Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke GP freestyle het bekijken waard?

 
Profiel   

Mijn dokter was altijd een springruiter maar is tijdje geleden geswitched naar dressuur en heeft een leuke Lusitano merrie gekocht.

Hij is erg gefascineerd door de Kür op muziek. Is fan van de combi Dalera BB en Jessica. Dus had beloofd wat inspirerende youtube videos te sturen van GP Freestyle wedstrijden.

Had al de meer bekende van HP en Nadine (you & me), van Fuego (Munoz Diaz), en die met de Lion King muziek (Laura en Mistral).


Maar ben eigenlijk op zoek naar videos waar het rijden zo klassiek/ correct mogelijk is. Geen stress, zwiepende staarten, niet achter de looplijn, geen holle rug tijdens de piaffe/passage, geen 10kg in de handen, en dan met goede/gave muziek.

Na flink wat videos bekeken te hebben besloten bokt te vragen.

Hebben jullie een tip welke GP freestyle video echt het kijken waard is? Voor muziek, artistieke waarde en zachte/vriendelijke/ontspannen rijstijl.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 03:28 



 
Profiel   

Alles van Cathrine Dufour, Charlotte Dujardin en Carl Hester wat mij betreft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 04:35 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Alles van Cathrine Dufour, Charlotte Dujardin en Carl Hester wat mij betreft :D


Zal nog eens luisteren naar hun muziek. Cathrine Dufour en Carl Hester hou ik ook wel van. Na een tijdje zie je door de bomen het bos niet meer, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:25 



 
Profiel   

Ik ben fan van de kur van Charlotte Dujardin met Valegro


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:48 



 
Profiel   

Kimsel94 schreef
Ik ben fan van de kur van Charlotte Dujardin met Valegro


Deze valt inderdaad onder de noemer: heel netjes gereden, en met zo'n geweldig rustige staart. En ook piaffe mooi met de rug omhoog. Die eerste halt is ook super. Echt een TOP test. Zo knap.
Voor muziek, misschien wat braaf. Hun kur van de London Olympics had meer power en herkenning. Die heb ik er nu bij staan. Maar deze bewaar ik ook, om een aantal super oefeningen te laten zien. Hoe het moet zeg maar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 17:28 



 
Profiel   

Alles wat hierboven genoemd is inderdaad :D
En als hij een lusitano merrie gekocht heeft, is het portugese team van de OS in Tokio misschien ook leuk om te kijken. Dit zijn ze:
Citaat
Maria Caetano (Coroado), Rodrigo Moura Torres (Fogoso), João Torrão (Equador) en Duarte Noguera (Beirao).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 17:42 



 
Profiel   

Kijk eens op het instagram account van @blondedressage :)
Zij is heel bewust bezig met het analyseren van profs op topniveau, vanuit een klassieke blik. Super leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 17:42 



 
Profiel   

xLoki schreef
Kijk eens op het instagram account van @blondedressage :)
Zij is heel bewust bezig met het analyseren van profs op topniveau, vanuit een klassieke blik. Super leerzaam!

Leerzaam of afzeiken terwijl ze zelf nooit dat niveau zou halen? Vind het tenenkrommend hoe makkelijk zij kritiek geeft wat professionele mensen kan beschadigen die dag in dag uit met zoveel zorg, discipline, doorzettingsvermogen en liefde in de paarden werken.

Op wedstrijd is er genoeg uit te halen wat niet volgens het boekje hoort maar zo bewust stukken opzoeken en afzeiken terwijl je zelf niet eens uit komt op wedstrijden vind ik echt het motiveren niet waard :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 20:12 



 
Profiel   

xmarliez schreef
xLoki schreef
Kijk eens op het instagram account van @blondedressage :)
Zij is heel bewust bezig met het analyseren van profs op topniveau, vanuit een klassieke blik. Super leerzaam!

Leerzaam of afzeiken terwijl ze zelf nooit dat niveau zou halen? Vind het tenenkrommend hoe makkelijk zij kritiek geeft wat professionele mensen kan beschadigen die dag in dag uit met zoveel zorg, discipline, doorzettingsvermogen en liefde in de paarden werken.

Op wedstrijd is er genoeg uit te halen wat niet volgens het boekje hoort maar zo bewust stukken opzoeken en afzeiken terwijl je zelf niet eens uit komt op wedstrijden vind ik echt het motiveren niet waard :n

Dan delen wij duidelijk niet dezelfde mening :)
Ik volg haar al langer en vind vooral haar uitleg over biomechanica en klassieke dressuur interessant. Ze deelt veel voorbeelden van ‘hoe het wel hoort’. Ze geeft oa Jessica en Dalera vaak als voorbeeld van hoe het wel hoort.

Afzeiken vind ik het niet per sé, gezien ze beelden deelt van ruiters wat geen eenmalige acties zijn, maar juist waarbij keer op keer ernstige zaken niet door de jury’s worden afgestraft. Haar eigen niveau vind ik niet zo relevant, zij geeft zelf ook aan dat ze niet perfect rijdt, maar dat ze wel een paardvriendelijk en harmonisch beeld nastreeft, en dat is wat er vaak mist in de hedendaagse top van de dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 08:14 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Alles wat hierboven genoemd is inderdaad :D
En als hij een lusitano merrie gekocht heeft, is het portugese team van de OS in Tokio misschien ook leuk om te kijken. Dit zijn ze:
Citaat
Maria Caetano (Coroado), Rodrigo Moura Torres (Fogoso), João Torrão (Equador) en Duarte Noguera (Beirao).


Thanks! Ik ga eens googlen naar goede kuren van hun.


xLoki schreef
Kijk eens op het instagram account van @blondedressage

xmarliez schreef
Leerzaam of afzeiken terwijl ze zelf nooit dat niveau zou halen?


Zal eens kijken hoe ze het doet/aanpakt. Of het inderdaad teveel vinger wijzen is, of echt met vergelijkingen, realistische context, respectvol, etc.
Zag een keer een leerzame video waar mensen zelf hun rit instuurden, dan zette ze het beeld stil, nam een screenshot, en ging dan lijnen trekken enzo. Veel kwam eigenlijk vanuit een verkeerd zadel voor dat persoon. Al zal dat bij de top wel minder vaak voorkomen. (lijkt me)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 19:23 



 
Profiel   

Jaaa xLoki!! zo erg met je eens! De manier hoe zij naar dressuur kijkt het vergelijkt en ook de problemen in de sport aankaart is zo fijn! ze is het niet alleen aan het "afkraken" ze deelt ook regelmatig haar favorieten.
De sport verandert, maar waar ze het laatst over had "de nieuwe dressuurzit" is wel interessant om op in te duiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 20:29 



 
Profiel   

Van vroeger en sommige nog van nu...Kyra Kyrkland, Uta Graf, Ulla Salzgeber, Helene Langehanenberg, Hubertus Schmidt. Allemaal klassieke duitse dressuur, dezelfde basis dus als Jessica. Van de Olympische spelen van vorig jaar, Sabine Schut Kery met Sanceo. (ook duits klassiek opgeleid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 08:03 



 
Profiel   

Ik vind zelf Sabine Schut Kery echt heel netjes en vriendelijk rijden.
Ik kende haar niet maar bij de olympische spelen vorige zomer was ze me heer erg opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 08:30 



 
Profiel   

Ik blijf de oudere kuren van Tineke Bartels ook nog steeds heel fijn vinden om naar te kijken.
Van nu Dujardin en Bredow-Werndl.

En bevooroordeeld vind ik ook altijd de kuren van Patrick erg leuk om naar te kijken :D , maar dat is ook omdat je hem en de paarden goed kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 08:35 



 
Profiel   

Daniel Bachmann rijdt ook altijd erg fijn naar mijn mening.https://m.youtube.com/watch?v=RM56wdAWLeo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 09:04 



 
Profiel   

Ghttps://m.facebook.com/watch/?v=578603008941841&_rdr

Geen GP maar de kur van Dinja met Capri sonne Voorbeeld van een kur met stoere muziek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 09:13 



 
Profiel   

Ik vind de stukjes training van Carl Hedin op zijn instagram ook altijd leuk om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 09:20 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Is geen straf om al die freestyles te zien. Heb al een mooi lijstje. Hij heeft nu Corona, dus alle tijd om YT videos te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 13:50 



 
Profiel   

Matheno schreef
Ik vind de stukjes training van Carl Hedin op zijn instagram ook altijd leuk om te zien

Ik vind Carl sowieso niet vervelend om naar te kijken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 14:23 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Matheno schreef
Ik vind de stukjes training van Carl Hedin op zijn instagram ook altijd leuk om te zien

Ik vind Carl sowieso niet vervelend om naar te kijken :')


Hahaha neuh dat speelt ook wel een beetje mee :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 14:31 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Van vroeger en sommige nog van nu...Kyra Kyrkland, Uta Graf, Ulla Salzgeber, Helene Langehanenberg, Hubertus Schmidt. Allemaal klassieke duitse dressuur, dezelfde basis dus als Jessica. Van de Olympische spelen van vorig jaar, Sabine Schut Kery met Sanceo. (ook duits klassiek opgeleid)


Inderdaad !
En nog wat uit de oude doos... Rainer Klimke met Ahlerich :D

Ook de pas-de-deux van Karin en Herbert Rehbein met Donnerhall en Donnerwetter <3
https://www.youtube.com/watch?v=7sQMcxGXnWU

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 15:25 



 
Profiel   

Ja Karin Rehbein, ik vind het wel grappig om te zien dat het niveau echt enorm gestegen is..wat zij bijv. met Donnerhall deed was super knap voor die tijd maar qua verzameling is het soms eerder vergelijkbaar met Z niveau dan met de Grand Prix van nu.

Rainer Klimke blijft fijn om naar te kijken, ook naar warming up filmpjes..gewoon op trens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 08:35 



 
Profiel   

Matheno schreef
c_alsemgeest schreef
Ik vind de stukjes training van Carl Hedin op zijn instagram ook altijd leuk om te zien

Ik vind Carl sowieso niet vervelend om naar te kijken :')

Hahaha neuh dat speelt ook wel een beetje mee :-D



Haha, op zo'n manier heb ik hem echt nog nooit bekeken.. :D

Maar trainingfilmpjes van hem en Charlotte vind ik ook fijn om naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 08:36 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja Karin Rehbein, ik vind het wel grappig om te zien dat het niveau echt enorm gestegen is..wat zij bijv. met Donnerhall deed was super knap voor die tijd maar qua verzameling is het soms eerder vergelijkbaar met Z niveau dan met de Grand Prix van nu.

Rainer Klimke blijft fijn om naar te kijken, ook naar warming up filmpjes..gewoon op trens.


Haha, echt hé :D
Ik had een veulen gefokt van Donnerhall lang geleden en die hengst was toen echt één van de beste dressuurhengsten die er waren.

Nostalgie dit hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 14:26 



 
Profiel   

Sonke Rothenberger met Cosmo op EK 2017, Imke schellekens-Bartels met Sunrise op de pianomuziek van Wibi Soerjadi, Sabine Schut-Kerry met Sanceo op OS 2021
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen