Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:29

Autumnn schreef:
Fly High: ik vind het knap dat je nu al de vinger op de zere plek legt :D Ik ben inderdaad bang dat hij er vandoor schiet, gek doet of weet ik veel. Paar maanden geleden heb ik mijn ribben gekneusd omdat ik er vanaf gevallen ben. Ik merk dat die angst nog niet weg is.
Maar ik moet van mezelf juist kilometers maken want op vreemd terrein heeft hij nog geen 1 stap verkeerd gezet :Y) Met springen heb ik dat eigenlijk totaal weer niet. Niet dat ik springwedstrijden rij, maar op buitenrit neem ik zonder nadenken boomstammen mee, rij ermee in het water en weet ik veel. Misschien omdat bij dressuur meer op het ‘totaal-plaatje’ gelet wordt?


Springen is vanzelfsprekend dynamischer en met veel minder focus op het ideale plaatje, als het hier en daar wat slordig of lomp gereden wordt kijkt er niemand raar van op inclusief de jury ;) En zeker op een grotere wedstrijd liggen er meestal meerdere ruiters ff naast hun paard en daar wordt over het algemeen ook heel luchtig over gedaan, want ja oliebol happens :P En omdat het zo vlot gaat hebben de kijkerige paarden niet eens de kans om zich met dat ene enge voorwerp in de hoek te bemoeien :+ Paard dat uit (parcours tempo) galop weg schiet is ook nog veel makkelijker uit te zitten dan eentje dat het ineens uit een rustig drafje doet.

Als je nog dat vertrouwen in je paard niet hebt zou ik gewoon bij kleine en niet al te spannende (weinig publiek, geen tig vlaggen etc om de ring heen) wedstrijdlocaties beginnen, misschien eerst wat clinics, lessen en HC wedstrijden rijden totdat je ziet dat je angst minder gegrond is dan dat je eerst dacht :)


Ik vind het trouwens grappig om te lezen hoe erg het per persoon verschilt wat de wedstrijden meer of minder spannend maakt. Ik ben juist het meest op mijn gemak als ik in mijn eentje mag gaan, me, myself & mijn paard :j en dan het liefst zonder het hele voorbereiden, tutten en vlechten.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:57

Autumnn schreef:
En wat leuk MariekeS om je verhaal te lezen :j Je hebt ook wel een heel knap dier zeg <3
Merk jij dat je, nu je al wat verder bent, al wat rustiger de wedstrijden ingaat, en hoezo vielen de wedstrijden jou tegen? Wel tof dat je gelijk al L2 mocht starten. Ik heb ook nog nooit (officieel) gestart. Vroeger op de manege wel FNRS-proefjes, maar dat is toch anders dan met een eigen dier.


Trouwens, ik merk absoluut dat ik nu rustiger de wedstrijd in ga. Dus 'kilometers maken' werkt wel. (Wat in mijn ogen niet hetzelfde is als heel vaak op wedstrijd gaan zoals sommige mensen doen...).

Wat bij ons echt heel fijn gewerkt heeft, misschien een goede tip ook voor jou, is om een meerdaagse op te zoeken.
Dan is de 2e (en 3e) dag veel relaxter omdat je al weet hoe alles gaat en je een beetje ritme krijgt.

Onze 3e wedstrijd was gelijk 3 dagen: vanuit de organisatie hadden ze op woensdagavond oefenwedstrijd, daarna donderdag en vrijdag 2 proeven gereden. Wel telkens in andere ringen gereden maar die ervaring heeft ons heel veel zelfvertrouwen gegeven.
Kost veel energie maar de 3e dag was echt heeel makkelijk vergeleken met de eerste.
Dan hoef je niet meer na te denken hoeveel tijd je nodig hebt om naar het secretariaat te lopen of hoe het losrijterrein eruit ziet. En, elke dag is toch anders dus saai is het zeker niet :D

Edit: die zijn er ook bij kleinere verenigingen, niet gelijk de grote prestigeuze locaties uitzoeken dan :P

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:57

Wat een goede tips komen er hier voorbij! Bedankt!

Vandaag had ik les en heel fijn gereden. Paard ook gelijk geknot dus dat scheelt ook weer. Grootste stress is al weg. Merk dat ik er nu al een stuk meer zin in heb :o

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:41

Autumnn schreef:
Wat een goede tips komen er hier voorbij! Bedankt!

Vandaag had ik les en heel fijn gereden. Paard ook gelijk geknot dus dat scheelt ook weer. Grootste stress is al weg. Merk dat ik er nu al een stuk meer zin in heb :o

Jullie gaan het vast super doen! Zo te lezen is je voorbereiding hartstikke goed, ik hoop dat dat al een stukje rust geeft. En mocht het toch niet helemaal gaan zoals je gehoopt had, misschien helpt het dan om te onthouden dat het al een hele stap is dat je het toch geprobeerd hebt!

Snap je gevoel wel heel goed hoor, ik heb ook nog steeds moeite met wedstrijdspanning :o Enerzijds door een stukje perfectionisme, anderzijds doordat ik een paard heb met trigeminusneuralgie (headshaking door aangezichtspijn). Toen duidelijk werd dat ze dat had heb ik gezworen nooit outdoor te starten. Inmiddels blijkt dat het eigenlijk prima kan, maar de drempel om het te proberen was zoooo enorm hoog. Ik kon in m'n hoofd gewoon niet verantwoorden dat ze misschien last zou hebben omdat ik toch wedstrijden wilde rijden. Vond het zo'n oneerlijk idee dat ze haar best voor je doet en er dan pijn voor terugkrijgt.

Wat een knappe combi zijn jullie MariekeS <3

Ik zal mijn vriendinnetje ook eens delen:

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:33

Zo zeg Laurie, wat een plaatje zeg! <3

Precies en er staat morgen ook echt 0 druk op, het is eigenlijk gewoon een les waarin we een proefje oefenen. Alleen ik maak het in m’n hoofd dan gelijk weer zo zwaar :Y)

Wat lastig zeg dat headshaking! Ooit eens een paard gereden die dat had.
Snap heel goed dat dan de drempel dan nog een stuk hoger is, maar soms moet je ook eens dingen proberen. In jouw geval is dat goed gegaan! Hoe hou je dat onder controle tijdens wedstrijden?

Ik hoop dat ik morgen even een leuke rijfoto kan delen :)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 02:44

Veel plezier morgen Autumn! Het is ook spannend maar zo te horen gaan jullie er goed voorbereid in.
Vergeet niet dat we ook veel druk op onszelf leggen hè, Social media helpt daar niet bij als mensen vooral het positieve delen en niet al het moeilijke dat daarvoor kwam... ;)

Die van jou is ook zo knap Laurie!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 08:07

Laurie, ik scroll door dit topic en zie ineens mijn vroegere pennydroom voorbij komen :') wauw wat een prachtig paard!

Autumn kilometers maken is inderdaad wat voor mij ook hielp. Inmiddels ben ik bijvoorbeeld weer een hele tijd uit de springwedstrijden en wil binnenkort weer, maar vind ik ook weer spannend. Tot dat ik het weer een paar keer heb gedaan. Heel erg veel succes en nog veel meer plezier gewenst :)

Ik merk echt dat ik meer van het lezen ben de laatste tijd dan het reageren. Ben zelf ook even helemaal uit de wedstrijden en heb ook niet meer met de trailer geoefend. In september bij onze eigen vereniging een dressuurwedstrijd gepland staan en als het springen goed blijft gaan, waag ik mij daar ook maar weer eens aan (is ook in september). Voor dat laatste zal ik wel flink zenuwen hebben, maar wil daar weer graag doorheen haha.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:10

Mooi paard is het toch Laurie! Wat heftig van het headshaken zeg!
Felien, ik ben er ook helemaal uit :+ Zit op het moment nog niet eens op en laatste wedstrijd is bijna 2 jaar geleden volgens mij...

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 08:25

aah balen zeg... Lees in je vorige posts je gehoopt had in september weer te kunnen starten. Al enig idee wat nu de planning is? Of is dat echt nog even afwachten.
edit: zie nu dat ik je topic volg. Even de link niet gelegd en wat minder goed in namen onthouden. Op naar een spoedig herstel ;)


Ik ben wel weer heel tevreden over mijn springen zoals het nu weer gaat.

Let op! Ik had de gehele les wat last van mijn oren dus mijn instructrice die schreeuwt wat harder op mijn verzoek :') maar vind het leuk om hier weer actiever mee te kletsen dus dan delen we dit ook direct
https://youtu.be/77VJG5RKnwM

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:52

Haha ja, ze zou later geopereerd worden, dus wilde ik september proberen. Maar mag er nu over 2 weken pas weer voor het eerst op. Dus met een beetje geluk van de winter, alleen gaat instructie met zwangerschapsverlof van de winter dus dat is een nadeel. Ligt er ook helemaal aan hoe het weer gaat als we erop zitten. Of het een beetje snel weer richting niveau van voor de operatie gaat. En toen reden we nog geen zijgangen, maar iig wel weer 3 gangen zonder tijdslimiet. Daar hadden we nog wel 2 a 3 maanden nodig gehad voordat we klaar waren voor een proefje, dus ik denk nu dat het wel weer een maand of 4 a 5 is... dus nieuwe jaar ergens.

Ik ga straks eens kijken, vind het altijd leuk om filmpjes te zien!

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:47

@Laurie: Ooh die knappe merrie ken ik wel die zie ik wel is voorbij komen op insta :+

@Felien: Komt wel weer goed! Zodra je weer bezig bent pik je de draad snel zat weer op, gewoon voor jou gevoel zo goed mogelijk voorbereiden en veel lol hebben! Helaas doet je filmpje het niet, hij staat op Prive ipv Unlisted dus zelfs als we de link volgen doet hij het niet.

@Max: Oh dat is heel erg jammer, zo'n tegenslag! Neem de tijd ervoor, er is nooit haast en soms kom je er beter uit als van tevoren!!

Ik heb volgensmij ook nog geen foto's gedeeld van mijn huidige wedstrijd ponies dus ik zal mij ook maar even aansluiten! De vos loopt nu ZZZ, en de zwarte ZZL. Dat zijn de twee die ik het meest fanatiek start. De babies heb ik ook wel foto's van maar die laat ik achterwegen anders heb ik straks 20 foto's in mijn post :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 13:56

Wauw prachtige paarden! Vooral de vos spreekt mij erg aan.

Oeps…. Ik denk dat het filmpje nu wel zichtbaar is :)

Heb je nog bepaalde doelen met deze 2? :)

@mywishmax ah ja, dan moet je t direct even zonder instructrice oppakken…. Maar goed, zou alweer heel fijn zijn dat je het weer kan oppakken en wie weet gaat t wel sneller als gedacht en anders dan is t ook niet zo gek. Bent er dan best heel lang uit geweest.

Vinden mensen t leuk om hun insta te delen? Ik vind t heerlijk om bij anderen mee te kijken naar hun posts/ verhalen op insta. Dus mochten jullie insta hebben, ik volg graag :)

NorwayFjord

Berichten: 3152
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:05

Wauw wat een prachtige paarden komen er langs!

Ik vond mijn eerste wedstrijd op locatie ook echt rete spannend. Het scheelde wel een hoop dat ik veel mee ben geweest met mijn beste vriendin als groom en dat was ook regelmatig met het paard dat ik nu start. Helaas ging de eerste keer niet zo goed als ik had gehoopt (zonder winstpunten naar huis) en is de drempel voor mij nu extra hoog voor onze 2e wedstrijd over 2 weken. Terwijl we thuis met online proeven tussen de 192,5 en 202,5 hebben gereden dus we kunnen het wel. Maar ik merk dat dat me wel dwars zit :+

Mijn Insta is sharonandpets trouwens :)

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:12

Wauw wat een gave paarden zeg!!

Ik heb ook een instagram pagina voor Lady. Niet heel
Bijzonder, voornamelijk huis tuin keuken fotos met de telefoon gemaakt!

Zie mijn onderschrift

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:20

@Felien: De video deed het nu inderdaad! Ziet er super leuk uit, gewoon lekker doorgaan zo en dan gaat het zeer zeker allemaal goed komen!

De vos is van mijzelf, die heeft niet echt een doel. Die heb ik ooit gekregen van een oude klant die re niet zo goed overweg mee kon, maar hij heeft een paar kwaaltjes dus ik ga kijken hoever ik het schop. Ik denk dat hij met de PSG of de Inter I wel aan zijn max komt te zitten. Dus we gaan even kijken hoever hij het red en als het niet gaat, mag hij gewoon lekker op de wei oud worden.

De zwarte is van een klant van mij. Die wil ik iets stabieler hebben in het ZZL en dan neem ik die ook mee het ZZZ in. Die moet vooral ritme hebben. Ik merk dat als hij 2/3 weken niet mee geweest is dat hij wat ondeugend word maar als ik hem elke week mee neem, de scores alleen maar klimmen en hij zijn focus er super bij kan houden. Hij staat te koop, tja alles bij ons staat te koop uiteindelijk, maar zit geen haast achter. Dus ik rij hem gewoon door voor zolang het kan. Met hem ben ik net begonnen met piaffe training want hij is erg hyperflexibel en vind daardoor sluiten en zitten redelijk moeilijk, dus ik hoop op deze manier wat meer kracht achter het zadel te creëren, en dat daardoor de pirouettes enzo ook makkelijker gaan worden en het dragen. Moet wel zeggen dat hij voor de piaffe echt enorme aanleg heeft.

@Norway: Ik snap dat dat je dwars kan zitten hoor! Beetje hetzelfde als wanneer je weet dat je paard met een paar dingen echt uitblinkt, en dan kom je op wedstrijd en lukken precies DIE dingen niet. Kan best vervelend zijn... gewoon schouders optrekken en door naar de volgende. Ben benieuwd hoe het gaat, alvast super veel succes in ieder geval!

Ik ben niet super actief met posten op instagram, maar mijn stories hebben altijd wel iéts erop. Mijn insta is @rogieralexanderr

NorwayFjord

Berichten: 3152
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:51

Tof hoor R_Alexanderr, beide hoge niveaus ook. Werk je ook daadwerkelijk in de paarden als in paarden voor anderen uitbrengen etc?

Ja precies, thuis gaan we nu echt best lekker en op wedstrijd wilde het gewoon echt niet. De witte hekjes waren eng, juryhokje was eng etc. Terwijl ze het echt wel vaker heeft gezien maar ik kon er gewoon niet doorheen rijden door mijn eigen spanning ook. Hopelijk gaat het over 2 weken beter :) Dank je wel!

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:00

Wacht maar tot ze ook allemaal mooie bloemen neerzetten naast de baan :'). Die vos van mij heeft keertje een hele struik meegenomen... toen was het niet eng meer.

Ja, ik werk inderdaad ook in de paarden! Vooral veel handelspaarden maar af en toe wat mee op wedstrijd.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:31

Wauw gave paarden Alexander! Volgens mij heb ik je zien rijden in Beesd op de vos, die sprak me toen al erg aan. Startte je zo rond half 2 die middag?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:45

Dank voor alle leuke reacties, heel lief!

Autumnn schreef:
Zo zeg Laurie, wat een plaatje zeg! <3

Precies en er staat morgen ook echt 0 druk op, het is eigenlijk gewoon een les waarin we een proefje oefenen. Alleen ik maak het in m’n hoofd dan gelijk weer zo zwaar :Y)

Wat lastig zeg dat headshaking! Ooit eens een paard gereden die dat had.
Snap heel goed dat dan de drempel dan nog een stuk hoger is, maar soms moet je ook eens dingen proberen. In jouw geval is dat goed gegaan! Hoe hou je dat onder controle tijdens wedstrijden?

Ik hoop dat ik morgen even een leuke rijfoto kan delen :)

Het is meer een kwestie van heel veel geluk hebben dan het onder controle houden denk ik :o Vorig jaar begon ze op steeds meer triggers te reageren. Bepaalde geluiden, zonlicht, beestjes, regen, wind. Het was nog steeds relatief mild, maar ik vond het zelf heel heftig en besloot daarom om toch naar de universiteitskliniek in Utrecht te gaan. Daar liet ze dan weer niks zien en dan zijn ze (begrijpelijk) terughoudend met dingen proberen. Na veel zoeken op internet heb ik dit jaar steeds kleine aanpassingen gedaan in het voerbeleid en met iedere aanpassing was er een stukje verbetering zichtbaar. Durf het bijna niet op te schrijven, maar op dit moment gebeurt er eigenlijk nagenoeg niets meer. Kon de afgelopen weken ook wel huilen van geluk dat ze met die hitte zonder problemen hele dagen in de luchtstroom van een ventilator kon staan :o :')

Hoe ging het vandaag bij jou? Niet teveel last gehad van zenuwen hoop ik?

MariekeS_: Terecht punt wel over social media! In the end gaat het bij iedereen met vallen en opstaan.

Wat een stoer filmpje Felien_Kyra! Ziet er echt hartstikke netjes uit!

R_Alexanderr: Haha ik had jouw knappe vos ook al gespot! Hele gave combinatie zijn jullie en je bent sowieso fijn aan het sturen!

Wat een tegenslag heb je steeds MyWishMax :(:) Las laatst al dat je een virtueel bloemetje had gekregen... Hoop echt dat het nu allemaal een keer in een stijgende lijn blijft gaan en dat je de draad weer een beetje op kunt pakken.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:33

Het ging bij mij echt top. Paard was super braaf, heel erg op mij gericht en veel geleerd. Ik kan nu wel gerust zeggen dat hij braaf is op vreemd terrein +:)+ hij was ook weinig onder de indruk van alles, hij kwam thuis, ging het land op en begon zn hooi te eten alsof er niks was gebeurt :Y)

R_Alexader: ook al zo’n knap dier! Wauw. Wat start je met hem?

Tof Felien, je filmpje! Ik vind het er heel prettig uit zien. Er zit wel veel power nog in!

NorwayFjord, dat zijn fijne punten! Toch binnenkort maar op vreemd terrein starten :D

Zijn er trouwens in dit topic nog mensen die in noord Holland starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:51

Fijn Autumn dat het zo goed ging!

Lady en ik gaan vanavond weer even een oefenrondje doen. Weer even oefenen dat de witte hekjes niet bijten. Heb alleen geen voorlezer dus dat word of daar op de manege een meisje vragen of de proef uit mijn hoofd rijden.

Ik start in Limburg!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:22

Wat een knappe paarden komen er voorbij <3 Blijf vooral delen :P

Tijdsplanning en wedstrijdstress zijn toch altijd wel een dingetje in het begin, vind ik. Waar je paard routine moet krijgen in het meegaan en tussen de hekjes lopen, moeten wij routine krijgen in hoeveel tijd je op stal nodig hebt en hoeveel tijd je nodig hebt om los te rijden. Zo is het bij mij in ieder geval. De tijd inschatten die ik thuis nodig heb gaat goed maar ik ben nog een beetje aan het puzzelen hoeveel tijd we nodig hebben voor het losrijden. Ik probeer meestal zo een halfuurtje van te voren erop te zitten want ik wil hem niet te leeg hebben. De eerste en de tweede keer was dat prima maar nu de laatste keer dacht ik omdat het zo warm was dat het misschien beter was om iets korter los te rijden. Dat was dus blijkbaar niet goed want het resulteerde in de eerste proef geen wp :( Hij heeft toch echt die tijd wel nodig blijkbaar, ook al is het warm. De tweede proef wel een nette 185,5 gereden.
Ik merk aan mezelf dat ik vooral de kriebels heb als we de auto instappen en naar de wedstrijd gaan. Zodra ik erop zit gaat het knopje een gaan we aan het werk totdat we de ring in mogen, dan ineens is het er weer. Dan moet ik mezelf in mijn hoofd echt even aanspreken en een mentale por geven, even een keer goed diep inademen en dan gaan we ervoor.
Genieten doe ik in ieder geval altijd <3

Mijn insta staat in mijn onderschrift :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:28

Ik ben zo'n muts die zenuwachtiger is voor de prijsuitreiking als voor de proeven zelf :') Slaat helemaal nergens op, zelfs als ik de uitslag al weet gieren de vlinders door buik. Echt heel bizar, heb ik al hele wedstrijd leven.

R_alexander gave dieren zeg! En ik vind 20 foto's niet erg hoor! Alle jonkies willen we ook zien ;)

Virtueel bloemetje? Heb ik zelf niet eens gezien? := ga eens kijken.
Het is toch ook heel leuk om gewoon mee te lezen hier!

Autumn super zeg!

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:02

Hahaha dat herken ik wel merel :')

Heb ik ook al zolang als ik me kan herinneren.

Ik zal zo eens een rondje oefenen voor morgen na een week strand crossen :+

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:11

Wat leuk Autumn! Klinkt als een geslaagde ervaring :D

Leuk dat jij hier ook meepraat R_alexander. Inderdaad hele gave paarden maar ook leuk om jouw ervaringen te lezen op hoger niveau en met verschillende paarden.

Noisy: hoe voelde die eerste proef dan voor je toen je geen winst had? Was het dezelfde jury als voor de 2e proef? Want als het verschillende jury's waren en je had lekker gereden dan hoeft kort losrijden dus helemaal niet te betekenen dat het niet goed was...

Wij puzzelen ook met de losrijtijd en eigenlijk kan ik er nog weinig over zeggen vind ik.
Er zijn steeds zoveel andere factoren die meespelen...
Zolang spanning nog een grote rol speelt varieer ik het een beetje. Ene keer 15-20min erop, andere meer 30min. Langer erop zitten is geen garantie voor meer ontspannen helaas en dan is ze vooral helemaal op. Zit ik er te vroeg op dan is ze wel fit maar is de afstemming net niet ideaal.