Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:14

Noisy schreef:
Hallo :wave:
Ik kom me hier ook melden aangezien wij op 27 Mei ons wedstrijd debuut was :D
Ik vond het best een beetje spannend want ik had al in geen 10 jaar meer een wedstrijd gereden maar het ging boven verwachting goed <3 Zo goed dat we twee keer eerste waren met 188,5 en 201,5 punten. Ik ben echt beyond trots want ik heb mijn vriendje zelf gefokt en opgeleid. Volgende wedstrijd staat inmiddels ook weer op de kalender, 2 juli mogen we weer :)


Wauw Noisy dat zijn mega debuut punten!gefeliciteerd

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 18:59

Geen idee of dit in dit topic mag. Maar ik zit met een vraag. Ik weet dat er van alles is veranderd omtrent het doorzitten/lichtrijden en er zijn nieuwe proeven etc. Maar mag je nou een B proef wel of niet doorzitten? Of losse onderdelen? Want ik kom er op de knhs niet wijs uit..

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:02

DiscoDipp schreef:
Geen idee of dit in dit topic mag. Maar ik zit met een vraag. Ik weet dat er van alles is veranderd omtrent het doorzitten/lichtrijden en er zijn nieuwe proeven etc. Maar mag je nou een B proef wel of niet doorzitten? Of losse onderdelen? Want ik kom er op de knhs niet wijs uit..


Tot en met het L2 mag de gehele proef lichtgereden worden. Vanaf het M1 tot het ZZL, mag je alleen lichtrijden tijdens het halsstrekken, en de midden-/uitgestrekte draf :)

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:08

R_Alexanderr schreef:
DiscoDipp schreef:
Geen idee of dit in dit topic mag. Maar ik zit met een vraag. Ik weet dat er van alles is veranderd omtrent het doorzitten/lichtrijden en er zijn nieuwe proeven etc. Maar mag je nou een B proef wel of niet doorzitten? Of losse onderdelen? Want ik kom er op de knhs niet wijs uit..


Tot en met het L2 mag de gehele proef lichtgereden worden. Vanaf het M1 tot het ZZL, mag je alleen lichtrijden tijdens het halsstrekken, en de midden-/uitgestrekte draf :)



Dat was inderdaad duidelijk. Maar mag ik ook losse onderdelen wel doorzitten?? Ik had ergens meegekregen dat de ruiter nu zelf mag kiezen welke dingen je wil doorzitten en welke dingen je niet wil lichtrijden. Maar ik kan daar nergens wat over vinden.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:25

Volgens mij wel! Pas geleden bij het L1 zag ik meerderen alleen doorzitten bij het wijken.

Edit, ik zie op het protocol van L1 staan lichtrijden en/of doorzitten.

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:14

DiscoDipp schreef:
Geen idee of dit in dit topic mag. Maar ik zit met een vraag. Ik weet dat er van alles is veranderd omtrent het doorzitten/lichtrijden en er zijn nieuwe proeven etc. Maar mag je nou een B proef wel of niet doorzitten? Of losse onderdelen? Want ik kom er op de knhs niet wijs uit..


Deze vraag heb ik ook aan mijn instructrische gevraagd, zij is ook jury. Je moet lichtrijden in de B, alleen voor overgangen mag je enkele passen doorzitten.

Het staat ook op je protocol.

Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:19

Ah dan is het vanaf L1 dat je ook mag doorzitten bij oefeningen.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:33

Wat zijn jullie lekker bezig zeg! Zie heel vee successen en mooie punten voorbij komen! Zo leuk om elkaar te motiveren :D

Wij hebben vandaag onze eerste winstpunt in het Z1 gehaald! *\%/*

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:44

Oh wow, knap hoor. Gefeliciteerd!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:56

onpaard schreef:
DiscoDipp schreef:
Geen idee of dit in dit topic mag. Maar ik zit met een vraag. Ik weet dat er van alles is veranderd omtrent het doorzitten/lichtrijden en er zijn nieuwe proeven etc. Maar mag je nou een B proef wel of niet doorzitten? Of losse onderdelen? Want ik kom er op de knhs niet wijs uit..


Deze vraag heb ik ook aan mijn instructrische gevraagd, zij is ook jury. Je moet lichtrijden in de B, alleen voor overgangen mag je enkele passen doorzitten.

Het staat ook op je protocol.

[ [url=m/o0zGwX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh top! Dit verhelderd :)

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:44

super knap flicka, gefeliciteerd! Die prestatie staat heel hoog op mijn bucketlist :D.

Voor nu ben ik tevreden met weer een puntje erbij in het L1 afgelopen week en bereiden we ons voor op onze wedstrijd van aanstaande zondag :).

We moeten nog heel wat kilometers maken.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:06

Heyy, Ik meld mij hier ook!

Hier met beide pony's in het L1 aan het rijden :D . 10-12 juni allebei 4 winstpunten gereden, dus al goed opweg! Morgen met 1 van de 2 op wedstrijd en dan hopelijk op L1+8. Het doel is om aan het einde van het jaar 1x M1 te hebben gestart, dus we zijn goed onderweg. *\o/*

Doelen 2022:
● Met Nidar M1
● Met Adje L2
● Winstpunt in de 0.80

Afbeelding
Nidar

Afbeelding
Adje

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:09

Hé wat leuk! Meer Haflingers, welkom! *\o/*

Succes voor iedereen die dit weekend gaat !

saskiaojan

Berichten: 7250
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:13

Hoihoi,

Vraagje misschien weten jullie het antwoord aangezien er veel veranderd is de afgelopen 2 jaar en ik morgen voor het eerst weer ga starten sinds 2 jaar. Mag je in het M1 wel of nog steeds niet met zweep rijden.
Het mocht nooit maar nu zei een stalgenootje vanmorgen dat het wel mocht, nu ben ik in de war.
Bedankt vast!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:24

Nee zweep in het M is niet meer toegestaan

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:13

Hoi :wave: , ik zal voorlopig nog meelezen want wij hebben nog genoeg te trainen alvorens te starten :) . Ik was wel even benieuwd wat jullie voor outfit hebben bij een wit paard? Ik merk dat ik geen 1 wit dekje eigenlijk echt mooi vind staan omdat het al vrij snel vloekt :o

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:29

Donkerblauw vind ik altijd wel sjiek op een schimmel!

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:33

@ Autumn: Jaa, vervelend is dat met een schimmel! Ik moet zeggen dat ik dan altijd maar voor het vloeken ga... vind wit toch erbij horen op wedstrijd, maar zoals Robijntjah zei, is donkerblauw ook mooi! Vind ik denk ik mooier als zwart, is wat minder hard qua verschil denk ik :D

Ik had vandaag ook weer wedstrijd, in het L2 met een merrie van 4 die pas paar maandjes zadelmak is... maar wat heb je toch rotte appels er soms tussen die juryleden zitten hoor, bah bah :Y)

Merrie liep super fijn, maar eenmaal in de ring waren de bloemetjes etc eng, dus ik kom mijn aanmelden en hallo zeggen tegen de jury, die vroeg nog wat ik mee had dus ik snelle uitleg, "Ohh rij maar even paar rondjes om te wennen", nou top! Rij weg, halverwege mijn eerste lange zijde al meteen het belletje rinkelen... nee bedankt dan maar weer met je "paar rondjes" :+

En dan ook nog strenger jureren als dat ik in de Subtop word gejureerd nou draag mij maar weer weg, 1 iemand uit 10 man had 188 de rest geen winst, lekker opbouwend voor de mensen die dit voor de lol doen :')
Gelukkig in de tweede proef een normale jury die ons naar huis stuurde met 203 punten, ookal was ze daar beetje op en was die proef écht eerder overwaardeert... maar ik pak mijn geluk na die eerste zuurpruim _O-

En hopen dat morgen het Z1 met 2 andere wat beter gaat, en dan dinsdag weer eentje in het ZZL 8-)

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:28

Donkerblauw met wit vind ik ook mooi bij een schimmel. Als je een wit zadeldekje hebt met een blauwe bies dan heb je niet zo'n groot wit vlak. Zelf heb ik dat probleem nog niet, mijn schimmel is nog heel grijs.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:11

Donkerblauw vind ik dan weer niet zo mooi haha. Heb grijze laarzen :+

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:12

Grijs jasje en dekje en cap erbij, ook sjiek :j

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:28

Flevolander schreef:
Nee zweep in het M is niet meer toegestaan



Ik besef mij ineens dat ik in dit topic nog niet eerder heb gereageerd.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik even in een ander topic dacht te zitten (het M-starten topic :Y) )

Maar goed, ik vind het gezellig om mee te kletsen. Na dat ik in maart mijn paard heb moeten laten in slapen en vervolgens mijn rug brak op twee plaatsen op een ander paard, ligt het rijden en daarbij de wedstrijdsport voor mij even stil.

Echter is mijn doel wel om met mijn aanstaande paard weer snel in de wedstrijdring te verschijnen en de wedstrijden weer op te pakken. Tot die tijd lees ik graag jullie verhalen!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:01

Zo heftig zeg, je rug gebroken! Sterkte met het herstel.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ingeschreven voor vrijdagavond :D vond het eerst te vroeg, want dan is paard pas 3 weken weer echt aan het werk. Maar het gaat zo lekker <3
Nu alleen hopen dat ik zelf een proefje volhoud := mijn conditie is echt nog bagger en ik mis nog veel kracht in mn geblesseerde been
Twijfelde eerst om een rondje B nog te doen, maar ga toch voor L1.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:05

Jeetje Flevolander, wat naar.

Ik ben me klaar aan het maken!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:23

Welkom allemaal, en gefeliciteerd aan degenen die mooie punten gereden hebben!

Ik ga aankomende zaterdag weer starten, voor de tweede keer in de B. Heeeel vroeg uit bed helaas :Y)

Hoe doen jullie het als jullie 's ochtends vroeg moeten starten? De avond ervoor knotten, of alleen vlechten, of helemaal niks?