Kvk inschrijving voor wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Kvk inschrijving voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 11:09

Hoi, ik vroeg me af of het mogelijk is om me bij de kvk in te schrijven zodat ik val onder professionele wedstrijdruiter en nu in de lockdown ook wedstrijden kan rijden. Ik rijd meerdere paarden voor eigenaren, maar vraag geen geld dus ik heb officieel geen inschrijving nodig, maar het zou fijn zijn om de regels enigszins te omzeilen en het kost geloof ik maar 50 euro.
Iemand ervaring mee?
Groetjes

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kvk inschrijving voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:14

Iedereen kan zich inschrijven in Kvk maar dan moet je natuurlijk wel wedstrijden hebben waar je aan mee kunt doen.

Volgens mij moet je voldoen aan de definitie topsporter. Dat is niet een inschrijving kvk toch?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:16

Dat ligt eraan of je zelf voldoet aan de volgende regels:

Citaat:
Onder de categorie profsporters binnen de paardensport vallen alle sporters met een NOC*NSF-topsportstatus, kaderruiters en alle sporters die een arbeidscontract hebben en/of voor hun inkomen hier (deels) afhankelijk van zijn. Dit betekent dat wedstrijdorganisaties en verenigingen kunnen vragen naar een uittreksel van KvK, bewijs van loondienst of dat je moet kunnen aantonen dat je een paardensport opleiding doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:18

Worden er nu wel wedstrijden georganiseerd voor jouw klassen?

In principe kan iedereen zich inschrijven bij de kvk maar houd er rekening mee dat de Belastingdienst etc jou ook meteen weten te vinden zodra je bent ingeschreven.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:20

Je moet wel een bedrijf hebben .....
En je gegevens komen automatisch ook bij de belastingdienst terecht.
Dus waarschijnlijk is het in jouw geval niet handig en ook niet mogelijk.
Kun je geen klein arbeidscontract krijgen bij een van je eigenaren?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:22

Volgens mij mogen er nu alleen wedstrijden georganiseerd worden voor de topsport en mag er nergens basissport georganiseerd worden.

Ik weet dus niet om welke klasse(s) het gaat maar vrees inderdaad dat je met alleen een kvk inschrijving nog steeds geen wedstrijden kunt rijden...

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Kvk inschrijving voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 11:32

Wedstrijden in de basissport zijn er zeker, ze zijn wel dus alleen maar opengesteld aan prof ruiters, maar dit heb ik in de mail gekregen als voorwaarden:

In verband met de huidige Corona-maatregelen kan de wedstrijd van 15 en 16 januari alleen doorgaan voor professionele ruiters. Hieronder vallen:

1. Ruiters die aan kunnen tonen dat ze een bedrijf in de paardensector hebben, dit kan door het overleggen van een uittreksel van de Kamer van Koophandel

2. Ruiters die een arbeidscontract in de paardensport hebben. Hiervoor moet je een werkgeversverklaring kunnen overleggen

3. Ruiters die voor hun inkomen (deels) afhankelijk zijn van de paardensport. Hiervoor dien je een bewijs van loondienst te overleggen.

4. Ruiters die kunnen aantonen dat ze een opleiding in de paardensport volgen. Hiervoor dien je ook een bewijs te overleggen.

Hierbij zou ik dus aan regel 1 willen voldoen door een uittreksel van de kamer van koophandel te overhandingen. De vraag is dus meer, die inschrijving bij kvk is dat voordelig voor mij? En überhaupt mogelijk als ik geen inkomsten heb? Heb ik daar later last van als ik wel geld ga verdienen?
Als iemand hier verstand van heeft zou het fijn zijn, alvast bedankt

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:33

Er worden idd ook basisrubrieken uitgeschreven nu. Je zou in kunnen schrijven bij kvk, volgens mij tot 1225 uren per jaar heeft het belastingtechnisch nog niet zoveel nadelen.
Wat gaat je voordeel zijn? Misschien zijn meetmoment en of wedstrijden zonder publiek op korte termijn wel weer mogelijk. Ook oefenspringen op locatie kan nog steeds. Bij een langere lockdown, zal promotie zonder winstpunten wel weer door de KNHS mogelijk gemaakt worden.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Kvk inschrijving voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:10

Of je houdt je gewoon aan de geldende regels? Die zijn er niet voor niets namelijk. Ik kan hier geen begrip voor opbrengen.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:16

Ihashe schreef:
Hoi, ik vroeg me af of het mogelijk is om me bij de kvk in te schrijven zodat ik val onder professionele wedstrijdruiter en nu in de lockdown ook wedstrijden kan rijden. Ik rijd meerdere paarden voor eigenaren, maar vraag geen geld dus ik heb officieel geen inschrijving nodig, maar het zou fijn zijn om de regels enigszins te omzeilen en het kost geloof ik maar 50 euro.
Iemand ervaring mee?
Groetjes

Je moet wel aan bepaalde eisen voldoen om je in te kunnen schrijven:
Citaat:
Criteria van een onderneming
-Je levert diensten en/of producten.
-Je vraagt hier meer voor dan de kostprijs: een (commerciële) prijs of uurtarief waar je geld aan verdient.
-Je doet zaken met andere mensen dan alleen vrienden of familie en gaat ook de concurrentie aan met ondernemers die dezelfde of gelijkwaardige diensten of producten verkopen.

Je moet dus geld verdienen en dan niet alleen een fooitje.