Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:15

Zo, mooie punten ook telkens zeg! :j

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:20

Welkom LaDonna75! Mooie punten en leuke pony ook!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:09

Hoe gaat het hier met iedereen? Nog iemand gestart?

Ik lees rustig mee ondanks dat mijn paard en ik nog niet b starten, maar ik vroeg me af of jullie ook western/ mennen accepteren in jullie topic :)
Mijn mini en ik starten aankomend weekend voor het eerst L4, wat gelijk staat aan B. En mocht er dit jaar nog een wedstrijd op de rijvereniging zijn voor het mennen doen we ook mee.

Paardlief en ik zijn nog steeds druk bezig, we maken wel vooruitgang, als dit topic voor 2022 wordt gemaakt dan praat ik voor beide mee sowieso, denk dat dit jaar nog te enthousiast is

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:57

Fenijro van mij ben je welkom! Ik ben wel benieuwd hoe het bij de western wedstrijden werkt.
Ik ben nu nog op vakantie of eigenlijk op de boot op de weg terug (uit Noorwegen) maar ga zondag weer starten met Sanaa. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat, geen ideale voorbereiding door de vakantie maar aan de andere kant ook weinig stress. Maar omdat het selectie is voor de welsh cup wil ik graag starten. We zullen zien!

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 13:57

Alles is welkom ! :) Wat leuk zeg!
Ik heb besloten om me af te melden voor de ingeschreven wedstrijden in september. Met rijden gaat ze steeds heftiger tegen alles in. Ik heb professionele hulp ingeschakeld en eind augustus gaan we samen kijken hoe we verder kunnen zonder vechten.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:07

LaDonna75 schreef:
Fenijro van mij ben je welkom! Ik ben wel benieuwd hoe het bij de western wedstrijden werkt.
Ik ben nu nog op vakantie of eigenlijk op de boot op de weg terug (uit Noorwegen) maar ga zondag weer starten met Sanaa. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat, geen ideale voorbereiding door de vakantie maar aan de andere kant ook weinig stress. Maar omdat het selectie is voor de welsh cup wil ik graag starten. We zullen zien!

Dankje! Vorige wedstrijd heb ik geholpen, was heel interessant. Zag totaal geen haat en nijd, heel vriendelijk allemaal en een leuke sfeer. Proeven lijken ook leuk, is voor Tess de eerste wedstrijd ooit, al is het gelukkig wel de locatie waar we zelf lessen. Ben benieuwd hoe ze het doet. Gaan niet voor winst, maar zou wel leuk zijn.

Spannend! Had je haar voor je vakantie fijn lopen? Denk dat het bij jullie wel goed komt :)


Jeanines99 schreef:
Alles is welkom ! :) Wat leuk zeg!
Ik heb besloten om me af te melden voor de ingeschreven wedstrijden in september. Met rijden gaat ze steeds heftiger tegen alles in. Ik heb professionele hulp ingeschakeld en eind augustus gaan we samen kijken hoe we verder kunnen zonder vechten.


Jeanines99 schreef:
Alles is welkom ! :) Wat leuk zeg!
Ik heb besloten om me af te melden voor de ingeschreven wedstrijden in september. Met rijden gaat ze steeds heftiger tegen alles in. Ik heb professionele hulp ingeschakeld en eind augustus gaan we samen kijken hoe we verder kunnen zonder vechten.

Dankje!
Zonde zeg, hopelijk helpt de professionele hulp goed. :knuffel:

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:10

Ja ze liep lekker voor mijn vakantie.

Jeanine wat balen, succea!

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 15:42

Bedankt! Ik hoop ook echt dat het goedkomt. Zou echt niet weten waar dit gedrag vandaan komt, dus we beginnen maar weer van voor af aan. Heel jammer want had me er echt zo op verheugd om te gaan starten.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:19

Welkom fenijro!

Ah balen zeg Jeanines, hopelijk komt er snel iets naar boven..

Wij mogen vrijdag weer, hopelijk halen we dan de laatste 2 wp! Maar als het niet lukt, is het ook niet erg :)

Sydney_Zorro

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:35

Ik kom me dan ook gezellig melden! Heb een leuk bijrijdpaard waarmee de planning was om te starten maar nu bezig met het trailerlaad probleem oplossen.

Floor is een 6 jarige merrie, net een paard en is springgefokt. Alleen ben ik als de dood om te springen dus gaan we eerst lekker dressuur starten zodra het kan en daarna eens kijken of het springen toch ook iets voor ons is :)

Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:30

Jeanines99 schreef:
Bedankt! Ik hoop ook echt dat het goedkomt. Zou echt niet weten waar dit gedrag vandaan komt, dus we beginnen maar weer van voor af aan. Heel jammer want had me er echt zo op verheugd om te gaan starten.

Balen zeg, ik ga voor jullie duimen.


SpikkelFire schreef:
Welkom fenijro!

Ah balen zeg Jeanines, hopelijk komt er snel iets naar boven..

Wij mogen vrijdag weer, hopelijk halen we dan de laatste 2 wp! Maar als het niet lukt, is het ook niet erg :)

Leuk! Ik ben benieuwd


Sydney_Zorro schreef:
Ik kom me dan ook gezellig melden! Heb een leuk bijrijdpaard waarmee de planning was om te starten maar nu bezig met het trailerlaad probleem oplossen.

Floor is een 6 jarige merrie, net een paard en is springgefokt. Alleen ben ik als de dood om te springen dus gaan we eerst lekker dressuur starten zodra het kan en daarna eens kijken of het springen toch ook iets voor ons is :)

[ [url=m/hwTBHu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Knap beestje

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:56

Ik ben afgelopen weekend met m’n bijrijdpaard voor het eerst gestart. Onderling (wou toen nog geen startkaart) hadden we al een keer 4 winstpunten gereden dus er was wat hoog te houden haha. Nu 3 punten gereden, ondanks dat ik hem écht niet lekker vond lopen. Eind deze maand is er nog een keer wedstrijd (ik kan gewoon bij ons op stal wedstrijden doen, ideaal) en dan hoop ik dat het beter gaat!

Had nu ook veel stress met vroeg starten en nog moeten knotten etc. Hebben jullie wedstrijd-stress tips toevallig? Haha

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:07

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:43

ir_2021 schreef:
Ik ben afgelopen weekend met m’n bijrijdpaard voor het eerst gestart. Onderling (wou toen nog geen startkaart) hadden we al een keer 4 winstpunten gereden dus er was wat hoog te houden haha. Nu 3 punten gereden, ondanks dat ik hem écht niet lekker vond lopen. Eind deze maand is er nog een keer wedstrijd (ik kan gewoon bij ons op stal wedstrijden doen, ideaal) en dan hoop ik dat het beter gaat!

Had nu ook veel stress met vroeg starten en nog moeten knotten etc. Hebben jullie wedstrijd-stress tips toevallig? Haha


Leuk zeg, mooie punten!
Ik zou de avond van te voren knotten, of is dat geen optie?


Nobel01 schreef:
mag ik hier ook mee praten/schrijven?

In januari hebben we (mijn dochter en ik) een hele leuke merrie gekocht. Helaas wel tegen de nodige (medische) problemen aan gelopen, maar toch besloten om haar te houden op basis van karakter.

Nu we dit allemaal hebben overwonnen, zijn we klaar om haar verder door te gaan rijden, en is het de bedoeling om over 1 á 2 maanden aan wedstrijden te gaan beginnen.
inmiddels poging nummer zoveel om haar goed onder het zadel te krijgen, lijken we nu op de goede weg te zijn.
Het is een 5 jarige NRPS merrie, 1.70 hoog, sinds maart onder het zadel met nodige tussenpozen.
Woensdag gaan we kijken bij een manege in de buurt om daar privé lessen te gaan volgen met haar, zodat ze ook ervaring opdoen op ander terrein.
Daarna gaan we starten (tenminste, als ze zich nu heel houdt)
Graag lees ik mee naar alle ervaringen met het starten van het B-debuut

[ [url=m/3oNB33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard hebben jullie!
Hopelijk eindigt dit jaar beter voor jullie dan het begin :knuffel:

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:47

Welkom allemaal! Mooie paarden komen voorbij!

Tips tegen wedstrijdstress, uhmm.. begin op tijd met knotten/poetsen/wassen :))

Ik start ook best vaak op mijn eigen stal, er zijn wel 2x per maand wedstrijden in de zomer. Dus hoe vaker je start, des te makkelijker het ook wordt! Bij mij iig.

