Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom je in de (top)sport?

 
Profiel   

of je moet goed zijn met je handen, ik denk dat je je daarin vergist, wat een goede stukadoor ed verdient
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:44 



 
Profiel   

koend schreef
Stap 1: sla een oudere, rijke vriend aan de haak. Liefst eentje met goede paarden of met een onvervulde paardendroom.
Valkuil: het moment dat hij zich realiseert dat al je tijd naar de paarden gaat i.p.v. naar hem.

Misschien een nieuw programma op tv: ambitieuze amazone zoekt man.
*\o/*


Stap1 een rijke gierige vriend heb je niks aan zoek een gulle

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:47 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
of je moet goed zijn met je handen, ik denk dat je je daarin vergist, wat een goede stukadoor ed verdient


Nee daar vergis ik me zeker niet in hoor. Een goede stucadoor, een goede metselaar en allerlei andere goede vakmensen kunnen goud geld verdienen maar vooral als zelfstandige. Of op contractbasis.
In loondienst telt altijd het "papiertje" Je zit gewoon vast in zo'n functiehuis als je dat niet hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:02 



 
Profiel   

Er wordt nu wel gezegd dat er niks in beton is gegoten als je nu een keuze maakt. Niet als je gewoon lekker lest en je wedstrijdjes rijdt. Als je je ouder overtuigt dat je "in de topsport" te kunnen gaan en verwacht dat zij fors gaan investeren in paard, vrachtwagen, lessen, startgeld, etc., dan is dat volgens mij toch geen vrijblijvend huppeltje door leven op zoek naar wat je nu precies wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:07 



 
Profiel   

chevax schreef
Er wordt nu wel gezegd dat er niks in beton is gegoten als je nu een keuze maakt. Niet als je gewoon lekker lest en je wedstrijdjes rijdt. Als je je ouder overtuigt dat je "in de topsport" te kunnen gaan en verwacht dat zij fors gaan investeren in paard, vrachtwagen, lessen, startgeld, etc., dan is dat volgens mij toch geen vrijblijvend huppeltje door leven op zoek naar wat je nu precies wilt.


Nee dat denk ik ook. Als de ouders van TS zich op die manier committeren, dan zal zij dat ook moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:14 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
of je moet goed zijn met je handen, ik denk dat je je daarin vergist, wat een goede stukadoor ed verdient


Dat soort beroepen vallen in loondienst nog steeds wel tegen. En natuurlijk kan je nu goed onderhandelen, maar de kosten zijn ook gestegen.

Mijn man is technisch, goed opgeleid en erg veel ervaring. Hij is 1 Jan ergens anders begonnen en vorige baas wil hem nog steeds terug en de baas daarvoor van voor onze verhuizing ook. In loondienst is het een leuk loon, maar echt geen vetpot. En mijn man is echt geen ondernemer, dus werkt graag voor een baas.

Laatst las ik dat een loodgieter 8000 euro per maand kan verdienen als zelfstandige.

En buiten alles; is echt niet iedereen handig. Onze zoon wilde echt niks in die richtingen. Waar 13jr terug de juf hier in het dorp alle jongens al bij zelfde middelbare school had aangemeld op VMBO niv, waar onze zoon VWO mocht doen na de Cito en naar een andere middelbare wilde. Is goed gekomen, maar ze zeiden hier letterlijk dat de jongens gingen doen wat de vader doet.

En onder je niveau studeren is ook nog steeds niet echt geaccepteerd.
Onze zoon ging van 4Vwo naar 5 Havo. Moest je de opmerkingen horen dat je dan "maar" naar het Hbo kon en niet de uni. Zowel medeleerlingen als ouders.

Omdat hij onder niveau werkt, zit het hem wel dwars. Hij is happy, maar het zit er zo in, dat het ergens blijft spelen. Je kan het er 100x uit praten, maar dan krijg je het nog niet uit iemands hoofd.

Wij, als volwassenen weten hoe het over x aantal jaren is, maar als je jong bent heb je dat echt nog niet. We leven hier ontzettend gejaagd in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:16 



 
Profiel   

Wat mij zo steekt in het hele NLse opleidingenstelsel is dat als je eenmaal een weg gekozen hebt (op een bepaalde leeftijd) je er bijna nooit meer uit kan. In Zweden kun je je leven blijven studeren op kosten van de staat. Maar als je in Nederland net een verkeerde afslag neemt, mis je de boot voor de rest van je leven.
En dat besef je ook niet altijd als je jong bent.
Tenzij de kosten geen issue is natuurlijk.

Maar goed, wel er off topic inmiddels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 17:07 



 
Profiel   

En nog los van opleidingskeuze etc zijn er bepaalde uitzonderingen waarbij je erin geboren moet worden of je er al van kinds af aan op moet toeleggen. Denk aan: boerenbedrijven, maar ik denk dat ook de topsport met paarden daar een voorbeeld van is. Een enkele uitzondering daargelaten. En met paarden is het ook nog eens zo dat je naast je eigen talent ook nog echt geluk moet hebben dat je de juiste kansen krijgt qua financiën en omgeving. Ik denk in ieder geval dat het zeker niet mogelijk is naast een fulltime studie diergeneeskunde, want die studie heeft ontzettend veel contacturen. Op het hoogste niveau komen is misschien nog één ding, maar ik denk dat je je op echte topsport volledig/fulltime moet toeleggen.

Een andere vraag is natuurlijk hoe ethisch het allemaal is en of je, als je alle kanten nog op kan binnen de paardenwereld, per se dié kant op zou moeten willen gaan. Ik denk dat er bijv een supermooie markt aan het ontstaan is voor (mentale en fysieke) revalidatie voor paarden, en ik denk dat dat leren ook zeker haalbaar is als je je er nu op toelegt, en al helemaal naast een studie diergeneeskunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 17:36 



 
Profiel   

Babootje schreef
Wat mij zo steekt in het hele NLse opleidingenstelsel is dat als je eenmaal een weg gekozen hebt (op een bepaalde leeftijd) je er bijna nooit meer uit kan. In Zweden kun je je leven blijven studeren op kosten van de staat. Maar als je in Nederland net een verkeerde afslag neemt, mis je de boot voor de rest van je leven.
En dat besef je ook niet altijd als je jong bent.
Tenzij de kosten geen issue is natuurlijk.

Maar goed, wel er off topic inmiddels :+


Ik weet niet of ik dat zo verkeerd vind, dat je keuzes moet maken. Er zijn zoveel onzinnige opleidingen en studies in NL. Waarom is het erg om na te denken over je toekomst en iets te kiezen? Dat je eens switcht, oké. Maar daar kun je toch niet eindeloos mee doorgaan? Ik vind dit een onderwerp met verschillende invalshoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 18:48 



 
Profiel   

Babootje, mee eens. En echt off topic is het niet eens. TS moet keuzes maken en er komt toch vaak onbegrip naar voren. Daar mag je best iets tegenover zetten.

Chevax, dat je moeite hebt met kiezen of wil switchen, wil niet zeggen dat je een onzinnige opleiding doet.

Ik had vroeger wel kennissen die maar bleven studeren en als je vroeg; wat kan je ermee, zeiden ze zelf ook; niet veel, maar wil nog niet werken. Dat was een groot probleem ja.

Maar het is ook een probleem als mensen verkeerd hebben gekozen, niet gelukkig zijn op hun werkgebied of noodgedwongen moeten veranderen.
18 is echt heel heel jong en dat wordt steeds vergeten. Daarnaast wordt iedereen over 1 kam geschoren en we zijn gewoon niet allemaal hetzelfde op 18jr leeftijd.
Vaak moet je zelf eerder kiezen. Je vakkenpakket of nu profiel kies je al eerder. Als je VMBO doet kom je NOG jonger van school en moet je al een vervolgopleiding kiezen.

En ja kiezen hoort erbij, maar er zit gewoon veel druk achter. Niet alleen voor mensen zelf, maar ook de omgeving. Echt iedereen bemoeit zich er wel mee. Het begint al bij gr8 om te vergelijken wat kinderen hebben gescoord met de cito en naar welke middelbare ze gaan. En dat blijft gewoon doorgaan.

Nogmaals, voor mensen die het al weten wat ze willen en hun weg rustig bewandelen, geen probleem. Maar het kan ook echt een probleem zijn als mensen het nog niet weten en toch de druk voelen dat ze toch iets moeten.
Of dat ze iets willen, maar iedereen zegt dat het niks is en ze onder druk iets anders gaan doen.

Acteren, zingen, sport en andere creatieve dingen zijn allemaal sectoren die we niet al te serieus nemen, tot het serieus te nemen is.
Als kinderen de hele dag zitten te tekenen, krijgen ze eerder op hun kop en moeten wat nuttigs doen, dan dat er wordt gevraagd of ze daar iets mee zouden willen.

Als het eerlijk zou gaan, zou het meisje dat veel op de manege is en bij alles helpt en de handen uit de mouwen steekt de kansen mogen krijgen. Maar die zien vaak toe hoe andere kinderen alles krijgen, kunnen en mogen. Dan wordt dus niet altijd talent, inzet en hard werken beloond, maar degene die de meeste kansen krijgt.
De rest moet keihard werken, maar die beslissing kunnen kinderen niet zelf maken. De meeste stallen nemen toch pas mensen in dienst va 16/18jr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 00:48 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet allemaal heel vrijblijvend inderdaad, ook niet in beton gegoten maar het kan best lastig zijn soms op oudere leeftijd om om te scholen, zeker als je al vaste lasten hebt. En op die leeftijd van een 18 jarige weet je gewoon nog weinig van het werkende leven, het beste is om veel stages te doen denk ik om op te snuiven hoe bepaalde beroepen irl zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 07:42 



 
Profiel   

Wie van jullie doet dan precies waar die voor opgeleid is? Laatst werd deze vraag gesteld op een ouderavond. Bijna niemand.
Ik heb een horecaopleiding gedaan en werk in de verzekeringen.

en studeren was vroeger ook niet heel goedkoop. Je kreeg wel studiefinanciering, maar daar was het ook niet echt van te betalen. Als je nu een studie gaat doen, wil dat ook niet zeggen dat je per se in die branche terecht komt. Er zijn echt wel studies waar je daarna nog alle kanten op kan. Zeker in deze arbeidsmarkt. Er is voor de meeste jongeren echt wel iets te vinden wat ze leuk vinden, zonder dat ze direct geen kant meer op kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:33 



 
Profiel   

Ik heb eerst paardenhouderij gedaan op mbo en daarna agrarische bedrijfskunde gedaan op hbo en werk nu als internationaal key accountmanager in de agrarische sector. Dus tja ik ben redelijk blijven hangen :+

Na het mbo had ik een baan in de paarden, maar het lage loon en bijna 24/7 werken stonden me tegen dus toen maar weer snel naar school gegaan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:36 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Wie van jullie doet dan precies waar die voor opgeleid is? Laatst werd deze vraag gesteld op een ouderavond. Bijna niemand.
Ik heb een horecaopleiding gedaan en werk in de verzekeringen.


Ik werk ook in een héle andere sector, ik heb ook maar één teamgenoot die vrij jong is begonnen als programmeur maar verder is het allemaal gewoon zo gegroeid. Cursusje hier, cursusje daar.

Ik denk dat ik meer weet dan iemand die er ooit voor heeft gestudeerd en daarna nooit meer kennis heeft opgehaald. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:46 



 
Profiel   

Ik zit wel nog een beetje in de sector :')
HBOV in de GGZ, daarna manager daarna adviseur GGZ in een breed gebied.
Dus ik ben wel van functie veranderd, maar niet echt van werkveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:48 



 
Profiel   

Ik heb havo gedaan met een kunst en cultuur pakket. Was het pakket met de minste vakken (ik had een hekel aan school). En tekenen vond ik wel leuk.
Daarna na een tussenjaar paardenhouderij gedaan. Kort in gewerkt.
Toen doorgestroomd naar de logistiek (magazijn). Heb het daarin 3 jaar prima naar mijn zin gehad. Toen ergens anders gaan wonen.
Afgelopen 2 á 2,5 jaar via uitzendbureaus/ detacheerders in de klantcontact sector werkzaam.
Maar volgende maand start ik in een sportzaak. (Hele dagen telefoneren is niks voor mij en nu ga ik werken richting mijn hobby)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:57 



 
Profiel   

Het niveau van de opleiding is vooral belangrijk. Ik werk bij de overheid en HBO/WO niveau stroomt in op schaal 11 (zo vanaf de opleiding) waar MBO niveau eindigt in schaal 9 of 10 als je geluk hebt.
Ook al heb je geschiedenis of antropologie gestudeerd en er geen raakvlakken zijn met het werkveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 09:03 



 
Profiel   

Ik werk ook niet meer echt in mn sector. Heb rechten gestudeerd, een tijd als jurist gewerkt, daarna alleen maar heel andere dingen gedaan en nu kwaliteitsmanager :+ bij veel organisaties is je studie niet meer van belang (met uitzondering van specifieke vakgebieden), maar gaat het om werk en denk niveau. En als je daar geen bijpassend diploma voor hebt, kun je vaak zelfs nog een assessment afleggen waaruit je niveau naar voren komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 10:26 



 
Profiel   

Klopt wel, een studie bepaald niet gelijk de rest van je leven. Maar als ik geneeskunde of diergeneeskunde ga studeren kan je niet heel veel kanten meer op dan die gezondheidssector. En dat wil ik persoonlijk ook niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 10:29 



 

YaraMaria schreef
Ik heb de afgelopen tijd geen tijd gehad om uitgebreid te reageren. Ik heb even alles gelezen en ben het zeker eens met de mensen die zeggen: begin gewoon en kijk waar je eindigt. Dat is immers ook hoe je alles kan beginnen.
De reden dat ik ook niet op alles reageer is zoals VogeltjeM zegt, het voelt meer als het afzeiken van mijn dromen/doelen dan de leuke en slechte ervaringen delen.
De gangen van mijn paard zijn nergens verschenen, dus de vooroordelen over een middelmatige PRE zijn eigenlijk nog nergens op gebaseerd naast wie de vader en moeder is. Ondertussen ook de vader van het paard gevonden --> prachtige hengst met mooie gangen en ook hoog in de sport van wat ik begrepen heb (moeilijk contact met deze Spaanse mensen die amper Engels kunnen). Vader van het veulen moet ook een volbloed PRE zijn, want daarmee stonden ze naast elkaar op de wei en in de trailer.

Zoals Rex_Rolfo ook zegt, ik ben nu op een punt dat ik minimaal voor de komende 10/20 jaar een keuze moet gaan maken over wat ik wil gaan doen. Ik probeer dus echt alle mogelijkheden op een rijtje te zetten. Goed verwoord door Rex_Rolfo!

''Ik denk dat wel duidelijk is wat er gebeurd is. TS heeft een leeftijd dat er verwacht wordt dat je keuzes maakt die de rest van je leven beïnvloeden. Welke beroepsrichting, welke studie? Logisch dat je je dan afvraagt wat de alternatieven zijn.

Één van die alternatieven is sport. Dus open je op een zonnige dag half mei zonder er heel diep over na te denken een topic op Bokt. Als dat reacties op komen kun je dat niet meteen afkappen en gebruikt je woorden als "geld geen probleem" en "kader". Zelfs als je weet dat het budget beperkt is en kader niet heel realistisch. Geeft allemaal niets, het levert op zijn minst een vermakelijk topic op. Ik volg het in elk geval met plezier.''


Ik denk dat heel veel bokkers zelf hun dromen niet zijn gaan najagen omdat ze bang waren dat het niet realistisch was. Dat is ook gezond verstand.
Maar degenen die het wel geprobeerd hebben en die het gelukt is, waren wsl. net als jij, een beetje gek en eigenwijs en hadden daar compleet maling aan.

Wat dat betreft moet je dat afzeiken niet al te serieus nemen :D Ik denk dat er ook een hoop wrok van niet waargemaakte dromen tussenzit. Dat betekent overigens niet dat die reacties, gemeen, achterbaks, onrealistisch, of niet waardevol zijn.
Ze zijn ontzettend waardevol omdat deze reacties wel gebaseerd zijn op eigen weloverwogen beslissingen om iets niet te doen. En ze brengen daarmee een goed referentiekader over wat de risico's en vooral de nadelen zijn. Ik denk dat ze wel gelijk hebben dat het niet het meest realistische plan is -het mislukkingsgevaar is vrij groot-. Maar dat betekent niet dat je er niet voor moet gaan :j . Het is alleen goed om een achter de handje te hebben.

Qua paarden heb je niets aan mij, ik ben niet verder gekomen dan minpunten in de B. Maar ik wil graag journalist worden bij een dagblad, wat eveneens een vrij populaire doch onmogelijke branch is :D Of het gaat lukken. Geen idee. Ben nu een paar jaar aan de weg aan het timmeren met een potfolio, relevante werkervaring, en 2 studies etc. :D Lukt het niet heb ik er wel een andere leuke baan aan over gehouden :D Waar ik overigens, zonder diploma precies hetzelfde werk doe als mijn collega met een universitaire master, op een fantastisch leuke werkplek gerelateerd aan mijn eigen grootste hobby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 10:41 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Klopt wel, een studie bepaald niet gelijk de rest van je leven. Maar als ik geneeskunde of diergeneeskunde ga studeren kan je niet heel veel kanten meer op dan die gezondheidssector. En dat wil ik persoonlijk ook niet!

Maar je hebt dan wel aantoonbaar werk-/denkniveau. En dat is waar werkgevers bij mij vaak over struikelen.

Iedere test die ik gedaan heb wijst op hbo denkniveau. (Is soms onderdeel van sollicitatieprocedure) Maar vaak kom ik al niet in de procedure, omdat mbo4 diploma of hbo diploma een eis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 10:47 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Wie van jullie doet dan precies waar die voor opgeleid is? Laatst werd deze vraag gesteld op een ouderavond. Bijna niemand.
Ik heb een horecaopleiding gedaan en werk in de verzekeringen.

en studeren was vroeger ook niet heel goedkoop. Je kreeg wel studiefinanciering, maar daar was het ook niet echt van te betalen. Als je nu een studie gaat doen, wil dat ook niet zeggen dat je per se in die branche terecht komt. Er zijn echt wel studies waar je daarna nog alle kanten op kan. Zeker in deze arbeidsmarkt. Er is voor de meeste jongeren echt wel iets te vinden wat ze leuk vinden, zonder dat ze direct geen kant meer op kunnen.


Maar dat weet je nu als volwassene. Het gaat erom dat iemand van 18 moet beslissen. We kunnen allemaal van alles roepen, maar je hebt het toch zelf moeten ervaren.
En de een is heel serieus en de ander moet even feesten. Dat zegt niks over hoe het later loopt, maar men denkt al snel te laat te zijn, dat alles dan moet.

Studeren was vroeger makkelijker. Er moest nog steeds betaald worden uiteraard, maar de regels die er nu zijn, maken overstappen bijv echt heel lastig. De schulden die mensen hebben zijn soms echt behoorlijk hoog.
Je ziet wel dat studeren in alle kringen wat normaler is geworden. Waar vroeger toch meer werd gezegd dat als ouders niet rijk of "slim" waren, de kinderen geen kansen hadden.
En wat ik eerder zei; hier in een klein dorp werd nog een beetje gedacht dat jongens gingen doen wat hun vader doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:15 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Wie van jullie doet dan precies waar die voor opgeleid is? Laatst werd deze vraag gesteld op een ouderavond. Bijna niemand.


Ja hoor, bij ons op de middelbare school werd heel specifiek gekeken waar je kwaliteiten lagen en aan de hand daarvan werden adviezen gegeven. Heel veel van mijn collega scholieren van toen zijn uiteindelijk wel in de sector terecht gekomen waar ze ook hun studie voor hebben gedaan.

Grote uitzondering zijn al mijn vriendinnen die een 'paarden/dieren opleiding' hebben gedaan, die zijn zonder uitzondering in totaal andere sectoren terecht gekomen.

Mijn dank is dan ook groot dat mijn decaan mij heel duidelijk maakte dat ik wat met mijn kwaliteiten moest gaan doen ipv mijn hobby. Achteraf heel blij mee. Een baan die mij past, lichamelijk niet zwaar werk en goed betaald. Prima om de paardenhobby ernaast te hebben.

In mijn ogen kun je scholieren prima helpen om een goede kant op te gaan. Waar liggen je kwaliteiten, waar krijg je energie van. Waar haal je makkelijk hoge cijfers op. Ook verschillende studiekeuze hulpen kunnen goed inzicht geven. Alleen je moet er ook zelf wel achteraan gaan. Niets alles in je leven komt vanzelf op je af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 12:01 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
In mijn ogen kun je scholieren prima helpen om een goede kant op te gaan. Waar liggen je kwaliteiten, waar krijg je energie van. Waar haal je makkelijk hoge cijfers op. Ook verschillende studiekeuze hulpen kunnen goed inzicht geven. Alleen je moet er ook zelf wel achteraan gaan. Niets alles in je leven komt vanzelf op je af.


En toch werkt dat niet altijd en bij iedereen.

Onze zoon heeft echt goede begeleiding gehad, maar kon toch niet kiezen en is dus ook een paar keer overgestapt van opleiding.

Bij mij was het iets anders en mensen hebben het echt wel geprobeerd, maar er werd toen minder naar kwaliteiten gekeken en wat ik leuk vond en meer naar wat haalbaar was en waar je geld mee kon verdienen.

Het is ook een vooroordeel naar mensen toe dat ze dan niks willen bijvoorbeeld. Zowel mijn zoon als ik, vinden gewoon echt heel veel leuk en hebben ook brede interesses. We zijn totaal niet lui, laks of wat dan ook.

Mijn man doet wat hij al van jongs af aan wilde, is nog nooit een dag werkloos geweest en doet het zonder mopperen. Heeft ook geen andere wensen of ambities, behalve dan ontwikkelen in zijn eigen vak.
Daar heb ik veel van geleerd en daarom ook onze zoon gestimuleerd om te doen waar zijn hart ligt, ook al zit het hem ergens nog steeds dwars dat hij onder zijn niveau werkt. Maar dat komt echt van buitenaf dat hij dat nog steeds zo voelt.

Hij heeft va zijn 8e in de selectie gevoetbald en is op zijn 12e gescout. Ondanks dat het een grote droom was, ben ik ook terughoudend geweest ipv zo een pushende ouder. Natuurlijk ben je trots, maar je weet dat er ook veel afvallen en teleurgesteld zijn.
Onze zoon is op medische gronden afgevallen en kon ook jaren niet pijnvrij sporten. Dat is moeilijk, maar hij blijft er trots op terug kijken en sinds zijn 17e een waardevolle speler in zijn team, nu nog steeds een vriendenteam.

En om terug te komen op d ebegeleiding bij kiezen, is dat nog steeds op basis van de vakken die we hebben in Nederland. Dit zijn de vakken of het profiel, dat zijn de keuzes en daaruit moet men kiezen.

Ik zat in t Gooi op school en daar belanden veel meer mensen in de film/tv/theater industrie en wordt dat ook als normaal gezien.
Ergens anders vinden mensen dat ver van hun bed......

Maar goed, feit blijft dat iedereen anders is en iedereen uit een andere omgeving komt en je niet mensen met elkaar kan vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 13:14 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Wie van jullie doet dan precies waar die voor opgeleid is? Laatst werd deze vraag gesteld op een ouderavond. Bijna niemand.
Ik heb een horecaopleiding gedaan en werk in de verzekeringen.


Ik wilde al vanaf mijn 10e met paarden werken, heb de dierenhouderij& paardenhouderijopleidingen gedaan en ook heel veel jaren in en met paarden gewerkt. Maar als je fysiek iets gaat mankeren dan ben je in deze branche de sjaak. Dus nee, daarom werk ik nu in een totaal andere sector waarin zeker kansen voor ontwikkeling liggen maar het is niet iets wat ik ooit zelf gekozen had. Met de kennis van nu had ik als tiener graag andere keuzes gemaakt.

Toch zie ik ook mensen die hun hele leven zijn blijven doen waar ze voor opgeleid zijn/ waren. Mijn ouders bijvoorbeeld en een vriendin van me. Ook weer een aantal die nooit echt wisten wat ze moesten doen en maar gewoon ergens ingerold zijn. Het kan zo divers zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen