Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Annika Schleu

 
Profiel   

Ik ben oprecht heel erg benieuwd, is er iemand die weet waarom deze dame niet wordt uigebeld na al dat slaan en dat protesteren?
https://www.facebook.com/Eurosport/vide ... 7535968125
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:20 



 
Profiel   

Wat ik zie is dat ze nog niet begonnen was met het parcours. De tijd was nog niet aan het lopen.
En pas na de weigeringen werd ze uitgebeld. Officieel mag ze tot het uitbellen doorrijden. Of dat wijs is geweest? Persoonlijk denk ik van niet. Het paard geeft niet voor niets aan dat er iets niet goed is. Ik denk zelf dat de druk voor haar veel te groot is geweest, je team of je paard... Persoonlijk zou ik als teamlid hebben begrepen dat ze voor het (welzijn van het) paard gekozen zou hebben, want ik zou die keus ook gemaakt hebben.

Maar ja... Ik ben helemaal geen voorstander van hoe de paarden (alle disciplines) gereden en behandeld worden deze spelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:34 



 
Profiel   

dit is niet het 'gewone' springen, maar de vijfkamp. Maakt het niets minder rot, maar betekent dus dat de amazone niet voor een team reed, en niet op haar eigen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:35 



 
Profiel   

Ik heb me hier ook ontzettend over verbaasd. Vermoedelijk valt deze sport niet onder de FEI en gelden de FEI (welzijns)regels daar dus niet.

Waarom ze dan geen eigen regels hebben die dit afkeuren!? Geen idee.
Dit geeft anti-paardrijders wel ontzettend veel munitie. Heb er vol afschuw naar gekeken. Ze was op geen enkele manier in staat “haar” paard te overtuigen en te begeleiden.
Ik was sowieso verbaasd over waar ze zoveel goede brave paarden vandaan hadden gehaald. Meerdere paarden hebben hun ruiter in het parcours gered.
Wat mij betreft halen ze het rijden eruit.

@Agossie, dit is geen teamsport, maar de individuele moderne vijfkamp. Dit hoef je bij het “echte” springen niet te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:36 



 
Profiel   

Het arme paard had bij een andere ruiter ook al geweigerd.
https://metro.co.uk/2021/08/06/tokyo-ol ... -15049049/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:40 



 
Profiel   

Simbaa schreef
@Agossie, dit is geen teamsport, maar de individuele moderne vijfkamp. Dit hoef je bij het “echte” springen niet te proberen.

Aha! Dat wist ik niet.
Overigens blijft mijn keus voor de welzijn van het paard staan. Dit paard is duidelijk niet geschikt hiervoor. Voor Annika zelf jammer dat ze dit paard geloot heeft gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:42 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Het arme paard had bij een andere ruiter ook al geweigerd.
https://metro.co.uk/2021/08/06/tokyo-ol ... -15049049/


Ik moest wel even fronsen bij dat twitter bericht 'And then a random horse ruins your dream' :\ dat paard doet dat echt met opzet ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:47 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
KootMiraDrum schreef
Het arme paard had bij een andere ruiter ook al geweigerd.
https://metro.co.uk/2021/08/06/tokyo-ol ... -15049049/


Ik moest wel even fronsen bij dat twitter bericht 'And then a random horse ruins your dream' : dat paard doet dat echt met opzet ja.

Dit... Een paard reageert nooit zo zonder grondige reden, een paard is in mijn ogen nooit 'stout' in zo'n situatie. Je ziet ook zijn uitdrukking in het parcours, je ziet het wit van zijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:55 



 
Profiel   

Ik vond het verschrikkelijk om te zien. Hetgene waar ik mij nog het meeste over verbaas is dat geen enkele nieuwstitel iets zegt over hoe ze het paard behandeld heeft. Het gaat er alleen maar over hoe jammer ze het voor haar vonden, of dat het haar niet lukte haar paard goed "aan te pakken".

Gaf die omstaande vrouw in de rode trui trouwens ook niet nog eens een stomp aan het paard wanneer het dicht bij het hek stond? Of zie ik dat helemaal verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:04 



 
Profiel   

Snap überhaupt die sporen en zweep niet bij een paard wat je totaal niet kent. Wat mij betreft mag dit onderdeel wel uit die vijfkamp gehaald worden want het was één bak ellende daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:06 



 
Profiel   

Agossie schreef
Dit paard is duidelijk niet geschikt hiervoor. Voor Annika zelf jammer dat ze dit paard geloot heeft gekregen.


Dit inderdaad. Als dit paard bij een andere ruiter ook al niet springt is hij duidelijk niet geschikt voor deze tak van sport. Dit is voor niemand leuk op deze manier. Arm peerd -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:14 



 
Profiel   

Narya schreef
Agossie schreef
Dit paard is duidelijk niet geschikt hiervoor. Voor Annika zelf jammer dat ze dit paard geloot heeft gekregen.


Dit inderdaad. Als dit paard bij een andere ruiter ook al niet springt is hij duidelijk niet geschikt voor deze tak van sport. Dit is voor niemand leuk op deze manier. Arm peerd -O-


Nee inderdaad... Als ze dit willen doen, moeten ze echt geschikte paarden vinden hiervoor als ze ze willen loten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:16 



 
Profiel   

Dit was zeker niet het makkelijkste paard. Maar dat zegt meer over de andere paarden. Ongelooflijk dat ze zo veel goede/brave alles-springers bij elkaar hebben gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:18 



 
Profiel   

Zo wat een gefrustreerd typje. Dat begrijp ik dan nog wel, maar dan moet haar trainers toch echt ingrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:19 



 
Profiel   

Ik vind het parcours eigenlijk ook wel hoog staan voor mensen die 5 verschillende sporten moeten beoefenen, dan kan je natuurlijk ik verhouding niet heel veel rijden. Dan ook nog een paard wat je niet kent. Dan lukt het natuurlijk niet om alles goed te kunnen rijden en dan ook nog het paard voor meerdere ruiters te gebruiken.
Dan zou ik er na een tijdje ook klaar mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:24 



 
Profiel   

Natsumi Tomonaga, is daar ook beeldmateriaal van, want die ging ook niet zo lekker toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:24 



 
Profiel   

Schrappen dat onderdeel uit de OS. Wat een ellende en echt walgelijk om te zien. Dat mens heeft totaal geen controle over haar emoties en rijdt nog eens superbagger ook. Totaal onethisch, niet diervriendelijk en vooral niet olympisch waardig. En verkeerd geloot of niet, het zijn geen machines! Verder springt dat paard behoorlijk goed, maar als je steeds zo verkeerd op een sprong aangereden wordt, was die weigering op die dubbel heel terecht, zeker na die noodsprong er vlak voor.


Laatst bijgewerkt door bulck op 06-08-21 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:27 



 

Huh ojee dus dit arme paard is niet van haar maar van een andere deelnemer ofzo? Geen idee hoe dat werkt maar my god ik zou toch echt niet blij zijn als zo'n meisje mijn paard tot in den treure zou meppen met die zweep... :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:28 



 
Profiel   

Twee artikelen over het springonderdeel van de vijfkamp en hoe dat nou in zijn werk gaat, in 20 minuten een paard leren kennen om er een parcours mee te springen:

https://www.independent.co.uk/sport/tok ... 72045.html

https://www.nytimes.com/2012/08/11/spor ... t-met.html

Dit is wel een heel sneu voorbeeld. Verre van fair play. Ik hoop dat het paard er niet te veel aan overhoudt. :\


Laatst bijgewerkt door Karin op 06-08-21 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:30 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Huh ojee dus dit arme paard is niet van haar maar van een andere deelnemer ofzo? Geen idee hoe dat werkt maar my god ik zou toch echt niet blij zijn als zo'n meisje mijn paard tot in den treure zou meppen met die zweep... :?


Echt meppen doet ze ook niet, als je goed kijkt. Eerder bang en iets van willen rijden met gas en rem op tegelijkertijd, wat allicht dit paard niet leuk vindt (en terecht! )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:30 



 

bulck schreef
Annet_Dottie schreef
Huh ojee dus dit arme paard is niet van haar maar van een andere deelnemer ofzo? Geen idee hoe dat werkt maar my god ik zou toch echt niet blij zijn als zo'n meisje mijn paard tot in den treure zou meppen met die zweep... :?


Echt meppen doet ze ook niet, als je goed kijkt. Eerder bang en iets van willen rijden met gas en rem op tegelijkertijd, wat allicht dit paard niet leuk vindt (en terecht! )


Ben ik het niet helemaal mee eens maar oké...

Maar wat ik nog steeds niet snap, van wie zijn die paarden dan? Neemt iedere deelnemer van dat meerkamp dan z'n eigen paard mee en die paarden worden verdeeld over deelnemers zodat je op een ander z'n paard rijd? I don't get it :x dat is toch gek of zeg ik nou iets raars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:37 



 
Profiel   

Ik vraag me echt af hoe en hoeveel er getraind wordt op het paardengedeelte in de moderne pentatlon.

Want met je eigen paard een parcours rondkomen is goed te trainen, maar hoe train je om met onbekende paarden te moeten rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:38 



 
Profiel   

ik zie filmpjes van een braziliaanse amazone, die is met paard gevallen en mag het parcours gewoon voortzetten. Bijzondere regels, ze valt vervolgens opnieuw en gelukkig lijkt ze er niks aan over te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:43 



 
Profiel   

heb je dar een link van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:45 



 
Profiel   

bulck schreef
Schrappen dat onderdeel uit de OS. Wat een ellende en echt walgelijk om te zien. Dat mens heeft totaal geen controle over haar emoties en rijdt nog eens superbagger ook. Totaal onethisch, niet diervriendelijk en vooral niet olympisch waardig. En verkeerd geloot of niet, het zijn geen machines! Verder springt dat paard behoorlijk goed, maar als je steeds zo verkeerd op een sprong aangereden wordt, was die weigering op die dubbel heel terecht, zeker na die noodsprong er vlak voor.


Hier ga ik mee akkoord ja.. Want wat is dan wel een geschikt paard? Ik vind dat dit paard haar al vaak heeft moeten redden. Als geschikt is springt alles en schat zelf alles in, ja vervang het dan inderdaad maar gewoon door een machine he?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen