Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Beoordelen losrijden wedstrijdsport

 
Profiel   

Als de KNHS en FEI hier écht iets aan willen doen, beschermen ze hun officials ook beter tegen bovengenoemde grappen. Als een bodycam hierbij zou kunnen helpen, vind ik dat helemaal geen slecht idee. Zo kan de official ook altijd zijn constatering onderstrepen doormiddel van het videobeeld en staan eventuele bedreigingen ook direct op film. Of het juridisch haalbaar is, geen idee, maar ook daar hebben de sportbonden wel juridische kennis voor in huis.

Het is van de zotte dat de rotte appels in dit verhaal de wereld hebben... Helaas is het al jaren zo, maar ernstig tijd voor verandering. Het idee van de TS vind ik helemaal zo slecht nog niet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:15 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Dat is wel heel bizar.... Ik zou juist al snappen dat je zelf als er wel sancties op volgen je voorzichtiger bent vanwege mogelijke agressie. Maar als de knhs je ook nog zo in de kou laat staan??? Dat is schandalig, echt vreselijk.

Maar zou jij voorzichtiger worden omdat er een klacht tegen jou ingediend kan worden, zonder agressie?

Er is gelukkig de laatste jaren veel veranderd en ik denk dat die ruiter er nu niet meer mee weg zou komen.

Ik denk dat je in de huidige maatschappij sowieso heel erg voorzichtig moet zijn met je manier van formuleren. Het is ook niet voor niets dat er bij juryleden op gehamerd wordt dat je het commentaar zo positief mogelijk neer moet zetten. Vroeger kwam je nog wel weg met de opmerking "moet meer verruimen", nu mag je het woordje moet al niet meer gebruiken. Dus in die zin weeg ik mijn woorden wel meer af dan vroeger, maar ik blijf hard en direct ingrijpen bij wreedheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:22 



 
Profiel   

Gelukkig anoeska. Heb je ook wat gehad aan dat omgaan met agressie stuk van de opleiding wat je zei?
Ik snap trouwens niet waarom het commentaar soms zo verpakt moet worden. Wat is er mis met moet meer? Ik vond het juist duidelijk, moet meer is niet goed genoeg. Mag meer is voldoende maar zou beter kunnen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:25 



 
Profiel   

In andere sporten moet dit toch ook het geval zijn? Ik ben benieuwd hoe het daar opgelost wordt.
Omgaan met fanatieke voetbalouders om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zou een standaard, neusriem, bit en sporen controle bij de ingang van het losrijden terrein wel een goede eerste stap vinden.
Als iedereen zich aan de regels houdt kost dat niet meer dan 1min per combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:39 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Popstra schreef
Die was dus duidelijk te laat op haar paard gaan zitten en gefrustreerd gaan rijden


Als jij normaal een half uur los rijdt en dat dat altijd werkt kom je in de knoop als je ineens niet in de lpsrijdbak mag. Is dat echt zo moeilijk om voor te stellen? Moet je dan een uur van te voren erop voor het geval dat?

Ik snap niet dat er zo kort van te voren gesleept wordt eigenlijk. De wedstrijd ring, ja, maar de losrijdring nee. Je moet wel de kans hebben om los te rijden en de ene rijdt een half uur, de ander langer, de ander korter. Uur van te voren alles klaar is wel handig. Helemaal bij een kampioenschap.

Verder niks te maken met die klacht of opmerking, maar ik vind het wel apart geregeld.


Mwa, 3 kwartier vantevoor op je gemak beginnen is wel wijzer ja want er kan altijd iets gebeuren waardoor het anders loopt.

Ik rij zelf wedstrijden en weet precies hoe het kan gaan. Ben ook wel eens te laat geweest En niks zo kloterig om in de haast te raken omdat er iets anders gaat dan je planning. Daar kan je paard ook niks aan doen. En zit je dan wat langer er op kun je ook gewoon rustig gaan stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:45 



 
Profiel   

Meningen verschillen hierin maar ik begrijp de irritatie van de Amazone heel goed. Haar paard had niet in de krul mogen lopen daar ben ik het dan weer eens met de official.

Als je 45 min van te voren al gaat losrijden terwijl je paard slechts 30 min nodig heeft, heb je wel een probleem als de planning 20min uitloopt door omstandigheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:49 



 
Profiel   

Ook dat heb ik eens mee gemaakt. Gingen ze voor een final nog ff op hun gemak de sponsoren bedanken en bloemen uit delen. Dat is niet grappig nee als jij zelf netjes op tijd bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:53 



 
Profiel   

Popstra, voor jou werkt er langer op zitten. Voor een ander misschien niet. Voor mij al niet bijvoorbeeld. Iedereen is anders, elk paard ook. Ik zit er altijd 3 kwartier van te voren op. Maar ik ben er wel ruim van te voren om te bekijken hoe alles gaat. Moet ik dan ineens een uur van te voren erop, waar paard en ik niet beter van worden?

Ik vind een losrijdbak slepen vlak voordat rubriek begint heel onhandig. Je weet dat mensen gaan losrijden dus zorg je een uur van te voren oid dat alles klaar is. Niet een half uur voor de start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:54 



 
Profiel   

Ja en dat is het kloterige van een organisatie. Vaak vrijwilligers die slepen e.d...

Wellicht de amazone beter daar een klacht over in had kunnen dienen dan over de steward die haar net op dat ongelukkige moment aan sprak!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:58 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ja en dat is het kloterige van een organisatie. Vaak vrijwilligers die slepen e.d...

Wellicht de amazone beter daar een klacht over in had kunnen dienen dan over de steward die haar net op dat ongelukkige moment aan sprak!?


Daar ben ik het helemaal mee eens. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:59 



 
Profiel   

Het klinkt alsof het bij de western beter geregelt is..als de stewards combinaties vaker en op meerdere dagen zien kunnen ze ook beter inschatten wat standaard is en momentopname's denk ik.

Zoals in dat geval van Annemarie vind ik een grijs gebied, een official moet ook kunnen zien of een paard gespannen is en zich opkrult of dat een ruiter het paard in de krul trekt. Een paard wat er achter kruipt is vreselijk en de ruiter krijgt vaak de schuld terwijl dat in dat soort gevallen niet terecht is. Wat simpele vragen stellen zou al kunnen helpen. En niet kunnen losrijden is natuurlijk heel stom en klinkt als fouten van de organisatie.

Het geeft wel weer dat het denk ik vooral heel belangrijk is om in gesprek te blijven. Niet gelijk oordelen maar vragen wat er aan de hand is en waarom ruiter doet wat hij/ zij doet en wat paard doet etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:25 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het klinkt alsof het bij de western beter geregelt is..als de stewards combinaties vaker en op meerdere dagen zien kunnen ze ook beter inschatten wat standaard is en momentopname's denk ik.


Maar dat is wel een hele gevaarlijke kant die je opgaat natuurlijk als je moet gaan denken "oh, maar die rijdt altijd zo vriendelijk, dat zal wel een moment zijn geweest" of "zij is wel vaker wat grof, dus nu ook". Je moet objectief beoordelen wat je ziet, niet meer en niet minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:23 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het klinkt alsof het bij de western beter geregelt is..als de stewards combinaties vaker en op meerdere dagen zien kunnen ze ook beter inschatten wat standaard is en momentopname's denk ik.

Zoals in dat geval van Annemarie vind ik een grijs gebied, een official moet ook kunnen zien of een paard gespannen is en zich opkrult of dat een ruiter het paard in de krul trekt. Een paard wat er achter kruipt is vreselijk en de ruiter krijgt vaak de schuld terwijl dat in dat soort gevallen niet terecht is. Wat simpele vragen stellen zou al kunnen helpen. En niet kunnen losrijden is natuurlijk heel stom en klinkt als fouten van de organisatie.

Het geeft wel weer dat het denk ik vooral heel belangrijk is om in gesprek te blijven. Niet gelijk oordelen maar vragen wat er aan de hand is en waarom ruiter doet wat hij/ zij doet en wat paard doet etc.


Ik denk dat het lastig blijft. Ik heb namelijk nog nooit iemand horen zeggen, mijn paard was sterk, dus ik heb even lekker dat bit door zijn mond heen gerausd zodat hij los niet. (terwijl dat wel echt de rijstijl van sommige mensen is).

Er is niemand die in zijn hoofd over het algemeen express een paard zeer doet, maar ik denk dat je heeeeel stevig in je schoenen moet staan, wil je bij de grotere namen vragen gaan stellen over de rijstijl.....Want ja, dan zijn ze natuurlijk allemaal ineens fris en wilde ze er net vandoor gaan.

(op dat moment gaat natuurlijk niemand zeggen dat het paard gewoon stug en sterk is en ze hem er "even doorheen" wilde zetten...)

Het blijft lastig, maar er zouden wel richtlijnen gemaakt mogen worden waardoor het voor ruiters ook wat duidelijk wordt wat wel en wat niet kan/toegestaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:50 



 
Profiel   

mylittlejoy schreef
Elisa2 schreef
Het klinkt alsof het bij de western beter geregelt is..als de stewards combinaties vaker en op meerdere dagen zien kunnen ze ook beter inschatten wat standaard is en momentopname's denk ik.


Maar dat is wel een hele gevaarlijke kant die je opgaat natuurlijk als je moet gaan denken "oh, maar die rijdt altijd zo vriendelijk, dat zal wel een moment zijn geweest" of "zij is wel vaker wat grof, dus nu ook". Je moet objectief beoordelen wat je ziet, niet meer en niet minder.

Klopt.

Net zoals in dat artikel Mevr Brouwer zegt dat de tweede dag er extra mensen/officials(?) keken naar haar losrijden en er toen niets op aan te merken was.
(Je zou ook verdomde dom zijn om alsnog wat incorrects te doen als je weet dat je extra in de gaten gehouden wordt.)
Maar dat de tweede dag niets geconstateerd is wil niet automatisch zeggen dat de opmerking die ze de eerste dag heeft gehad dus onterecht was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:54 



 
Profiel   

Tja, maar dat is wel de andere (negatieve) kant op gedacht allemaal. Officieels moeten wel kunnen beoordelen hoe iemand rijdt en op wat voor een manier. Ik denk dat het dan ook allemaal beter in perspectief te plaatsen is.

Wat Sky As zegt ga ik wel in mee, de meeste mensen zoeken excuses voor hun gedrag en hebben soms niet eens door wat ze aan het doen zijn. Toch denk ik dat vragen stellen de enige juiste ingang is in eerste instantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:08 



 
Profiel   

Het werkt ook voornamelijk preventief, ruiters weten dat je er staat en zullen het wel uit hun hoofd halen om echt iets naars te doen. Ik stond afgelopen weekend bij een basiswedstrijd en dat ging allemaal heel gemoedelijk en prima. Volgende week sta ik bij een subtop en dan verwacht ik dat het minder gemoedelijk eraan toe gaat, maar we zullen zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen