Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard met kale plek/sprietjes inknotten?

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Oke het staat er een beetje raar maar ik ben al een tijdje hiermee bezig..

Binnenkort gaan wij weer starten en knot ik mijn merrie altijd netjes in. Echter is ze helemaal verliefd op haar weidemaatje (hartstikke leuk natuurlijk) alleen heeft ze door het kriebelen nu een grote kale plek op haar manenkam, er hangt nog een heel zielig sprietje haar. -O-

Hoe doen andere bokkers dit?

Alle antibijtspullen heb ik al geprobeerd in de hoop dat haar maatje een ander kroelplekje zou uitzoeken, dit heeft niet geholpen helaas dus daar ben ik mee opgehouden.

Alvast bedankt voor de tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 23:53 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Hoi bokkers,

Oke het staat er een beetje raar maar ik ben al een tijdje hiermee bezig..

Binnenkort gaan wij weer starten en knot ik mijn merrie altijd netjes in. Echter is ze helemaal verliefd op haar weidemaatje (hartstikke leuk natuurlijk) alleen heeft ze door het kriebelen nu een grote kale plek op haar manenkam, er hangt nog een heel zielig sprietje haar. -O-

Hoe doen andere bokkers dit?

Alle antibijtspullen heb ik al geprobeerd in de hoop dat haar maatje een ander kroelplekje zou uitzoeken, dit heeft niet geholpen helaas dus daar ben ik mee opgehouden.

Alvast bedankt voor de tips!


Alles afscheren en een boog laten groeien?

[TI] Manen in een boog knippen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 00:16 



 
Profiel   

Een inimini knotje of dat stuk niet invlechten.

Hier niet door weidemaatje, maar wel kale en dunne plek gehad door hals van deken. Jammer, de dikke stukken netjes ingevlochten en het dunne stuk afhankelijk van de hoeveelheid manen. Dat kan een knotje zijn van 3 haren of helemaal geen knot daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 06:45 



 
Profiel   

klein knotje maken en zo laten...
Uni had het ook altijd van zijn mattie, andersom nooit want Uun had geen voortanden :+
Maar vaak valt dat echt niet eens zo erg op en ik heb liever dat ze lekken kunnen knuffelen samen, ik heb er altijd mee gereden en nog nooit commentaar op gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 06:59 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
klein knotje maken en zo laten...
Uni had het ook altijd van zijn mattie, andersom nooit want Uun had geen voortanden :+
Maar vaak valt dat echt niet eens zo erg op en ik heb liever dat ze lekken kunnen knuffelen samen, ik heb er altijd mee gereden en nog nooit commentaar op gehad.


De enige die er commentaar op had was ik zelf :') zo zonde van manen haha. Maar idd, op wedstrijd is er nooit iets van gezegd. Je kan er niks aan doen, dus niemand die daar een probleem mee heefr

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 07:05 



 
Profiel   

Even kijken op extensionsvoorpaarden.nl. Manon heeft ook knotten die je kunt gebruiken als opvulling, werkt super. Elastiekje om het kleine plukje en daar kun je met draad een knot aan vast naaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 07:29 



 
Profiel   

Ik deed dan altijd een stukje wol van dezelfde kleur mee vlechten. Zag je niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 07:34 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Even kijken op extensionsvoorpaarden.nl. Manon heeft ook knotten die je kunt gebruiken als opvulling, werkt super. Elastiekje om het kleine plukje en daar kun je met draad een knot aan vast naaien.


Goeie tip, dit ga ik eens proberen. Afscheren vind ik te heftig bij mijn paard, en is niet zo mijn ding. Het gaat echt om een plek waar een mooie grote knot zou missen, waar welgeteld 5 haren zitten, de rest van de manenkam is mooi dik.


Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 12-08-21 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:08 



 
Profiel   

Ik ben heel goed geworden in het maken van 'symbolische knotjes'. Alles wat normaal kan gewoon netjes invlechten en dan het stukje dat te kort is een soort symbolisch opvrotten met een extra elastiekje zodat het nog iets lijkt :')

Als het een stukje is echt vlak bij de schoft dan wil ik dat er ook nog weleens afknippen.

De tip om wat wol mee te vlechten vind ik ook heel creatief, dat ga ik ook eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:29 



 
Profiel   

Apple schreef
Ik ben heel goed geworden in het maken van 'symbolische knotjes'. Alles wat normaal kan gewoon netjes invlechten en dan het stukje dat te kort is een soort symbolisch opvrotten met een extra elastiekje zodat het nog iets lijkt :')

Als het een stukje is echt vlak bij de schoft dan wil ik dat er ook nog weleens afknippen.

De tip om wat wol mee te vlechten vind ik ook heel creatief, dat ga ik ook eens proberen.


Helaas, dan had ik het stukje wel wegeschoren. Het zit nog vrij “hoog”, erna komt weer een stuk mooie dikke manen waar wel knotten in kunnen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:32 



 

[ img ]

Mijn exzemer ingevlochten. Gewoon die ene pluk over geslagen, viel niemand op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen