Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Mooie resultaten!

Zelf heb ik gister in het L1 gestart.
Heel tevreden met 190 & 193,5 punten en nog een mooie 1e en 2e plaats.
Inmiddels zijn we het L1 ook door en hoop ik in December een L2 wedstrijd mee te kunnen pakken. :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:25 



 
Profiel   

Lobke1998 schreef
@Felien_Kyra, Geen dank! Bij sommige paarden is het zeker aan te raden om regelmatig af te wisselen met bitten, maar eigenlijk is dit voor alle paarden wel eens goed.

Als je altijd met hetzelfde bit rijdt, krijgt het paard dus altijd op dezelfde plekken in de mond druk. Deze plekken krijgen dus nooit eens 'rust'. Daarom kan het zijn dat sommige paarden na lange tijd fijn op een bit te hebben gelopen ineens een stuk minder fijn worden. Door regelmatig af te wisselen krijg je telkens op net iets andere plekken druk, blijft je paard 'scherper' / beter opletten en heb je minder kans op beurze plekken.

Zo rijdt ik zelf 80% van de tijd met een dubbelgebroken bit en dan soms tussendoor met een enkelgebroken bit. Ik merk aan mijn merrie dat ze daarna altijd weer fijner loopt op haar 'normale' dubbelgebroken bitje.


Had je reactie al wel gelezen maar zie dat ik nog niet heb geantwoord. Ga het wel weer proberen met mijn oude bitje afwisselen. Momenteel weinig aan het rijden. Ik ga dan ook in 2022 lekker verder in de B. Nog meer mensen? Mogelijk kan er nog weer een topic worden aangemaakt. Had dit topic pas net ontdekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 17:50 



 
Profiel   

Bij ons is de stand nu B+2 na twee keer te zijn meegeweest :-) Dit jaar was vooral gericht op het 'hoe gedraag je je als paard als je met je mensen op pad gaat' dus 2022 gaat voor de resultaten :))

(zei zij terwijl we midden in een lockdown zitten en het nog maar de vraag is wanneer we dan kunnen starten :+ en of er dan geen blessures zijn bij paard danwel mens :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 17:55 



 
Profiel   

Wie oh wie gaat het nieuwe topic aanmaken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:19 



 
Profiel   

Wij sluiten 2021 af met B+11, nog net voor de lockdown gelukt, yay! perfecte timing :D

Zodra er ooit weer wedstrijden zijn gaan we voor L1, nog meer dan genoeg tijd om te oefenen dankzij de overheid :') Ik overweeg anders thuis een proefje op te nemen maar Fly is thuis 10x zo lastig te rijden als op wedstrijd, dat is echt alsof ze het stiekem wel snapt dat ze op wedstrijd ff haar best moet doen :P

Wat betreft springen blijven we met al die lockdowns levenslang in de B hangen -O- gezien er in tegenstelling tot dressuur geen winst thuis te rijden valt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:43 



 
Profiel   

Ik ga volgend jaar L1 starten en geen B meer, laatste wedstrijd in september gereden en hebben 15 punten uit 6 proeven. Ben er in september heel hard afgegaan en nu weer een week of 4 aan het rijden. Gaat nu superfijn dus als we weer op pad mogen, wordt het L1. Blijf wel lekker meelezen nog hier :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:25 



 
Profiel   

Wij zijn niet meer gestart, laatste keer was in september. Uiteindelijk op B+14 uitgekomen. Nu lekker aan het doortrainen!

Wilde eigenlijk in januari L1 starten een keer omdat het echt lekker gaat. Maar denk dat het toch maart wordt als het dan weer mag, of anders online :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:29 



 
Profiel   

Hier blijven we nog even B, zit nu op B+15. Ik wil straks outdoor de eventing weer oppakken, hopelijk eind van het seizoen een keertje M als we er aan toe zijn. En wat meer springen.

Hopelijk februari nog wat indoors mee pakken in dressuur en springen.

Dit waren we indoor <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:31 



 

Ik ga in januari mijn startkaart aanvragen :D

[ img ]
Robijntjah @ [RIJ-ITP] PRE Aurelia blijft bij de les

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:14 



 
Profiel   

Hey, dit topic is al lang stil. Maar ik kon geen B dressuur topic vinden wat op dit moment wel goed loopt.

Wij hebben 2 weken geleden ons wedstrijd debuut gemaakt ik de B. Het was allemaal spannend en even wennen. Maar met 172 punten waren we best tevreden zo voor de eerste keer!
Weer velen nieuwe punten om. Aan te werken. 20 februari gaan we weer een poging doen. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:35 



 
Profiel   

Kop is eraf iig! Spanning wordt vanzelf beter met meer routine, dus prima start en op naar de volgende!

Which reminds me dat wij ook gestart zijn. Echt een oefenrondje om te zien hoe t gaat met trailer en vreemd terrein enzo. Merrie gedroeg zich echt fantastisch met dr 3,5 jaar, was genieten! Proef nog wel wat te weinig focus (spanning niet eens echt maar ze liep met interesse om zich heen te kijken nog), maar ook daar alle vertrouwen dat dat beter wordt met de tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 23:04 



 
Profiel   

Fijn dat het goed ging! In het begin is het vaak toch spannend/wennen/kijken, met tijd en kilometers maken word dit steeds beter :j

Ik had op de planning staan om in december L2 te gaan starten, ja.. dat werd hem dus niet met die lockdown :+

Inmiddels wel ons L2 debuut gemaakt, met het eerst concours na de lockdown 186,5 & 184,5 punten was ik al heel tevreden. Vandaag nog weer een stuk fijner gereden, beide proeven gewonnen met 204,5 en 210 punten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 23:57 



 
Profiel   

Dat gaat lekker! Zomerseizoen kun je naar de M :D :D

Ik ga binnenkort weer eens starten denk ik. Eens een leuke wedstrijd uitzoeken ergens in maart, begin april :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 11:21 



 

Ik zou eigenlijk nu aan het starten zijn maar lig er helaas al 3 weken uit. En zit er denk ik nog minimaal een week niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 11:23 



 
Profiel   

Wat balen! Wat heb je gedaan dat je uit de running bent?

Apple leuk! Jammer dat ik niet meer in jouw regio zit, anders konden we samen :D al zou de mijne dan wel heel klein lijken naast de jouwe :')

SD gefeliciteerd! Mooie scores zeg, dan ga je hard ineens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 13:12 



 
Profiel   

Het Mini en Maxi effect :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 14:38 



 

Ik ben van de trap gevallen op mijn achterwerk en onderrug. Flink gekneusd zo niet gebroken :+

Echt een onwijs nare blessure, kan het niemand aanraden.

Heb er net weer even opgezeten maar dat kost ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 15:03 



 
Profiel   

[quote="Robijntjah"]Ik ben van de trap gevallen op mijn achterwerk en onderrug. Flink gekneusd zo niet gebroken :+

Echt een onwijs nare blessure, kan het niemand aanraden. /quote]

Oh dat is zeker naar!! Ik heb eens mijn onderrug/bekken en liezen weten te kneuzen. Ik dacht dat ik dood ging. _O-
Onderrug en bekken kneuzen is zo vervelend. Dan pas heb je door hoeveel je ze gebruikt. :+ Beterschap!

Er zijn hier een aantal goed bezig! Met punten waar ik alleen nog maar van kan dromen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 22:09 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik ben van de trap gevallen op mijn achterwerk en onderrug. Flink gekneusd zo niet gebroken :+

Echt een onwijs nare blessure, kan het niemand aanraden.

Heb er net weer even opgezeten maar dat kost ook wat.

Oh bah, dat is naar! Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 22:18 



 
Profiel   

Beterschap Robijntjah :(:)

Dat moet een nare val geweest zijn :\ (kun je nagaan, gewoon van de trap, niet eens van het paard gevallen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 10:23 



 
Profiel   

Oh auhw! Beterschap Robijntjah! :(:)

De M1 komt zo toch wel heel dichtbij.. na 4 wedstrijden zijn wij nu L2+9
Van te voren nooit bedacht dat het zo snel zou gaan, met mijn 'springpaard' :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 20:55 



 
Profiel   

Wij hebben ons B debuut ook net gemaakt. We staan zelfs reserve voor gelderskampioenschappen :+ [ img ]

Teller staat met 4 springwedstrijden op 4 winstpunten al. En we gaan in een mooi rustig tempo zo door. Lekker kilometers maken samen.

Ook wil ik ons eventing debuut maken dit jaar en dressuur in het B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 14:17 



 
Profiel   

Mooie foto :-) Jouw paard doet in elk geval alvast alsof ze in de M zit ipv in de B :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 15:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Cynthia!
Mooie foto. En wat heb je een gave wedstrijd set! Dat jasje vind ik helemaal geweldig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 22:37 



 
Profiel   

Gave foto! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 01:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen