Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar in Z-Holland leuke dressuurwedstrijd voor jeugd?

 
Profiel   

Mijn dochter wil binnenkort op wedstrijd en vraagt zich af wat nou leuke maneges zijn voor haar om te starten.
Tot nu toe heeft ze alleen op onze eigen manege gestart. Nu we een trailer hebben kunnen we op pad :j

Waar vinden jullie het leuk om te starten, of waar juist niet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 23:07 



 
Profiel   

Manege de Prinsenstad is altijd fijn starten, zowel indoor als outdoor. Verder ben ik laatst met mijn dochters bij manege Hillegersberg geweest (heet nu Horsecenter Pirouette), heel fijn starten en ze deden het erg leuk voor de kinderen. Develruiters in Heerjansdam is ook fijn starten outdoor, indoor zijn we daar nog niet geweest. Manege Hillegom is ook fijn starten, ook daar zijn we alleen outdoor geweest. Verder is Lickebaert/manege middenhof (Maassluis) ook een fijne locatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:46 



 
Profiel   

Manege de Prinsenstad, ja! :) Hele leuke, gemoedelijke plek met een groot hart voor kinderen én pony's. Ook is er vaak best een entourage wat zorgt voor een leuke ervaring en een echt wedstrijdgevoel. Ik weet niet of concours Delft dit jaar weer doorgaat daar, maar ook daar dan zéker voor inschrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:50 



 
Profiel   

Is Prinsenstad niet tè?

Ze vraagt zich zelf af of ze daar wel goed genoeg voor is nml. Het ziet er allemaal zo professioneel uit. (Wat ik overigens als compliment bedoel, maar ik begrijp haar vraag wel)


Laatst bijgewerkt door Annet73 op 29-09-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:34 



 
Profiel   

Snap ik zeker! :) Maar ik heb er zelf járen gereden en ben daar van kinds af aan opgegroeid. En echt, iedereen is er welkom met iedere pony. Jazeker, er zitten regelmatig combinaties tussen die veel kunnen. Maar het is echt voor alle niveaus en er zijn weinig plekken waar ze gastvrijer en warmer zijn dan daar. :j Uiteindelijk gaat het vooral om het plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:58 



 
Profiel   

Het Blauw Gele Vendel in Pijnacker is ook altijd gezellig vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:20 



 
Profiel   

Soepblik schreef
Snap ik zeker! :) Maar ik heb er zelf járen gereden en ben daar van kinds af aan opgegroeid. En echt, iedereen is er welkom met iedere pony. Jazeker, er zitten regelmatig combinaties tussen die veel kunnen. Maar het is echt voor alle niveaus en er zijn weinig plekken waar ze gastvrijer en warmer zijn dan daar. :j Uiteindelijk gaat het vooral om het plezier.

Dat klinkt goed. Denk dat het de moeite waard is er eens te gaan kijken.

Dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:48 



 
Profiel   

Kidde schreef
Het Blauw Gele Vendel in Pijnacker is ook altijd gezellig vind ik


Deze ken ik alleen van naam.
Kan jij wat meer over deze manege vertellen?

Het is voor ons vrij nieuw. Ze is één keer elders ingeschreven geweest, die werd toen geannuleerd. Verder alleen op onze eigen stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:50 



 
Profiel   

Ik lees mee.
Ben ook zoekende, met name omgeving Westland, Delft, Den-Haag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 23:52 



 
Profiel   

Als je meer op zoek bent naar de stalletjes om de hoek;

Stal Hestar in Leidschendam (zomers gebruiken ze de locatie van Bliss).
HCW Westland.
RV Slingeland.
Blesruiters Stompwijk (alleen outdoor)
RV Maasland (alleen outdoor)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:58 



 
Profiel   

Annet73 schreef
Mijn dochter wil binnenkort op wedstrijd en vraagt zich af wat nou leuke maneges zijn voor haar om te starten.
Tot nu toe heeft ze alleen op onze eigen manege gestart. Nu we een trailer hebben kunnen we op pad :j

Waar vinden jullie het leuk om te starten, of waar juist niet?


Zuid Holland is best groot. Van waar komen jullie en wat is de maximale afstand/tijd die je wilt afleggen?
Een overzicht van alle wedstrijden die zijn aangemeld bij de regio kun je vinden op:
https://www.knhszuidholland.nl/kalender ... -regio-zh/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 08:36 



 
Profiel   

We staan op een klein stalletje in Maasland.
We hebben een trailer, max. 25 km had ik in gedachten. Dat kunnen we evt later uitbreiden naar verder.

Ze start overigens met een pony. Eind van het jaar wil ze ook gaan starten met het paard van de staleigenaar die ze ook verzorgt en rijdt.

Tuurlijk hebben we in ‘mijn KNHS’ gekeken en zijn er legio mogelijkheden.
Maar ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn. En waar is het ècht leuk starten voor jeugd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 08:50 



 
Profiel   

Maasland ken ik niet zo goed, maar met onderstaande hebben wij positieve ervaringen. Mijn dochter heeft op onderstaande locaties gestart toen ze 12-18 jaar was.

Jockeyclub Rotterdam
Capelse manege Capelle a/d IJssel
Hoge Devel Zwijndrecht
Hippisch centrum Krimpenerwaard
Develruiters Heerjansdam
Prinsenstad Delft
Randhoeve Dordrecht
Schieruiters Rotterdam Zuiderpark
Hippisch centrum Hoogvliet
Rhoonse ruiterclub

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:18 



 
Profiel   

Prinsenstad is helemaal niet te hoor, ze hebben wel een erg mooie entourage (bijv bij oefenspringen een volledig aangekleed parcours), maar vind ik juist heel fijn, de kinderen en ponies leren daar zo veel van! Ze zijn dan weinig meer onder de indruk als ze dan eens ergens anders starten :-) Ze staan open voor iedereen, er rijden ook kinderen op lease ponies (manege ponies dus) mee, de sfeer is juist heel gemoedelijk vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:42 



 
Profiel   

Even een ‘Schopje’

Nu 3x op Prinsenstad gestart en 1x bij Blauw gele Vendel en die Flardingha ruiters.

Nog meer suggesties wellicht? Merk dat er weinig animo is voor pony’s, behalve op Manege Prinsenstad, daar deden gelukkig wel meerder pony combinaties mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 17:48 



 
Profiel   

HCN Nootdorp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 18:24 



 
Profiel   

De pony rubrieken zijn soms best klein inderdaad. Heb je al eens bij Horsecenter Pirouette (voormalige manege Hillegersberg) gestart? Daar rijdt vaak een leuk aantal ponyruiters, en het is ook een hele fijne locatie om te starten. En bijkomend voordeel: je kunt er heerlijk eten, en in het bos uitstappen :-)

Bij de Prinsenstad begint vanaf november de winter dressuur competitie weer; 4 wedstrijden met een finale, is ook een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 09:58 



 
Profiel   

De wintercompetitie in delft vond ik vroeger als kind geweldig inderdaad. Grotere rubrieken en fijn georganiseerd. Vroeger mocht je allemaal ook parade rijden, maar dat zal wel niet meer zo zijn. :') Was enorm gaaf, maar wel heftig met echt wel 30+ pony's in 20x40 baan

Verder was het inderdaad lastiger. En tegenwoordig zijn de rubrieken overal wel klein, ja. Bij mijn vereniging, de prinsenhof ruiters in hazerswoude, zijn ze soms wat groter bij de meerdaagse wedstrijden maar die zijn 2 keer per jaar. Ook altijd leuke prijzen, dagwinnaar en overall winnaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 10:04 



 
Profiel   

SuperRocky schreef
De pony rubrieken zijn soms best klein inderdaad. Heb je al eens bij Horsecenter Pirouette (voormalige manege Hillegersberg) gestart? Daar rijdt vaak een leuk aantal ponyruiters, en het is ook een hele fijne locatie om te starten. En bijkomend voordeel: je kunt er heerlijk eten, en in het bos uitstappen :-)

Bij de Prinsenstad begint vanaf november de winter dressuur competitie weer; 4 wedstrijden met een finale, is ook een aanrader!


Hilligersberg is voor de jeugd echt leuk inderdaad! Vast aantal ruitertjes van mijn oude stal gaat daar maandelijks naartoe. Randhoeve Dordrecht is ook altijd netjes georganiseerd, maar geen idee hoe vol de pony rubrieken daar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 11:37 



 
Profiel   

Reigersburgh in waddinxveen is ook altijd leuk, indoor en outdoor
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen