Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:02

wendy1987 schreef:
Hier weer op pad geweest.. ging beetje mwah. Gewoon prima maar niet super zeg maar. Beetje drammen, niet buigen.. hele week al..

Maar toch 184 en 189,5 en tweede plaats. Dus gelukkig niets voor niets weg geweest :))


Och soms zit het mee en soms zit het tegen. En als het mee zit, dan is dat wel heel erg lekker!

Hopelijk aankomende week weer lekkerder rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:08

Precies. Toch lekker die puntjes dan. Morgenavond mag ik weer.

Van de week voor het eerst een galopsappuyement gereden die goed ging tot we op de hoefslag kwamen :')
Contragalop zag mevrouw niet zitten :+
Resulteerde in een boos paard.

Morgen even een buitenritje om te resetten.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:11

Wat lekker!!

Vos zit zo extreem in zijn haar, dat is net een overjarige mini shetlander... Enerzijds denk ik: scheren, anderzijds wil ik ook naar het bos om de week en daar heb ik geen zin in met een deken oid...

Dat had ie bij mij als jonkie al, belachelijk veel haar in de winter. Tot half november denk je, t valt wel mee... en dan ineens schiet ie er super dik en zacht in haha.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:15

Ik ga pas klooien met een deken onder 0. Mijn andere paard had vandaag zelf haar deken uitgetrokken. Die had het vrij fris :')

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:17

Ja hopelijk volgende week weer beter.. ach, en anders gaan we gewoon wat meer springen en komt dressuur over maandje wel weer..

Succes vast robijntjah voor morgen!


Haha, overharige shetlander.. ik kan me er wel iets bij voorstellen..
Als je vaak naar buiten gaat is t wel lastig. Anderzijds, als t echt koud is kan je gewoon met goede uitrijdeken rijden de hele rit. Heb ik ook wel eens gedaan. Had toen gewoon waterdichte uitrijdeken.

Ik heb dr van de week voor de 2e keer geschoren dit jaar. Zat al weer flink in dr haar en was vrij dus dacht, laat ik toch nog maar even doen.. wel fijn!

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:21

Tja ik denk dan, scheren voor die 3x per week een half uur trainen en af en toe op wedstrijd.
Dan staat ie de overige 23,5/7 met zijn schrale vel te kijken.

Nu met dit koude weer zweet ie minimaal. Weet alleen niet of ik zo wel wil starten, vind het in het Z2 toch wel een beetje aftands er uit zien zo haha.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:20

Dat maakt toch niets uit? Dat is jou keuze en daar zou ik me geen seconde druk over maken hoor!
Als t niet perse nodig is omdat die niet heel veel zweet... dan is t toch goed?

Ik scheer idd omdat ze gewoon anders drijf nat is.. ze vind dat ze op de noordpool staat namelijk met dr vacht aanmaak.. :))

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:32

PSvanLot schreef:
Tja ik denk dan, scheren voor die 3x per week een half uur trainen en af en toe op wedstrijd.
Dan staat ie de overige 23,5/7 met zijn schrale vel te kijken.

Nu met dit koude weer zweet ie minimaal. Weet alleen niet of ik zo wel wil starten, vind het in het Z2 toch wel een beetje aftands er uit zien zo haha.


Ik snap je twijfel, heb zelf 1x gestart met ongeschoren paard omdat die ook veel buiten stond, maar vond het echt niet chique :') Eenmaal geschoren vond ik het plaatje netter, maar ze was dan weer niet goed op gewicht te houden met zoveel buiten, ook niet onder de allerdikste deken.

Je kan altijd voor de helft scheren in een patroon? al is het nog steeds niet super chique.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:33

Ik doe het echt functioneel. Moest laatst buiten losrijden en binnen starten en dat scheelde minimaal 10 graden. Paard was meteen leeg.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:57

Gefeliciteerd wendy!

Ik scheer eigenlijk het liefst helemaal niet, maar ik heb ze ongeschoren ook gewoon onder dekens. Juist omdat ik wel rijd en ze dus niet in een dikke vacht wil hebben, dat vind ik niet eerlijk in hele dikke vacht. Huidige merrie zweet amper dus is ook gewoon niet nodig om te scheren gelukkig, maar die wordt snel weer stijf van regen en kou op blote lijf.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:57

Mijne heb ik ook 2 x geschoren nu. Buiten trainen gaat nog wel, maar om dan binnen op concour te gaan dan is de fut er direct uit. Scheelt toch n paar graden.

Denk wel dat ze nu niet meer hoeft, zijn nog 3 wedstrijden incl. De regio’s. Dan halen we wel met dit velletje :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:09

Zou alleen scheren als het nodig is voor het paard, vind het er niet per se aftands uitzien als er op wedstrijd een pluizige wintervacht voorbij komt.
Scheer zelf niet, is echt niet nodig. Merrie maakt zo weinig vacht dat ik vorig jaar een paar keer complimenten kreeg dat ze zo netjes geschoren was. Dit jaar heeft ze denk ik ietsje meer vacht, maar nog steeds niet de moeite.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:52

Hier dit jaar ook meer vacht als alle andere jaren :j Normaal denken ze bij ons ook dat ze geschoren is, nu is het vooral wat lelijker qua vacht. Zal wel met hele operatie gedoe en alles te maken hebben. Ze had gisteren ook verhoging na de enting en dat heeft ze alle andere jaren nog nooit gehad.

Ik wil eigenlijk maandag op buitenrit, maar even kijken of chauffeur wil rijden :+ wel koud, maar wel droog

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:13

Ik heb Rudi 1x geschoren dit jaar. Hij zweet echt als een otter altijd. Bij hem is het ook alweer een flink stuk aangegroeid maar voor nu wacht ik toch liever met nog een keer scheren :brr:

Wendy, gefeliciteerd met de punten weer :) Ga je de 28e ook?

annaxmaex

Berichten: 471
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:15

Is altijd een lastige keuze waar doe je verstandig aan. Onze fries (20 jaar) hebben we in september al voor de 1ste keer geschoren. Vacht was al 3 cm lang, buitenrit van een halfuur en mevrouw was zeiknat van het zweet, ze kreeg zelf amper de warmte nog kwijt. Laatste dag van Oktober voor de 2 de keer geschoren, want mevrouw had weer zo'n lange vacht. verwacht nog 1 keer te moeten scheren bij haar.
Daarin tegen mn dressuurpaard heeft een wintervacht wat eigenlijk lijkt op een zomervacht, die hoef ik niet te scheren. denk ook dat als ik hm scheer hij het licht uit mn ogen trapt :)) iets met gevoelig huidje en gevoelig typje. Maar het blijft altijd een lastig iets en zoveel verschillende meningen, net zoals dekens op doen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:08

Gefeliciteerd Wendy, toch nette punten bij dat gevoel!

En ik heb wel wat aangewakkerd met mijn opmerking over jury achterna reizen :+ Ik heb er zelf 2 waar ik gewoon niet meer bij start, bij 1 omdat die echt persoonlijk wordt in het commentaar, terwijl ik t hele mens niet ken :') maar gelukkig veel meer 'leuke' :D En ja het blijven mensen. Zo merk ik met mijn vierjarige dat soms de punten meevallen omdat het ontspannen en constante beeld beloond wordt en het feit dat ze uit moeheid te diep gaat me iets vergeven wordt, terwijl een andere dag het beter voelt maar elk klein wiebeltje in de aanleuning wordt meegenomen in de punten. Beide hebben gelijk denk ik dan, alleen kijken ze net vanuit een ander kader.

Qua scheren, PSvanLot ik heb hetzelfde. Ze staan beide met buitenluik en overdag paar uur buiten. Met name de halzen zitten wel aardig in het haar, maar ik wil ook gewoon naar de hei kunnen in de winter zonder gezeik met dekentjes enzo (met de ene overleef ik dat sowieso niet als er een dekentje op moet met rijden :')). Gelukkig is het wel 'mooie' vacht en hebben ze er geen last van qua zweten oid, dus ik laat het lekker zo. Dan maar met pluisjes de ring in, so far heeft t me geen punten gekost :D

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:14

Noisy, nee dit jaar niets meer.. komt allemaal net niet lekker uit. Ga denk ik nog een keer filmen gewoon op stal. Lekker makkelijk en hopelijk weer een puntje dan erbij. Dan gewoon ik denk in februari weer ofzo..

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:43

Gefeliciteerd met je punten Wendy!

Nero heb ik in oktober geschoren en hij heeft nu zn 300 grams op. Als een echte Spanjaard betaamt is het echt een koukleum, vorig jaar was zn eerste winter bij mij en had ik hem iets minder grams op en dat resulteerde in vliegles dus ik zet hem liever iets te warm :')

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:58

Hier zijn ze ook allemaal errug fris haha. Een week of 2 geschoren nu en 300 grams op ongeveer ook allemaal.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:10

Robijntjah schreef:
Hier zijn ze ook allemaal errug fris haha. Een week of 2 geschoren nu en 300 grams op ongeveer ook allemaal.


Hier ook 2 weken, al staat de mijne met 500 gram op. En strakjes met 600 gram :')

Waarom heb ik zo’n kou kleum _O-

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:12

Omdat het ook echt koud is :')

Hoe ging het?! Ik kom zo ook nog even die kant op om voor te lezen.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:03

Robijntjah schreef:
Omdat het ook echt koud is :')

Hoe ging het?! Ik kom zo ook nog even die kant op om voor te lezen.



Woensdag wordt t nog kouder :(

Ik ben nog niet geweest, het B is morgen :D
Zag dat ze nu 2 fatsoenlijke ringen hebben gemaakt dus dat ik fantastisch :) Moet morgen tegen 14:15 ongeveer.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:24

Oh fijn. Succes alvast.

Ik ben mijn toekomstige concurrentie aan het bekijken.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:31

Robijntjah schreef:
Oh fijn. Succes alvast.

Ik ben mijn toekomstige concurrentie aan het bekijken.



Beter ogen dicht houden :') Tis om te janken wat er rondrijdt vanaf het L1, Niet meer tegenop te boksen. _O-

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:25

Ik blijf wellicht nog even hangen in het l1 :')