Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:21

Ik heb nu idd ook alleen selecties gereden, en ik merk dat mijn pony zich gigantisch verveeld in t B.

Maar ik vind t gewoon zo snel gaan haha. :') Ik ga denk ik nog even in t B ga starten tot er weer selecties zijn van de winter. Dan rij ik t B gewoon vol in de tussentijd en stap ik voor de winter over.

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:21

Nou, ik heb echt de meest simpele kwpner die je je kan bedenken. Korte gangen, soms zelfs krabbelend en de gemiddelde pony had meer ruimte toen ik in de b/l zat. Maar alsnog bovenin meerijden. Niet door de gangen, maar door de rest. Zelfs met 5en of 6jes voor gangen en verruimingen. En helemaal nu de gangen niet meer aparte cijfers zijn maakt het nog minder uit.

Zonder die goede gangen kan je alsnog heel goed meekomen, maar dan moet de rest wel goed zijn natuurlijk. Met alleen goede gangen kom je er ook niet als de rest niet goed is.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:35

Dat zeg ik ook niet. Het niveau is erg hoog in deze kring op dit moment, leuk natuurlijk maar mijn pre is qua gangen echt nog anders dan een kwpner (ze is geen grote goede beweger in tegenstelling tot mijn andere pre) met kortere gangen. Ik vind dat ook niet terecht of onterecht, het is gewoon een feit. Daarnaast zijn we pas 3 x geweest en is het een deel km's maken. Maar ik hou haar er lekkerder aan wanneer we lekker met de zijgangen bezig zijn.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:12

Ik draai ook bovenin mee met mijn pony, maar het niveau van onze kring is wel hoog hoor daar moet ik Robijtje gelijk in geven. En wat ik merk is dat het per jury heel erg verschilt.

Ik heb met haar 1 selectie gewonnen van al dat geweld, maar ik ben ook n keer 7de geworden met nagenoeg gewoon een foutloze proef. Dus t is ook maar net waar de jury op let.

Merk wel dat het steeds meer gewaardeerd wordt hoe je paard loopt ipv wat die met zijn benen doet. Een ontspannen stabiele proef wordt nu vaker hoger gepunt dan dat geflapt met die benen.

Dat vind ik dan wel weer fijn, ik heb vroeger met een haflinger tussen de pony’s gestart, en dat was toen echt drama soms.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:51

Gefeliciteerd allemaal! Het is moeilijk hoor, met een ander ras, of wat mindere gangen meerijden. Sommige juryleden vinden het belangrijker als de andere. Wat ik wel vaak zie is dat de constante "minder spectaculaire paarden" ook erg vaak winnen omdat die simpelweg makkelijker te sturen zijn, en daardoor netter de proef door komen. Ruiters met spectaculaire paarden maken vaker foutjes omdat ze net wat harder pushen merk ik al snel. In alle klasse eigenlijk :Y)

Ik heb het ZZ-L nu met mijn tweede uitgereden, maar deed het ook als selecties. Maar ik ben nog aan het overwegen of ik toch wel doorga ermee. Het starten op gras ligt ons niet zo, en dat vind ik dan zonde om te gaan en weten dat ik niet zo goed zal kunnen rijden als normaal. Maar onze kring én regio zijn dit jaar vgm als laatste jaar op gras...

Hij heeft in principe nu de punten voor het ZZ-Z dus misschien ga ik dat doen ipv de regio's en het NK (als het schip daar zou strandden).

Mijn kleine baby deed het dit weekend wel heel goed in de L2 en kwam thuis met 210 en 207,5 voor haar tweede wedstrijd ooit, dus ik ben super trots! Pas 3 maandjes zadelmak en ze loopt er met twee vingers in de neus doorheen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:57

Ik zou lekker doorgaan in de selecties en hopen elke klasse op t NK te mogen rijden.

Ik heb komende maand en de maand erop weer wat opgegeven om te gaan starten. Ben benieuwd

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:46

Ik moet me denk maar eens verdiepen in selecties..
Maar, ik wil eerst die b uit. Vooral omdat ik dus wil doorzitten want dan kan ik dr beter bij de les houden.
Dus heel heel heel hard duimen dat er zondag ook zo ruim gepunt wordt..
Als ik er nou even 4 nog bij elkaar sprokkel kan ik tenminste over haha!
Das dan wel echt het voordeel van koudbloed wedstrijden.
Maar daarna gewoon weer lekker regulier. Is dichterbij, makkelijker en ik vind dat het daar ook moet kunnen! :)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:17

ik vind zelf juist die regio's en kampioenschappen helemaal niet interessant, start ze meestal helemaal niet, maar nu was het toevallig een ch wat ik anders ook zou starten. ik zou daarvoor niet mijn wedstrijden plannen of overgang naar andere klasse uitstellen. de haflinger gaat nu na de overijsselse naar het L, ik start hem ongeveer 1 x in de maand/6 weken, en hebben nu 4 wedstrijden gehad.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:48

Ik zou regio in springen wel stiekem een keertje willen doen :) maar dan moeten we eerst gewone B parcoursen goed onder de knie krijgen. Misschien indoor dan, want komende paar keer blijven we nog 90 oefenen denk ik.

Dressuur heb ik zo geen behoefte aan dat het toch niets wordt vrees ik :')

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:52

Ik heb mijn foto's van afgelopen weekend ook binnen :)

Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 06:25

Sjiek hoor!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:25

Gaaf! Mooie outfit! Weer eens wat anders :D

Wij gaan komend weekend weer een rondje Z1 en daarna even een paar weken rust. Ons ‘laatste’ doel is z1+3, dan is ze sport dus dat zou mooi zijn om mee te eindigen. (ze is 24) dus daarna mag ze het wat rustiger aan doen :j

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:31

chique hoor robijntje, prachtige foto's..
Hier zondag door een vriendinnetje zo.n leuke foto gemaakt, niks met wedstrijden te maken, maar geeft wel aan hoe blij ik ben met mijn paard :)

Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:12

Wat een heerlijke foto! <3

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:26

Waarschijnlijk gaat ons wedstrijddebuut niet door. Ik zie dat het dan 30+ graden wordt. De B zou midden op de dag zijn. Ik wacht nog even af wat ze gaan doen en of het daadwerkelijk 30+ wordt maar anders meld ik mij af.

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:46

Ik zou het inderdaad gewoon even afwachten lauraaa, meestal vervroegen ze de wedstrijden wel. Ik heb er ook meerdere gepland, maar ik merk dat ze het weer van morgen nog niet kunnen voorspellen, laat staan dat van over 2 weken :D

Gisteren weer wedstrijd gehad en 2 winstpuntjes gescoord, maar veel belangrijker, lekker gereden!

Inmiddels zijn we nu in minder dan een maand 8 winstpunten rijker in het L1, het is nog verre van perfect, zeker in vergelijking tot al het dressuur geweld dat om ons heen rijdt, maar we oefenen door <3

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:11

Goed bezig, Sterre!

Ik heb gister winst gereden en kwam ook nog is de hele bak door met mijn baby prinses, dus ik ben erg trots :Y) Ons doel was niet de hele baan rond vliegen en dat is nog gelukt ook :}. Ook nog leuke foto's van de fotograaf die er was, besteld dus helemaal top.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:04

Ow wat goed! Weer wat winstpunten rijker dus beiden! Dat is altijd fijn!

Ik heb naar topic gemaakt, want ik heb teveel foto's van mijn weekend :')

Aankomende zondag mogen wij weer.
Gister even gereden naar dat wilde echt niet zo .. ik zat niet echt top in mijn vel, iets met drukte en werk :+
Maar ach. Komt wel weer. En op wedstrijd gaat t tot nu toe altijd beter dan thuis...

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:02

pffff, hier afgelopen weekend wedstrijd gehad. Voor het gevoel echt een strakke proef neer gezet (zeker voor op het natte gras zonder ijzers ed.), maar mocht niet zo zijn. Helaas maar 170,5 en 175, 5 punten gereden.

Ik snap ook niet wat jury's nu willen zien. De KNHS pleit voor diervriendelijker rijden etc. maar paarden die bijna de hele proef veel te diep liepen en achter de loodlijn reden toch 190+ punten...

Nou ja, snel vergeten en doorrrrrr :Y)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:24

Ik mag nu ook (een soort van) melden :D 4 september onderlinge wedstrijd en als dat goed gaat ga ik mijn startpas aanvragen. Ik heb wel alvast een witte rijbroek besteld en ben aan het sparen voor nieuwe (grijze) dressuurlaarzen <3 . Afbeelding
(Detailfoto)
We zijn van heel ver gekomen dus ik vind het echt mega spannend. Paard is 11 en net 3 jaar onder het zadel. 1 jaar zadelmak gemaakt, het andere jaar verkeerd doorgereden door de te onervaren vorige eigenaresse en we zijn dat nu weer helemaal aan het corrigeren. Kan je het ook druk mee hebben :+
Dit zijn wij (in onze buitenrij outfit :Y) )
Afbeelding

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:41

Gaaf paard Autumnn

Afgelopen zondag mogen rijden op het NK carrousel. Het ging niet helemaal zoals we gehoopt hadden maar was wel heel gaaf om bij te zijn.

Maandagavond weer dressuur wedstrijd. Eerst de hele dag werken en dan vrij snel door naar het paard. Gelukkig wil mn dochter wassen, vlechten en lezen. Als ik er aan denk dan vraag ik of iemand een foto van ons wil maken. Nu 3x gestart en nog steeds combinatie fotoloos :+

Sterre80
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:23

R_Alexanderr schreef:
Goed bezig, Sterre!

Ik heb gister winst gereden en kwam ook nog is de hele bak door met mijn baby prinses, dus ik ben erg trots :Y) Ons doel was niet de hele baan rond vliegen en dat is nog gelukt ook :}. Ook nog leuke foto's van de fotograaf die er was, besteld dus helemaal top.



oooh dat klinkt als de locatie waar ik was, denk niet dat er heel veel dinsdagavond wedstrijden zijn ook <3 :) Gefeliciteerd met je wp 3n uiteraard je goede ervaring


Adjepatatje8 schreef:
pffff, hier afgelopen weekend wedstrijd gehad. Voor het gevoel echt een strakke proef neer gezet (zeker voor op het natte gras zonder ijzers ed.), maar mocht niet zo zijn. Helaas maar 170,5 en 175, 5 punten gereden.

Ik snap ook niet wat jury's nu willen zien. De KNHS pleit voor diervriendelijker rijden etc. maar paarden die bijna de hele proef veel te diep liepen en achter de loodlijn reden toch 190+ punten...

Nou ja, snel vergeten en doorrrrrr :Y)


wat balen adjepatatje, maar volgende keer beter , zoveel juries zoveel meningen moet je maar denken, al snap ik je frustratie volledig!


onpaard schreef:
Gaaf paard Autumnn

Afgelopen zondag mogen rijden op het NK carrousel. Het ging niet helemaal zoals we gehoopt hadden maar was wel heel gaaf om bij te zijn.

Maandagavond weer dressuur wedstrijd. Eerst de hele dag werken en dan vrij snel door naar het paard. Gelukkig wil mn dochter wassen, vlechten en lezen. Als ik er aan denk dan vraag ik of iemand een foto van ons wil maken. Nu 3x gestart en nog steeds combinatie fotoloos :+


wat tof dat je op het NK hebt mogen rijden en wat super zo'n lieve dochter!

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:37

Hier beetje de balen. Paard moet eerder geopereerd worden. Zitten nog in revalidatie, maag wel volledig aan het rijden, alleen nog geen zijgangen. Maar straks weer aantal weken stil staan. Moet nog even navragen hoe het na die 1e 6 weken verder moet qua opbouw enzovoorts. Maar ik ben er wel klaar mee. Enige positieve is dat ik dan hopelijk mijn oude vertrouwde paard weer terug heb ipv de versie van laatste tijd.

Wedstrijden dus weer een tijd uitgesteld. En heb ook minder zin om te rijden, want werk wat ik er nu in stop raken we toch weer kwijt. Maar wel beter als ze zo fit en gespierd mogelijk operatie ingaat

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 06:56

Knappe schimmel!

Adjepatatje dat voelt voor je heel zuur. Het is wat lastig uit te leggen maar in de B of de L verlangt de jury geen perfecte aanleuning. Natuurlijk hoe dichter bij het ideaal beeld hoe beter maar de oprichting ( nek hoogste punt en neus op de loodlijn) word pas vanaf het Z gevraagd. Als een neus wat achter of voor de loodlijn is word dat niet zo heel hard meegenomen in de totaal beoordeling. Pas als het paard echt tegen de hand gaat of helemaal met de kin op de borst duikt neem je dat veel zwaarder mee in de beoordeling.
Daarnaast krijg je een cijfer per onderdeel. Dus stel je voert het uit voor een 10 maar je aanleuning is niet helemaal zoals je het zou willen zien gaan er een paar punten af en krijg je misschien een 6 met als opmerking aanleuning stiller.
Ik vond het zelf heel leerzaam om veel te gaan schrijven in alle klasse. Daar ben ik echt beter proefjes van gaan rijden, maar commentaar werd voor mij ook veel begrijpelijker.

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:01

Eens nimber! Plus dat achter de loodlijn niet perse betekent dat het niet diervriendelijk is, paard kan dat ook uit zichzelf doen terwijl ruiter hele zachte hand heeft. Gebrek aan kracht is vaak al iets waarbij het voor kan komen.
Wat stond er op je protocol?