij niet echt, vandaar zit ik te twijfellen :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:32 



 
Profiel   

Ik reed mijn huidige wedstrijdpaard in het B/L gewoon met springzadel en korte beugels. Beter dan klapperende benen toch? Er zullen juryleden het minder mooi vinden, maar zat ook die er niks op tegen hebben.
Gewoon doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:37 



 
Profiel   

Hoi, ik ben Nienke en mijn pony is Lizette.
Ze is dit jaar 21 geworden en wordt nog volop gereden.
Afgelopen december heeft ze zwaar spierbevangen gestaan
en bleek ze pssm1 te hebben.
Na haar dieet verbeterd te hebben mochten langzaam opbouwen
met een schema van de dierenarts.
Ze gaat nu super goed dus we doen zoveel mogelijk leuke dingen.

Ik ga starten bij een stal waar ik onder het zadel kan komen, mijn pony is helaas slecht te laden)
We hebben beide nog nooit officieel gestart. We gaan er gewoon van genieten en kijken wel of en hoe ver we komen.

Ik start al wel D proeven ( de tegenhanger van de F proeven) en ben daar inmiddels D11
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:54 



 
Profiel   

Welkom Nienke en wat een leuke haf! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:01 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Ik heb ook mijn stoute schoenen aangetrokken en voor een wedstrijd volgende week aangemeld, geen idee of het wat wordt maar zonder te proberen kom ik er nooit achter :P

Levenslang in B blijven hangen vind ik namelijk best triest :') alleen mijn paarden zijn allebei niet exact dressuurtalenten en ik evenmin _O-

Een vraagje voor degenen die weleens in een springzadel starten, doen jullie beugelriemen echt op dressuurlengte of slechts flatworklengte?

Op het paard waarmee ik ga starten heb ik een erg plat springzadel liggen, beetje neigend naar de cross variant zeg maar. Met lange beugelriemen kan ik niet meer met mijn knieen bij de kniewrongen, je hoort er namelijk vrij kort op te zitten. Alleen dat waarderen de juryleden volgens mij niet echt, vandaar zit ik te twijfellen :?


Gewoon op een lengte doen dat je zelf nog goed zit en ook met je knieën nog bij de kniewrongen zit. Misschien gaatje langer als dat je hebt bij springen, maar niet gelijk heel lang. Inderdaad, dan heb je te maken met klapperende benen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:07 



 
Profiel   

@Noukie, Apple duidelijk :j

Ik heb tot nu toe slechts 2x dressuur gestart, eerste keer heb ik geen commentaar gehad over mijn korte beugels, tweede keer wel. Vandaar de twijfel, maar met lange beugels zit ik er inderdaad wat hobbelend en klapperend in, niet exact waar het om gaat := Een dressurzadel aanschaffen gaat me nog te ver, wellicht als ik ooit M1 of hoger weet te bereiken :P

Zaterdag ga ik starten bij een vereniging waar ik al vaker ben geweest, weliswaar alleen voor cross- en springlessen, maar goed , dat geeft in ieder geval wat extra vertrouwen :)

Dat is trouwens de draak van een merrie waarmee ik ga starten }:)

[ img ]

Een onwijs explosief paardje, geweldig in cross en parcours, maar niet exact het type voor tussen de witte hekjes. Als ik meer dan 5 weet te scoren voor stap dan zie ik het als een succes :D

...en ik bedenk me nu pas dat dressuren met uitzicht op crosshindernissen misschien toch niet heel erg handig is :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen