Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:38

Ik denk dat ik te bang zou zijn voor een te statische hand maar daar heb ik eeuwen over gedaan om weer af te leren dus wellicht komt dat daar vandaan :=

eind september weer, eerst even door oefenen en dan kijken of we wat winst kunnen rijden op oefenwedstrijd en serieuze verbetering hebben en dan eens kijken of ik een startpas ga aanschaffen :D

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:39

Hoi, mag ik ook meekletsen? Ik wil eigenlijk over 1 of 2 maanden voor de allereerste keer gaan starten met mijn 10-jarige PRE. Ik heb hem net 3 maanden maar hij loopt hartstikke fijn dus het begint wel een beetje te kriebelen :D

Ik heb trouwens ook een strotouwtje aan mijn zadel zodat mijn hand rustiger is en ik niet te veel met mijn hand naar voren zit.
Denk wel dat ik er een bokriempje aan ga doen want dat oranje is niet zo mooi :')

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 11:41

Leuk dat jullie gezellig meepraten!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:00

Welkom Autumnn! Lekker starten als het goed voelt zou ik zeggen

@Robijntjah. Voor mij werkt het erg fijn om m af en toe vast te pakken, krijg er ook geen statisch hand van verder gelukkig. Maar goed, wat voor mij werkt hoeft niet voor iedereen te werken natuurlijk

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:12

Mag ik ook meekletsen :D ? Ik heb een 4 jarige die ik aan het opleiden ben, hoop binnen een paar maanden een keer B te starten. Welke discipline weet ik nog niet, wil hem heel allround opleiden en volgend jaar actief eventing gaan starten. Dus zowel dressuur als springen pak ik nu mee.

We zijn nu echt nog in het stadium waar een volte die rond en gelijkmatig is een hele prestatie is, mijn paard is echt nog wat scheef en mist balans, is erg groot ook (1.72 en nog in de groei). Ik rij vaak ook met een bokriempje, in de vorm van een halstertouw dat als een soort neckrope omzit. Pak die in 1 hand erbij als ik ga aangalloperen, kan ik net iets beter mijn hand op de plek als hij met aanspringen wat onrustig is in de aanleuning. en mocht hij een bokje geven dan heb ik ook meteen houvast :Y) . Vind dat zelf wel fijn werken, en kan toch mijn hand nog redelijk onafhankelijk bewegen en rechtop houden, alleen niet te ver naar achter.



Afbeelding

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:52

Fijn beeld robijntje!

Ik had vroeger ook een band om de hals om vast te pakken bij de pony. Met name om z’n sprongen uit te zitten, maar als je die met je pink bwv vast kan houden zal het wel helpen met je handen wat stiller houden.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:10

Ook ik wil me graag melden! Als alles goed gaat met mij en mijn paard willen wij ook kijken of we dit jaar kunnen starten. We hebben onze ups en downs omdat mijn 4-jarige, in tegenstelling tot de meeste jonkies, erg braaf is en daarbij soms té braaf waardoor het hard werken is. Hij krijgt alle tijd en wanneer de tijd rijp is gaan wij los!

Dit is mijn ruin:
Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:21

Wat een leuke jonkies komen er voorbij!

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 13:28

Wauw Ketly die is gaaaf!
Ziet er goed uit Eef!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:36

Ik wil ook graag mee kletsen. Pas mijn B debuut gemaakt en eerste proef 192,5. Tweede was hij helaas echt helemaal leeg met 174.

Al met al heel tevreden, vooral omdat voor mij echt mijn allereerste keer is :D en kan niet wachten tot de volgende wedstrijd :D


Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:45

Ik zal mijn paard dan ook even voorstellen :D
Pre, 10 jaar en sinds 3 maanden van mij waarvan we nu 1,5 maand “serieus” aan het rijden zijn. Ik wilde graag een PRE en dat is gelukt <3 maar het is wel ander volk haha. Heel sensibel, snel afgeleid en hele snelle en voorzichtige hulpen. Totaal wat anders dan mijn ex-manegepaard hiervoor. Is echt even goed zoeken en luisteren naar elkaar. Heb elke week privéles wat ons heel erg helpt :j
In Spanje heeft hij 8 jaar voor de kar gestaan en is pas in Nederland ingereden wat maakt dat we hem zien als een net zadelmakke. Best even schakelen was dat maar we gaan samen onwijs vooruit. Zo onwijs genieten is dat <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:29

Ik wist het al Autumn haha.

Mijne is dus ook een PRE.

Ketly: om je hoop te geven, die van mij was in het begin ook braaf, bijna traag. Ben echt fel gaan rijden op reageren op hulp, niet met 100 x been geven maar echt een serieuze lel geven bij geen reactie en nu is ze net zo gevoelig als mijn andere dame (meestal).

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:33

Bedankt Jolijn, dat geeft hoop :D Hij heeft ook wel dagen dat hij prima gaat, maar met zijn bijna 1.70 en jonge leeftijd is het misschien ook wel logisch. Jouw PRE is ook erg leuk <3

Eef_Bam, wat een leuk dier! Wat voor bloed is het?

Zeker netjes voor een eerste keer Gianti :D

Jouwe ken ik al Autumnn, hij is leeeuk <3

Anoniem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:35

Ik denk het wel, mijne is 'slechts' 1.60 en heeft voor haar bouw al vrij veel been _O- Dat maakt haar met haar nu 5 jaar ook nog een echte slungel. Ik moet haar echt vanaf de seconde dat ik er op zit consequent rijden anders heeft ze echt lak aan mijn hulpen en zet ze mij als het ware gewoon uit :')

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:41

Ik ben al heel blij dat ik geen explosief paard heb :+ In die zin is het precies mijn type paard, maar ik moet zelf ook nog veel leren.. :D

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:01

Maroon is nu net 4 en ongeveer 174. Die was in het begin wat tegen het been en de oplossing is echt heel consequent zijn in reactie op het been. Krijg ik geen reactie, dan tik ik wat bij. Wel zachtjes want met een flinke lel weet ik iig zeker dat ik eraf ga haha.. op een keer aanraken krijg ik al genoeg reactie

Maar nogmaals, gewoon heel consequent zijn met je been. Been is reactie

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:54

Gave foto’s allen!

Mooie punten Gianti! Die 2e proef en z’n conditie wordt vast snel beter

Ik zou vandaag mijn 2e x B gaan springen... 50min rijden, zijn we er bijna, klein buitje op de kop. Stond het daar helemaal blank en aangezien ze geen beste bodem in de buitenbak hebben, kon het water dus niet weg en wordt het afgelast 8)7 en weer 50min terug...

Gelukkig bedacht ik mij dat er gister bij lozeman springen was geweest en dat was vrij dichtbij, dus die opgebeld en mocht daar een rondje oefenspringen. Dus gelukkig nog wel een parcoursje kunnen springen. Paar balkjes, maar wel weer fijn geoefend.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:09

Balen zeg Cookie!

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend?

Wij mochten vandaag. 1e proef ging redelijk, alsnog 188 en 2e plek. Toen ik begon met proef 2 brak de hemel open en kwam er een mega hagelbui :') Toch doorgereden, ook al zag ik soms niets en hoorde ik mijn lezer niet meer. Alsnog sterk gereden en de jury vond het helemaal fantastisch, 2 dikke duimen in de lucht :D Werd beloond met 202 punten en verreweg de 1e plek! Echt bizar!

En toen ik klaar was kwam de zon door :')

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:17

O balen is dat hè zo’n wolkbreuk. Had dat twee week terug ook, kom geen hulp meer geven zo glad en doorweekt waren m’n laatzen en zadel van de regen. Super punten gereden @Spikkelfire! Mag je trots op zijn!

Ik ga dit weekend niet, denk 8/8 weer en dan tot september even helemaal niet. Ga zelf twee weken met vakantie en geef Maroon dan ook vrij. Hij doet t super dus even niets is dan ook wel lekker voor m!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:28

Ja was echt bizar! Echt precies 7 minuten lang, degene na mij is droog gebleven. Was tot op mn sokken en ondergoed nat idd :))

Oh dat is ook lekker, even vakantie! :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:41

SpikkelFire schreef:
Balen zeg Cookie!

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend?

Wij mochten vandaag. 1e proef ging redelijk, alsnog 188 en 2e plek. Toen ik begon met proef 2 brak de hemel open en kwam er een mega hagelbui :') Toch doorgereden, ook al zag ik soms niets en hoorde ik mijn lezer niet meer. Alsnog sterk gereden en de jury vond het helemaal fantastisch, 2 dikke duimen in de lucht :D Werd beloond met 202 punten en verreweg de 1e plek! Echt bizar!

En toen ik klaar was kwam de zon door :')

Wouw wat goed! Ondanks het verschrikkelijke weer dus ontzettend netjes gereden. *\o/*

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:49

SpikkelFire schreef:
Ja was echt bizar! Echt precies 7 minuten lang, degene na mij is droog gebleven. Was tot op mn sokken en ondergoed nat idd :))

Oh dat is ook lekker, even vakantie! :)


Erg herkenbaar. Ik was echt doorweekt, kon het water uit m’n laarzen gieten en heeft 10 dagen geduurd voor ze droog waren.

Begon met een miezerbui en daarna heeft het de rest van de avond gegoten van de regen. Ondanks het water wel fijn gereden en 4 wp dus klaag verder niet

Volgende x meld ik me af denk ik als er zulk weer voorspeld wordt

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:18

Ik meld me hier ook. Vorig jaar heb ik 1x B gestart en daarna ging de boel op slot. Ons debuut was wel super met 4 winstpunten in 2 proeven. 195,5 en 198 punten. 2e keer starten was een meetmoment niet voor punten (maar wel goed gereden, zou 3 wp hebben) en 3e keer had ik 1e proef 185 en 2e proef, tja, een rare schrik-sprong-boem daar lag ik. Hersenschudding en whiplash en een dikke maand niet gereden. Toen weer rustig op gaan bouwen en durfde ik steeds weer meer; afgelopen woensdag weer een x gestart: 2x 191,5 punten! Dus nu B+7. Oja, ik rij met mijn Welsh partbred keurmerrie tussen de paarden. Dit zijn wij:
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:19

Lena82 schreef:
SpikkelFire schreef:
Ja was echt bizar! Echt precies 7 minuten lang, degene na mij is droog gebleven. Was tot op mn sokken en ondergoed nat idd :))

Oh dat is ook lekker, even vakantie! :)


Erg herkenbaar. Ik was echt doorweekt, kon het water uit m’n laarzen gieten en heeft 10 dagen geduurd voor ze droog waren.

Begon met een miezerbui en daarna heeft het de rest van de avond gegoten van de regen. Ondanks het water wel fijn gereden en 4 wp dus klaag verder niet

Volgende x meld ik me af denk ik als er zulk weer voorspeld wordt

Ja bah, rijden in de regen is niks.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:25

LaDonna75 schreef:
Ik meld me hier ook. Vorig jaar heb ik 1x B gestart en daarna ging de boel op slot. Ons debuut was wel super met 4 winstpunten in 2 proeven. 195,5 en 198 punten. 2e keer starten was een meetmoment niet voor punten (maar wel goed gereden, zou 3 wp hebben) en 3e keer had ik 1e proef 185 en 2e proef, tja, een rare schrik-sprong-boem daar lag ik. Hersenschudding en whiplash en een dikke maand niet gereden. Toen weer rustig op gaan bouwen en durfde ik steeds weer meer; afgelopen woensdag weer een x gestart: 2x 191,5 punten! Dus nu B+7. Oja, ik rij met mijn Welsh partbred keurmerrie tussen de paarden. Dit zijn wij:
[ [url=m/3Fsywl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk dier! Mooie punten ook