Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welke GP freestyle het bekijken waard?

 
Profiel   

Lisa Wilcox met Relevant op de WEG Jerez 2002
https://youtu.be/H7lKQ00fNn0
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 15:16 



 
Profiel   

Nadine Cappelmann met Farbenfroh
https://youtu.be/8cLKQlygrvc

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 15:17 



 
Profiel   

Ingrid Klimke met Franziskus
https://youtu.be/ERqkCSVBbYE

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 15:19 



 
Profiel   

Henri Ruoste is ook een fijne
https://youtu.be/9SA1MyBC7Fo

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 15:27 



 
Profiel   

Zitten echt goede tussen. Dank jullie wel.
Twee bokkers hadden Sabine Schut-Kerry met Sanceo, dat vond ik echt een verrassende combinatie. Mooie halshouding en ruimte voor de kaak. Prachtig paard ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 23:14 



 
Profiel   

Was zelf altijd wel fan van Damon Hill en Helen Langehanenberg. En dan altijd struikelen over haar achternaam als ik het uit wil spreken. Terwijl het eigenlijk niet eens zo'n moeilijke naam is.

https://www.youtube.com/watch?v=woJhn__TKfo
Weet niet of dit hun beste freestyle is. Maar zeker een goede.

Misschien heeft die nog wat diepvries over voor mijn merrie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 23:36 



 
Profiel   

OK geen Grand Prix maar paradressuur, maar ik word erg blij van haar muziek
https://youtu.be/iwzu12IwjjY

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 23:44 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Elisa2 schreef
Ja Karin Rehbein, ik vind het wel grappig om te zien dat het niveau echt enorm gestegen is..wat zij bijv. met Donnerhall deed was super knap voor die tijd maar qua verzameling is het soms eerder vergelijkbaar met Z niveau dan met de Grand Prix van nu.

Rainer Klimke blijft fijn om naar te kijken, ook naar warming up filmpjes..gewoon op trens.


Haha, echt hé :D
Ik had een veulen gefokt van Donnerhall lang geleden en die hengst was toen echt één van de beste dressuurhengsten die er waren.

Nostalgie dit hoor <3


Het is wel de beste vererver van Grand Prix paarden gebleken. :D

Rivano: sperma is er wel..alleen een beetje duur...http://triplevdekdiensten.nl/damon-hill-2/

Sabine Schut was voor mij ook de grootste positieve verassing op de OS vorig jaar. USA is sowieso ook veel beter gaan rijden.

Farbenfroh is voor mij echt jeugdsentiment, wat vond ik dat een geweldig paard destijds en wat was ie lastig soms haha. Chacomo vond ik ook geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 08:33 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
OK geen Grand Prix maar paradressuur, maar ik word erg blij van haar muziek
https://youtu.be/iwzu12IwjjY


Hij is dokter, dus kan het vast extra waarderen. En ik ook.
Vind een freestyle altijd speciaal als ze voor de gangen en oefeningen steeds andere muziek/ritme overgangen gebruiken. En niet met hetzelfde deuntje een heel stuk doorrijden, oefeningen doen, etc. Zo knap dat een ruiter zo muziek-getimed kan rijden. Deze freestyle voldoet daar zeker aan. En met wat pittigere muziek. Bedankt. Wilde vooral variatie ook aan muziek laten zien/horen.


Elisa2 schreef
Ik had een veulen gefokt van Donnerhall lang geleden en die hengst was toen echt één van de beste dressuurhengsten die er waren.


Donnerhall bloed ook hier zeer gewaardeerd. Heb toevallig Floriscount op het lijstje voor mijn merrie waar Donnerhall in zit. (dam's sir) En dan heb je nog Don Schufro, ook goede hengst, maar helaas WFFS drager. Omdat ik weer aan Don Schufro moest denken even gezocht naar een kur, en dit is nog eens opvallende muziek. Guns n roses, Pink floyd, Led Zeppelin, etc.

https://www.youtube.com/watch?v=Nqd7cHIVF2k
Alleen het beeld vervormd op mijn laptop, samengedrukt. Op mijn telefoon is beter.


Elisa2 schreef
sperma is er wel..alleen een beetje duur...http://triplevdekdiensten.nl/damon-hill-2/


Zo dan. Gouden balletjes.

Elisa2 schreef
Farbenfroh is voor mij echt jeugdsentiment, wat vond ik dat een geweldig paard destijds en wat was ie lastig soms haha.


Briar! (niet echt jeugdsentiment, maar verlaat sentiment. Maar beetje zelfde type as Farbenfroh)
Vos, mega bles, witte benen, wat "grover" hoofd, vader was een springhengst, etc. Wat vond ik hem gaaf. Hij is trouwens dit jaar overleden op 30 jarige leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 16:37 



 
Profiel   

Briar <3

Leuk dat je ook nog Donnerhall bloed hebt staan ! Ik ben nu al benieuwd naar de papa in spé en het veulentje :D
Floriscount ? Wat een mooi dier ! Heeft heel veel van Donnerhall vind ik.

Ik heb nu nog een merrie van D-Day hier thuis, achterkleindochter van Donnerhall dus.
En mijn Don Primero merrie is vorige week ingeslapen ;( 30 jaar is ze mogen worden en 27 jaar bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 17:16 



 
Profiel   

Ah sneu, maar wat een mooie lange tijd..

Ik heb een paard gehad met mv Don primaire, Donnerhall bloed is gelukkig nog goed vertegenwoordigd in de fokkerij.

Briar, ja ook een mooie hengst..minder beweging en schwung dan Farbenfroh maar zeker een heel goed paard met een machtig front. Heeft ook goed gefokt en veel allround nakomelingen gegeven.

Don Schufro heeft zich natuurlijk ook enorm bewezen in de fokkerij, beetje offtopic maar ik vond Don Perignon ook een erg goed paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-22 07:57 



 
Profiel   

Ja klopt, die Perignon was ook een talent.
Gelukkig inderdaad dat er nog zoveel Donnerhall bloed te vinden is.

Ik vind het ook heel leuk om te lezen dat ze er in Brazilië ook gek op zijn :D
Zijn genen zitten letterlijk all over the world <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-22 08:08 



 
Profiel   

Heb Floriscount en zijn nakomelingen destijds helemaal nageplozen. In andere landen (Duitsland, Scandinavië) is hij veel populairder dan in Nederland volgens mij. Maar in Nederland is er Ferguson, zijn goedgekeurde zoon, misschien daarom?
Wel jammer dat de fokker Floriscount (DOB 2005) aan zijn dochter gegeven heeft om te rijden/uit te brengen, en hij daardoor geen (en misschien wel nooit) Grand Prix gedaan heeft. Maar hij heeft een super karakter en rijbaarheid, kan me ook goed voorstellen dat hij dit zijn dochter enorm gunt, en de hengst was al voldoende populair voor de fokkerij en had zich al meer bewezen door zijn succesvolle nakomelingen.

Hij is wat steviger, daar hou ik wel van. Sommige dressuurpaarden zijn best zwaar van lichaam en dan van die lange "iele" beentjes eronder, met kleine hoeven. Mijn merrie heeft ook flinke botten en hoeven gezien de maat bescherming die ze nodig heeft... :')

Jammer dat diepvries importeren zo belachelijk duur en lastig is, en Floriscount voor het buitenland geen veulen/gustregeling heeft, en zijn rietjes zijn ook niet goedkoop. :D


Citaat
Donnerhall bloed is gelukkig nog goed vertegenwoordigd in de fokkerij


Heb zelfs nog gezocht of iemand nog ergens een oud verdwaald rietje van hem heeft liggen.
Al had de Borculo Elite Online Foal maar liefst 1 Donnerhall rietje in de verkoop. Gelukkig inderdaad veel zonen van hem te vinden.
Maar zijn natuurlijk ook andere hele goede bloedlijnen.

Citaat
Ik vind het ook heel leuk om te lezen dat ze er in Brazilië ook gek op zijn


Haha, nee. Ik ben de enige wierdo uitzondering.
In 2016 was er de jaarlijkse stamboek festival en keuring, en Arie Hamoen was er als keuringsmeester. (is niet voor KWPN, maar de Braziliaanse versie ervan, ABCCH/BH/Brasileiro de Hipismo). Brazilie is een springland, geen dressuurland, als je je dressuurpaard wil laten keuren moet je het als springpaard doen. Voor dressuur laten keuren bestond toen nog niet eens. Volgens mij hebben ze 2 jaar geleden een dressuur proefkeuring gedaan. Geen idee of dat doorgezet is.
Met je luxe elite gefokte dresuuurdanser, beensbeschermers om, en hup, lekker vrijspringen voor de keuringsjury! :+
Maar goed, hij heeft ook een clinic gedaan over de fokkerij. Dat veroorzaakte een flinke rel, want toen kwamen ze erachter wat KPWN allemaal doet voor hun leden/fokkers, en in Brazilie betaal je veeeeel meer, maar concepten/databases met indexen, fokwaardes, niets daarvan. Er zijn ook maar amper predikaten en ook met wat mindere relevante voorwaardes.
Hij helemaal uitleggen over hoe je de beste hengst kunt kiezen, hoe jongere hengsten een voordeel kunnen zijn, hoe de merrielijn werkt, etc. Echt goede presentatie. Komt er 1 slide met de WBFSH hengsten index, waar hij snel voorbij wilde scrollen omdat.. tja,vanwege wat hij nu allemaal aan het uitleggen was. En iedereen "NEEEEE, terug!!!! Laat me een foto maken. Wie stond er op 1!?!?."
Die hadden meteen hun keuze voor het volgende jaar gemaakt...

:x

Sorry, moest deze anekdote even delen.

Dressuurdiepvries van warmbloed hengsten wordn maar door een zeer beperkt aantal stallen geïmporteerd, is ontzettend moeilijk en duur met veel risico's. Dus daardoor zijn er maar weinig hengsten hier beschikbaar.
Ook omdat hier veel dressuur met Lusitano's gereden wordt, maar dat is flink aan het veranderen de laatste jaren. Toen ik dressuurwedstrijden reed in 2009/2010, was het absolute grote merendeel Lusitano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 14:15 



 
Profiel   

Ik ben zelf erg fan van Isabell werth met BellaRose.


https://youtu.be/mpGOkGJCOL0

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 14:29 



 
Profiel   

Oh ik had het verkeerd begrepen zie ik nu :o
Brazilië springland inderdaad. Ik dacht dat ze eindelijk een beetje bijbeenden wat dressuurfokkerij betreft. Niet dus :')
Altijd leuk die anekdotes hoor, mogen er nog meer komen :D

Ook lang en breed de moeite waard om te bekijken, is Alizée Froment. Met en zonder zadel en hoofdstel de GP door _/-\o_ En nog talrijke andere geweldige dingen met paarden !
Ik was haar helemaal vergeten en hoorde een dik uur geleden dat ze op 10km van mijn deur woont.
I'm over the moon :wow: :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 15:18 



 
Profiel   

Denk wel dat veel vooruitgang gaat komen in de dressuur hier en dressuur fokkerij. Echt begin stadium, ook voor hengstenkeuringen. Heb ooit een poging gedaan om de regels van het friese stamboek uit te leggen. Hun calculator op de site (als je lid bent). Hoe (terecht) streng de hengstenkeuring is.
En dan krijgt de hengst hier een BBII "stamboek"papier, en dan: "Kijk, dekhengst!"
Umh. Nee.

Maar het valt ook niet te vergelijken. Zijn ook veel dingen die hier veel beter geregeld zijn dan in Nederland.
Met bijvoorbeeld Working Equitation en Embryo Transfer zijn ze hier weer veeeeel verder.

Citaat
Alizée Froment. Met en zonder zadel en hoofdstel de GP door


Die is helemaal geweldig. Laat daar graag videos van zien. Veel mensen zijn hand-en-arm gefocust, en proberen alles met de teugels op te lossen. Dan zeg ik, je hebt heel die teugels helemaal niet nodig. En dan ben ik natuurlijk heel vreemd.
8)7

Het zien van die videos zijn eye-openers. Met de stalruiters ook een test gedaan. In stap van hand veranderen, halt houden en voltes maken zonder teugels. (nee, geen Grand Prix nog... :D )

Citaat
dat ze op 10km van mijn deur woont.


Wat gaaf! Dat schept mogelijkheden.

Zat ooit een hele tijd voor mijn werk op 1 of andere verweggistan eiland in Denemarken. Was echt niets te doen, zelfs de restaurants (die er al amper waren) gingen om 7 uur dicht. Ben ik er weg.... bleek Brent Branderup zijn stal aan de rand daar te hebben. Argh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-22 15:42 



 
Profiel   

Rivano schreef
Zat ooit een hele tijd voor mijn werk op 1 of andere verweggistan eiland in Denemarken. Was echt niets te doen, zelfs de restaurants (die er al amper waren) gingen om 7 uur dicht. Ben ik er weg.... bleek Brent Branderup zijn stal aan de rand daar te hebben. Argh.

Da's ook om je schoen op te vreten }>

Ah kijk, leuk om te lezen dat ze in embryo transfer veel verder staan. Wist ik niet en had het eigenlijk ook niet verwacht. Een mens leert elke dag bij -:)

Working equitation had ik verwacht. Mede ook door de vele portugese paardjes die ze hebben.
En polo schiet mij net te binnen. Heb ooit polopaardjes naar en van Brazilië verscheept toen ik nog in de luchtvracht werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-22 08:21 



 
Profiel   

3timesmom schreef
Ik vind zelf Sabine Schut Kery echt heel netjes en vriendelijk rijden.
Ik kende haar niet maar bij de olympische spelen vorige zomer was ze me heer erg opgevallen.


Dit. En dan vooral de Grand Prix Special op de Olympische Spelen van haar.
Hopelijk kan je het terugvinden. Was echt fantastisch!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-22 08:25 



 
Profiel   

Working equitation vind ik ook zo leuk om naar te kijken.

Alize Froment is ook een inspirerende dame, Uta Graf die ik noemde deed/ doet ook dat soort dingen.

Een goede dressuurruiter doet ook nauwelijks wat met de hand imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-22 08:30 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ah kijk, leuk om te lezen dat ze in embryo transfer veel verder staan.


Is de normale manier van fokkerij. Niemand denkt er nog bij na. De kliniek waar we bij aangesloten zijn krijgen ook vaak veeartsen uit Europa en de VS die stage komen lopen.
Bij ons op stal ook de standaard manier. Hoge succesfactor ook. Alle draagmoeders zijn elk jaar dragend door ET. Veel gaan er ook vanuit dat in Nederland/Europa dit de normale manier is, en kijken me vreemd aan als ik vertel dat het maar weinig voorkomt. Of dat moet veranderd zijn over de jaren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 14:42 



 
Profiel   

Ik zit niet in de fokkerij, maar er zijn hier wel een paar centra die ook ET doen.
Standaard is het zeker niet hier in België.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 12:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen