Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom je in de (top)sport?

 
Profiel   

Even los van een inhoudelijke reactie wil ik even zeggen dat ik dit echt een super interessant/leerzaam topic vind, en het leuk vind om zoveel ervaringen van verschillende bokkers te lezen :j
Leuk dat na 14 pagina's dit topic nogsteeds interessante reacties geeft, ook al gaat het niet in alle gevallen meer 100% over de vraag van ts, toch vind ik alle input wel interessant en ook wel inspirerend. Omdat we uiteindelijk allemaal mensen zijn die keuzes moeten maken in het leven. En ik alle afwegingen daarin interessant vind. Enerzijds blijven dromen en datgene wat je hart van binnen sneller doet laten kloppen achterna gaan! En tegelijkertijd om te zien dat sommige dingen niet altijd bewuste afwegingen zijn geweest, maar meer dingen zijn die je in het leven overkomen. Daarbij is de andere kant weer dat veel dingen niet maakbaar zijn en het ook aan ons is hoe we daar dan vervolgens mee omgaan :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 17:06 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
Daarbij is de andere kant weer dat veel dingen niet maakbaar zijn en het ook aan ons is hoe we daar dan vervolgens mee omgaan :)


Dat is helemaal waar ja...

Ik doe overigens precies waarvoor ik ben opgeleid, ik heb een vrij specifieke master + postmaster gedaan waarbij ik 1 baan kan doen :+ kan nog wel switchen naar een andere doelgroep of als ik een klein beetje omschool de wetenschap nog in.

Mijn werk financiert mijn hobby supergoed en ik vind het ook heel zinvol werk. Maar ik weet niet of het mentaal gezien gezond is mijn werk tot mijn pensioen vol te houden. Soms denk ik wel eens na over hoe ik zelf op kleine schaal zou kunnen ondernemen binnen de paarden :') wellicht gecombineerd met mijn vakgebied. Maar mijn huidige baan geeft een supergoed vangnet + een salaris waarmee ik mezelf altijd kan redden. Dat is ook wel wat waard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 18:39 



 
Profiel   

Met heel veel geluk, jong lessen op goede ponies, support van je ouder wat het eerste begin is en daarna weer heel veel geluk mensen te ontmoeten die jouw talent een goed paard gunnen om te rijden, of gewoon hele rijke ouders :D dan kun je net zo lang proberen tot je de beste keus hebt gemaakt, bij GP ruiters lesse .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 18:42 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
Even los van een inhoudelijke reactie wil ik even zeggen dat ik dit echt een super interessant/leerzaam topic vind, en het leuk vind om zoveel ervaringen van verschillende bokkers te lezen :j
Leuk dat na 14 pagina's dit topic nogsteeds interessante reacties geeft, ook al gaat het niet in alle gevallen meer 100% over de vraag van ts, toch vind ik alle input wel interessant en ook wel inspirerend. Omdat we uiteindelijk allemaal mensen zijn die keuzes moeten maken in het leven. En ik alle afwegingen daarin interessant vind. Enerzijds blijven dromen en datgene wat je hart van binnen sneller doet laten kloppen achterna gaan! En tegelijkertijd om te zien dat sommige dingen niet altijd bewuste afwegingen zijn geweest, maar meer dingen zijn die je in het leven overkomen. Daarbij is de andere kant weer dat veel dingen niet maakbaar zijn en het ook aan ons is hoe we daar dan vervolgens mee omgaan :)


Helemaal mee eens! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 19:34 



 
Profiel   

.[/quote]

Mijn doel? Voor Nederland mogen rijden en mee mogen trainen in het kader. Eventueel gescout worden door mee te doen met van die aanmeldingswedstrijden en zo doorstromen met goede begeleiding. Mijn passie ligt bij paarden (of dat dan dierengeneeskunde wordt met een master in paarden of hippische bedrijfskunde) en zal dit altijd blijven.

Ik ben zo gemotiveerd dat het mij zelfs leuk lijkt om een platform op social media op te richten en vanuit daar een naam te creëren. Maar ja, daar heb je natuurlijk wel leuke content voor nodig en dit zal je pas krijgen zodra je op wedstrijd gaat.[/quote]

Heb je je al verdiept in waar je aan moet voldoen om je doel te kunnen bereiken? Je bent 18 dus dat betekent dat je niet meer voor Nederland uit kan komen bij de junioren. Als je voor je 21e ZZ-licht rijd dan kan je je gaan richten op de Young Riders. Mijn advies is dan ook lekker te gaan trainen met je paard en een goede trainer en vervolgens de starten en je punten te gaan rijden in de wedstrijden want dat is uiteindelijk toch essentieel. Misschien is er een mogelijkheid om met een leerpaard van iemand anders te rijden en starten? Je hebt al meerdere keren Z gereden zei je? Dus dan kan je in het Z starten met dat leerpaard.

PS: toen ik jouw leeftijd had reed ik ook B/L en had ik ook de droom om in een kader te rijden etc. Mijn paard en ik hadden daar toen nog niet het talent voor. Nu ben ik 30, heb ik mijn eerste paard toen verkocht omdat mijn ambities niet meer paste bij wat hij kon en leuk vond. Inmiddels 2 paarden vanaf 3 jaar oud naar het Z2 gereden en met mijn 10-jarige mag ik nu Inter 1 (lichte tour) starten. Helaas geen kader gehaald, maar rij nu wel op een niveau wat ik super gaaf vindt! De afgelopen jaren heb ik vooral heel veel geleerd en beter leren rijden en dat heeft er mede voor gezorgd dat ik nu dit niveau heb behaald. Ook dankzij goede instructie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 21:57 



 
Profiel   

gabiiy schreef
.


Mijn doel? Voor Nederland mogen rijden en mee mogen trainen in het kader. Eventueel gescout worden door mee te doen met van die aanmeldingswedstrijden en zo doorstromen met goede begeleiding. Mijn passie ligt bij paarden (of dat dan dierengeneeskunde wordt met een master in paarden of hippische bedrijfskunde) en zal dit altijd blijven.

Ik ben zo gemotiveerd dat het mij zelfs leuk lijkt om een platform op social media op te richten en vanuit daar een naam te creëren. Maar ja, daar heb je natuurlijk wel leuke content voor nodig en dit zal je pas krijgen zodra je op wedstrijd gaat.[/quote]

Heb je je al verdiept in waar je aan moet voldoen om je doel te kunnen bereiken? Je bent 18 dus dat betekent dat je niet meer voor Nederland uit kan komen bij de junioren. Als je voor je 21e ZZ-licht rijd dan kan je je gaan richten op de Young Riders. Mijn advies is dan ook lekker te gaan trainen met je paard en een goede trainer en vervolgens de starten en je punten te gaan rijden in de wedstrijden want dat is uiteindelijk toch essentieel. Misschien is er een mogelijkheid om met een leerpaard van iemand anders te rijden en starten? Je hebt al meerdere keren Z gereden zei je? Dus dan kan je in het Z starten met dat leerpaard.

PS: toen ik jouw leeftijd had reed ik ook B/L en had ik ook de droom om in een kader te rijden etc. Mijn paard en ik hadden daar toen nog niet het talent voor. Nu ben ik 30, heb ik mijn eerste paard toen verkocht omdat mijn ambities niet meer paste bij wat hij kon en leuk vond. Inmiddels 2 paarden vanaf 3 jaar oud naar het Z2 gereden en met mijn 10-jarige mag ik nu Inter 1 (lichte tour) starten. Helaas geen kader gehaald, maar rij nu wel op een niveau wat ik super gaaf vindt! De afgelopen jaren heb ik vooral heel veel geleerd en beter leren rijden en dat heeft er mede voor gezorgd dat ik nu dit niveau heb behaald. Ook dankzij goede instructie.[/quote]

Ook met een leerpaard zal TS in de B moeten beginnen, want officieel Z geklasseerd is ze nog niet. Nu is het wel zo dat je met een leerpaard de klasses een stuk sneller kunt doorlopen natuurlijk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 23:30 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Klopt wel, een studie bepaald niet gelijk de rest van je leven. Maar als ik geneeskunde of diergeneeskunde ga studeren kan je niet heel veel kanten meer op dan die gezondheidssector. En dat wil ik persoonlijk ook niet!


Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie weet kom je ook wel bij een verzekeraar terecht. Of bij een arbodienst. Of word je vertegenwoordiger bij een farmaceutisch bedrijf, of onderzoeker. Of blijf je toch binnen de gezondheidszorg. Daar is ook keuze genoeg. Een chirurg doet echt ander werk dan een huisarts of geriater.
Als je dat een mooie studie vindt en er blij van wordt, ga dat dan vooral doen. En dan zie je wel wat er op je pad komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 09:01 



 
Profiel   

superpony schreef
Sakura789 schreef
In mijn ogen kun je scholieren prima helpen om een goede kant op te gaan. Waar liggen je kwaliteiten, waar krijg je energie van. Waar haal je makkelijk hoge cijfers op. Ook verschillende studiekeuze hulpen kunnen goed inzicht geven. Alleen je moet er ook zelf wel achteraan gaan. Niets alles in je leven komt vanzelf op je af.


En toch werkt dat niet altijd en bij iedereen.

Onze zoon heeft echt goede begeleiding gehad, maar kon toch niet kiezen en is dus ook een paar keer overgestapt van opleiding.


Klopt, zo werkt het zeker niet bij iedereen. Ik ben nog steeds jaloers op klasgenoten die al op de basisschool wisten wat ze wilden worden. Gekscherend zeg ik nog altijd dat ik niet weet wat ik wil worden. Hier ook een hele brede interesse, maar ik verdien een goede boterham met werk wat ik op zich best leuk vind, lichamelijk geen aanslag is op mijn lijf en ik nog wel een hele tijd kan volhouden.

Bij mijn broertje duurde het ook echt langer, die heeft ook twee keer een wisseling gedaan van opleiding. Het vervelende is nu dat er financieel gezien best consequenties aan zitten.

Het is ook maar net waar je vandaan komt. Inderdaad zal je in het Gooi sneller de showbusiness in gaan, net als dat je als zangtalent in die regio sneller opgepikt zult worden dan in Friesland of Limburg. Net als dat er uit de omgeving van mijn geboorteplaats geen hockey talenten vandaan zullen komen, de dichtstbijzijnde club is op 18 kilometer, waar ik nu woon in vrijwel elk dorp.

Bij mij duurde het ook een beetje en eigenlijk had ik wel liever de technische kant op gewild. Alleen in beide families zitten alle vrouwen in de verzorgende beroepen (kinderopvang, ziekenhuis, verzorgingstehuis, voor de klas), alleen daar was ik gewoon echt niet geschikt voor. Gelukkig goede begeleiding gehad vanuit school.

Het helpt wel als je een opleiding gaat doen in de richting die je ligt. Ook een tussenjaar zou ik wel aanraden als jongeren het echt niet weten. Bijbanen nemen, de wereld rondreizen, ergens valt er wel een kwartje. Je kunt nog lang genoeg werken, dus je kunt maar beter van je pre pensioen genieten als je nog fit en jong bent. Weliswaar met een minder groot budget, maar dat is ook leuk en spannend.

En topsport moet je liggen, je moet talent hebben en voldoende mogelijkheden. Ouders die betrokken zijn, geld moet geen rol spelen en je moet alles ervoor opzij zetten. En zelfs dan is het niet makkelijk, kijk maar naar Jill. Die laat ook duidelijk een minder fijne kant zien in haar vlogs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 09:54 



 
Profiel   

Ik wist na de middelbare school niet welke richting ik op wilde. Oriënteerde me in verschillende richtingen, maar vond het niet. Op school had ik gezegd dat ik in de PR wilde en kreeg het advies om dan maar secretaresse te worden "dan krijg je daar ook wel mee te maken". Er kwam een vacature bij een regionaal reclamebureau, ik werd zonder ervaring aangenomen, leerde er heel veel en vond mijn draai. Lag verhaal kort: ik heb inmiddels ruim 25 jaar mijn eigen communicatiebureau. Ik werk voor verschillende bedrijven (nationaal en internationaal) in diverse sectoren, dus niet 2 dagen zijn hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 09:56 



 
Profiel   

Om in het A kader te komen en voor NL te starten kan ook op je 47e hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 10:03 



 
Profiel   

Hoi TS, ik ben benieuwd wat het nou geworden is. Ga je studeren komend jaar of je wijden aan de topsport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 23:39 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat TS en of je al keuzes hebt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 09:02 



 
Profiel   

Zojuist het topic helemaal doorgelezen, super interessant!
Ben net als m’n voorgangers benieuwd naar de afloop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 23:00 



 
Profiel   

Ik zal binnenkort even een update geven! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 01:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen