Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:49

Hier ook nog een beetje puzzelen. Meestal 30 minuutjes en dan doe ik heel rustig aan.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:26

Ik doe altijd 3 kwartier :') Maar ik speel vals. Paard heeft half uur nodig om fijn te worden. Dan is ze los en heet en kan ik fijn rijden, daarvan is gedeelte natuurlijk los stappen en daarna galoperen en draven. Maar ik kan geen half uur losrijden en meteen 2 proeven rijden door ziekte, dus dan stap ik een tijdje en pak haar 5 minuten op met veel overgangen en schakelen en kan dan de proef in. Tussen de 2 proeven door stappen en weer oppakken als we de ring in gaan.

Dus in feite zou 30/35 minuutjes genoeg zijn, als ze een gezonde amazone had. Korter zou niet lukken, want ik stap minimaal 10 minuten in en tussendoor ook nog. Dat werkt bij haar sowieso het fijnste, lang stappen, dan meteen galop zonder wat te vragen, stukje stappen weer, dan in draf losrijden, galop waar we wel wat in vragen en als laatste stukje draf opgepakt.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:35

Fijn dat het op die manier voor jezelf toch kan MWM, veel stappen doe ik ook altijd!
Merk je dan ook voor jezelf verschil tussen de paarden die je gereden hebt? Dat je met de één zelf meer kan rijden dan met de ander?

Als je het zo zegt qua losrijden, de B en L1 proefjes beschouw ik eigenlijk ook wel quasi als losrijden dus na pas 15/20min erop kan dat wel. Dan stuur ik zeker niet met het mes tussen de tanden die proef door :') juist sowieso te casual misschien voor echt hoge punten. Maar dat is wel prima voor ons nu.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:20

@Autumn: De vos loopt in het ZZZ, en de zwarte in het ZZL!

@MWM: Haha, ik heb niet van allemaal de foto's gekocht/betaald dus dat vind ik niet zo eerlijk van de fotograaf :Y). Heb wel paar van de verkoopfoto's op mijn insta staan!

@Marieke: Je kan altijd blijven leren dus ik vind het ook altijd wel leuk om te zien hoe andere het doen en er in staan. Dus ik vind het net zo leuk!

Ik merk zelf dat ik echt kort losrij en aan 1 stuk. Ik doe eerst even rustig stappen als ik d'r op zit, en dan als ik aan het werk ga is het 10/15 minuten werk en dan meteen de proef in. Ik wil zo min mogelijk verzuring opbouwen dat ze het fijnste blijven. Maar verschilt zeker want heb ook wel paarden die langer nodig hebben zodat ze de stres los kunnen laten van de andere locatie/de wedstrijdsfeer etc.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:44

MariekeS_ schreef:
Fijn dat het op die manier voor jezelf toch kan MWM, veel stappen doe ik ook altijd!
Merk je dan ook voor jezelf verschil tussen de paarden die je gereden hebt? Dat je met de één zelf meer kan rijden dan met de ander?


Nee, heb er altijd wel moeite mee gehad, maar ik word langzaam aan steeds slechter en dat ga je bij zulke dingen ook merken. Vroeger reed ik er meerdere per dag en ook op wedstrijd, nu ben ik heel blij dat ik er 1 2 keer per week red. :=

Maar ik kan een hoop paarden ook niet meer rijden. Vroeger wel voorkeuren en van sommige wel pijn, maar te doen. De zadels werden eerst een probleem, kan niet zomaar op elk zadel rijden. Daarna werden bepaalde paarden een probleem (hoewel ik nog niet heb kunnen ontdekken waar het aan ligt. Ik heb brede paarden, maar andere brede kan misgaan, maar smal ook. Met als vlak of opgooien kan beide goed of fout gaan) alleen echt luie paarden kan ik sowieso niet meer. Maar die vond ik ook nooit fijn rijden :') ik maak ze heel snel gevoelig op hulpen dat ik zo min mogelijk hoef te doen en pas bepaalde dingen/hulpen ook aan.

Zou eigenlijk naar dispensatie gaan kijken, maar weet niet of dat nut heeft. Lichtrijden kan ik toch niet en zweep vasthouden wordt ook lastig :')

R_alexander. Dat probleem heb ik ook! Sommige foto's kan ik niet gebruiken want niet betaald voor online en verder maak ik altijd de foto's dus sta er bijna nooit zelf op ;) zal eens kijken op insta, altijd leuk! nu ben ik heel nieuwsgierig, bij wie les je?

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:56

Hier vanavond weer een oefenrondje gereden. Helaas was stalgenootje waarmee ik samen naar de wedstrijd toe zou gaan te laat waardoor we maar 20 minuten hebben kunnen losrijden. Met Lady heb ik echt 3 kwartier nodig. 20 minuten om uberhaupt de bak door te komen en de rest kan ik dan los rijden. Nu was het rondje stap, paar rondjes draf, 1 rondje galop en ik moest al de proef in. Witte hekjes waren dit keer niet eng maar de hele hoek bij het juryhokje was dood eng. Pas halverwege de proef kwam ik daar een beetje de hoefslag over. We hadden wel nog 191 punten met fijn commentaar.

Pluspunten van vandaag: ze was relax met het van de trailer af lopen en bleef rustig staan bij het zadelen. Het opstappen ging relax en ze was veel minder schrikachtig in de losrijbak dan de vorige keren. afgelopen april ook op die locatie gereden en toen kwam ik de eerste 20 minuten de bak niet eens door. Daarnaast pakte ze dit keer geen overdreven buitenstelling omdat de hekjes zo eng waren. Al met al tevreden voor vandaag!

11 september gaan we weer officieel.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:38

Goede oefening geweest dus wel. Dat is altijd fijn.

Ik ga nog even lesgeven zo en dan weer vlechten en de hele mikmak.

September heb ik alleen een onderlinge in de L1 en met beide paarden een crosstraining en neem ik wedstrijd vrij. Dan kunnen we in oktober lekker door in de L.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:31

Ik vind je vos echt gaaf rogier!

Vorige week had ik ineens Corona. Super stom en voor het eerst. Extra souveniertje van een festival denk ik. Helaas was ik er goed ziek van.
Gelukkig is Ice echt een held want na een week is het opstappen en wegrijden. Ookal lukt dat net 15 min voordat ik aan de beademing moet.

Ik heb voor concours nog best wel wedstrijdspanning. Ik ben een beetje perfectionistisch dus ik zit mezelf nog wel eens in de weg. Als ik er eenmaal opzit gaat het gelukkig snel over en dan ben ik vaak ook wel lekker aan het puzzelen. Mijn paard heeft niet perse wedstrijdspanning maar wel “ vreemd terrein” spanning. Hij is super mak en braaf maar kruipt wat in elkaar en de rem gaat erop.
Hij doet dat in het bos, op les en sowieso op vreemd terrein dus het heeft niets met de ring te maken. Na een x aantal rondjes gaat het wel maar dan is je proef al bijna klaar. Als ik regelmatig ga is het welecht beter.
Afgelopen donderdag het z1 op de hippiade gejureerd. Waren toch mooie combinaties! Echt genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:07

Laatste 2 winstpunten er bij. Ondanks een voorlees fout en 2 x verkeerde galop (hoera voor een week naar het strand en niet trainen :') ). Oh en 1e van de b maar in handicap. Op naar het binnen seizoen!

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:57

Goed geoefend, Laura! Altijd fijn als dat goed gaat. Maakt je wat zelfverzekerder voor de volgende keer!

@Nimber: Ik heb precies hetzelfde, had er vandaag ook heel erg last van. Paard kroop helemaal in elkaar van de spanning, en zaten en paar hele goede stukken tussen waar hij gewoon paar keer een 8 kreeg en een 9, maar ook dat ie weer achter mijn been kroop en ik mijn pirouettes stil viel, wat de dubbeltellers zijn... dus was erg jammer. Was een proef met veel pieken en dallen. Ik reed ook in mijn tweede proef heerlijk 2 keer fout, maakte het niet beter :+ Maar goed, hij was braaf en volgende keer rij ik hem A: iets korter los, alles liep beetje uit vandaag en B: weet ik dat ik hem eigenlijk echt wel wat heter kan maken. Hoef hem niet braaf te houden perse.

@MWM: Ik les bij Theo Hanzon, en bij Rieky Young! :)

@Robijntjah: Gefeliciteerd!

Dankjewel allemaal voor de complimenten op ons Spekkemien!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:32

Ah Rogier, dat gaat bij mij ook nog wel eens mis, in stap vallen in de pirouette dan gaan we de ene kant op en ineens moet hij draaien en dan is de andere kant ineens toch spannend en dan remt hij. Op zich kom ik de proeven wel goed door maar thuis gaat t vanzelf en dan voelt t soms best een beetje ellendig in de proef omdat ik dan hard aan de bak moet.
Ik heb goede hoop dat de prix wat makkelijker gaat worden omdat ik dan net wat meer t gas erop kan houden.

Robijn gefeliciteerd

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:14

Heel erg mee eens, mijn rechter is fijner. Links valt hij door mijn binnenbeen heen en dan wil ik zelf ook te veel remmen soms op mijn binnenbeen zodat ie draait ipv om valt. Maar vandaag iets teveel terug gereden en toen viel hij d'r uit. Zonde! Maar thuis kan hij het wel over het algemeen goed dus zelf ook even de tijd ervoor nemen.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:04

Gefeliciteerd Robijntah!

Hier ook fijn gereden en 187 en 182.5. Met een 8 voor middenstap 8-) waar ik normaal altijd een 5 of net aan een 6 voor heb. Oefenen helpt dus :D en een 8 voor binnenkomen. Jammer genoeg veel onvoldoendes in de dubbeltellers, dan gaat het snel naar beneden.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:17

Hier wat pech vandaag. Ik reed verkeerd in mijn eerste parcours (heb ik nooit). Tweede rondje wel foutloos, helaas maar 61 stijlpunten. Toch weer een puntje erbij :j

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:20

Wij hebben vandaag ook weer een rondje gereden. Ging voor mijn gevoel echt voor geen meter. Ze sluit zich dan af, kin op de borst en gas. Als ik dan wat ruimte geef van voor om die hoofd-hals houding wat beter te krijgen gaat ze alleen maar harder. Niet aan de kletter maar gewoon hard in de juiste gang. Thuis gaat dat al een heeeeel stuk beter maar op wedstrijd kan ik dan niet meer doorkomen.
Eerste proef toch nog 194 (wel echt gematst vind ik hoor) en tweede proef terecht 169,5.

Zaterdag mogen we weer, maar weer zien :D

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:55

Balen Pantykous! Volgende x weer beter :)

Toch nog mooie punten voor je 1e proef Bamorka, netjes!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:49

MyWishMax schreef:
Virtueel bloemetje? Heb ik zelf niet eens gezien? := ga eens kijken.
Het is toch ook heel leuk om gewoon mee te lezen hier!

Ik dacht even dat ik iets heel stoms had gezegd, maar er stond er laatst eentje voor je op de voorpagina :o

Super dat het zo goed ging Autumnn! *\o/*

Hartstikke netjes _lauraaa_! Toch een geslaagd oefenrondje zo.

Wat balen dat je zo ziek bent geweest van corona Nimber! En dat perfectionisme is herkenbaar :o Ik heb er zelf vooral last van als er iets in de voorbereiding niet helemaal gaat zoals ik wil/hoop. Dan lukt het bijvoorbeeld niet om het voorplukje mooi strak in te vlechten en gaat het al van "That's it, I'm not going". De Grinch is er niks bij :')

Gefeliciteerd met je punten Robijntjah!

Ahh wat zonde van je pirouettes Rogier! Dat zijn inderdaad dure fouten... Op naar de volgende keer!

Oh dat is echt heel jammer Pantykous, zonde! Maar nog wel een goed tweede rondje :)

Mooie punten voor je eerste proef Bamorka! En fijn dat je zo op korte termijn kilometers kunt maken, hopelijk is je gevoel volgende week iets meer in lijn met je goede punten!

Ik had me ook vol goede moed voor twee weekenden achter elkaar ingeschreven, maar vorige week was het te warm en deze keer was ik zelf ziek. Ga even kijken of ik begin september nog ergens kan starten. Halverwege september heb ik een weekje vakantie en dan wil ik een meerdaagse wedstrijd proberen.

Wat is jouw insta trouwens Felien? :) Ik ben zelf niet zo’n hele actieve poster maar vind andere mensen volgen wel altijd heel leuk!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:36

Jullie gaan soms echt wel te snel voor mij hoor... :+

Maar ik zie heel veel goede en leuke dingen voorbij komen!

En een paar hele mooie paarden!!!!

Ik mag vrijdagavond weer :) Ben heel benieuwd. Proeven weet ik uit mn hoofd. We gaan t zien.

Idealiter zou ik zooooo graag uit de B zijn, maar 4 punten zijn denk ik wel te hoog gegrepen haha..
Ik wil gewoon kunnen doorzitten, dat is zoveel fijner met mijn enkel dan lichtrijden namelijk..
We gaan het zien vrijdag iig! Heb er wel zin in. Poowny nog niet zo, die had 4 weken vrij gehad tot goede week terug en had liever nog vrij gehad... Echte merrie, dus we hebben weer wat discussies over voorwaarts en we zijn geen giraffe modus.. :')

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:41

Succes alvast Wendy!
4 zou kunnen toch! Wel ambitieus maar het zou mogelijk zijn :D Ik ga duimen voor je!

Balen Pantykous dat je verkeerd reed!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:20

Haha, ja vorige keer op half puntje na geen 4.. maar dat was haflingerwedstrijd, en daar wordt toch iets makkelijker gepunt dan gewoon regulier..
We gaan het wel zien en anders mssn toch maar eens 1 keer een online proef indienen...

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:26

Dit zijn wij trouwens!

Heb wel een nieuw wit dekje besteld, heb al maanden niets gekocht voor paard dus vond dat het wel mocht :+
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:42

Haha Laurie zo herkenbaar! Als m’n vlechtje niet zit zoals t moet dan kan ik echt balen. Maar ik moet ook echt alles gepoetst hebben. Zelfs m’n beugels poets ik op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn pony trouwens.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:58

Pony :D

LaDonna75

Berichten: 2140
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:33

Dat is een flinke pony :+

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:58

Is dat nou een E of een grote D? :+