Selectiewedstrijden gelderland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeijerink
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-20

Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 11:50

Hoi allemaal,

Ik woon sinds kort met mijn paard in Dronten en wil met het outdoor seizoen meedoen voor de kampioenschappen dressuur B. Ik heb eerder in utrecht wedstrijden gereden maar nooit kampioenschappen en snap er helemaal niks van. Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt want dat schijnt per regio/kring sterk te verschillen. Ik woon dus in Dronten en wil mij ook hier in de buurt bij een vereniging inschrijven. Alle hulp/tips/informatie is welkom!

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:59


Emeijerink
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-20

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 13:53

Bedankt voor je reactie! De meeste van deze regels kende ik inderdaad wel maar zit er meer mee hoe je je kunt selecteren. Zijn er speciale selectiewedstrijden? Aan hoeveel moet je meedoen? Wordt je geselecteerd op score of op 1e 2e 3e plaats? Wanneer zijn de selectiewedstrijden? Dat soort vragen zit ik eerder mee. Ik weet dat er in utrecht geen selectiewedstrijden meer zijn en dat je volgens mij een aantal scores mag selecteren en ik hoor soms ook dat er in regio’s gewoon een vrije inschrijving is voor de kampioenschappen wegens weinig deelnemers.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:14

Je kan meedoen met de regiokampioenschappen en vanuit daar kun je geselecteerd worden voor het NK. Ik dacht top 3.
Of bedoel je iets anders?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:21

Onze kring heeft 3 selectie wedstrijden waarvan de 2 beste tellen. Maar de precieze regels van jouw kring zijn op de site van je kring te vinden. Welke kring je zit is weer afhankelijk van de vereniging waar je lid van wordt.


Matheno, voor de regiokampioenschappen moet je je selecteren. Je kan je in Gelderland niet zomaar opgeven in ieder geval.

Emeijerink
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-20

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 14:41

Oke top! Wanneer vinden deze wedstrijden ongeveer plaats? Niet gelijk rond 1 april lijkt mij toch?

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:48

Emeijerink schreef:
Oke top! Wanneer vinden deze wedstrijden ongeveer plaats? Niet gelijk rond 1 april lijkt mij toch?


Dit moet je even nakijken bij de kring waar je zit, meestal staat er wel een lijst op startlijsten.nl of op de site van jouw kring.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:53

Als je in Dronten woont, verwacht ik dat je of in Dronten of Lelystad lid zult worden ergens.
Dat is kring NVF (Noord Veluwe en Oostelijk Flevoland).
Daar worden 3 selectiewedstrijden georganiseerd. Resultaat van de beste 2 geldt en de top x wordt doorgestuurd naar de regiokampioenschappen.

Www.kringnvf.nl heeft alle info.

Emeijerink
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-20

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 14:57

Super bedankt allemaal! Op mijnknhs staan nog geen selectiewedstrijden aangegeven maar zag inderdaad dat je dat daar kan selecteren! Het is nog even niet zo ver maar krijg je dan een mailtje als je geselecteerd bent voor de regiokampioenschappen? Of kan je dat op de site/Facebook ofzo vinden tegen die tijd?

Emeijerink
Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-20

Re: Selectiewedstrijden gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 15:48

Oke ik heb inmiddels alles gevonden en krijg er nu al de zenuwen van. Het zijn allemaal supergrote graswedstrijden. Ik heb zelf altijd veel last van wedtrijdspanning en ik wil vanaf het outdoorseizen mijn 4 jarige paard gaan starten dus echt wedstrijdervaring hebben we dan nog niet kunnen opbouwen. Ik denk dat het voor nu voor ons dus allemaal nog wat veel is maar ik sta momenteel in utrecht nog bij een vereniging ingeschreven dus zal eens kijken hoe het daar werkt. In ieder geval iedereen super bedankt voor de vele tips en reacties!