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:00

Jaa absoluut, dag van tevoren knotten lijkt me ideaal. Alleen vorige keer had ik iig de vlechtjes van tevoren gemaakt (dit keer alleen de 'verdeling' voor vlechtjes) en m'n knollie krijgt het voor elkaar om dan óveral stro en hooi in z'n haar te krijgen en oneindig veel plukjes. En idd op tijd beginnen; alleen was stal vanaf 8u open en moest ik om 9.30 m'n proefje in. Hoorde later dat stal alsnog wel eerder open was dus tja... geleerd voor de volgende keer haha. Goede voorbereiding is zo belangrijk maar vind dat met vroeg starten best wel lastig.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:06

ir_2021 schreef:
Jaa absoluut, dag van tevoren knotten lijkt me ideaal. Alleen vorige keer had ik iig de vlechtjes van tevoren gemaakt (dit keer alleen de 'verdeling' voor vlechtjes) en m'n knollie krijgt het voor elkaar om dan óveral stro en hooi in z'n haar te krijgen en oneindig veel plukjes. En idd op tijd beginnen; alleen was stal vanaf 8u open en moest ik om 9.30 m'n proefje in. Hoorde later dat stal alsnog wel eerder open was dus tja... geleerd voor de volgende keer haha. Goede voorbereiding is zo belangrijk maar vind dat met vroeg starten best wel lastig.

Zoiets is die van mij ook goed in.
In het WRAN willen ze eigenlijk korte manen, langere moeten in een hengsten vlecht. Maar die kan ik de dag van te voren echt niet vlechten, dan schud ze hem al uit.

Vroeg starten is onhandig inderdaad. Vooral als je al direct om 09:30 moet, want je moet voor die tijd natuurlijk ook warmrijden.
Hopelijk start je volgende keer iets later, heb je meer tijd voor de voorbereiding :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:13

Met vroeg starten is dat idd onhandig! Ik heb dat gelukkig nog niet gehad. Moest tot nu toe altijd smiddags, dan kun je op je gemakje een uur staan knotten.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:31

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:39

Nobel01 schreef:
een dag van te voren knotten gaat bij ons niet werken, paard staat 24/7 buiten in een grote kudde, dus het zal dan vroeg opstaan zijn. Gelukkig heb ik geen schimmel ;)

Ik heb een bonte. Nu heeft ze zomerexceem dus staat ze onder een deken gelukkig, redelijk schoon te houden :)
Dit is overigens de pony in kwestie:

Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:23

Ahh wat een dotje! :D

Hier gelukkig ook geen schimmel, wel hoge witte achterbenen, meestal was ik ze de dag ervoor en op de dag zelf even een doekje erover. Als ik heel lui ben, alleen een borstel over het hele paard := tot nu toe alleen nog maar 8en voor verzorging gehad, dus dan word je steeds makkelijker :+

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:34

Met vroeg starten zorgen dat alles wat je klaar kunt zetten klaar staat. Auto/Trailer inpakken, paard de dag van te voren wassen of poetsen, staart vlechten en dan onder een deken zetten. Dan knot ik ze in de ochtend snel en dan laden en op pad. M’n andere pars knotte ik de avond van te voren nog wel eens en dan deed ik m een sleezy aan zodat alles netjes bleef zitten

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:39

SpikkelFire schreef:
Ahh wat een dotje! :D

Hier gelukkig ook geen schimmel, wel hoge witte achterbenen, meestal was ik ze de dag ervoor en op de dag zelf even een doekje erover. Als ik heel lui ben, alleen een borstel over het hele paard := tot nu toe alleen nog maar 8en voor verzorging gehad, dus dan word je steeds makkelijker :+

Wat een luxe die cijfers, wat voor doekjes gebruik je?

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:17

Ik heb geen last van wedstrijdstress geloof ik. Ik weet dat ik in een uur wel de pony gevlochten en gepoetst heb en eventueel benen gewassen (3 hoge witte benen), maar dat doe ik niet altijd. Ik heb van die spray voor groene vlekken en dat werkt ook goed. En ik heb ze aan huis, dat scheelt ook.

Ir-2021 je kunt maximaal 3 winstpunten per proef rijden ;)

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:29

LaDonna75 schreef:
Ik heb geen last van wedstrijdstress geloof ik. Ik weet dat ik in een uur wel de pony gevlochten en gepoetst heb en eventueel benen gewassen (3 hoge witte benen), maar dat doe ik niet altijd. Ik heb van die spray voor groene vlekken en dat werkt ook goed. En ik heb ze aan huis, dat scheelt ook.

Ir-2021 je kunt maximaal 3 winstpunten per proef rijden ;)


Haha waren 2 proefjes sorry, niet helemaal duidelijk. Dus ene proef 1 winstpunt (194) en de andere 2 winstpunten (199,5). Dus ruimte voor verbetering maar ook al heel goed!
We hebben volgende week een driedaagse op stal en dan zou ik 3x 2 proefjes mee kunnen doen (want eigenaresse is op vakantie) en aan de ene kant denk ik dat ik dan heel chill wordt en snel ervaring krijg, maar aan de andere kant vind ik het wel ook heel ‘veel’