Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Handicapregeling pony wedstrijden

 
Profiel   

Hoi!

Ik heb de volgende vraag, maar kan het in het regelement van de KNHS niet duidelijk vinden.

Mag een vereniging tijdens een KNHS wedstrijd de categorie C en E samenvoegen?
Er waren maar twee pony’s in deze klasse, dus er zat geen D pony tussen de C en E en tijdens de prijsuitreiking werd verteld dat ze dit dus samen hadden gevoegd.

Ik weet niet beter dat het altijd aangesloten moet zijn (AB ABC BC BCD CD CDE DE) maar toen ik het vroeg bij het secretariaat zeiden ze dat wanneer er zo weinig pony’s in een klasse zijn ze mogen beslissen om dat op deze manier samen te voegen.
Is dat ook echt zo? Of waren ze vooral heel aardig voor hun clubkas? :j

Ik weet waar ik het regelement van de KNHS kan vinden maar deze specifieke vraag haal ik er niet uit dus wie weet is hier een official of iemand van een wedstrijdsecretariaat die mij dit kan vertellen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 22:52 



 
Profiel   

Citaat
Het samenvoegen van categorieën:
Bij een ponywedstrijd voor springen en/of dressuur dienen voor de te verrijden klassen alle categorieën te worden uitgeschreven. Er dient per klasse per categorie of combinatie van categorieën een klassement te worden opgemaakt. Bij het opmaken van het klassement is het ongeacht het aantal deelnemers toegestaan in een klasse opeenvolgende categorieën van pony’s samen te voegen. De volgende samenvoegingen zijn mogelijk: A/B, A/B/C; B/C; C/D; C/D/E en D/E.


Lastig. Je kan er op 2 manieren naar kijken, maar ik denk dat het logisch is als ze er naar kijken als het samenvoegen van D/E, maar dat ze dan nog steeds te weinig hebben en ook de C toevoegen. Dan is het wel zo dat de D er niet is en je tussen wat overslaat, maar het is niet zo dat de D apart wordt verreden. Dus impliciet is het CDE.
Maar ik denk dat je hierover de KNHS zou moeten mailen als je een eenduidig antwoord wilt.

Sidenote: je noemt ook BCD, maar dat mag niet samen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 23:11 



 
Profiel   

Tja in principe wilde ze dan cde samenvoegen maar was die d er niet. Lijkt mij wel dat dit mag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 23:49 



 
Profiel   

Ik ben vooral benieuwd waarom het je uitmaakt? :)
Sluit me overigens aan bij bovenstaande. Aangezien CDE wel mag, lijkt me dit ook toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 00:00 



 
Profiel   

Gaat het om je dochter? Ergens bekruipt mij het gevoel dat de vraag gesteld wordt omdat die niet degene was die met de prijs naar huis ging :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 00:06 



 
Profiel   

Ik heb dit ooit gevraagd tijdens de jurycursus toen we de reglementen moesten leren. Vraag was toen of je bijvoorbeeld een C-M1 tegen een E-M2 mag laten rijden. Het is inderdaad wat hiervoor al is genoemd, er wordt uitgegaan van CDE dus het mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 00:34 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Ik ben vooral benieuwd waarom het je uitmaakt? :)
Sluit me overigens aan bij bovenstaande. Aangezien CDE wel mag, lijkt me dit ook toegestaan.


Omdat het mij niet duidelijk is. En ik kan het in het regelement niet goed vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 08:45 



 
Profiel   

Bienotje schreef
Gaat het om je dochter? Ergens bekruipt mij het gevoel dat de vraag gesteld wordt omdat die niet degene was die met de prijs naar huis ging :=


Waarom zo negatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 08:45 



 
Profiel   

Als je het echt zeker wilt weten zou ik de vraag bij de knhs neerleggen.

Volgens mij mag het ook.

Op het secretariaat zitten meestal vrijwilligers die hun uiterste best doen om de wedstrijd goed en eerlijk te laten verlopen.
Dat jij er dan gelijk vanuit gaat dat ze de clubkas spekken door creatief te zijn met een handicap regeling vind ik niet zo netjes eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 10:29 



 
Profiel   

Bij mijn weet mag het juist niet en moeten C en E een aparte prijsuitreiking krijgen.

Als er een D ingeschreven stond en niet gestart heeft mag het vlgs mij wel, dan heeft het op de startlijst gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 12:32 



 
Profiel   

manonutjuh schreef
Als je het echt zeker wilt weten zou ik de vraag bij de knhs neerleggen.

Volgens mij mag het ook.

Op het secretariaat zitten meestal vrijwilligers die hun uiterste best doen om de wedstrijd goed en eerlijk te laten verlopen.
Dat jij er dan gelijk vanuit gaat dat ze de clubkas spekken door creatief te zijn met een handicap regeling vind ik niet zo netjes eigenlijk.


Geloof mij, die zijn er echt genoeg. Heb wel meegemaakt dat iemand twee keer eerste werd en maar 1 roset en 1.1/2 prijzengeld ipv 2x.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 13:59 



 
Profiel   

ukkiepuk schreef
Bij mijn weet mag het juist niet en moeten C en E een aparte prijsuitreiking krijgen.

Als er een D ingeschreven stond en niet gestart heeft mag het vlgs mij wel, dan heeft het op de startlijst gestaan.


Zo dacht ik ook dat het was idd.



En nee, het ging niet om mijn dochter. Ik vroeg het me gewoon af omdat het bij de ene vereniging wel gebeurd en bij een andere vereniging niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen