Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:04

Ik ga maar even rondvragen :')

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:40

Hoelaat moet je starten??

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:43

10.25 en dan 1 er tussen en nog een keer.

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:43

Oh oliebol dat is vroeg, ik ben er pas rond 1 uur. Anders had ik je wel voorgelezen :(

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:50

Ah ja anders duikel ik daar wel iemand op :')

Lief van je :j

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:54

@Robijntjah je hebt nog genoeg tijd om het uit je hoofd te leren! :P

Vandaag springles gehad, nou het is weleens beter geweest. Toch wat last van mijn hersenschudding :\ zaterdag doe ik 2 rondjes BB en zondag meld ik me af denk ik. En daarna maar dressuuren tot mijn hoofd beter is :Y)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:34

Interessant om te lezen Esperanza :j Ik denk dat ik maar blij ben dat ik in Nederland start.

Zaterdag start ik als tweede en omdat het bij ons om de hoek is, kan ik hem na mijn proefjes mooi naar huis brengen en terug zijn voordat de prijsuitreiking begint.

Morgenavond vast alles poetsen en paard wassen. Ik twijfel alleen of ik hem al zal vlechten of dat ik dat zaterdagochtend doe.

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:48

Ik vind het Nederlandse systeem prima, beter dan de verplichte licenties/ examens zoals Esperanza het omschrijft en zoals ik het uit Polen ken. Daar was het ook 1 examendag met meerdere onderdelen (springen, dressuur), niet optimaal als je last van faalangst hebt :') Elk proefje / parcours dat een beetje meetelt geeft mij veel minder "alles of niks" stress :o

Het enige wat ik opmerkelijk vind in Nederland is dat je zomaar 1 meter mag springen zonder enige springvaardigheden te hoeven aan te tonen :? maar goed, in praktijk zie ik niets schrijnends gebeuren in de B, blijkbaar komt ernstige zelfoverschatting hier iets minder voor dan in Oost-Europa :+

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:04

Ik volg jullie systemen niet echt :=
Succes aan iedereen die dit weekend moet starten.
Ik heb op het nk vandaag twee keer zilver in huis gesleept met mijn pony.

Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:12

Wat goed!

Wij gaan morgenavond op pad. Heb welgeteld 5x echt gereden uberhaupt sinds ik weer beter ben en deze week alleen maandag gereden met les waar paard bang was voor het heien bij de buren, dus was een lesje paard kalmeren. En gereden toen de zadelmaker er was woensdag. Dus morgen ook nog met mn nieuwe zadel. Top voorbereiding. :')

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:15

SpikkelFire schreef:
Wat goed!

Wij gaan morgenavond op pad. Heb welgeteld 5x echt gereden uberhaupt sinds ik weer beter ben en deze week alleen maandag gereden met les waar paard bang was voor het heien bij de buren, dus was een lesje paard kalmeren. En gereden toen de zadelmaker er was woensdag. Dus morgen ook nog met mn nieuwe zadel. Top voorbereiding. :')

Hahaha nou wel meestal als je voorbereiding minder is gaat de rit beter.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:16

Haha ik hoop het! We gaan het zien. Paard is gelukkig in topconditie (in tegenstelling tot ikzelf :')), anders had ik het niet gedaan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:57

Gefeliciteerd met je knappe resultaat op het Nk!
Hoe werkt dat? Moet je ervoor eerst selectiewedstrijden mee doen bijvoorbeeld? En uit hoeveel onderdelen bestaat het NK?

Succes allemaal dit weekend. Ik mag vanavond weer jureren. Gelukkig is het niet zo heel warm meer.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:15

Deempjexxx schreef:
Esperanza, wat interessant. Werkt dat een beetje zo’n pixio en dan op afstand les?
Komt dat wel zonder vertraging over?


Ja dat gaat goed. Oh, ik heb de Pixem trouwens, de versie waar je telefoon in kan. Via Pixem is er een abonnement die je beide kunt nemen, en dan kun je ook gebruik maken van het in en uitzoomen van de camera. Maar wij bellen gewoon via FB of WhatsApp en dat gaat prima. Er zijn wel eens dagen dat de verbinding even hapert, maar 99% van de tijd gaat het prima.

Ik ben op het idee gekomen na een clinic op het terrein bij Diana Porsche. Zij heeft een Nederlandse instructrice en ze vertelde dat ze daar leste. Dus ik: Hoe dan? En zij liet me de camera zien. Toen dacht ik... :)*

Mijn instructrice heeft de paarden natuurlijk ook wel in het echt gezien, ik probeer af en toe naar Nederland te komen om te trainen. Maar vaker als 1x per jaar lukt dat niet. Het kost natuurlijk ook wel flink geld. Ik moet 2 of 3 weken naar Nederland kunnen en de paarden staan dan 12 uur op de kar. Ik moet een stal vinden waar ik met 2 paarden dan een paar weken kan zijn en ongestoord kan lessen. Is best een dingetje. Dus ik ben blij dat het nu zo kan.

Maar ja, knijpen jullie je handen maar dicht in NL, al was het alleen maar omdat er zoveel wedstrijden dicht in de buurt zijn :D Die verplichte licenties/examens die je moet doen werken naar een B niveau toe he? Dus het niveau is nog niet zo hoog. Kinderen doen het hier al. En wat theorie schaad ook niemand.

De hogere licenties haal je door winstpunten op de wedstrijden. Dus 4wp in A en 4 in de L geeft Licentie 2, enz. Maar 1 ding vind ik echt wel goed. Je rijd hier als beginner dus nooit tegen profi's in lagere klassen. Ik kan zoveel beginners proefjes starten als ik wil, voor de paarden, maar ik zit altijd in een andere rubriek. En dat is voor mensen die voor het eerst klassen doorlopen natuurlijk wel fijn en eerlijker.

Iedereen die dit weekend op wedstrijd gaat, veel plezier!!!

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:30

Succes Spikkelfire! Hier een zelfde soort voorbereiding, mijn andere paard mee gehad naar de les, andere les afgezegd en überhaupt een kwartier serieus gereden na mijn wedstrijd vorig weekend :+
Verder ga ik alleen zonder groom, heb daar net een voorlezer kunnen regelen en ken de proeven nog niet _O-

Een andere vraag, mag je nu gewoon met elke kleur dekje starten?
Afbeelding
Normaal starten we zo maar heb gisteren mijn donkerbruine dekje binnen gehad en dat lijkt me toch ook wel erg sjiek.

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:29

Robijntjah schreef:
Succes Spikkelfire! Hier een zelfde soort voorbereiding, mijn andere paard mee gehad naar de les, andere les afgezegd en überhaupt een kwartier serieus gereden na mijn wedstrijd vorig weekend :+
Verder ga ik alleen zonder groom, heb daar net een voorlezer kunnen regelen en ken de proeven nog niet _O-

Een andere vraag, mag je nu gewoon met elke kleur dekje starten?
[ [url=m/Tr0sFW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Normaal starten we zo maar heb gisteren mijn donkerbruine dekje binnen gehad en dat lijkt me toch ook wel erg sjiek.


De kleur van het dekje is vrijgegeven, dus gooi je nieuwe dekje er maar op. Succes!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:54

Robijntjah schreef:
Succes Spikkelfire! Hier een zelfde soort voorbereiding, mijn andere paard mee gehad naar de les, andere les afgezegd en überhaupt een kwartier serieus gereden na mijn wedstrijd vorig weekend :+
Verder ga ik alleen zonder groom, heb daar net een voorlezer kunnen regelen en ken de proeven nog niet _O-

Een andere vraag, mag je nu gewoon met elke kleur dekje starten?
[ [url=m/Tr0sFW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Normaal starten we zo maar heb gisteren mijn donkerbruine dekje binnen gehad en dat lijkt me toch ook wel erg sjiek.

Haha ook al een goede voorbereiding! Ik heb officieel ook nog geen lezer geregeld, maar ik start op mn oude stal dus dat loopt vanzelf wel los :j ken de proeven wel uit mn hoofd, dus het lezen is meer ondersteuning.

Ik ben nu al zenuwachtig. :')

NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:57

Hoihoi, zou ik me ook mogen melden? Ik ben Sharon en het plan is om voor het eerst in m'n leven over niet al te lange tijd dressuur wedstrijden te gaan starten. Dit samen met Diva, het paard van mijn beste vriendin die met haar Z1 rijdt. Ik vind het ontzettend spannend maar ik heb er ook heel veel zin in! Het plan is om eerst wat wedstrijden thuis online te starten ivm Diva met een veulen staat en om er even in te komen en daarna voor het "echie" te gaan.

Dit zijn wij :)

Afbeelding

En ik heb mijn jasje ook al binnen, we gaan starten in staalblauw <3 Ik wil nog ietsje afvallen voor ik ga starten en dan past ie perfect! Ik heb er een wit dekje bij gekocht met blauw randje van Eskadron, die komt hopelijk morgen binnen.

Afbeelding

Ik heb er heel veel zin in en lees graag hoe het jullie vergaat op wedstrijd :)

Succes voor degenen die dit weekend starten!

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:58

Kleurdekjes zijn zeker toegestaan, je mag het zo gek maken als je wil ;) zelfs knalroze met glitter ofzo

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:01

Ah joh gewoon doen of je op les bent.

Welkom norwayfjord. Mooi jasje!

Oke en zouden jullie bij mijn set een donkerbruin dekje ook mooi vinden?

NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:03

Robijntjah ik vind het lichte bij je huidige set al het bruin wel heel mooi opbreken, bruin dekje erbij word misschien wel heel bruin maar is lastig te beoordelen zonder een foto haha :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:11

Welkom en leuk paard waar je mee gaat starten :)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:08

Je mag idd met alle kleuren starten tegenwoordig.
Persoonlijk zou ik met jouw combinatie toch voor het lichte dekje gaan

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:40

Ik zou ook voor het lichte dekje gaan. Dat contrast is ook fijn voor jury.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:17

Mag ik hier meepraten? Ik start met mijn Connemara L2 tussen de paarden. Rij niet veel wedstrijden, soms maanden aan een stuk niks, dan weer een paar achter elkaar. Eerstvolgende is in augustus :)