Nieuwe proeven vanaf April 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 17:49

Heeft iemand die al gezien en wat vinden jullie ervan? Ik probeer in te loggen via mijnknhs maar het lukt niet, dus ik ga maar contact opnemen met de servicedesk.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:52

Ik heb de nieuwe proeven even bekeken, maar met name de klasse die ik straks wil gaan starten. In het mennen is volgens mij alleen op 1 hand rijden eruit. Dus komt goed.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:59

Heb je op de app gekeken of op de desktop. Want bij die laatste staan ze er bij mij gewoon op. En kan ik ze openen. In de Z1 is er ook niks veranderd.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 18:01

Ik heb geen app, ik probeerde gewoon te registreren / in te loggen via mijnknhs wat niet lukt. Zou over een kwartier moeten lukken volgens de servicedesk.

Ik ben voor nu benieuwd naar de nieuwe B en L1 proeven :)

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:47

De eerste B proef en de eerste L1 proef zijn kwa lijnen niet veranderd. Alleen de beoordeling is anders. In de L1 telt wijken telt twee keer mee en halstrekken telt 2 keer mee. De rest heb ik niet bekeken.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:25


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:26

Waar vind ik de nieuwe proeven F13 t/m F15? Kan ze nergens vinden, als ik op google zoek, dan vind ik alleen de uitleg over de nieuwe proeven, maar de proeven zelf kan ik niet vinden.

'De nieuwe proeven zijn beschikbaar in de desktopversie van Mijn KNHS. Na inloggen vind je in het hoofdmenu de optie ‘Dressuurproeven’. Vervolgens zijn de proeven in vijf categorieën ingedeeld, te weten: F-proeven, BB t/m ZZ-Licht, ZZ-Zwaar en hoger, de menproeven en de SWM-proeven. Meer informatie over wat er gewijzigd is in de proeven lees je hier.' dit staat op de site van de knhs.

Bron: https://www.knhs.nl/nieuws/2022/nieuwe- ... en-online/

Maar als ik inlog bij mijn knhs, desktop versie... dan zie ik helemaal geen optie dressuurproeven.

Wie kan mij hieraan helpen :)

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:49

De optie dressuurproeven staat tussen adresboek en hulp nodig boven aan de pagina, als je hebt ingelogd

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:14

Bij mij niet helaas. Kan het dan zijn dat ik ze niet kan zien, omdat ik pas een paar weken weer op de manege rijd en dat dat nog moet worden doorgegeven aan de knhs?

edit: ik ben paar jaar terug wel al lid geweest

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:19

Juttertje88 schreef:
Waar vind ik de nieuwe proeven F13 t/m F15? Kan ze nergens vinden, als ik op google zoek, dan vind ik alleen de uitleg over de nieuwe proeven, maar de proeven zelf kan ik niet vinden.

'De nieuwe proeven zijn beschikbaar in de desktopversie van Mijn KNHS. Na inloggen vind je in het hoofdmenu de optie ‘Dressuurproeven’. Vervolgens zijn de proeven in vijf categorieën ingedeeld, te weten: F-proeven, BB t/m ZZ-Licht, ZZ-Zwaar en hoger, de menproeven en de SWM-proeven. Meer informatie over wat er gewijzigd is in de proeven lees je hier.' dit staat op de site van de knhs.

Bron: https://www.knhs.nl/nieuws/2022/nieuwe- ... en-online/

Maar als ik inlog bij mijn knhs, desktop versie... dan zie ik helemaal geen optie dressuurproeven.

Wie kan mij hieraan helpen :)


Ik heb even voor je gekeken, maar op de KNHS website staan nog niet de nieuwe FNRS proeven, alleen vanaf de BB.

Edit: oh grapje, ik kan ze nu wel zien. Ik stuur je een pb!

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:02

Ik heb de proeven eens bekeken, en het valt mij op dat proef 34 in het M2 eigenlijk een vrij simpele proef is t.o.v. de andere M2 proeven...
In tegenstelling tot de andere proeven zit in 34 alleen de kwartwending. Geen travers, geen keertwending, , geen aanspringen in galop vanuit stap etc. Toch wat raar vind ik, want in theorie zou je dus het M2 door kunnen door alleen steeds deze proef te rijden. Niet dat ik dat wil, maar ik vond het wel opvallend.... :o

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:19

Had ik nou goed begrepen dat je in het L tegenwoordig vanaf de hoefslag naar de A-C-Lijn moet wijken of was dat slechts een gerucht?

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:21

Euridicey schreef:
Had ik nou goed begrepen dat je in het L tegenwoordig vanaf de hoefslag naar de A-C-Lijn moet wijken of was dat slechts een gerucht?


In een paar proeven in de L2 moet dat.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:03

Ik kwam vandaag tot de conclusie dat niet enkel de vliegende wissel van contra naar contra eruit is bij het Z2 maar ook de wissels bij C hebben ze aangepast, daar ben ik wel erg blij mee :j

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:05

Euridicey schreef:
Had ik nou goed begrepen dat je in het L tegenwoordig vanaf de hoefslag naar de A-C-Lijn moet wijken of was dat slechts een gerucht?

In de L2 wijk je een aantal proeven van de hoefslag naar de AC lijn ja. Maar dat is toch niks anders dan van AC naar de hoefslag?

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:11

MightyMickey schreef:
Ik heb de proeven eens bekeken, en het valt mij op dat proef 34 in het M2 eigenlijk een vrij simpele proef is t.o.v. de andere M2 proeven...
In tegenstelling tot de andere proeven zit in 34 alleen de kwartwending. Geen travers, geen keertwending, , geen aanspringen in galop vanuit stap etc. Toch wat raar vind ik, want in theorie zou je dus het M2 door kunnen door alleen steeds deze proef te rijden. Niet dat ik dat wil, maar ik vond het wel opvallend.... :o


Dat klopt, maar volgens mij was dat in de oude proeven (daar was het nr 19 geloof ik) ook al zo, toch?

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 18:22

Spenk schreef:
Euridicey schreef:
Had ik nou goed begrepen dat je in het L tegenwoordig vanaf de hoefslag naar de A-C-Lijn moet wijken of was dat slechts een gerucht?

In de L2 wijk je een aantal proeven van de hoefslag naar de AC lijn ja. Maar dat is toch niks anders dan van AC naar de hoefslag?

Wijken vanaf de A-C lijn naar de hoefslag lijkt mij makkelijker. Van nature willen paarden wel naar het schot van de bak toe lopen.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:24

bamsy schreef:
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat niet enkel de vliegende wissel van contra naar contra eruit is bij het Z2 maar ook de wissels bij C hebben ze aangepast, daar ben ik wel erg blij mee :j


Niet in alle proeven. In sowieso 1 Z1 proef zit er nog een eenvoudige wissel bij de C

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:25

Ineke2 schreef:
Spenk schreef:
In de L2 wijk je een aantal proeven van de hoefslag naar de AC lijn ja. Maar dat is toch niks anders dan van AC naar de hoefslag?

Wijken vanaf de A-C lijn naar de hoefslag lijkt mij makkelijker. Van nature willen paarden wel naar het schot van de bak toe lopen.

Dat is op wedstrijd meestal te zien ja, meerendeel is gewoon over schouders naar de bakrand lopen.

Als je paard aan het been is maakt het niet uit welke kant je op wijkt.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:37

FriesWytske schreef:
bamsy schreef:
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat niet enkel de vliegende wissel van contra naar contra eruit is bij het Z2 maar ook de wissels bij C hebben ze aangepast, daar ben ik wel erg blij mee :j


Niet in alle proeven. In sowieso 1 Z1 proef zit er nog een eenvoudige wissel bij de C


De vliegende wissel is er wel uit. :)

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:43

Daar ben ik nog niet aan toe :o . Moet eerst nog een paar punten halen :D , voordat ik mij daarmee bezig houd.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:33

Zeepsop schreef:
FriesWytske schreef:

Niet in alle proeven. In sowieso 1 Z1 proef zit er nog een eenvoudige wissel bij de C


De vliegende wissel is er wel uit. :)

Ik doelde inderdaad op de vliegende wissels bij C, die zijn aangpast naar oa een grote volte in contra bij R of S met de vliegende wissel op B of E dus meer vanuit een recht lijn in (net na) de bocht

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:48

Via mijnknhs kan je de proeven zien. Ik vind het heel goed dat ze die onderste punter veranderd hebben, onder anderen alle gangen samengevoegd in 1 cijfer.
In het M1 zit nu ergens een heel pittig lijntje, maar gelukkig zijn we daar nog niet :)

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nieuwe proeven vanaf April 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:48

Ik moest nog wel even wennen, ik was de B-18 aan het bekijken en daar heb je nu een stukje B-F-A arbeidsdraf, terwijl je daarvoor al draaft.
Maar omdat ze de gangen nu niet los beoordelen wordt je dus gewoon op het stukje draven beoordeeld!

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:07

Binkie_Eline schreef:
Ik moest nog wel even wennen, ik was de B-18 aan het bekijken en daar heb je nu een stukje B-F-A arbeidsdraf, terwijl je daarvoor al draaft.
Maar omdat ze de gangen nu niet los beoordelen wordt je dus gewoon op het stukje draven beoordeeld!

Dat heeft niks met de gangen die niet los beoordeelt te maken hoor. Je word namelijk in elke oefening beoordeeld op de gang. Dat heeft te maken met dat ze geen grijze gebieden meer willen dus nu expliciet dat stukje benoemen.

In bijvoorbeeld een Z proef zat dan K verzamelde stap A verzamelde galop. Nu staat er dan K-A verzamelde stap zodat als er iets misgaat in dat stukje er niet meer getwijfeld hoeft te worden van waarin neem je dat cijfer mee.