Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Horsegear Styx hoofdstel

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken dit hoofdstel aan te schaffen. Is deze toegestaan op wedstrijden?
En wat zijn jullie ervaringen met dit hoofdstel?
Ik hoor graag jullie ervaringen :)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:21 



 
Profiel   

Hoofdstel staat niet in de KNHS lijst met toegestane hoofdstellen. Er staat altijd een neus en keelriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:37 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Hoofdstel staat niet in de KNHS lijst met toegestane hoofdstellen. Er staat altijd een neus en keelriem.


Die zijn allebei aanwezig toch ?

overigens TS, ik denk dat je het beste je vraag kan posten in het algemene Anatomische hoofdstellen topic..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:46 



 
Profiel   

Wij hebben deze en bevalt ons echt super, ze ontspant veel sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:48 



 
Profiel   

Zijn ze niet meer in het zwart verkrijgbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:53 



 
Profiel   

overigens TS, ik denk dat je het beste je vraag kan posten in het algemene Anatomische hoofdstellen topic..[/quote]
Hoe verplaatst ik dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:57 



 
Profiel   

marley93 schreef
Zijn ze niet meer in het zwart verkrijgbaar?

Nee alleen nog in het bruin volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:57 



 
Profiel   

Hmm, balen.

Het topic waar je je vraag kunt stellen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:58 



 
Profiel   

Ik dacht deze leuk laatst besteld te hebben in het zwart(!) op epplejeck.com (engelste website? Anyway na bevestiging kreeg ik een mail met dat dit hoofdstel in de toekomst terug zou komen maar ze niet wisten wanneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 23:11 



 
Profiel   

Ik heb deze nu ruim een jaar en bevalt goed :)
Volgens mij mag je hier geen wedstrijden mee rijden maar dat weet ik niet zeker, rij ze zelf niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:21 



 
Profiel   

Flevolander schreef
_Zsazsa_ schreef
Hoofdstel staat niet in de KNHS lijst met toegestane hoofdstellen. Er staat altijd een neus en keelriem.


Die zijn allebei aanwezig toch ?

overigens TS, ik denk dat je het beste je vraag kan posten in het algemene Anatomische hoofdstellen topic..


Nee, het gaat om de onderkant laat ik maar zeggen. Hier heb je 1 riempje om vast te maken ipv 2, dus voor de neusriem en keel of kaakriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:24 



 
Profiel   

Ik heb hem gehad en de stiksels begaven het na een paar maanden. Hoofdstel aan beide kanten bijna in tweeen. En ik doe echt geen gekke dingen :'). Heb inmiddels een micklem. Die is toch een stuk steviger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:44 



 
Profiel   

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... airfield-1

Vriendin van mij heeft dezelfde maar dan van Hooks (is nu ook mooi in de aanbieding :) ), zij rijdt er wedstrijden mee (Z1) ze heeft het geloof ik toen nagevraagd en het mocht.
Ook erg tevreden over de kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:19 



 
Profiel   

Ik heb ook die van Hööks. Super mooi hoofdstel!

Overigens klopt het volgens mij dat het hoofdstel niet toegestaan is bij de KNHS, of het moet recent aangepast zijn?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:28 



 
Profiel   

Ik heb zoiets gehad maar kreeg de bakstukken niet op de juist plek. Die moesten een beetje een bochtje maken om netjes 'neutraal' bij de mond uit te komen. Dat heeft iets te maken met de vorm van de neus/kaak of verhouding neus/mondspleet van mijn paard. Die is blijkbaar net niet gemiddeld. (gewoon een knap koppie trouwens)

Voor ons was het dus niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:05 



 
Profiel   

Ik heb dit hoofdstel ook voor mijn fries. Ze heeft ernstig headshaking gehad en ik zocht iets met zo weinig mogelijk riempjes.

Ik vind het een super hoofdstel, was het enige wat mijn paard accepteerde op dat moment.. Je mag er geen wedstrijden mee rijden, maar zolang jij netjes rijdt en het er goed uit ziet, zal geen enkele jury hier een probleem van maken ..ik rijdt er Z2 mee, je moet er natuurlijk niet mee op kampioenschappen mee rijden, want dan controleren ze wel..Heb voor als er een zeikjury zou zijn een extra riempje geknutseld die ik er in 1 seconde aan kan klikken en dan mag het wel.... *D
Heb dispentatie proberen aan te vragen inclusief dierenarts verklaring, maar kreeg het niet, moest eerst aanvraag doen bij de regio en die moesten het landelijk inbrengen voor goedkeuring van het hoofdstel.. Belachelijk want hoe vriendelijk wil je het hebben?

Heb verder geen problemen met stiksels etc, gewoon goede kwaliteit..


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:30 



 
Profiel   

Daar zit ik ook mee Kasty, ik heb de Lingus dan maar zelfde probleem. Mijn paard wil absoluut niks rond de neus. En dit hoofdstel vind hij fijn.
Ik heb er nu maar een losse keel riem aangehangen in de hoop dat ze er niks van zeggen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:31 



 
Profiel   

ik heb aan de gesp van het riempje van het bit, een riempje die ik er zo aan kan klikken, zelf inelkaar geknutseld maar super handig....

Ik heb ook het nieuwe hoofdstel van qhp hangen die ze eventueel ook nog op kan bij de wedstrijden als ze erg vervelend zijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:15 



 
Profiel   

Ja dat is ook handig gemaakt! Alleen mijn paard wil die riem absoluut niet om z’n neus, die blijft het proberen af te krabben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:44 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Denk dat ik hem toch maar bestel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:58 



 
Profiel   

Ik heb de hooks lingus besteld en de Styx ook gehad. Buiten dat de prijs van hooks een stuk lager ligt, is de kwaliteit gewoon echt veel en veel beter. Zou dus absoluut voor die gaan en de styx laten voor wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 01:15 



 
Profiel   

beegee schreef
Ik heb de hooks lingus besteld en de Styx ook gehad. Buiten dat de prijs van hooks een stuk lager ligt, is de kwaliteit gewoon echt veel en veel beter. Zou dus absoluut voor die gaan en de styx laten voor wat het is.


Met de Styx is echt niks mis qua kwaliteit. Hij ligt bij mij zelfs standaard in de auto en is nog steeds mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen