Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 10:09

Dag allemaal,

In verband met zwangerschap zit ik eraan te denken om vanaf oktober tot april tijdelijk te stoppen met wedstrijden. Op dit moment nemen we nog steeds 1x per maand een wedstrijdje mee in de Z1, maar ik weet niet niet hoe lang dit zo kan. Op dit moment ben ik over de helft van mijn zwangerschap. Mijn paard is al wat ouder (21) maar nog steeds fit.
Daarnaast heb ik via mijn huidige rijvereniging het lidmaatschap lopen voor de KNHS. Ik overweeg om over te stappen naar een rijvereniging meer in de buurt, zodat ik ook daadwerkelijk gebruik kan maken van activiteiten die georganiseerd worden.

Op de site van het KNHS las ik al dat het mogelijk is om je startkaart tijdelijk stop te zetten. Is het dan ook voordelig om mijn lidmaatschap bij mijn huidige rijvereniging op te zeggen voor die 6 maanden. Of is het voordeliger om meteen over te stappen naar de nieuwe rijvereniging? Of zijn er nog andere opties die wellicht beter zijn?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen/adviseren.

Alvast bedankt :D

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:10

Je kunt je startpas alleen opzeggen niet tijdelijk stopzetten :) en dat moet een maand van te voren gebeuren.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:18

Voor de verenigingen die ik ken geldt een lidmaatschap voor een geheel kalenderjaar.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:24

Spenk schreef:
Je kunt je startpas alleen opzeggen niet tijdelijk stopzetten :) en dat moet een maand van te voren gebeuren.


Dat kan wel als je zwanger bent, heb ik ook gedaan. Voor verenigingen geldt dit echter niet, volgens mij gaat dit bijna overal per kalenderjaar.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:31

paardje schreef:
Voor de verenigingen die ik ken geldt een lidmaatschap voor een geheel kalenderjaar.


Klopt, hun afdracht aan de KNHS per lid is ook per kalenderjaar, vandaar dat ze ook weinig kunnen doen voor leden die eerder willen stoppen, ze hebben immers kosten gemaakt die ze niet terugkrijgen van de KNHS.

Ik weet niet of je een startkaart kan pauzeren, ik weet alleen van stopzetten met medische redenen. Dan krijg je het resterende bedrag terug maar moet je wel een medische verklaring hebben.

Als dat het geval is zou ik het lidmaatschap opzeggen bij de huidige vereniging per einde jaar en weer lid worden als je er aan toe bent, Dan kan je ook weer een nieuwe startkaart aanvragen.

Je kan overigens wel een startkaart over laten zetten op een andere vereniging.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 10:33

Dankjewel voor jullie reacties. Onderstaande las ik op internet:

Als je zwanger bent, kun je met een zwangerschapsverklaring restitutie van je startpas krijgen en de startpas afmelden. Zodra je weer wilt gaan rijden, vraag je een nieuwe startpas aan. De restitutie verlenen we vanaf de dag dat er contact met de KNHS is opgenomen. Om de restitutie aan te vragen, stuur je de verklaring per e-mail naar ledenadministratie@knhs.nl. Vermeld hierbij je KNHS-relatienummer en het combinatienummer.

Ik zal eens informeren of het mogelijk is om dan in april bij een nieuwe rijvereniging lid te worden en of je dan voor het hele jaar moet betalen, of misschien korting kan krijgen.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Tijdelijk stoppen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:22

Als je vanaf april lid wordt, betaal je ook vanaf april.

Daarna is het meestal wel per kalenderjaar (de ene vereniging is wat makkelijker qua opzeggen dan de andere)