Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:19

Wat leuk! Een wedstrijd topic!

Ik kan vanaf vandaag ook deelnemen in dit topic want ik ben vandaag voor het eerst gestart met mijn jonge merrie. Gelijk 2 winstpunten mee naar huis kunnen nemen!

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:13

Dovahkiin, wat een mooi debuut!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 10:14

Wauw super Dovahkhiin! :) Mooi debuut inderdaad.

Leuk ook dat er toch best wat mensen zijn die hier mee willen kletsen.

Wat is jullie ervaring met het online opnemen van een proef?
Aangezien ik met de trailer komende periode nog wil gaan oefenen en even niet naar ander terrein wil dan eigen vereniging zit ik hier over na te denken.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:26

Super debuut zeg!

Vorig jaar toen wedstrijden nog niet mochten heb ik 3 online proefjes gedaan. Ik was er wel tevreden over! Je moet wel geduld hebben, want soms duurt het wel een week voor je de uitslag hebt :)) maar verder leuk om te doen! Ik ging wel helemaal in outfit en het werd georganiseerd op stal, dus ook via een startlijst. Kreeg toen wel het gevoel alsof het een echte wedstrijd was.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:35

Zijn er Belgische wedstrijdruiters in dit topic?
Ik ben zelf nederlands maar ik woon vanwege mijn studie in Belgiƫ en ik wil graag deze zomer gaan starten met mijn 4 jarige haflinger.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer hahaha

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:23

Dovahkiin schreef:
Wat leuk! Een wedstrijd topic!

Ik kan vanaf vandaag ook deelnemen in dit topic want ik ben vandaag voor het eerst gestart met mijn jonge merrie. Gelijk 2 winstpunten mee naar huis kunnen nemen!


Lekker zeg!

Henkie heeft gisteren zijn debuut gesprongen, 2x foutloos :) heel veel spanning eerst en publiek was doodeng, maar eenmaal als die door had dat we gingen springen was die helemaal blij.

Helaas had ik van tevoren best een aanvaring met een van de officials over de hoefschoenen, het reglement en KNHS gids erbij gepakt en uiteindelijk mocht ik de schoenen laten zitten. Ik vind het wel opmerkelijk dat sommige officials blijkbaar niet bekend zijn met hoefschoenen en er nogal vreemd over doen :')

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:28

Felien_Kyra schreef:
Wauw super Dovahkhiin! :) Mooi debuut inderdaad.

Leuk ook dat er toch best wat mensen zijn die hier mee willen kletsen.

Wat is jullie ervaring met het online opnemen van een proef?
Aangezien ik met de trailer komende periode nog wil gaan oefenen en even niet naar ander terrein wil dan eigen vereniging zit ik hier over na te denken.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het heeft wel eens door mijn hoofd gespookt maar nog nooit gedaan.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:09

Dan meld ik me ook weer, zat in het B topic, maar tijd geen startkaart gehad ivm corona..
Nu vanaf 3 juli weer op pad. dat hele weekend lekker weg, en dan die zondag 2 B proefjes :)
En dan gelijk weekend erop weer 2 proefjes :) Eens zien of we in die 2 jaar wat sterker geworden zijn :D

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:40

Ik ben tijdens de Corona-periode online gestart. Vond het vooral heel relax. Je zorgt dat je paard er netjes uitziet en dat je zelf een leuke outfit aanhebt. Paspoort erbij en filmen maar. Ik reed de proef uit mijn hoofd zodat ik niet naast de filmer nog iemand nodig had. Met 1 proef is dat prima te doen.
Ik ben niet in wedstrijdtenue gestart, wel met witte rijbroek.
Het wachten op de uitslag kan wat lang duren, maar een jury moet maar net tijd hebben om jouw proef te bekijken.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:38

Eindelijk mag ik me hier ook melden. Ik ga komend weekend naar meerlo om mijn debuut bij de paarden te maken.

We zijn al een aantal keer op oefen wedstrijd geweest en dat ging heel goed dus kom maar op :D

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:59

SandraS73 schreef:
Ik ben tijdens de Corona-periode online gestart. Vond het vooral heel relax. Je zorgt dat je paard er netjes uitziet en dat je zelf een leuke outfit aanhebt. Paspoort erbij en filmen maar. Ik reed de proef uit mijn hoofd zodat ik niet naast de filmer nog iemand nodig had. Met 1 proef is dat prima te doen.
Ik ben niet in wedstrijdtenue gestart, wel met witte rijbroek.
Het wachten op de uitslag kan wat lang duren, maar een jury moet maar net tijd hebben om jouw proef te bekijken.



Dat heb ik juist niet gedaan.
1, ik ben altijd alleen
2, ik wil juist op pad om mijn punten te halen. Niet 3x filmen en de beste insturen zeg maar ( ik zeg niet dat jij dat doet maar ze zullen er vast zijn)

Dus ik ben blij dat ik nu gewoon weer op pad kan en hoop van harte dat t niet weer dicht gaat van de winter..

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 23:01

wendy1987 schreef:
Dat heb ik juist niet gedaan.
1, ik ben altijd alleen
2, ik wil juist op pad om mijn punten te halen. Niet 3x filmen en de beste insturen zeg maar ( ik zeg niet dat jij dat doet maar ze zullen er vast zijn)

Dus ik ben blij dat ik nu gewoon weer op pad kan en hoop van harte dat t niet weer dicht gaat van de winter..


Dat 3x filmen of onderbreken en opnieuw beginnen want het paard schrok oid herken ik wel bij mijn (ex) stalgenoten, ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Niet banketstaaf bedoeld maar het voelt voor mij als valsspelen.

Ik zit nu ook te twijfelen of een jaar startpas zin heeft, mocht de boel weer op slot moeten in het najaar :')

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:29

Als de boel weer op slot gaat, ga ik denk persoonlijk naar het hoofdkantoor. Heb de vorige keer welgeteld 2 keer gebruik kunnen maken van mijn startkaart, online was toen ook nog niet, dat kwam pas later..

Maar heel hard duimen dat t niet op slot gaat en probeer voor de winter wat vaker te gaan. Maar ik ga wel altijd naar plekken met zandbodems, ik start niet op gras haha

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:38

Mag ik mij ook melden? Ik start mijn met 13 jarige vivaldi merrie in het L2. We zijn net een jaar en combinatie en paard had nog geen wedstrijdervaring.

Vorig weekend net geen winst gereden :roll: , maar woensdag 188 en 190.5 gereden en daarmee twee keer een eerste plaats mee naar huis genomen *\o/*
En een behoorlijk nat pak _O-
Inmiddels staat de teller op L2+4

Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:00

*\o/* Goed zo!

Prachtig paard ook <3

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:53

Zo ik ben b+1 :)

Erg ingezet op braafheid wat een beetje ten koste ging van de impuls maar ik vond een ontspannen eerste ervaring even het belangrijkste en de witte hekjes en bloemen waren best spannend :')

Als het geen 30 graden wordt ga ik komende week weer.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:10

Robijntjah schreef:
Zo ik ben b+1 :)

Erg ingezet op braafheid wat een beetje ten koste ging van de impuls maar ik vond een ontspannen eerste ervaring even het belangrijkste en de witte hekjes en bloemen waren best spannend :')

Als het geen 30 graden wordt ga ik komende week weer.


Leuk, ik ben ook B+1. Volgende week weer wedstrijd. Hopelijk geen 30 graden. Vandaag carrousel wedstrijd gereden en dat vond ik al warm.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:01

Gefeliciteerd met jullie B+1! Ik ga komend weekend op stap. Eens kijken hoe het gaat.

Hoe staan jullie er trouwens in wat betreft tenue? Gewoon altijd jasje of start je ook gewoon in een shirt?

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:16

Gefeliciteerd met de winstpunten!

Dovahkiin schreef:
Gefeliciteerd met jullie B+1! Ik ga komend weekend op stap. Eens kijken hoe het gaat.

Hoe staan jullie er trouwens in wat betreft tenue? Gewoon altijd jasje of start je ook gewoon in een shirt?


Gewoon nooit jasje :+

Ik heb het altijd snel warm, iets met opgroeien in koude omgeving denk ik. Met jasje aan kan ik het met indoor wedstrijden al nauwelijks volhouden, outdoor gaat het sowieso uit.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:46

Ik kan geen shirt in mijn kleuren vinden dus in jasje: Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:23

Als het echt superwarm is, start ik in een shirt met korte mouwen, anders met jasje. Ik zal even kijken of ik een foto heb.
Edit: gevonden.

Afbeelding

En zo met jasje, zelfde laarzen en cap en pony
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:27

Hoe zit dat ook alweer met starten in shirt? Ik wil dat wrs wel gaan doen.. Vind dat jasje altijd zo warm.. zeker in de zomer.
Waar moet ik dan aan voldoen? Want dan kan ik nog wat aanschaffen eventueel voor 1 juli :D

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:44

Beetje laat maar mag ik ook nog mee praten ? Ik zie hier al veel mooie combinaties voor bijkomen <3

Ik start zelf dressuur met mijn paard van 1.60(noemen hem pony of tekel onder de paarden),maar we voelen ons best wel klein tussen al die grote paarden op wedstrijd :o .

Ik heb mijn paard al 10 jaar en helaas niet veel gestart vanwege allerlei blessures. Het is een wonder dat we eigenlijk nog kunnen starten en stiekem ben ik daar wel heel trots op. Hij is helaas wel een gevalletje apart hij doet het of hij gooit er met de pet naar, dus moeten ons wed ritme nog zien te vinden.

We zijn nu B+9 en hopen ons laatste puntje vanavond nog te rijden. En dan krijgt hij wed pauze tot september zodat we hopelijk dan L1 kunnen starten. Het doel is om ooit M1 startrechtig te worden hoger kan hij niet meer aan vanwege zijn mankementen, maar gelukkig zijn we nog lang niet zo ver.

Voor het beeld nog een paar foto's

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:47

Wat een leuke combinaties komen weer voorbij!

Ik start zelf meestal met jasje, tenzij het echt warm wordt (voor mij dan, boven de 25 graden start ik sowieso niet).

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:53

wendy1987 schreef:
Hoe zit dat ook alweer met starten in shirt? Ik wil dat wrs wel gaan doen.. Vind dat jasje altijd zo warm.. zeker in de zomer.
Waar moet ik dan aan voldoen? Want dan kan ik nog wat aanschaffen eventueel voor 1 juli :D

Als ik het me goed herinner, mag je in het outdoorseizoen in een shirt starten. Het moet wel mouwen hebben, mouwloos mag niet.